Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Jeg er NY her

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-10-09, 16:54   #1
lillemy79
Nytt Medlem
 
lillemy79 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 2
lillemy79 er på en erverdig vei

Jeg er NY her

Hei alle sammen.

Jeg er ny her. og meldte meg først og fremst inn for og finne motivasjon.. HAr prøvd lenge og gå ned i vekt etter 2 svangerskap, men lettere sagt enn gjort. Har bestemt meg for og begynne på ketolys, skaffet bok og greier...men klarer ikke og komme igang.. Unnskyldninge er mange, men nå bare være streng mot meg selv og begynne...

Kan noen komme med forslag for motivasjon..

Litt om hvordan jeg står: klarer veldig bra og holde meg unna brød, ris, pasta og potet..trener 2-3 ganger uka, føler meg i godt fysisk form, men kan bli bedre. Er mye alene da min sambo jobber borte, er alene i perioder. Må rett og slett bli flinkere og lage mat som her karbo fri og tenke mer mat!!! Men HVA skal jeg spise? Er så redd for og bli enformig og kjedeli...egg og bacon i flere uker frister ikke...

håper på innspill fra andre her som er flinkere enn meg

__________________
Lillemy79
lillemy79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 17:02   #2
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Jeg er NY her

Opprinnelig lagt inn av lillemy79, her.

Hei alle sammen.

Jeg er ny her. og meldte meg først og fremst inn for og finne motivasjon.. HAr prøvd lenge og gå ned i vekt etter 2 svangerskap, men lettere sagt enn gjort. Har bestemt meg for og begynne på ketolys, skaffet bok og greier...men klarer ikke og komme igang.. Unnskyldninge er mange, men nå bare være streng mot meg selv og begynne...

Kan noen komme med forslag for motivasjon..

Litt om hvordan jeg står: klarer veldig bra og holde meg unna brød, ris, pasta og potet..trener 2-3 ganger uka, føler meg i godt fysisk form, men kan bli bedre. Er mye alene da min sambo jobber borte, er alene i perioder. Må rett og slett bli flinkere og lage mat som her karbo fri og tenke mer mat!!! Men HVA skal jeg spise? Er så redd for og bli enformig og kjedeli...egg og bacon i flere uker frister ikke...

håper på innspill fra andre her som er flinkere enn meg

jeg kjønner fortsjatt ikke at alle tror lavkarbo bare er egg og bacon

men gå inn på oppskrifter, det er uendelig der..!

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 17:09   #3
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg er NY her

Hei,
Du finner utrolig mange oppskrifter her inne:
Forum delen for oppskrifter:
http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=45

I fjor var det en som samlet mange av oppskriftene i et hefte og det finner du her, http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=19503

Planlegging er alfa og omega for å lykkes, tar litt tid i begynnelsen men man kommer som oftest fort inn i det. Det kan være lurt å lage seg menylister i begynnelsen og passe på at det ikke blir ensidig/ensformig. Så må du ikke glemme at du sikkert kan lage dine ”gamle” favoritter lavkarbovennlig.
Husk at ketolyse er ikke bare egg og bacon

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 17:37   #4
klompenmio
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 64
klompenmio er på en erverdig vei

Sv: Jeg er NY her

søk på Gerd. Hun har link til masse flotte oppskrifter.De anbefaler jeg virkelig

klompenmio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vurderer ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 17:39   #5
Busta
Nytt Medlem
 
Busta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Vestlandet
Alder: 66
Innlegg: 7
Busta er på en erverdig vei
Thumbs up

Sv: Jeg er NY her

Hei.
Jeg er også ny her, bare et par dager gml Har også kjøpt boka om Ketolyse. Leste den fra perm til perm. Her står mange gode forslag til hva man kan spise, og jeg har tatt den frem mange ganger for å få hjelp og støtte . Det er ikke bare egg og bacon Du finner også mange kjekke oppskrifter her. Har tro på man begynner i en ende, og så tar det litt etter litt. Viktig og planlegge hva du skal handle inn. Har abre holdt på en uke så jeg er enda optimist ....
Lykke til !

__________________


Busta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 19:51   #6
stinemarie
Medlem
 
stinemarie sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 43
Innlegg: 121
stinemarie er på en erverdig vei

Sv: Jeg er NY her

Hei

Jeg er også ny i denne omgang. Prøvde ett par uker for noen år siden også, men det gikk dritt gitt

Men denne gangen satser vi hardt. Har snart holdt på 1 mnd og gått ned 5,5 kg. Veldig fornøyd med det Måtte de neste fem gå like lett

__________________
Jobber hardt for å nå målet til bryllupet 28.05.11
stinemarie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 19:51   #7
stinemarie
Medlem
 
stinemarie sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 43
Innlegg: 121
stinemarie er på en erverdig vei

Sv: Jeg er NY her

Ja og så var det hva man kunne spise da :humre:

Jeg har finne masse tips blandt oppskriftene her på forumet, men tar jo litt tid å lete opp alt, men vel verdt det

__________________
Jobber hardt for å nå målet til bryllupet 28.05.11
stinemarie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 21:39   #8
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er NY her

Opprinnelig lagt inn av klompenmio, her.

søk på Gerd. Hun har link til masse flotte oppskrifter.De anbefaler jeg virkelig

Her er oppskriftene til Gerd!

Bare klikk på bildet, så kommer oppskriften!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 11-10-09, 10:46   #9
Mona S
Medlem
 
Mona S sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 269
Mona S er ny på veien

Sv: Jeg er NY her

Du må rett og slett bare bestemme deg for å starte, fylle opp kjøleskapet med lavkarbo mat og kose deg. Det er masse annet å spise enn egg og bacon

Lykke til!

Mona S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-10-09, 16:50   #10
lillemy79
Nytt Medlem
 
lillemy79 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 2
lillemy79 er på en erverdig vei

Sv: Jeg er NY her

Hei igjen!!!

Til alle andre nye her, håper dette går veien for alle OSS
Takk for oppskrift linken, blir jo suleten av og se på det

nå er det full skjerpings og bånn gass...
har jo skjønt at der er MYYYYE mer enn egg og bacon nå...

__________________
Lillemy79
lillemy79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-10-09, 10:31   #11
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Jeg er NY her

Nå fikk jeg faktisk lyst på egg og bacon, det har jeg ikke spist ennå og tredje uka er igang ...

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 15-10-09, 13:25   #12
Babyblue
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 57
Babyblue er på en erverdig vei

Sv: Jeg er NY her

Jeg hadde også lenge tenk å starte med vekttap, men fant ikke helt måten eller motivasjonen. Blei til at jeg bestilte mat den første mnd og begynte forsiktig å lage mat selv. Det har gått delvis greit, men da jeg fikk det levert åt jeg 4 måltider om dagen, nå spiser jeg 2-3. Starta forresten 1.september og holder meg under 25 gram karbo.

__________________


Babyblue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no