Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Cipralex og ketose?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-05-11, 23:09   #1
Superteddy
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Lillehammer
Alder: 42
Innlegg: 239
Superteddy er på en erverdig vei

Cipralex og ketose?

Noen erfaringer?

__________________


Superteddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 11:24   #2
Andrine84
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 39
Innlegg: 60
Andrine84 er på en erverdig vei

Sv: Cipralex og ketose?

Min erfaring med det er at ketolysekostholdet gir meg mer energi.
Dermed får jeg også bedre effekt av cipralex.
Kommer meg ut i frisk luft også og det er gull verdt.

__________________
Andrine84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 11:30   #3
Timiane
Seniormedlem
 
Timiane sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Lørenskog
Innlegg: 513
Timiane er en juvelTimiane er en juvelTimiane er en juvel

Sv: Cipralex og ketose?

Hei.
Jeg har brukt cipralex men ikke mens jeg har vært på lavkarbo.

Her er en tråder om temaet:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=25123

__________________
Timiane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og redusert inntak av kunstige søtningsmidler og mere trim i hverdagen! Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 19:35   #4
Superteddy
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Lillehammer
Alder: 42
Innlegg: 239
Superteddy er på en erverdig vei

Sv: Cipralex og ketose?

Takk for svar! Satser på det kommer til å gå bra..

__________________


Superteddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 20:03   #5
Timiane
Seniormedlem
 
Timiane sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Lørenskog
Innlegg: 513
Timiane er en juvelTimiane er en juvelTimiane er en juvel

Sv: Cipralex og ketose?

Lykke til

__________________
Timiane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og redusert inntak av kunstige søtningsmidler og mere trim i hverdagen! Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 20:42   #6
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Cipralex og ketose?

Bare et lite tips,cipralexkan gi (ga meg) en voldsom matlyst, så hvis du vil ned i vekt, ville jeg anbefale deg å snakke med legen om å bytte medikament, finnes mange bedre alternativer. Jeg bruker Fontex, skal ha litt motsatt effekt, virke regulerende på bulimi eller noe, hjalp ikke meg sånn sett da... Jeg la på meg 15 kg, mesteparten på 3mnd takket være cipralex, og en idiotisk lege, det er dette jeg sliter med nå...

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 20:55   #7
rut311
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Alder: 38
Innlegg: 567
rut311 har en fantastisk aura rundt segrut311 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Cipralex og ketose?

Jeg gikk også kraftig opp i vekt da jeg begynte på cipralex, 20 kg på et år. Men da var jeg ikke på lavkarbo.

Min erfaring med cipralex i ketose er bare positiv. Har gått ned 20 kg på et år. Matsuget man får av antidep vil jeg si er mer mentalt enn fysisk. Ihvertfall har ikke jeg problemer med overspising så lenge jeg holder meg til 15 karbs om dagen.
Men man må være knallhard og veldig konsekvent!

rut311 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 80/15/5 Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 17:35   #8
trultemamma
Medlem
 
trultemamma sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 44
Innlegg: 147
trultemamma er på en erverdig vei

Sv: Cipralex og ketose?

Signerer på vektoppgang av cipralex..

Har nå fått wellbutrin (mannen måtte le når han så hele navnet, Wellbutrin Retard)
føler ikke slikt sug lenger som jeg hadde på cipralex. Uansett når så var jeg sulten. Ikke rart man går opp...

Har prøvd utallige slag og alltid er vektoppgang og svetting for sterke bivirkninger til at JEG vil mer.

__________________

Vi kommer i mål alle som en, bare ikke gi opp.
Har startet mitt nye og bedre liv for siste gang - en kostholdsendring, ikke mer jojo.
trultemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life <3 Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 20:02   #9
Spinnerette
Seniormedlem
 
Spinnerette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Innlegg: 845
Spinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlys

Sv: Cipralex og ketose?

Jeg og begynte å legge på meg da jeg startet med cipralex. Men begynte også samtidig med p-piller og lamictal, så vet jo ikke om det bare var den som var synderen. La iallefall på meg nesten 40kg iløpet av 2,5 år. Men skal sies at dette skyldtes også andre ting...
Har ikke hatt problemer med å komme i ketose pga dem, og har gått ned 20 av kiloene jeg la på meg so far

__________________


Spinnerette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer. Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 20:25   #10
trultemamma
Medlem
 
trultemamma sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 44
Innlegg: 147
trultemamma er på en erverdig vei

Sv: Cipralex og ketose?

Opprinnelig lagt inn av Spinnerette, her.

Jeg og begynte å legge på meg da jeg startet med cipralex. Men begynte også samtidig med p-piller og lamictal, så vet jo ikke om det bare var den som var synderen. La iallefall på meg nesten 40kg iløpet av 2,5 år. Men skal sies at dette skyldtes også andre ting...
Har ikke hatt problemer med å komme i ketose pga dem, og har gått ned 20 av kiloene jeg la på meg so far

Det er jo kjempebra Så flink du har vært.
Tar du fortsatt lamictal og cipralex? (bare hvis du vil svare) Og hvordan synes du det er å kombinere de to typene?

__________________

Vi kommer i mål alle som en, bare ikke gi opp.
Har startet mitt nye og bedre liv for siste gang - en kostholdsendring, ikke mer jojo.
trultemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life <3 Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 20:53   #11
Spinnerette
Seniormedlem
 
Spinnerette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Innlegg: 845
Spinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlys

Sv: Cipralex og ketose?

Japp, har tatt begge delene i overkant av 3 år, siste året (eller noe sånt) også Seroquel. Funker OK for meg. Har bipolar lidelse, og kan ikke si at humøret er 100% stabilt selv med medisiner, men det er veldig, veldig mye bedre enn uten (Går rett i kjellern' når jeg glemmer medisiner noen dager)! Nå begynte jeg på Lamictal bare en kort stund etter Cipralex, så jeg tror ikke jeg fikk kjent på åssen den funker alene når den trådte inn for fullt på egenhånd. Vil nok si at erfaringen med kombinasjonen er god, til tross for endel kjipe bivirkninger, spesielt i samband med Seroquel. Men er så mange fler fordeler enn ulemper, syns nå jeg

__________________


Spinnerette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer. Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 22:11   #12
Labomba
Seniormedlem
 
Labomba sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Vestfold
Alder: 59
Innlegg: 807
Labomba er en juvelLabomba er en juvelLabomba er en juvel

Sv: Cipralex og ketose?

Bruker cipralex og har gått opp 15 kilo, men er enig i at det er det mentale som spiller inn. Har nå gått ned 12 kilo på ketolyse, så det er hue det er noe gæli med her hos meg.

__________________
Tålmodighet er en dyd

Min journal : http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=43485
Labomba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 21:47   #13
Superteddy
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Lillehammer
Alder: 42
Innlegg: 239
Superteddy er på en erverdig vei

Sv: Cipralex og ketose?

Jeg har bare tatt en halv tablett i tre dager nå, men jeg har ikke merket noe til økt matlyst enda.. Kommer det etterhvert da? Det ER bare av økt matinntak man går opp på dem vel? De samler ikke vann eller noe?

__________________


Superteddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 22:06   #14
Tidl. medlem
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Cipralex og ketose?

Det tar en del uker før du vil ha full effekt av medisinene. Og en halv tablett om dagen er en meget lav dose.

Jeg har selv lagt på meg 20 kilo under tiden jeg har stått på cipralex. Stor matlyst og manglende metthetsfølelse. Men har ikke hatt problemer med ketose og vektnedgang selv om jeg står på 20 mg om dagen. Har nå gått ned 10 kilo på 12 uker :-)

  Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 22:23   #15
Superteddy
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Lillehammer
Alder: 42
Innlegg: 239
Superteddy er på en erverdig vei

Sv: Cipralex og ketose?

Så bra at du har hatt så fin vektnedgang Orkideen!
Skal opp i 10 mg etter en uke, så får bare vente i spenning og se hva som skjer etterhvert da..

__________________


Superteddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 22:28   #16
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Cipralex og ketose?

Jeg gikk opp 20 kilo på cipralex. PLUSS at jeg ble suicidal.. Kuttet derfor ut tvert og har det bra nå. Mine erfaringer er at cipralex er pyton!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 22:46   #17
Superteddy
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Lillehammer
Alder: 42
Innlegg: 239
Superteddy er på en erverdig vei

Sv: Cipralex og ketose?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg gikk opp 20 kilo på cipralex. PLUSS at jeg ble suicidal.. Kuttet derfor ut tvert og har det bra nå. Mine erfaringer er at cipralex er pyton!

Shit.. Ikke så veldig mange positive opplevelser her nei.. Legen sa at den hadde blitt forbedret , så det var ikke så stor fare for vektøkning lenger, men vet jo ikke om dere andre har fått den "nye" eller "gamle" da...

__________________


Superteddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketose - inn og ut av ketose...? hva skjer da? Chumpsy Lavkarbo generelt 31 16-07-11 21:01
Ketose/ut av ketose - ødelagt stoffskifte på sikt? Yatta! Spørsmål og svar 2 05-09-10 19:53
Ketose eller ikke ketose? aliasdictus Trening 25 03-09-10 21:42
Cipralex borsta Spørsmål og svar 3 05-01-10 13:35
Lavkarbo og Cipralex ... mariamaria Fysisk og mental helse 8 21-10-09 20:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no