Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Nå skal vi snart i gang:)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-06-08, 12:37   #1
amatøren
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 18
amatøren er ny på veien

Nå skal vi snart i gang:)

Både mannen og jeg skal gå ned i vekt, og jeg har oppdraget med matlaging og forberedelser. Hva trenger jeg egentlig å handle inn? Skal rense ut av skap og skuffer, og låse det inn - og fylle etter med sunne saker.
Noen som har erfaring og gode forslag?
Har en tanke om å bruke minst mulig av sjokoladebarer ol, det får evt komme seinere, men regner med å bake lavkarbobrød av noe slag (har sett flere oppskrifter her inne), siden det er lettvint i hverdagen å ta ei skive til lunsj.
Tips?

amatøren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse tror jeg Svar med sitat
Gammel 29-06-08, 12:46   #2
Santa Sofia
Medlem
 
Santa Sofia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 58
Innlegg: 391
Santa Sofia har en fantastisk aura rundt segSanta Sofia har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nå skal vi snart i gang:)

Velkommen hit!

Det er veldig lurt å lese boka grundig, gjerne flere ganger. Det er en helt ny måte å tenke på (for meg i alle fall) og da er det kjekt at man forstår litt av tanken bak dietten.

Sunne matvarer er først og fremst ren, hel mat som rent kjøtt og fisk, dvs ikke farseprodukter som fiskekaker og pølser. Grønnsaker er svært viktig og i starten er det vel blomkål og brokkoli som blir gjengangerne siden de har relativt lavt karboinnhold. Generelt er det grønnsaker som vokser over jord som er tillatt på ketolyse.

Egg, ost, fløte, rømme og meierismør er også gode varer, men noen opplever at melkeprodukter stopper vektnedgangen, men det er individuelt.

Rikelig med vann er også viktig for kroppen.

Lykke til!

__________________
Santa Sofias journal




Start: februar 2008
omstart: 25.01. 2010
Santa Sofia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Starter rolig med moderat lavkarbo etter å ha forsøkt og feilet med ketolyse to ganger! Svar med sitat
Gammel 29-06-08, 18:34   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Nå skal vi snart i gang:)

Heisann og lykke til

Signerer Santa Sofia på alt hun sier

Og husk å spise når du er sulten og spis deg passe mett

Her er ei liste over diverse i mine skap
-------
I mitt kjøleskap: Smør, fløte, soyamelk, rømme, creme fraishe, cottage cheese,fete oster, skinke, bacon,egg,baconost på tube, blomkål,brokkoli,squash,aubergine,fersk sjampinjong, hvitløk,løk,salat,agurk,tomat,paprika.

I fryseren er alltid: Kyllingfilet,kyllingvinger,laksefilet,mer bacon, nakkekoteletter, kjøttdeig.
I tørrvareskapet: Linfrø, diverse nøtter og andre frø, krydder og tørka urter, johannesbrødkjernemel,soyaprotein, bakemix, seltin, buljongterninger av forskjellige slag, grovhakka tomater på boks (landlord har minst karber)

+ kaldpressa oljer: rapsolje og olivenaolje

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 30-06-08, 20:22   #4
Max
Seniormedlem
 
Max sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nettopp!
Alder: 45
Innlegg: 3.909
Max er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastisk

Sv: Nå skal vi snart i gang:)

Velkommen og lykke til!

Spis mest mulig ren mat i starten, prøv erstatningsproduktene etterhvert. Har noe med å bryte de gamle vanene å gjøre også

__________________
På tide å bytte signatur...?
Max er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jeg går F*** meg på veggene snart KarboKiller Lavkarbo generelt 23 10-06-07 09:06


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no