Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Mosjon

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-07-04, 20:58   #1
Kalorine
Medlem
 
Kalorine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Alder: 44
Innlegg: 194
Kalorine er en juvelKalorine er en juvelKalorine er en juvel

Mosjon

Er vant til å mosjonere mye, og vil gjerne fortsette med det, også på Atkins.Den gjengse oppfatningen fra media og andre fortståsegpåere har jo vært at Atkinsdietten nærmest forbyr mosjon, men etter å ha lest flere av bøkene nå er det tydelig at Atkins oppmuntrer til fysisk aktivitet.Likevel lurer jeg litt på hvordan jeg skal forholde meg til mosjon disse første ukene på introduksjonsdietten.Dette er jo en stor forandring for kroppen min, og jeg vil jo helst ikke utsette den for ekstrabelastninger som kan gjøre prosessen verre for den.Så, dere med erfaring: Hvor mye kan jeg mosjonere på introduksjonsdietten? Bør jeg holde meg til lett mosjon (gåturer f.eks), eller kan jeg slå til med en aerobictime hvis jeg føler meg i stand til det energimessig?

Mosjonerer dere, forresten?

Kalorine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins (the book is my bible) Svar med sitat
Gammel 23-07-04, 21:12   #2
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Jeg tror poenget er at man ikke skal BEGYNNE med hard mosjon de første ukene. Men at man kan fortsette på det nivået man er vant til - hvis man orker. Det tar litt tid for kroppen å få til en effektiv nok fettforbrenning til å forsyne musklene med næring, slik at man får raskere melkesyre enn ellers. Men dette tilpasser man seg dersom man er i ketose over 4 uker. Hvis musklene dine ikke sier stopp, så er det ikke noe farlig å prøve. Jeg har hørt mange forskjellige erfaringer. Hadde jeg vært deg ville jeg prøvd aerobictimen etter noen dager i induksjonen. Selv kunne jeg trene ganske hardt i ketose (dog ikke de 3-4 første dagene), men ikke på max kapasitet. Jeg husker fortsatt en skitur i ketose med min far, der jeg gikk over mine evner fordi jeg skulle tøffe meg. Helt til jeg spydde...

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no