Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Lett mett noen?

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-05-08, 18:42   #1
Kiera
Medlem
 
Kiera sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Drøbak
Alder: 58
Innlegg: 186
Kiera er ny på veien

Lett mett noen?

Er på dag 3 og det hele har gått kjempefint så langt. Har allikevel et dumt (?) spørsmål. I dag når jeg lagde middag, så var jeg i grunnen ganske sulten selv om det ikke var gått mer enn 4 timer siden jeg spiste lunsj. Tok derfor bare og varmet opp en kyllingfilet fra i går i microen, og tenkte at jeg kunne ta meg litt salat ved siden av. Men når jeg hadde tatt 3 biter av den og såvidt noe salat, så kjente jeg at jeg ble mett. Nå står det riktignok i boka at man skal stoppe når man er mett, men jeg synes 3 biter var litt lite. Tok 2 biter til (var ikke i nærheten av halve fileten en gang), så kjente jeg at jeg ble stappmett. Det verste var at jeg ga meg med 5 biter og mettheten fortsatte å "stige". . Nå sitter jeg her en time senere og er fortatt like mett.

Er dette normalt? Huff.. er så ubehagelig mett!

Kiera

__________________
Les mer i min dagbok..
Kiera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 04-05-08, 23:26   #2
matmor
Medlem
 
matmor sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Larvik i vestfold
Alder: 62
Innlegg: 128
matmor er ny på veien
Thumbs up

Sv: Lett mett noen?

Tror det er normalt ja, mann min var helt sjokkert ibegynnelsen over hvor fort han ble mett, og hvor lang tid det tok før han ble sulten igjen!
Lykke til , dett går nok fint!

__________________




matmor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkinsen Svar med sitat
Gammel 04-05-08, 23:55   #3
Bergen27
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Alder: 43
Innlegg: 52
Bergen27 er på en erverdig vei

Sv: Lett mett noen?

Jeg har samme erfaring som deg. Jeg må ta meg sammen for å spise, men er ikke sulten. Dette tror jeg ikke er farlig, for ikke er jeg slapp eller svimmel eller unormal i aktivitetsnivået, faktisk er jeg i aktivitet hele dagen (i motsetning til før, da jeg utelukkende var en trøtt sofagris).

Holdt på med Atkins i 5-6 uker nå, og i bedre form enn noensinne!

Trenger kroppen mer mat en dag, så blir jeg sulten og spiser. Og vekten går ned, sakte men sikkert. De 3 første ukene lagde jeg en kopp Confecta 72% kakao med vann, MED en dæsj fløte oppi. Det hjalp å få ned maten...(max 1 kopp for dagen)

Ellers regulerer apetitten seg selv, det er utrolig forskjell fra fullkarbo, da man spiser for en formue hver dag. Egentlig utrolig hvor lite man trenger, når maten er riktig sammensatt.

Stå på! Og lykke til!

Bergen27 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vann og vanndrikking slaskalainen Generell ernæringsdebatt 13 21-06-10 20:09
4x4 intervalltrening Begod Trening 75 03-05-10 17:53
Noen med isjaslignende smerter? Trenger litt input mofe Fysisk og mental helse 16 02-06-07 20:40
Noen ganger så kan dagen der på være riktig ille Begod Livets lyse side 4 22-05-07 22:07
Er melkeprodukter ok? Noen spørsmål... Maggi Ketolysekuren 3 05-05-07 18:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no