Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Tilbehør til middag?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-01-13, 19:23   #1
Elisabeth180
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 1
Elisabeth180 er på en erverdig vei

Tilbehør til middag?

Hei jeg har akkurat begynt med lavkarbo diett og jeg lurte på om det finnes noe tilbehør som ikke består av bare grønnsaker? Jeg er så glad i ris, potet og pasta at jeg begynner å tvile på at jeg blir å klare det hvis det ikke finnes noe tilbehør jeg kan spise. Er ikke så glad i grønnsaker...

Elisabeth180 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vet ikke Svar med sitat
Gammel 18-01-13, 19:49   #2
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Tilbehør til middag?

Opprinnelig lagt inn av Elisabeth180, her.

Hei jeg har akkurat begynt med lavkarbo diett og jeg lurte på om det finnes noe tilbehør som ikke består av bare grønnsaker? Jeg er så glad i ris, potet og pasta at jeg begynner å tvile på at jeg blir å klare det hvis det ikke finnes noe tilbehør jeg kan spise. Er ikke så glad i grønnsaker...

Grønnsaker kan jo tilberedes på et utall måter! Du kan finraspe blomkål og koke den så den blir nesten som ris. Søk på blomkålris eller jukseris her inne.

Du kan koke blomkål og sellerirot eller persillerot sammen til det blir mørt, og deretter mose det hele med stavmikseren sammen med krydder og en smørklatt - blir kjempegodt!

Blomkål og brokkoli kokes og moses på samme måte som blomkål og sellerirot/persillerot, blir bedre enn potetmos synes jeg.

Grønnsaker kan ovnsbakes med forskjellig krydder og smør også - kjempegodt!

Jeg har alltid vært veldig glad i poteter, pasta og ris, men nå har jeg ikke spist stort av det på 2,5 år selv om jeg ikke er på lavkarbo lenger og savner det overhodet ikke. Tror du må prøve å tenke litt annerledes for å få tankene over på andre ting faktisk. Ikke tenke på det du ikke kan spise, men heller fokusere på alt det gode du kan spise.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 18-01-13, 19:54   #3
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tilbehør til middag?

Blomkålris er minst like godt som vanlig ris http://lenabeatrice.net/lavkarbomat/diverse/ris/

Jeg har ikke funnet erstatning for pasta som jeg liker, men det finnes.

Du kan også søke på Nannahs potetform. Den er flott erstatning for potet. Minner litt om fløtegratinerte poteter

Kok blomkål, slå av vannet, ha i litt smør og fløte og kjør med en stavmikser. Smak til med salt og krydder. Flott i stedet for potetmos

__________________


Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 18-01-13, 21:49   #4
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.203
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Tilbehør til middag?

Fløtegratinert sellerirot er snadder tilbehør!

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 18-01-13, 22:04   #5
stinei
Seniormedlem
 
stinei sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 696
stinei har en fantastisk aura rundt segstinei har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tilbehør til middag?

Og stekte staver av persillerot og sellerirot er bedre enn pommes frites! Savner stort sett aldri noe, har vært på lk siden mai.

__________________
Min journal -velkommen inn!
stinei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - ketolyse - Svar med sitat
Gammel 18-01-13, 22:34   #6
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Tilbehør til middag?

Opprinnelig lagt inn av stinei, her.

Og stekte staver av persillerot og sellerirot er bedre enn pommes frites! Savner stort sett aldri noe, har vært på lk siden mai.

Sellerirotstaver skal jeg sannelig prøve i morra den dag!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 18-01-13, 22:48   #7
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Tilbehør til middag?

LCHF pasta er knallgodt, ligger oppskrift her: http://forum.lavkarbo.no/showthread....ighlight=pasta Kan brukes som lasagneplater, eller rull sammen og skjær skiver=båndspaghetti.

Det har dessverre tatt meg mange år å venne meg til at jeg ikke kan ha spaghett, ris eller potet til middagen, den satt så hardt inne hos meg. Men nå tenker jeg ikke over det en gang, føler ikke at jeg forsaker noe ved å slenge på et lass brokkoli og ikke litt brokkoli og et lass makaroni. Man trenger ikke å ha noe ved siden av, helst handler det vel om å venne seg til å ikke spise det.

Man kan lage blomkålmos( mos kokt blomkål med smør/smøreost/revet ost og krydre), grateng med feks jordskokk, knutekålmos..

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 22-01-13, 10:31   #8
eutrofi
Juniormedlem
 
eutrofi sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Østfold
Innlegg: 10
eutrofi er på en erverdig vei

Sv: Tilbehør til middag?

Ang tilbehør....
Min sønn liker ikke blomkål, noe jeg var redd ville bli et stort problem nå. Inntil jeg fant på å steke den! Jeg rasper blomkålen, ( bland gejrne inn annet om du vil) relativt høy varme på stekepannen, kokosfett....og rister det oppraspede godt og kjapt i pannen. Kun et par minnutter !!
Tilsetter som oftest krydder da vi liker det. Ingefær, koriander og litt muscat, gjerne litt salt og, sammen med litt hvit pepper. Prøv deg frem til smaker du liker. Det gikk laaang tid før han forstod at det ikke var ris han spiste

eutrofi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Favoritt-tilbehør til middag? Indiana Ketolysekuren 29 21-10-10 19:42
Tilbehør til middag engasjert Middag 20 03-09-10 00:14
Å dæsken for en middag!! (mørbrad m/tilbehør) Goggen Middag 2 14-07-09 12:18
Forslag tilbehør middag Loisabeth Spørsmål og svar 6 26-11-08 10:08
Tilbehør til middag Maz Dr Lindbergs 0 30-03-04 13:51


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no