Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hvordan vet jeg at jeg er i ketose?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-01-05, 10:47   #1
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs
Question

Hvordan vet jeg at jeg er i ketose?

Finnes det noe sikkert tegn på at man er i ketose? Hvordan kan man vite om man har klart det eller ikke?

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 07-01-05, 10:49   #2
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Du kan kjøpe ketostix på apoteket som du tisser på

Men så vidt jeg har skjønt så kan man være i ketose selv om det ikke vises, og omvendt.. ellernoesånt..

Du får forhåpentlgvis litt bedre svar enn dette

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 07-01-05, 10:50   #3
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Dessuten rapporterer mange om at det lukter aceton av urinen og av munnen

Kjæresten kom hjem en dag, og utbrøt "har du drevet med neglelakkfjerner igjen nå da?"

Men jeg vare bare i ketose..

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 07-01-05, 11:53   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Frisøren min sa en gang at jeg luktet "sykt". "Du må gå til lege", sa hun. "Det lukter sykt av pusten din" ! Keto-breath kan skrelle malingen av hus sier noen. Min kjære sier det lukter aceton..... Kjenner det ikke sjøl ser du !

Her finner du mer info om ketose:
http://forum.lavkarbo.no/showpost.ph...37&postcount=1

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 07-01-05, 12:01   #5
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Mhm..

Blir ikke så mange kyss på meg de gangene jeg er i ketose nei!

Nille, leste et sted at du har vært i ketose i 1,5 år nå.. hva slags sex-liv har du egentlig?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 07-01-05, 12:50   #6
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av mofedilla

Nille, leste et sted at du har vært i ketose i 1,5 år nå.. hva slags sex-liv har du egentlig?

Sexliv ??? Hvem ???
Neida, jeg er da så totalt uimotståelig at ånden er som en liten detalj å regne !

Og heftig bruk av tannbørste og munnskyllevann før dåden (Blå Vademecum med fluor er det eneste som har funket) så er det ikke noe problem det Men så har vel gubben blitt vant til det etterhvert. Ville nok hatt mer problemer med å gå på sjekker'n med denne ånden ! Som du sikkert har lest et annet sted kan jeg ikke synge for blomstene mine heller lenger - for da dør de !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 07-01-05, 13:03   #7
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk




God du!

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 07-01-05, 13:16   #8
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nille

Sexliv ??? Hvem ???
Neida, jeg er da så totalt uimotståelig at ånden er som en liten detalj å regne !

Makan....*Applaus* her går det unna med å tro på seg selv i dag....Hæææææærlig....

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no