Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Karboinnhold i kalendersjokolade

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-12-09, 13:03   #1
marithja
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 47
Innlegg: 162
marithja har en fantastisk aura rundt segmarithja har en fantastisk aura rundt seg

Karboinnhold i kalendersjokolade

Er det noen som vet ca hvor mange karber det er i vanlig kalendersjokolade?? Har kjøpt Pondus kalender, tenkte jeg kunne unne meg en bit om dagen, men vet sannelig ikke jeg....

__________________


marithja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Thor Foseid- spis deg slank Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 13:50   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Karboinnhold i kalendersjokolade

Om jeg tar utgangspunkt i snuppas kalender, er det ca 2 karber pr sjokkis.

Sjokkisen veier 75g, det er 61g karber pr 100, delt på 24:
Tilnærmet lik 1.9karber pr stk!

Arrester meg gjerne om mattekunnskapen har tatt juleferie allerede!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 14:20   #3
marithja
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 47
Innlegg: 162
marithja har en fantastisk aura rundt segmarithja har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Karboinnhold i kalendersjokolade

Åhh tusen takk! Da har jeg jo MYE å gå på etterpå da!! Da er det ialle fall ikke den biten som kommer til å ta knekken på meg

__________________


marithja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Thor Foseid- spis deg slank Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 14:50   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Karboinnhold i kalendersjokolade

det pleier å stå næringsinnehold på kalenderen, så er bare til å veie og regne så får du et nøyaktig tall der

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 15:29   #5
heltny
Medlem
 
heltny sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 171
heltny er på en erverdig vei

Sv: Karboinnhold i kalendersjokolade

Undskyld meg, men det er bedre og heller skeie ut, kose seg hele julen en og bare sitte og ete det. det er vel heller bedre og gjøre det onklig etter jul, isteden for noe som kansje stopper deg?

__________________
Kjempevennlig hilsen Heltny!
bloggen min - gjerne komenter
+++=
heltny er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf. Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 16:55   #6
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Karboinnhold i kalendersjokolade

Opprinnelig lagt inn av heltny, her.

Undskyld meg, men det er bedre og heller skeie ut, kose seg hele julen en og bare sitte og ete det. det er vel heller bedre og gjøre det onklig etter jul, isteden for noe som kansje stopper deg?

Det er vel opp til hver enkelt? Er det bedre å skeie ut hele julen enn å holde seg innenfor grensen i 23 dager før julen?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 20:30   #7
marithja
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 47
Innlegg: 162
marithja har en fantastisk aura rundt segmarithja har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Karboinnhold i kalendersjokolade

Opprinnelig lagt inn av heltny, her.

Undskyld meg, men det er bedre og heller skeie ut, kose seg hele julen en og bare sitte og ete det. det er vel heller bedre og gjøre det onklig etter jul, isteden for noe som kansje stopper deg?

Hei!
Kanskje er det det for noen, men julekalenderen for meg er hellig, og jeg spiser dessuten så lite karber pr dag, at jeg som oftest sliter med å komme opp på nok for å gå ned! Og så lenge det er slik unner jeg meg forskjellige ting, som f.eks kalendersjokolade nåfør jul , en kopp (pulver) cappucino, en neve potetgull og lignende de dagene jeg vet at jeg har spist lite karber og vært flink og plutselig er fryktelig fysen på noe godt. Funker for meg, jeg stopper ikke å gå ned så lenge jeg holder meg under 25 kh om dagen jeg! Synes jeg har vært flink faktisk med mine 15 kilo i minus siden august....Så har tenkt å leve lavkarbo nå, i julen og etter jul!!

__________________


marithja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Thor Foseid- spis deg slank Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 07:23   #8
heltny
Medlem
 
heltny sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 171
heltny er på en erverdig vei

Sv: Karboinnhold i kalendersjokolade

Opprinnelig lagt inn av marithja, her.

Hei!
Kanskje er det det for noen, men julekalenderen for meg er hellig, og jeg spiser dessuten så lite karber pr dag, at jeg som oftest sliter med å komme opp på nok for å gå ned! Og så lenge det er slik unner jeg meg forskjellige ting, som f.eks kalendersjokolade nåfør jul , en kopp (pulver) cappucino, en neve potetgull og lignende de dagene jeg vet at jeg har spist lite karber og vært flink og plutselig er fryktelig fysen på noe godt. Funker for meg, jeg stopper ikke å gå ned så lenge jeg holder meg under 25 kh om dagen jeg! Synes jeg har vært flink faktisk med mine 15 kilo i minus siden august....Så har tenkt å leve lavkarbo nå, i julen og etter jul!!

Da er det jo ingen diskusjon

Men for meg, hadde det vært og pine meg selv

__________________
Kjempevennlig hilsen Heltny!
bloggen min - gjerne komenter
+++=
heltny er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf. Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 08:56   #9
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Karboinnhold i kalendersjokolade

Det hadde jo vært stas med typ en Bocca-sjokoladekalender

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 13:11   #10
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Karboinnhold i kalendersjokolade

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Det hadde jo vært stas med typ en Bocca-sjokoladekalender

Jeg har på en måte simulert dette med en pose bocca-konfekt/mokkabønner

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 13:22   #11
marithja
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 47
Innlegg: 162
marithja har en fantastisk aura rundt segmarithja har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Karboinnhold i kalendersjokolade

Ja det høres godt ut, får huske det til neste år, nå er det PONDUS kalender her i gården siden jeg er fan Men en Bocca/mocca variant hadde jo vært kjempestas!! Kanskje man skal kjøpe det og ta med til syden i romjula??? Så går man ikke på noen smeller der i alle fall...

__________________


marithja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Thor Foseid- spis deg slank Svar med sitat
Gammel 04-12-09, 02:05   #12
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Karboinnhold i kalendersjokolade

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Det hadde jo vært stas med typ en Bocca-sjokoladekalender

Det finnes :
http://www.divinechocolate.com/produ...arkadvent.aspx

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-12-09, 10:55   #13
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Karboinnhold i kalendersjokolade

Opprinnelig lagt inn av Trolljenta, her.

Det finnes :
http://www.divinechocolate.com/produ...arkadvent.aspx

Jøss, stas a gitt! Vel, det får i tilfelle bli til neste år

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 04-12-09, 12:34   #14
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Karboinnhold i kalendersjokolade

Linth Exellence har også julekalender. Koster bare sånn ca. 3-400,- kroner.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 04-12-09, 14:08   #15
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Karboinnhold i kalendersjokolade

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Linth Exellence har også julekalender. Koster bare sånn ca. 3-400,- kroner.

Såpass. Da håper jeg det er mer enn en liten sjokoladebit i en luke
Hvis jeg husker riktig kostet Divine sjokoladekalenderen 59 kr på Kinsarvik.

Ellers har de den her: http://www.ethicalsuperstore.com/
Bare synd man kan handle så lite der før portoen går fra 4£ til 26£

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-12-09, 14:16   #16
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Karboinnhold i kalendersjokolade

Og å sende sjokoladekalendere i posten er en ganske risky operasjon. Mamma gjorde det der i årevis, og jeg måtte åpne hele greia og legge sjokkisen som hadde samle seg i bunnen på plass igjen hver gang

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Regne ut karboinnhold Tusta85 Spørsmål og svar 113 06-04-15 10:57
Karboinnhold i egg Kreta Spørsmål om matvarer og oppskrifter 5 02-03-09 15:08
Nøtter og karboinnhold Alyssa Spørsmål om matvarer og oppskrifter 15 06-01-09 23:27
Karboinnhold-forskjeller ...? HegeT Spørsmål og svar 2 25-03-08 15:45
Karboinnhold i splenda Sugarpill Lavkarbo generelt 2 15-08-07 12:43


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no