Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Noen gode råd??

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-10-09, 17:47   #1
Susi87
Nytt Medlem
 
Susi87 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Fredrikstad
Innlegg: 9
Susi87 er på en erverdig vei
Unhappy

Noen gode råd??

Hei.. Nå har jeg gått på ketolysekuren i 2 mnd, men i det siste har jeg begynt å spise så mye "sukkerfrie" produkter. Dette har jo gjort slik at jeg har fått tilbake det gamle suget på noe godt hele tiden. Har vært i sverige og kjøpt masse sukkerfrie produkter og nå spiser jeg så mye at jeg kommer ut av ketose Vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Har lyst på noe hele tiden.. Jeg føler at det ikke er bra for meg og det er jo en stopper siden jeg ikke har gått ned de siste 2 ukene. noen råd om hvordan jeg skal komme tilbake? Tenker på noe godt hele tiden.. Er så lei av det... Spise mere fett kanskje? Jeg drikker 3-4 liter med vann hver dag og jeg spiser som jeg alltid har gjort. Feks 2 kotletter, olje, brokkoli, salat etc...

__________________



Det begynner å gå nedover
Susi87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 18:22   #2
Hannehk
Seniormedlem
 
Hannehk sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Nord Rogaland
Alder: 43
Innlegg: 2.193
Hannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snill

Sv: Noen gode råd??

Jeg har vært der du er og når dette skjer så har en veldig lett for å miste mye av motivasjonen. Jeg måtte ta et kraftig oppgjør med meg selv når jeg spiste for masse sukerfritt... vekten stoppet jo opp og alt var bare surt Nå er det sjelden jeg spiser sukkerfrie produkter. Det hender jeg unner meg litt (og da mener jeg LITT) på lørdagen da blir det som lørdagsgodt og helgen blir noe å se frem til. Jeg vet det høres vanskelig ut akkurat nå når du har suget, men begyn i morgen helt på ny frisk. Hver gang du får suget så drikk et ekstra glass vann eller puss tennene Du må nok stå løpet ut noen dager men det er så utrolig verdt det dersom du klarer å holde ut! Er i perfekt harmoni med kroppen min nå og det er jeg som er sjefen over maten og ikke omvendt.... håper du skjønte dette og at du kommer i rute igjen

__________________



Velkommen til min blogg: Rabalderblog
Hannehk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf! Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 21:44   #3
Babyblue
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 57
Babyblue er på en erverdig vei

Sv: Noen gode råd??

Jeg er en snackser. Er ikke alltid jeg har tid til alle måltidene og da er det greit å ha noe. Jeg rasjonerer ut mine godsaker. F.eks kun 1 atkins-sjokolade om dagen. (Står net karbo på pakka), kjøper inn nøtter og fordeler de i poser med ca 4 karbo per, bruker babybel ost osv. Sukkerfri godis i poser er verre å holde oversikt over fordi man dytter hele tiden noe inn i munnen og klarer ikke stoppe.

__________________


Babyblue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 00:44   #4
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Noen gode råd??

Sukkerfrie produkter opprettholder søtsuget, så du kommer ikke ut av sirkelen uten å måtte ta noen grep. Mer Fett kan nok være lurt også ja.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 04:35   #5
Rangelet
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 67
Rangelet er på en erverdig vei

Sv: Noen gode råd??

Det er en ond sirkel man kommer inn i når man begynner å spise raske karber eller kunstig søtning. Få i deg rikelig variert med grønnsaker og spis rent kjøtt. Erfaringen min tilsier at hvis maten er godt tilberedt og smaker godt, så er sjansen mindre for en sprekk. Men selv om du ikke tilbereder maten særlig bra, så vil det hjelpe.

Spis rene fett/protein produkter 1-2 ganger om dagen sammen med grønnsaker du måtte ha liggende i kjøleskapet. Vann hjelper også godt mot å slukke søt suget. Og som noen andre sa her, kan du pusse tennene, det hjelper nok også :O

Rangelet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo funker Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 00:34   #6
Susi87
Nytt Medlem
 
Susi87 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Fredrikstad
Innlegg: 9
Susi87 er på en erverdig vei
Smile

Sv: Noen gode råd??

Tusen takk for svarene... De hjalp meg skikklig... Har tatt en skikkelig oppvask med meg selv.. Har vært i dårlig humør i det siste på grunn av dette og det hjelper å få noen motiverende svar Idag begynte jeg på en ny frisk.. Det var deilig, men sukkersuget er der.. Men får bare holde ut, det tok vel ca 4-5 dager før det ga seg.. men jeg skal klare det!! Ser at denne kuren fungerer og bare det er jo en motivasjon Igår spiste jeg ganske mye og jeg fikk så vondt i magen.. Verre enn mensensmerter så jeg skrev ned hvordan jeg følte meg og datoen.. Skal se tilbake på det når sukkersuget er på det verste... Lykke til alle sammen..

__________________



Det begynner å gå nedover
Susi87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 00:37   #7
Susi87
Nytt Medlem
 
Susi87 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Fredrikstad
Innlegg: 9
Susi87 er på en erverdig vei

Sv: Noen gode råd??

Er i perfekt harmoni med kroppen min nå og det er jeg som er sjefen over maten og ikke omvendt.... håper du skjønte dette og at du kommer i rute igjen [/quote]


Jepp skjønner den... jeg vil være sjefen

__________________



Det begynner å gå nedover
Susi87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som har noen gode oppskrifter å dele? Lindabtn Dr Lindbergs 9 12-02-08 17:43
Noen gode råd til en fersking? Lisbeth Ketolysekuren 19 12-01-08 17:14
Noen gode råd? Fredrikke Ketolysekuren 2 08-08-07 14:00
Noen som har noen gode kjøttpålegg å anbefale? Aadna Spørsmål og svar 2 24-08-06 22:40
Mellommåltid - noen gode råd? Zoë Induksjonen 12 08-12-04 10:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no