Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Master Cleanse?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-10-06, 16:03   #1
Bruker2797
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Alder: 37
Innlegg: 9
Bruker2797 er ny på veien

Master Cleanse?

Hei!

Dette er min første tråd/post, så jeg beklager om den har kommet feil.

Jeg lurer på om noen har prøvet master cleanse, og om noen har erfaring med den, spesielt i forbindelse med trening?

Jeg har tenkt å gå ned først fra 60 - 55 kg, og så kanskje til 52 for så å bli der. ^_^ Tror dere den vil hjelpe?


Edit: kanskje denne burde vært i "andre dietter"-forumet. -_- Beklager. Håper den kan flyttes hvis den er feil.

Bruker2797 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Trening + Veg/Egg Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 17:54   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Master Cleanse?

Personlig er jeg helt imot alle typer "rensekurer", men det er fordi det er bortkastede tid og penger om man spiser rent - slik jeg gjør. Etter er par uker på en ketogen diett har man renset tarmene så det holder. Og fortsetter en å spise "ren", dvs. ikke industrifremstilt mat, så trenger man ingen rensekur.

Etter et par strenge år på lavkarbo ble jeg overtalt av en naturterapeut til å ta en rensekur. Vedkommende hadde lite greie på kosthold, men mente at alle ville ha godt av det. På meg var det bortkastet tid og stress. Ble bare dårlig - fikk ingen fysisk eller psykisk utbytte - snarere tvert i mot.

Ser ikke bort fra at det kan være en god ide for folk som spiser mye ferdigmat og karber. Men alle bør være oppmerksom på at Master Cleanse ikke er en slankekur - det eneste du mister er evt. dritt/giftstoffer du har i kroppen. Det er FREMGANGSMÅTEN jeg syns er for radikal. Vann og salt og sirup og alt mulig rart. Som sagt, ever man lavkarbo med ren mat er rensen en bonus du ikke behøver å gjøre noe ekstra for -og uten bivirkningene som er tretthet, kvalme, svimmelhet etc. Og om en i det hele tatt orker å trene når en går på den -så er det IKKE bra for kroppen ! Man kan risikere å gå på en skikkelig smell. Så OM den kombneres med trening bør man kjenne kroppen sin godt og LYTTE til den !

Og alt er bortkasta om en fortsetter å spise slik man gjorde før.

Men det er bare min egen personlig mening altså !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no