Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-02-10, 12:55   #876
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av JollyJ, her.

Jeg er jo i første uka så det kan jo stemme det, kanskje bare spise litt og mere grønnsaker??

Hva skulle jeg gjort uten dette forumet. Dere er toppers alle sammen

Jeg spiser igrunn litt lite grønnsaker tror jeg, forrige uke fikk jeg iallefall i meg lite, dette fordi liste 1 ikke innbyr til så mange grønnsaker som hjertet mitt banker for

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 23:35   #877
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

spiser alt for lite grønnsaker jeg også ,, byr meg i mot i grunn ,,
blir noe annet ved siden av en middag ,men har vel gått lei stekte grønnsaker , i alle fasonger

og jublet i dag ,min utskjeielse i går resulterte i 100 gram ned ,, juhu,,
ned er ned , så da går det framover igjen

min venninne og jeg snakker om en sydentur i april , og det er gulroten min til og komme inn i mine sommer klær , som jeg vokste i fra de to sisste somrene .. ikke langt igjen. får de til nød på men skal liksom puste også.
så en sånn ca 5 kilo til .. ser lett ut ,men alle vi her inne vet det er vansklig

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 07:31   #878
mokki
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Innlegg: 335
mokki er ny på veien

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

I dag skal jeg på fjellet og stå på snowboard. Det blir en kraftanstrengelse.... men satser på at det går greit. Har en norrøna bukse som har vært ubehagelig trang leeeenge. Har kjøpt en billig skibukse jeg har brukt, men det er litt stor igjen. prøvde norrønabuksen i går, og den sitter som et skudd. Herlig!! Ser jo at jeg krymper, men en av plassene som er spesielt tydelig er over kravebena. Plutselig ser jeg skygge av de. det er så deilig å lykkes. Og jeg fortsetter jo farten nedover hver dag...

__________________
Les gjerne i min Journal




mokki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 08:39   #879
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

WOW! Her var det aktivitet gitt , kjempekjekt - og jeg skal lese alle innleggene grundig så jeg er oppdatert på dere alle, men først og fremst; gratulere med nedgangen til Mokki

Selv har jeg en tilståelse å komme med; gikk på en skikkelig smell på torsdag, og da snakker vi sjokolade og ostepopp altså.....
To dager varte det - TO DAGER!!!!! og vekta viste i dag 91,5 kg - gjett hvem som er sint da???? Skal si jeg fikk så hørene flagret .
MEN, jeg tar mitt eget råd som jeg alltid gir til andre; ta med meg erfaringen fra denne sprekken, fokuser på dagene som kommer og ta en dag om gangen. Det som skjedde i går kan jeg ikke endre, men jeg kan gjøre noe med dagen i dag og dagene som kommer. Så for 1 time siden inntok jeg min sjokoladefrokost (ED selvsagt), og skal nå ut og måkke oppkjørselen fri for snø.

Erfaringer jeg tar med meg fra denne sprekken er:
1 - Sjokolade og ostepop smaker ikke så godt som jeg innbilte meg
2 - Kvalm og stinn i magen
3 - Svimmel
4 - Hyperaktiv og deretter kjempesliten og søvning
5 - Deprimert
6 - Humørsyk

Det merkelige er at selv om smaken ikke svarte til forventningen, så fortsatte jeg å spise.
Og en skulle jo tro at jeg ville gi meg da jeg ble kvalm, men nei da - ventet bare til det gav seg før galskapen fortsatte.....
Det var rett og slett som en ute-av-kroppen opplevelse; jeg så hva jeg gjorde, men det var liksom ikke kontakt mellom kroppen og hodet hvis dere forstå hva jeg mener.

Men nå skal jeg altså ut og måke, så da regner jeg med at det blir dagens trim - det hjelper jo ikke å overdrive i den andre retningen heller.

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"



Sist redigert av grotingeling : 27-02-10 kl 18:30.
grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 09:06   #880
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 52
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Hei Grotingeling, godt å se deg tilbake selv påtross av utskeielser. Det er kanskje lettere å komme videre om man bekjenner sine synder (noterer i boken min for gode tips). Den var fin den listen din, det får meg til å tenke på noe annet jeg har lest som også er et godt tips i slitne dager.



Sitat:

Hvis du er misfornøyd og føler at det kommer til å ta lang tid å nå målet du har sett for vekten din kan du stille deg to følgende spørsmål og se svarene ift hverandre:

  • Hvis jeg gir opp nå, hva kommer jeg til å veie om 3 måneder?
OG
  • Hvis jeg fortsetter å følge dette opplegget, hva kommer jeg da til å veie om 3 måneder?




LYKKE TIL MED SNEMÅKINGEN! Der forbrenner du nok mye - og trenger du mer forbrenning, så trenger gårdsplassen her også litt snemåking.

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 09:32   #881
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Tusen takk, fungirl for at du hjelper meg med mine forvirra funderinger! Da har jeg lest den fine tråden om ketose Popp tipset om også.

Forstår endel mere nå, og fortsetter å lese om igjen alle lavkarbo-bøkene jeg har. Jeg har hele tiden tenkt at grunnen til at alle diettene her inne virker, er at ENTEN må du spise lite karbs og mye fett, ELLER litt mer karbs og lite fett. Altså at karbs er hovedpoenget. Vet ikke om det er slik det fungerer nå, men at rett og slett det lave kaloriinnholdet i denne kuren, kombinert med at blodsukkeret blir stabilt av lite karbs, er det som gjør susen. Hvis noen skjønner hva jeg mener....

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 09:44   #882
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

WOW! Her var det aktivitet gitt , kjempekjekt - og jeg skal lese alle innleggene grundig så jeg er oppdatert på dere alle, men først og fremst; gratulere med nedgangen til Mokki

Selv har jeg en tilståelse å komme med; gikk på en skikkelig smell på torsdag, og da snakker vi sjokolade og ostepopp altså.....
To dager varte det - TO DAGER!!!!! og vekta viste i dag 91,5 kg - gjett hvem som er sint da???? Skal si jeg fikk så hørene flagret .
MEN, jeg tar mitt eget råd som jeg alltid gir til andre; ta med meg erfaringen fra denne sprekken, fokuser på dagene som kommer og ta en dag om gangen. Det som skjedde i kan jeg ikke endre, men jeg kan gjøre noe med dagen i dag og dagene som kommer. Så for 1 time siden inntok jeg min sjokoladefrokost (ED selvsagt), og skal nå ut og måkke oppkjørselen fri for snø.

Erfaringer jeg tar med meg fra denne sprekken er:
1 - Sjokolade og ostepop smaker ikke så godt som jeg innbilte meg
2 - Kvalm og stinn i magen
3 - Svimmel
4 - Hyperaktiv og deretter kjempesliten og søvning
5 - Deprimert
6 - Humørsyk

Det merkelige er at selv om smaken ikke svarte til forventningen, så fortsatte jeg å spise.
Og en skulle jo tro at jeg ville gi meg da jeg ble kvalm, men nei da - ventet bare til det gav seg før galskapen fortsatte.....
Det var rett og slett som en ute-av-kroppen opplevelse; jeg så hva jeg gjorde, men det var liksom ikke kontakt mellom kroppen og hodet hvis dere forstå hva jeg mener.

Men nå skal jeg altså ut og måke, så da regner jeg med at det blir dagens trim - det hjelper jo ikke å overdrive i den andre retningen heller.


AKKURAT sånn er det! Du beskriver det som skjer veldig godt....Jeg hadde jo den samme opplevelsen i forrige uke. Man blir kvalm og kjempedårlig, og nei, det smaker faktisk ikke så godt som man husket heller!!!!! Hvorfor i all verden fortsetter man da......jo, man VIL ha den gode gamle opplevelsen av "lykke" ved å spise ostepop og skjokolade.... Men heldigvis har ting forandret seg, før ga det meg en lykkefølelse, men ikke nå lenger! Tror hjernen er en trassig liten unge som ikke vil innse det.... Må stadig ha påminnelser før den lærer..... Sånn sett ser jeg på det som skjer som en forhåpentligvis terapeutisk funksjon, en eller annen gang må vel den sta lille hjernen min begripe at jeg har fått meg nye "lykkefaktorer" !!!!

Til trøst for deg, så har jeg kommet meg på hesten igjen og har gått ned denne uken, og det vet jeg du greier også

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 09:51   #883
JollyJ
Medlem
 
JollyJ sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Moskva
Alder: 47
Innlegg: 119
JollyJ er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Så gøy Mokki, Ikke bare motiverende for deg, men oss andre også.

Grotingeling, godt å se at du har kommet i gang igjen, for min del når jeg sprekker så er det så lett å tenke at , jaja nå har jeg jo havna helt ut, nå kan jeg jo bare slutte med denne slankingen og spise hva jeg vil igjen..
Er det ikke Ole brum som sier "gjort er gjort, og spist er spist" .
Ny dag nye muligheter.

__________________


JollyJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 10:46   #884
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 52
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Tok for 3 uker side å målte cm på kroppen, min mor hjalp meg og idag målte vi opp igjen:

Arm: - 2,5 cm
Liv: - 7 cm
Navle: - 3 cm
Hofte: - 8 cm
Rumpe: - 4,5 cm
Lår: - 5cm

Totalt 30 cm

Dette kan vireklig anbefales! Gjør en utrolig innvirkning på humøret....

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 10:47   #885
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av mokki, her.

I dag skal jeg på fjellet og stå på snowboard. Det blir en kraftanstrengelse.... men satser på at det går greit. Har en norrøna bukse som har vært ubehagelig trang leeeenge. Har kjøpt en billig skibukse jeg har brukt, men det er litt stor igjen. prøvde norrønabuksen i går, og den sitter som et skudd. Herlig!! Ser jo at jeg krymper, men en av plassene som er spesielt tydelig er over kravebena. Plutselig ser jeg skygge av de. det er så deilig å lykkes. Og jeg fortsetter jo farten nedover hver dag...

Herlig

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 10:48   #886
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 52
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av JollyJ, her.

Så gøy Mokki, Ikke bare motiverende for deg, men oss andre også.

Grotingeling, godt å se at du har kommet i gang igjen, for min del når jeg sprekker så er det så lett å tenke at , jaja nå har jeg jo havna helt ut, nå kan jeg jo bare slutte med denne slankingen og spise hva jeg vil igjen..
Er det ikke Ole brum som sier "gjort er gjort, og spist er spist" .
Ny dag nye muligheter.

Ole Brum sier mye fornuftig!

For ett møkkavær det er idag. Snøen bare laver ned, det blir ingen skitur på oss idag som planlagt. Kanskje jeg må ut å måke jeg også

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 10:48   #887
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

WOW! Her var det aktivitet gitt , kjempekjekt - og jeg skal lese alle innleggene grundig så jeg er oppdatert på dere alle, men først og fremst; gratulere med nedgangen til Mokki

Selv har jeg en tilståelse å komme med; gikk på en skikkelig smell på torsdag, og da snakker vi sjokolade og ostepopp altså.....
To dager varte det - TO DAGER!!!!! og vekta viste i dag 91,5 kg - gjett hvem som er sint da???? Skal si jeg fikk så hørene flagret .
MEN, jeg tar mitt eget råd som jeg alltid gir til andre; ta med meg erfaringen fra denne sprekken, fokuser på dagene som kommer og ta en dag om gangen. Det som skjedde i kan jeg ikke endre, men jeg kan gjøre noe med dagen i dag og dagene som kommer. Så for 1 time siden inntok jeg min sjokoladefrokost (ED selvsagt), og skal nå ut og måkke oppkjørselen fri for snø.

Erfaringer jeg tar med meg fra denne sprekken er:
1 - Sjokolade og ostepop smaker ikke så godt som jeg innbilte meg
2 - Kvalm og stinn i magen
3 - Svimmel
4 - Hyperaktiv og deretter kjempesliten og søvning
5 - Deprimert
6 - Humørsyk

Det merkelige er at selv om smaken ikke svarte til forventningen, så fortsatte jeg å spise.
Og en skulle jo tro at jeg ville gi meg da jeg ble kvalm, men nei da - ventet bare til det gav seg før galskapen fortsatte.....
Det var rett og slett som en ute-av-kroppen opplevelse; jeg så hva jeg gjorde, men det var liksom ikke kontakt mellom kroppen og hodet hvis dere forstå hva jeg mener.

Men nå skal jeg altså ut og måke, så da regner jeg med at det blir dagens trim - det hjelper jo ikke å overdrive i den andre retningen heller.


Du er så flink så det er bare å se fremover, har forresten savnet deg her inne de siste dagene så det er godt du er tilbake

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 10:50   #888
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Popp, her.

Tok for 3 uker side å målte cm på kroppen, min mor hjalp meg og idag målte vi opp igjen:

Arm: - 2,5 cm
Liv: - 7 cm
Navle: - 3 cm
Hofte: - 8 cm
Rumpe: - 4,5 cm
Lår: - 5cm

Totalt 30 cm

Dette kan vireklig anbefales!

Gratulere så masse

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 10:50   #889
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Her kommer min vektnedgang på ED (Kopiert fra bloggen min):

Første uka teller ikke siden jeg gikk opp de samme kg uka før, men den føres opp alikevel

Uke 1: - 4,0 kg
Uke 2: - 1,3 kg

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 11:00   #890
JollyJ
Medlem
 
JollyJ sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Moskva
Alder: 47
Innlegg: 119
JollyJ er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Så flinke dere har vært!!!!!! Kjempe gøy og se.

Skal jammen meg måle meg jeg også, det var lurt.
Men nå føles det som magen står som en tromme :S så får vente en dag elle to.

Er det vanlig å bli oppblåst foresten?

__________________


JollyJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 11:02   #891
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av JollyJ, her.

Så flinke dere har vært!!!!!! Kjempe gøy og se.

Skal jammen meg måle meg jeg også, det var lurt.
Men nå føles det som magen står som en tromme :S så får vente en dag elle to.

Er det vanlig å bli oppblåst foresten?

Har hatt masse luft i magen, spesielt denne uka faktisk.

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 11:10   #892
JollyJ
Medlem
 
JollyJ sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Moskva
Alder: 47
Innlegg: 119
JollyJ er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

Har hatt masse luft i magen, spesielt denne uka faktisk.

Det kommer vel ut igjen er jeg stygt redd for, hehe

__________________


JollyJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 11:23   #893
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av JollyJ, her.

Det kommer vel ut igjen er jeg stygt redd for, hehe

Kommer ut ja, det kan jeg love deg, gjerne med lyd

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 12:21   #894
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Takk til all for oppmuntrende ord, det hjelper ALLTID
Da har jeg lest alle innlegg fra denne uka, og jeg må si dere er aktive - kjempekjekt!
Ser det er mange innlegg jeg vil kommentere, så her kommer en liten oppsummering fra meg;

Først til Arkine: så flott at du har kommet deg tilbake på sporet - gratulere så masse og lykke til!

Opprinnelig lagt inn av Popp, her.

Jeg trodde også jeg var frisk som en fisk. Går jo aldri til legen såfremt det ikke er noe som feiler meg. Men jeg hadde blodsukker >10 (på vei til Diabetes II) og litt for lavt kalium nivå. Kjente at jeg ble litt stresset, og har googlet masse om tema Diabetes II etterpå. Håper neste blodprøve viser en nedgang!

Fra en som har diagnosen diabetes 2, så kan jeg berolige deg med at ED og lavkarbo generelt hjelper veldig på blodsukkeret. Sørg for å ta de tilskuddene legen foreskriver, og du vil ha veldig mye bedre resultat av prøvene neste gang.

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

Jeg gikk opp igjen endel også må du huske på så så bra er det ikke
Men er pr i dag 16.5 mindre enn når jeg startet, men uten tvil med en fastere kropp

Jeg har ca 50 kg til som skal bort

Sender over en stooooor dose sympati. Var i samme situasjon da jeg startet opp på ED i fjor, hvor jeg først hadde gått ned 25 kg i 2005/6 for så å legge på meg 20 av dem i løpet av 2,5 år. Men vi gir oss jo ikke - gjør vi vel???

Opprinnelig lagt inn av mokki, her.

Er dere på vekten hver uke? Hvor mye forventer/håper dere å gå ned i uken da? Jeg fikk jo en pangstart med over 2kg ned første uken, og jeg kjenner jeg stresser litt for at tempoet skal sakke veldig på. jeg har jo et ønske om at minst 10kg er borte innen 19.mars. Jeg hadde 7kg igjen til det da jeg startet på ED for halvannen uke siden... Men kan vel ikke forvente 2kg nedgang ukentlig? Eller?

Varierer for min del veldig hvor ofte jeg er på vekten, og merker at jo oftere jeg veier meg jo mer stresset blir jeg hvis tallet på vekten ikke beveger seg. Antall kg en går ned pr uke vil også variere, 2 kg ukentlig er helt urealistisk - du kan oppleve både større og mindre vekttap avhengig av humør, menssyklus, aktivitetsnivå, grønnsaksinntak, osv osv. Her er lista laaaaang.... I fase 1 ligger gjennomsnitlig vekttap på 1 kg for de fleste, men alt over 500g er jo fantastisk! Og som Solange sier;

Opprinnelig lagt inn av Solange, her.

...dette er en "hoppekur", jeg går alltid ned i rykk og napp på denne dietten...Det kan være slik at man er superflink i lange tider uten at NOE skjer, for så plutselig å hoppe ned 1-2 kg. Anyway, det er sikkert lurt å legge vekk vekta så man ikke blir hel manisk, har tendenser selv......

Opprinnelig lagt inn av Solange, her.

Å gå ned i vekt er også en STOR jobb når det gjelder å få orden på alt som foregår i hodet. Jeg har brukt 15 år bare på å komme dit jeg er idag, og enda så bommer jeg stadig vekk.....Målet mitt med det jeg holder på med er ikke bare selve vektreduseringen, men også å jobbe konstant med tankegodset mitt rundt det å spise. Alt vi bruker mat til, alt det representerer for oss. Mat har jeg alltid brukt som kos,trøst, oppmuntring, sosialt samvær, ja mat er så mye mer enn bare det å overleve til neste dag....Føler at jeg holder på med en slags rehabilitering; må lære meg andre måter å kose meg på, være sammen med andre på, trøste meg med osv.osv. Jeg er fremdeles der at jeg tenker først på mat når jeg har det vondt eller noe skjer: "nå kan jeg vel unne meg litt god mat, stakkars meg" Problemet er at det ihverfall ikke hjelper lenger enn noen deilige minutter, også blir alt bare verre etterpå. De fleste av oss trenger stimuli, og tar det vi kjenner til.

Vel, det er bare å komme seg opp på hesten igjen! Jeg vet at jeg ikke kommer til å slutte å sprekke i overskuelig fremtid, målet mitt er å gjøre det skjeldnere og skjeldnere, og prøve å finne andre måter å gi meg selv noe på når jeg trenger det!

Så sant som det er sagt - her er det mange visdomsord som det er verdt å merke seg.

Ellers ser jeg at spørsmålet om egg i fase 1 var et tema, og der er jeg helt på linje med dere som sier at det er OK. OK fordi egg allerede inngår i fase 1 som ingrediens i flere av produktene(bl.a sjokoladedrikken), og ok fordi det er bedre med et egg enn en sjokolade.. Ta forresten 2-3 egg hvis en først skal bruke egg som proteinkilde i et måltid i stede for ED-produktene.

Opprinnelig lagt inn av Popp, her.

Tok for 3 uker side å målte cm på kroppen, min mor hjalp meg og idag målte vi opp igjen:

Arm: - 2,5 cm
Liv: - 7 cm
Navle: - 3 cm
Hofte: - 8 cm
Rumpe: - 4,5 cm
Lår: - 5cm

Totalt 30 cm

Dette kan vireklig anbefales! Gjør en utrolig innvirkning på humøret....

Gratulere med flotte resultater, dette er veldig veldig oppmuntrende - keep up the good work

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

Her kommer min vektnedgang på ED (Kopiert fra bloggen min):

Første uka teller ikke siden jeg gikk opp de samme kg uka før, men den føres opp alikevel

Uke 1: - 4,0 kg
Uke 2: - 1,3 kg

Kjemperesultat Fungirl

Opprinnelig lagt inn av JollyJ, her.

Er det vanlig å bli oppblåst foresten?

Oppblåst er nok ganske vanlig ja, og ut må den. Kan være du reagerer på en av ingrediensene i et av produktene, jeg ble i alle fall myyyye bedre da jeg kuttet ut nøttene - reagerer på soya

Snømåkingen er nå ferdig for i dag, og en kan jo håpe på at dette var siste gang på denne siden av sommeren . Var deilig å bevege seg, og ikke minst herlig å være ut i frisk luft og sol. Har tatt et deilig bad, og lunch ble inntatt mens jeg leste meg gjennom alle innleggene - grønnsakssuppe med salat i dag.

Må si det er deilig å være tilbake, har savnet dere - men gikk nok inn i en form for transe på torsdag antar jeg.....
Nå står helgens butikktur på planen (handler inn til hele uka på lørdager), og så har jeg planer om å ta vårrengjøringen - JEG VIL HA VÅÅÅÅÅR - NÅ!

Ha en fantastisk dag videre flinkinger

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 12:31   #895
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

I dag er det nøyaktig 1 år siden jeg startet opp med ED
Og selv om jeg de siste dagene har vært heeeelt ute å kjøre i forhold til dietten, så har jeg et vekttap på 25,5 kg.
Hvis jeg greier halvparten av dette tallet i løpet av 2010, er jeg mega-fornøyd.
Vet jo at vektreduksjon tar lengre tid etter som en nærmer seg målet, og akkurat nå er det viktigere for meg å få med meg hodet på denne endringer. Brukte jo 24 år på å nå "toppen", så at det tar noen år å bli kvitt dem er jeg fullstendig inneforstått med.

Tickeren min blir forøvrig ikke oppdatert før på mandag = min veiedag, og da håper jeg at jeg slipper å justere den opp til over 90 igjen....... men vi får se

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 16:53   #896
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

gratulerer med flott vektnedgang ,, klart du når målet ditt ,,,det gjør vi alle ,, vi må bare stå på ..
og våre utskjeielser tror jeg er nødvendig innimellom ( bare trøster litt)
så lenge vi klarer og komme i gang igjen ,,og det gjør vi jo

men hva som rører seg oppe i hodet vårt ,,når vi spiser snop og ikke klarer og stoppe ,enda så kvalm en blir .. nei det har jeg lurt på også

og som du sier ostepoppen var ikke god en gang ,,joda har opplevd det samme mange ganger ,, kan det være noe med at vi vet det blir lenge til neste gang , at vi bare må spise det opp,,jeg er sånn at jeg ikke kan ha det i huset dagen derpå ,derfor eter jeg så det tyter ut av ørene bare for og bli kvitt det ,,, kan jo ikke kaste det,,,...

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 17:46   #897
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

I dag er det nøyaktig 1 år siden jeg startet opp med ED
Og selv om jeg de siste dagene har vært heeeelt ute å kjøre i forhold til dietten, så har jeg et vekttap på 25,5 kg.
Hvis jeg greier halvparten av dette tallet i løpet av 2010, er jeg mega-fornøyd.
Vet jo at vektreduksjon tar lengre tid etter som en nærmer seg målet, og akkurat nå er det viktigere for meg å få med meg hodet på denne endringer. Brukte jo 24 år på å nå "toppen", så at det tar noen år å bli kvitt dem er jeg fullstendig inneforstått med.

Tickeren min blir forøvrig ikke oppdatert før på mandag = min veiedag, og da håper jeg at jeg slipper å justere den opp til over 90 igjen....... men vi får se


Minus 25 kg på et år er jo helt fantastisk!!!! Da det var gått ett år siden jeg begynte på ED, i januar, var jeg bare 15 kg lettere på ett år. (må tilføye at jeg da hadde mange måneder uten diett i løpet av det året)

Du går garantert ned under 90 kg igjen fort, det har ikke rukket å sette seg fast på bare to dager, er nok mest vann du har gått opp
Jeg skal også komme med ukesresultatet mitt på mandag.

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 17:51   #898
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

Jeg spiser igrunn litt lite grønnsaker tror jeg, forrige uke fikk jeg iallefall i meg lite, dette fordi liste 1 ikke innbyr til så mange grønnsaker som hjertet mitt banker for

Jeg får noen dager innimellom hvor jeg blir veldig lei grønnsaker, kanskje fordi jeg har vært litt ensidig i tilberedningen. Jeg pleier enten å woke de grønnsakene jeg liker best med endel hvitløk, eller lage meg en salat. Så må jeg ta en grønnsakspause en dag, og så er det pån igjen... I går laget jeg med omsider blomkål og brokkolimos, med litt purreløk. Det var veldig godt! Så nå har jeg en variasjon til ....

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 18:06   #899
Siren
Medlem
 
Siren sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Rogaland
Alder: 52
Innlegg: 58
Siren er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Heisan alle!
Nå er det veldig lenge siden jeg har skrevet noe her inne.......men, er inne og kikker av og til! Har nå gått på ED i 1 år og 1 måned......og er 34 kg.lettere ) Har hatt nedgang hele tiden, ingenting oppover, og det er jeg svært fornøyd med! Har ca.12 kilo igjen til målet...........og det går fryktelig sent nå..............er ganske lei mat i pulverform.....og savner fryktelig brødmat! Må kanskje prøve ut noen oppskrifter på brød og sånt etterhvert Trener 3-4 ganger i uken, kondisjon og styrke-trening, på treningsenter...........håper snart snøen forsvinner for godt, så det går an å komme seg ut på turer igjen også ))))

Ønsker alle en fortsatt fin lørdagskveld!!

Siren

Siren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 18:25   #900
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

I dag er det nøyaktig 1 år siden jeg startet opp med ED
Og selv om jeg de siste dagene har vært heeeelt ute å kjøre i forhold til dietten, så har jeg et vekttap på 25,5 kg.
Hvis jeg greier halvparten av dette tallet i løpet av 2010, er jeg mega-fornøyd.
Vet jo at vektreduksjon tar lengre tid etter som en nærmer seg målet, og akkurat nå er det viktigere for meg å få med meg hodet på denne endringer. Brukte jo 24 år på å nå "toppen", så at det tar noen år å bli kvitt dem er jeg fullstendig inneforstått med.

Tickeren min blir forøvrig ikke oppdatert før på mandag = min veiedag, og da håper jeg at jeg slipper å justere den opp til over 90 igjen....... men vi får se

Kjempebra

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst Mrs. Big Eurodiett 806 22-10-10 11:30
Hjelp, jeg trenger motivasjon! Tittentei Ketolysekuren 10 17-11-07 09:20
Hjelp..er bedt bort i kveld og er i fase 1 Atkins Felix Induksjonen 10 09-11-04 21:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no