Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Gå ned i vekt sammen?

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-08-10, 22:25   #101
blomsterfeen
Juniormedlem
 
blomsterfeen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 31
blomsterfeen er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Jippi, endelig etter to og en halv uke har jeg fått utslag på at jeg er i ketose. Håper det også viser utslag på vekten også neste uke.

Veide meg i går, og har gått ned en kilo siste uken, til sammen tre kilo siden jeg begynte på lavkarbo 26. juli.

Har målsetting om minst fire kilo til innen oktober, helst vil jeg se det magiske tallet med kun to siffer, så den mest ambisiøse målsettingen er åtte kilo til oktober.

__________________


Journalen min
blomsterfeen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 22:26   #102
StineH
Seniormedlem
 
StineH sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 1.130
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Opprinnelig lagt inn av Silje2011, her.

Selvfølgelig er det lov å håpe! uten håp og motivasjon klarer vi ikke denne lange veien! Jeg har fått en viktoria Beckham bukse i str litt for tynn som jeg SKAL inn i ! Og når vi har nådd målet tar vi en fyllekule i våre åltrange olabukser og magekorte topper og viser at vi er sexy vi også :-) men det ser nok best ut om vi når målet først :- P


Jeg også har noen slike liggende i skapet. Som jeg SKAL passe inn igjen, som SKAL bli løse, og som SKAL bli for store!

Fyllekule skal virkelig bli! Men det er nok absolutt best om vi når målet først, er redd jeg ikke hadde kommet inn noe sted på byen om jeg hadde flashet meg slik jeg ser ut nå...

__________________
Livet som overvektig og kampen mot kiloene. Besøk gjerne journalen min



StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 22:30   #103
pernille
Medlem
 
pernille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Innlegg: 120
pernille er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Kan jeg ta følge med dere?
Har akkurat kommet fra ferie og har startet på lavkarbo idag. Gikk på lavkarbo for noen år tilbake men nå må jeg sette igang igjen. Veier meg neste onsdag igjen tenkte jeg

__________________



Startet på lavkarbo 10 august 2010

http://http://forum.lavkarbo.no/show...light=pernille
pernille er avlogget   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 22:32   #104
Silje2011
Juniormedlem
 
Silje2011 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 36
Silje2011 er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Opprinnelig lagt inn av StineH, her.

Jeg også har noen slike liggende i skapet. Som jeg SKAL passe inn igjen, som SKAL bli løse, og som SKAL bli for store!

Fyllekule skal virkelig bli! Men det er nok absolutt best om vi når målet først, er redd jeg ikke hadde kommet inn noe sted på byen om jeg hadde flashet meg slik jeg ser ut nå...


Jeg har 2 par "skinni pants" den ene vil jeg komme inn i etter ca 20 kilo og den andre når målet når 65 kilo :-)

Haha jeg hadde heller ikke kommet inn, isåfall hadde jeg blitt aleine på dansegulvet mens resten hadde løpt sin vei for å stikke ut øya :-P

__________________


Silje2011 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 22:32   #105
Silje2011
Juniormedlem
 
Silje2011 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 36
Silje2011 er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Opprinnelig lagt inn av pernille, her.

Kan jeg ta følge med dere?
Har akkurat kommet fra ferie og har startet på lavkarbo idag. Gikk på lavkarbo for noen år tilbake men nå må jeg sette igang igjen. Veier meg neste onsdag igjen tenkte jeg

Selvfølgelig kan du være med :-) Tenkte jeg skulle lage en "konkuransetråd"
der vi sammenligner osv :-)

__________________


Silje2011 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 22:34   #106
StineH
Seniormedlem
 
StineH sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 1.130
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Opprinnelig lagt inn av Silje2011, her.

Jeg har 2 par "skinni pants" den ene vil jeg komme inn i etter ca 20 kilo og den andre når målet når 65 kilo :-)

Haha jeg hadde heller ikke kommet inn, isåfall hadde jeg blitt aleine på dansegulvet mens resten hadde løpt sin vei for å stikke ut øya :-P

Jeg har kastet de buksene jeg hadde som var så små... >_<
Men har noen jeg kommer inn i nå straks, noen som jeg må ned minst 20 også en som jeg sikkert må godt under 100 for at den skal se FIN ut. Den skal liksom være baggy...

Haha! Det er vel samme reaksjonen jeg hadde fått.. hadde blitt en overvekt med blinde mennesker da..

__________________
Livet som overvektig og kampen mot kiloene. Besøk gjerne journalen min



StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 22:36   #107
Silje2011
Juniormedlem
 
Silje2011 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 36
Silje2011 er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Opprinnelig lagt inn av StineH, her.

Jeg har kastet de buksene jeg hadde som var så små... >_<
Men har noen jeg kommer inn i nå straks, noen som jeg må ned minst 20 også en som jeg sikkert må godt under 100 for at den skal se FIN ut. Den skal liksom være baggy...

Haha! Det er vel samme reaksjonen jeg hadde fått.. hadde blitt en overvekt med blinde mennesker da..

Jeg vet liksom ikke helt hvilken bukse str jeg bruker siden buksa jeg har på meg nå er str 44 og er baggy, mens andre bukser ikke passer i str 48 liksom

Om folk er blinde kunne vi iallefall driti i hvordan vi ser ut

__________________


Silje2011 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 22:44   #108
StineH
Seniormedlem
 
StineH sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 1.130
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Opprinnelig lagt inn av Silje2011, her.

Jeg vet liksom ikke helt hvilken bukse str jeg bruker siden buksa jeg har på meg nå er str 44 og er baggy, mens andre bukser ikke passer i str 48 liksom

Om folk er blinde kunne vi iallefall driti i hvordan vi ser ut

Haha!
Jeg kjenner til den!
Jeg har liksom en bukse i str 46 f.eks.. Så går jeg inn i en butikk, finner en bukse i str 52 (som da burde være STORT) men neiiiida, den kan finne på å ikke passe!
HVORFOR kan det ikke bare være èn form for størrelser? Sånn at man kunne visst at man ER 40 og da er man 40? Og ikke mellom 40 og 60 ett sted... -_-

Det er jo sant! Mulig de hadde blitt litt rare når de skulle begynne å ta på oss da... (A)

__________________
Livet som overvektig og kampen mot kiloene. Besøk gjerne journalen min



StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 22:46   #109
Silje2011
Juniormedlem
 
Silje2011 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 36
Silje2011 er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Opprinnelig lagt inn av StineH, her.

Haha!
Jeg kjenner til den!
Jeg har liksom en bukse i str 46 f.eks.. Så går jeg inn i en butikk, finner en bukse i str 52 (som da burde være STORT) men neiiiida, den kan finne på å ikke passe!
HVORFOR kan det ikke bare være èn form for størrelser? Sånn at man kunne visst at man ER 40 og da er man 40? Og ikke mellom 40 og 60 ett sted... -_-

Det er jo sant! Mulig de hadde blitt litt rare når de skulle begynne å ta på oss da... (A)

Jeg vet, er utrolig plagsomt, samme er det med bhèr også! blæh!
Jeg hater å handle klær nå, enda jeg egentlig liker klær og mote, men er ikke så kult gå inn i en butikk og bruke den største str! blæh

Haha ja! Tror jeg hadde lurt litt om jeg var blind og hadde klaska rett på en stor og svett mage

__________________


Silje2011 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 22:53   #110
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 41
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Dem hard standarder for bøyen på agurker og bananer, men klær? nei, det varierer jo innen samme kjede! jeg kan gå på kappahl og skli inn i en bukse 48. mens i andre modeller er selv 54 for lite.. spesielt om det er lavt liv eller trange bukseben.
vet ikke om jeg tør melde meg på utfordringen, jeg kryper ganske så sakte nedover...

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 22:56   #111
Silje2011
Juniormedlem
 
Silje2011 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 36
Silje2011 er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Opprinnelig lagt inn av Sanney, her.

Dem hard standarder for bøyen på agurker og bananer, men klær? nei, det varierer jo innen samme kjede! jeg kan gå på kappahl og skli inn i en bukse 48. mens i andre modeller er selv 54 for lite.. spesielt om det er lavt liv eller trange bukseben.
vet ikke om jeg tør melde meg på utfordringen, jeg kryper ganske så sakte nedover...

Utfordringen er jo her for å motivere til å jobbe hardt :-)
Så om du er litt treg så gjør ikke det noe for da kan vi jo motivere kanskje?
Ja typisk at ostepop, agurk og tomater osv osv til og med pasta og spagetti har standar str MEN bukser? HAH, irriterer meg skikkelig -.-

__________________


Silje2011 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 23:19   #112
StineH
Seniormedlem
 
StineH sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 1.130
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Opprinnelig lagt inn av Silje2011, her.

Jeg vet, er utrolig plagsomt, samme er det med bhèr også! blæh!
Jeg hater å handle klær nå, enda jeg egentlig liker klær og mote, men er ikke så kult gå inn i en butikk og bruke den største str! blæh

Haha ja! Tror jeg hadde lurt litt om jeg var blind og hadde klaska rett på en stor og svett mage

Ja! Helt enig.. Bh'r er ett kapittel for seg selv!

Jeg elsker å handle klær og jeg har faktisk stil, men det er ikke lett når jeg kan gå inn i en butikk og se MASSE fine klær som jeg vet at tilogmed den største str ikke passer meg.. Det er deprimerende det, så jeg kjøper som regel bare noe jeg vet passer og går igjen..

Haha.. Uff, stakkars folk.. =P

__________________
Livet som overvektig og kampen mot kiloene. Besøk gjerne journalen min



StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 23:24   #113
Silje2011
Juniormedlem
 
Silje2011 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 36
Silje2011 er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Opprinnelig lagt inn av StineH, her.

Ja! Helt enig.. Bh'r er ett kapittel for seg selv!

Jeg elsker å handle klær og jeg har faktisk stil, men det er ikke lett når jeg kan gå inn i en butikk og se MASSE fine klær som jeg vet at tilogmed den største str ikke passer meg.. Det er deprimerende det, så jeg kjøper som regel bare noe jeg vet passer og går igjen..

Haha.. Uff, stakkars folk.. =P


Jeg også har egentlig utrolig bra stil osv, men jeg vet at før jeg går ned endel (LES: MYE) vil den ikke se så bra ut for å si det sånn! :-)

__________________


Silje2011 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 08:01   #114
lazyme
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 14
lazyme er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Så mange flinke her

Hadde veiedag idag, og jøss....... -6 kilo
Men det er jo første uken så jeg regner med at det går atskillig treigere fra nå

Men jippiiii

Nå blir det jo litt urettferdig å hive seg på en sånn utfordring første uken, så jeg sier -5 nye kilo innen oktober tenker jeg..... Det skulle vel være realistisk å klare?

Heia oss!

__________________


lazyme er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 08:24   #115
Vintergumman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Spydeberg
Innlegg: 154
Vintergumman er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Hupphupp! Jeg må ha gjort noe riktig i går. Vekta viser 1 kg ned

Vintergumman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - trur eg Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 11:33   #116
monstermarihone
Medlem
 
monstermarihone sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: oslo
Innlegg: 154
monstermarihone er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Æsj hadde veiedag i dag og den nye vekten viste 109,1 , altså OPP 2,5 fra sist veing. Men er jo en ny vekt, og den gamle var gammel og upresis, så satser på at den gamle var feil. Er jo uansett ned en kilo på to uker, så det er jo noe. Håper det går litt fortere fremover da. Og nå kan jeg veie meg på samme vekt hele tiden, så da vet jeg at det stemmer.
Var på trening på mandag og er skikkelig støl både i går og i dag og føler meg skikkelig tung i kroppen. Noen som vet om det er sånn at man blir tyngre når man er støl? Eller er det bare at musklene er helt utslitte som gjør det?

monstermarihone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 16:49   #117
StineH
Seniormedlem
 
StineH sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 1.130
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Opprinnelig lagt inn av Vintergumman, her.

Hupphupp! Jeg må ha gjort noe riktig i går. Vekta viser 1 kg ned

*Happyface!*
Flink du er!

__________________
Livet som overvektig og kampen mot kiloene. Besøk gjerne journalen min



StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 16:52   #118
StineH
Seniormedlem
 
StineH sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 1.130
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Jeg må meddele den GODE nyheten her også! Etter ett meget skuffende resultat forrige onsdag på veiedagen, men KUN -300 gram (noe jeg synes er lite med tanke på at det var bare andre uken) så er jeg i dag tilbake!
- 2 kg siden forrige onsdag, har minket tilsammen 45 cm rundt omkring på hele kroppen og føler meg bedre! Jeg har dermed gått ned 9 kg på tre uker og HÅPER den siste kiloen som mangler før jeg når første delmål som er under 135 kommer i løpet av neste uke!..

Dvs at jeg har 3 kg igjen før målet på minst 5 kg før 1. Oktober..

__________________
Livet som overvektig og kampen mot kiloene. Besøk gjerne journalen min



StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 19:40   #119
Silje2011
Juniormedlem
 
Silje2011 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 36
Silje2011 er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Flinke dere er idag! :-)
Jeg har ikke vekt for tiden siden vi kasta den gamle som viste totalt feil og ikke ville stilles. Skal kjøpe meg ny vekt den 20ende og skal veie meg da, siden jeg vert hvor mye jeg veide for ca 1 uke siden

Nå har jeg trent 50 minutter på Basic gym og er skikkelig iform og skal spise litt fisk, ananas, brokkoli og advokado siden jeg glemte å spise på jobb og kun har fått i meg 300 kalorier idag.

Godt tips til de som har lite energi til trening, spist en nutrilett bar litt før og energien blir på topp! :-)

__________________


Silje2011 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 20:02   #120
Vintergumman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Spydeberg
Innlegg: 154
Vintergumman er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Oooh, ananas! *sikle og mimre om tropisk frukt*

Vintergumman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - trur eg Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 20:16   #121
Silje2011
Juniormedlem
 
Silje2011 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 36
Silje2011 er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Opprinnelig lagt inn av Vintergumman, her.

Oooh, ananas! *sikle og mimre om tropisk frukt*

Med blitte litt lett rømme og saus :-)

__________________


Silje2011 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 20:24   #122
Vintergumman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Spydeberg
Innlegg: 154
Vintergumman er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Hæ? ananas, lettrømme og nutrilettbar? Kan du fortelle litt mer om den egenkomponerte stilen du kjører? eller har du en journal jeg kan snike i?

Vintergumman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - trur eg Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 20:25   #123
StineH
Seniormedlem
 
StineH sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 1.130
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Opprinnelig lagt inn av Silje2011, her.

Flinke dere er idag! :-)
Jeg har ikke vekt for tiden siden vi kasta den gamle som viste totalt feil og ikke ville stilles. Skal kjøpe meg ny vekt den 20ende og skal veie meg da, siden jeg vert hvor mye jeg veide for ca 1 uke siden

Anbefaler virkelig den vekten jeg kjøpte igår. Den virker som om den er veldig nøyaktig, også ser den superkul ut!

http://www.obhnordica.no/Default.asp...ProductID=2621

__________________
Livet som overvektig og kampen mot kiloene. Besøk gjerne journalen min



StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 20:30   #124
ChristineSixteen
Medlem
 
ChristineSixteen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 39
Innlegg: 400
ChristineSixteen er ny på veien

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Kroppen min er skikkelig kranglete om dagen, så har foreløpig ikke gått ned ett gram siden tråden startet Men trener som en gal om dagen, så før eller senere MÅ jeg jo se noen resultater! Så håper virkelig jeg klarer 5 kg til 1.oktober

__________________
Delmål 1: Ned 30kg Delmål 2: Ned 10kg og under 100kg... Delmål 3: Ned 10 kg Delmål 4: Ned siste 8 kg


ChristineSixteen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 20:35   #125
Silje2011
Juniormedlem
 
Silje2011 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 36
Silje2011 er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Opprinnelig lagt inn av StineH, her.

Anbefaler virkelig den vekten jeg kjøpte igår. Den virker som om den er veldig nøyaktig, også ser den superkul ut!

http://www.obhnordica.no/Default.asp...ProductID=2621


Det er akkurat den vekta jeg her sett på :-D

__________________


Silje2011 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor man ofte står stille i vekt eller går OPP i vekt på lavkarbo! Iset Lavkarbo generelt 28 20-10-11 19:43
Hva skjer ..? Opp i vekt, ned i vekt, opp og ned ..! Celba Lavkarbo generelt 11 18-08-11 14:32
Lettere å gå ned i vekt enn opp i vekt? Tidligere bruker Spørsmål og svar 7 20-02-07 13:16


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no