Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Fedon på Burger King

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-07-08, 15:21   #1
tommygutt
Seniormedlem
 
tommygutt sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nedre Eiker, Mjøndalen
Alder: 47
Innlegg: 573
tommygutt har en fantastisk aura rundt segtommygutt har en fantastisk aura rundt seg

Fedon på Burger King

Jeg var innom Burger King her om dagen for å skeie ut med litt for mye karbo. Foran meg i køen står en mann med alt for mange kilo sammen med sønnen sønnen sin. Jeg overhører at mannen er på slankern og at han derfor har tenkt å bestille en fedon-burger til seg selv fordi han har hørt at den er så sunn i forhold til de andre burgerne. 2 minutter senere står mannen der med Fedon-burgeren, pommes-frites og cola!!?? Er det ikke da mildt sagt en skive-bom av Fedon å profilere seg gjennom Burger King, når folk så til de grader misforstår poenget?

Burgeren alene? Ja, ikke dumt, men så godt som alle bestiller en eller annen meny og da er jo poenget fullstendig borte. Kan man laste Burger King sine kunder for uvitenheten, eller burde Fedon rett og slett holdt seg borte fra en restaurant-kjede som ikke akkurat forbindes med sunnhet?

__________________
"Gjør du som du alltid har gjort, oppnår du det du alltid har oppnådd"
tommygutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk Svar med sitat
Gammel 26-07-08, 15:34   #2
vossajinto
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 177
vossajinto er på en erverdig vei

Sv: Fedon på Burger King

Fedon som fastfood er ingen dom ide.. Det må bare markedsføres rett..

Men dersom det ikke blir markedført rett.. som det ikke blir nå, med pomfri og cola.. da er det bare utnytting av folk som ønsker å spise sunnere.. og ikke ein bra ide..



Eg trur sunn "slankemat" som fastfood vil være svært stort marked for.. Og kjekt for alle dei som ikkje her tid til å lage seg sunn mat.. Og ender på MCDonalds i stedet for..

__________________



vossajinto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-07-08, 15:37   #3
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Fedon på Burger King

Haha. Jeg husker mannen min reagerte slik når han skulle forsøke Fedonburgeren også. Han bak disken spurte om han skulle ha pommes-frittes til, og jeg tror han svarte noe om at hele poenget var borte da, mens han bestillte ekstra ost på, og fikk et rart blikk i retur fra han bak disken.

Jeg vet ikke jeg. Jeg tror det er en god ting at han har burger på Burger King. Om noen velger en slik en med alt tilbehør, så er jo det sunnere enn vanlig burger, så da har han jo oppnådd noe. Selv om det ikke er det perfekte. Jeg tror også at det er bra at det blir folkeliggjort og tilgjengelig. Et av de største problemene man har på lavkarbokosthold er at det ikke finnes slike kjappe tilbud når man er ute.

Og sist, men ikke minst. Så er helsen vår et individuelt ansvar, og jeg synes Fedon har gjort en super jobb med å informere oss og gjøre oss i stand til å ta fornuftige valg.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 26-07-08, 16:57   #4
tommygutt
Seniormedlem
 
tommygutt sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nedre Eiker, Mjøndalen
Alder: 47
Innlegg: 573
tommygutt har en fantastisk aura rundt segtommygutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fedon på Burger King

Fedon gjør deffinitivt en glimrende jobb, men blir det ikke litt dobbeltmoral å tilby en sunn burger, med cola og pommes frites?

__________________
"Gjør du som du alltid har gjort, oppnår du det du alltid har oppnådd"
tommygutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk Svar med sitat
Gammel 26-07-08, 17:06   #5
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Fedon på Burger King

De som jobber på Burgerking er vel i grunn der for å selge.. Så er vel ikke deres ansvar at folk skal gå derfra med burger og f.eks salat isteden for chips. Ansvar for egen læring, sier jeg...
Er lov å bruke huet, liksom.

Også hadde det jo vært kjekt med riktig profilering, som noen sier..

Når de klarer å gå fra kassen med Fedonburger og cola, så har de jo uansett ikke satt seg inn i kostholdsfilosofien og da kan de jo ikke følge den ellers heller.

__________________

Sist redigert av nellie : 26-07-08 kl 17:12.
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-07-08, 17:14   #6
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Fedon på Burger King

Jeg synes at dersom man er så "dum" at man tror man spiser sunt og slankende ved å innta pommes frites og cola, så kan vel verken Burger King eller Fedon lastes ...

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 26-07-08, 17:34   #7
Eirian
Medlem
 
Eirian sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 123
Eirian er ny på veien

Re: Sv: Fedon på Burger King

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg synes at dersom man er så "dum" at man tror man spiser sunt og slankende ved å innta pommes frites og cola, så kan vel verken Burger King eller Fedon lastes ...

Eirian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, øko, uten tilsetningsstoffer mm. Svar med sitat
Gammel 26-07-08, 17:50   #8
tommygutt
Seniormedlem
 
tommygutt sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nedre Eiker, Mjøndalen
Alder: 47
Innlegg: 573
tommygutt har en fantastisk aura rundt segtommygutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fedon på Burger King

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg synes at dersom man er så "dum" at man tror man spiser sunt og slankende ved å innta pommes frites og cola, så kan vel verken Burger King eller Fedon lastes ...

Ser poenget ditt der, men folk flest vet jo svært lite om lavkarbo og tror fortsatt at fett er fiende nr 1. Er det ikke da å tro vel høyt om Ola og Kari Nordmann at de "burde vite"? Folk i dette landet spiser potetgull, samtidig som de svelger ned slankepiller med en iskald cola. Hvor har det sviktet da?? Er det markedsføringen som er på trynet? Er det folks manglende viljestyrke til å gjøre en endring kombinert med en god dose dumhet som er problemet?

__________________
"Gjør du som du alltid har gjort, oppnår du det du alltid har oppnådd"
tommygutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk Svar med sitat
Gammel 26-07-08, 18:02   #9
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Fedon på Burger King

Jeg snakker ikke utifra lavkarbo, men utifra et normalt kunnskapsnivå. ALLE vet at Cola og pommes frites er usunt og fetende, samme hvilket syn de har på ernæring. Det er derfor søksmål mot kjeder som MacDonalds (som ble saksøkt av fete amerikanere) er så latterlige. At folk ikke klarer å slanke seg har som regel ikke noe med kunnskapsnivået å gjøre, det er mange faktorer som spiller inn, bla. spiseforstyrrelser.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 26-07-08, 21:42   #10
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Fedon på Burger King

Opprinnelig lagt inn av tommygutt, her.

Fedon gjør deffinitivt en glimrende jobb, men blir det ikke litt dobbeltmoral å tilby en sunn burger, med cola og pommes frites?

Det er jo ikke Fedon som tilbyr cola og pommes-frites, han bare tilbyr et alternativ til det som finnes. Om folk velger å gjøre det ordentlig eller halvhjertet er jo deres sak. Det er nok av dem som gjør det halvhjertet hjemme også.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 26-07-08, 21:57   #11
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Fedon på Burger King

Synes det er en glimrende ide av Fedon å selge burgere, men samtidig så er kanskje ikkje kjeden han bruker den rette markedsføringskanalen. Det burde kanskje vært en Fedon-meny så folk kanskje forstår poenget. Alle vet jo at pommes frites og cola er usunt samma hvilken kosthold man følger, men har den oppfattelsen av at folk tror hvis de bytter ut en ting så kan de lesse på med det andre, det er vel der folk gjør den største feilen. Selv om det selvsagt er bedre at de bytter ut noe. Må jo innrømme at jeg har vært sånn selv, innbilt meg at bare jeg tar vekk noe som er usunt så er liksom det andre greit Lenge leve uvitenheten sier bare jeg....hehe

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 27-07-08, 00:38   #12
tommygutt
Seniormedlem
 
tommygutt sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nedre Eiker, Mjøndalen
Alder: 47
Innlegg: 573
tommygutt har en fantastisk aura rundt segtommygutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fedon på Burger King

Opprinnelig lagt inn av Summer, her.

Det er jo ikke Fedon som tilbyr cola og pommes-frites, han bare tilbyr et alternativ til det som finnes. Om folk velger å gjøre det ordentlig eller halvhjertet er jo deres sak. Det er nok av dem som gjør det halvhjertet hjemme også.

Selvsagt, men er det ikke da merkelig at Fedon vil assosieres med cola og pommes frites, når det er så åpenbart at folk mangler såpass mye kunnskap? Er Burger King da veien å gå for å lære folk om Fedons filosofi?

__________________
"Gjør du som du alltid har gjort, oppnår du det du alltid har oppnådd"
tommygutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk Svar med sitat
Gammel 27-07-08, 01:28   #13
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Fedon på Burger King

Jeg ser ikke slik på det, jeg ser på det som bra at det finnes et alternativ til den usunne maten også hos fastfood-kjedene, slik at man kan få seg et sunt og raskt måltid der det ellers bare blir solgt usunn mat. At folk ikke vet pommes frites og cola er fetende og usunt får bare være, det kan ikke være snakk om mange mennesker altså.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 27-07-08, 08:46   #14
SusieBlues
Seniormedlem
 
SusieBlues sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Bislett
Alder: 46
Innlegg: 3.854
SusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressurs

Sv: Fedon på Burger King

Oj, for et interessant tema!
Jeg vil tro Fedon var litt skeptisk til å ha navnet sitt assosiert med Burger King.
På den annen side så kan folk nå kjøpe en burger som er litt bedre enn de andre.
Helt enig i at de aller fleste ungdommer og voksne vet meget godt at sukkerbrus og pommes frittes er usunt. Det er INGEN som påstår at det er ordentlig mat.

Jeg er også enig i at det er fryktelig mange som ikke har forstått dybden av Fedon eller lavkarbo. Og man må være interessert for å forstå sammenhengene.

Jeg lander nok på at det er en ok greie. Hvis mannen med burgeren dagen etter innbiller seg at han ble litt slankere av burgere (fordi den var Fedon, liksom), så kanskje han blir inspirert til å kutte ut pommes fritten neste gang og drikke sukkerfri brus.

Dessverre er det slik at folk ikke synes det er ok å slanke seg før de kjenner at det virker...

__________________
________________


Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15258
SusieBlues er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-07-08, 12:41   #15
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Fedon på Burger King

Opprinnelig lagt inn av SusieBlues, her.

Dessverre er det slik at folk ikke synes det er ok å slanke seg før de kjenner at det virker...

Godt poeng! Dette er jo ofte grunnen til at svært overvektige gir opp etter en liten stund, fordi man kan gå ned både 10 og 15 kg uten at det vises eller kjennes i det hele tatt.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 27-07-08, 13:01   #16
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Fedon på Burger King

Jeg er enig i at det burde være en Meny til burgeren da. Fedon-meny med salat og smoothie feks.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 27-07-08, 13:02   #17
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Fedon på Burger King

Ja det hadde vært ganske greit.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 27-07-08, 13:10   #18
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Fedon på Burger King

Opprinnelig lagt inn av Summer, her.

Jeg er enig i at det burde være en Meny til burgeren da. Fedon-meny med salat og smoothie feks.

Ja! Den stemmer vi for!

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 03-08-08, 23:46   #19
søt uten sukker
Medlem
 
søt uten sukker sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Sandefjord
Alder: 53
Innlegg: 214
søt uten sukker er ny på veien

Sv: Fedon på Burger King

DET JEG LURER PÅ:

Er burgeren god???

__________________


søt uten sukker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 00:39   #20
Linn H
Seniormedlem
 
Linn H sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.981
Linn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt likt

Sv: Fedon på Burger King

Jeg synes ikke den er god....men det er jo bare å prøve!

Linn H er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fedonburgeren på burger king! Millsi Spørsmål og svar 21 06-02-08 22:47
Arabisk burger, Hot. Labomba Middag 1 30-07-07 17:07
Fedon-burger Synne2 Dr Lindbergs 2 12-08-05 13:17
"En Fedon King med ost takk!" HP Lavkarbo generelt 5 16-05-05 00:44


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no