Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Noen marsstartere her?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-03-11, 09:28   #101
frøkenlilla
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 9
frøkenlilla er på en erverdig vei

Sv: Noen marsstartere her?

Opprinnelig lagt inn av Tempest, her.

Fast veiedag (min er onsdag), og alltid om morgonen før frukost.

da har jeg byttet veiedag til fredag jeg tror det er bedre enn mandag

__________________


frøkenlilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: nybegynner på lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 10:28   #102
Aranel
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Noen marsstartere her?

Mørk sjokolade - min bane?
Føles jaggu slik nå! Til nå, altså siden 1.mars, så har jeg spist kun sukkerfri sjokolade ala sukkerfri.no sin eller sjokoladeprinsen frihet. På onsdag kjøpte jeg 86% mørk sjokolade....skulle aldri gjort det! Har gått med søtsug nå siden jeg tok den første biten, og det gir seg f*** ikke!
Det blir første og siste mørke sjokolade med ordentlig sukker jeg kjøper! Skal avgårde nå og få kjøpt sukkerfri igjen, den får heller smake litt kaldt, den gir meg hvertfall ikke abstinnenser etterpå!

Noen andre som har hatt samme erfaring?

  Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 11:07   #103
LittLettereLiv
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 35
LittLettereLiv er på en erverdig vei

Sv: Noen marsstartere her?

Jeg skjønner deg veldig godt. Det er akkurat som om sukker skaper avhengighet, og jo mer du spiser jo mer vil du ha. Fire uker før jeg startet på ketolysekuren (1 uke i dag) sluttet jeg å spise sjokolade og snop. Etter en hel uke uten noe som helst, så ga suget seg endelig. Tror nok at hvis du avstår fullstendig fra sukker i en ukes tid så vil du oppleve det samme.
Nå har jeg ikke lyst på sjokolade i det hele tatt. La meg bare nevne at jeg omtrent levde på sjokolade før. Jeg kunne spise 500g sjokolade på én gang daglig

__________________
Startet på ketolyse 18.03.11



LittLettereLiv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 12:02   #104
Aranel
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Noen marsstartere her?

Det kommer ikke noen mørk sjokolade inn i huset her igjen på lenge hvertfall!
Som sagt, den sukkerfrie til sjokoladeprinsen er veldig god, selvom den er dyr, men da spiser man desto mindre. Dessuten syns jeg Atkins Advantage Chocolate Decadence er veldig god, veldig dyr dog, så vurderer å bestille på Iherb.com når de får inn igjen.

  Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 23:27   #105
ram72
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 11
ram72 er på en erverdig vei

Sv: Noen marsstartere her?

Da jeg har passert uke 1 og jeg har hatt min første (offisielle) veiedag. Strålende fornøyd med -2,6 kg!

Siste dagene har egentlig gått lekende lett. Mindre apetitt og ikke søtsug i det hele tatt. Ser av kaloridagboken min at jeg nok har lagt meg for lavt. Siste dagene mellom 10-15 g. Prøver å justere meg opp mot 20 g.

Uansett en kjempemotivasjon å se resultat så kjapt

__________________


ram72 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 08:34   #106
Stressguri
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 19
Stressguri er på en erverdig vei

Sv: Noen marsstartere her?

Etter 2 uker er har jeg gått ned 3.8 kg meget fornøyd ja!! Å på disse ukene har jeg stort sett ikke vært i ketose heller.. Har nok drukket altfor lite vann i forhold til Pepsi Max

__________________



Stressguri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 08:57   #107
smokka
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 27
smokka er på en erverdig vei

Sv: Noen marsstartere her?

Veiedag idag etter en uke. Ned 1,8 kg Skal prøve å ikke drikke så mye pepsi max denne uken og se om det kan hjelpe litt
Vann smaker så altfor lite i forhold til pepsi max

smokka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 09:53   #108
Stressguri
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 19
Stressguri er på en erverdig vei

Sv: Noen marsstartere her?

Opprinnelig lagt inn av smokka, her.

Veiedag idag etter en uke. Ned 1,8 kg Skal prøve å ikke drikke så mye pepsi max denne uken og se om det kan hjelpe litt
Vann smaker så altfor lite i forhold til pepsi max

Ja, altfor lite synes liksom at Pepsi Max er med på å dempe søtsuget når det melder seg.. Men skal prøve å drikke minimum 1/2 liter vann pr måltid, så kanskje vektnedgangen blir litt større og ble 1 liter vann til frokost idag, for jeg lagde omelett, og den er så feit at den nesten er kvalmende, og da går det med mye vann

__________________



Stressguri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 10:08   #109
stinemarie
Medlem
 
stinemarie sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 43
Innlegg: 121
stinemarie er på en erverdig vei

Sv: Noen marsstartere her?

Jeg klarer meg ikke uten pepsi max. Da kan jeg bare gi opp. Så den får bli min venn enn så lenge.

Har holdt på en uke i dag. Men har veie dag på fredag og den viste 1.5 kg ned på en uke. Skulle ønske det var mer
Men jeg merker det godt på magen da, den har minsket.
Tok mål til brudekjolen i januar så har de her ett sted så kan jeg samenligne

__________________
Jobber hardt for å nå målet til bryllupet 28.05.11
stinemarie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 10:53   #110
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Noen marsstartere her?

Æsj ! Bare ned 300 gram ! Men ned er ned, sier de !

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 10:55   #111
stinemarie
Medlem
 
stinemarie sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 43
Innlegg: 121
stinemarie er på en erverdig vei

Sv: Noen marsstartere her?

Opprinnelig lagt inn av Antoinette6, her.

Æsj ! Bare ned 300 gram ! Men ned er ned, sier de !

Ned er ned

__________________
Jobber hardt for å nå målet til bryllupet 28.05.11
stinemarie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 11:16   #112
Klistine
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 215
Klistine er på en erverdig vei

Sv: Noen marsstartere her?

KAn jeg slenge meg med her eller?

Jeg har holdt på i ca 3-4 uker, men har ikke vært så aktiv på forumet, men trenger litt ekstra push og motivasjon, så tenkte dette var ett fint sted!

Gikk første uka ned fra 86.6 til 82.1 - kjempefornøyd! Men de siste ukene har jeg stagnert og til og med gått opp 1 kg... frustrerende! Så nå skal jeg kutte alt av søting! Dvs atkins, cloetta og pepsi max er bare byebye....!!

Håper på bedre resultat neste uke

Klistine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 11:23   #113
Aranel
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Noen marsstartere her?

Jeg har faktisk gått opp 800gr siden onsdag forrige uke!
Jeg er 100% sikker på at det er pga den 85% sjokoladen med sukker jeg har spist! Matplanene er nemlig ikke forandra siden uka før der annet enn med sjokoladen, så den kommer ikke inn i huset igjen!

Ellers skal jeg måle rundt bryst, midje, hofter og lår på onsdag, så håper jeg har gått inn litt der, pluss at vannet jeg har i kroppen nå (dumme sjokolade) har forlatt åstedet igjen!


Løpesesongen er i gang også, noen av dere marsstartere som trener?
Jeg har vært sjuk i 2 uker nå (bronkitt), men har trent spinning 1-3 dager i uka + svømmer 2 dager, og har nå offisielt startet løpesesongen. Gikk litt hurramegrundt der det fortsatt lå is, men stort sett gikk det bra. Og de nye løpeskoa jeg har fått på jobb er bare helt konge! Kan anbefale de for dere der ut som er ute etter gode løpesko (normalpronasjon). De heter Puma Complete Concinnity 4, og er som å løpe på puter, helt herlig!!!

Etter løpeturen i dag så fikk jeg prøvd ut eggemelk-cafe latte også. Lagde altfor sterk kaffe, så ble ikke sånn kjempe godt, men skal prøve igjen i morra med litt mildere kaffe. Eggemelken var hvertfall god, så det funka fint Godt man har sånne alternativer nå i eksamenslese-perioden!

  Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 14:10   #114
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Noen marsstartere her?

Jeg har gått ned 900g på ca 3 dager woho!

Men! I dag har jeg et problem.. Jeg følger sånn cirka etter den eksempelmenyen i boka til torkil (slank på ketolysekuren) men i dag står det noe muffins der.. jeg spiser ikke mer enn 15g karbo, men bare frokost, lunsj og middag er allerede satt opp til å bli 17g og det er også oppført noe til kvelds.. Jeg har redusert mengden i frokosten, men det hjalp ikke, dagen resulterer fortsatt i alt for mye.
Så er det noen som har forslag til evt en liten lunsj og en middag som inneholdert svært lite karbo? Jeg har lite av varer hjemme nå, men jeg har 2stk svinekoteletter, masse kylling, 4 laksekoteletter, go' og mager grillpølser, 4 egg, kremfløte, 2 blomkål, selleristilker, agurk, 1 rød paprika, hvitost, bittelitt skinke og soyaprotein.. Middagen må nå til hele familien på 2 voksne og en på 1,5 år.. forslag? De kan i tillegg få poteter, ris og mye annet som jeg ikke spiser..

Setter STOR pris på tilbakemeldinger!

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 14:17   #115
Aranel
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Noen marsstartere her?

Hjemmelaga blomkålgrateng!
Blomkål i biter i en ildfast form, kutt opp det kjøttet du ønsker (jeg har laga i dag med kokt skinke og bacon), hell 1dl fløte over blandet med litt vann. Masse ost på toppen!
Inn i ovnen og gratiner den!
Kjempegodt!!!

  Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 14:38   #116
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Noen marsstartere her?

hørtes godt ut, vet du hvor mange karbo det er i en sånn?

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 14:47   #117
Aranel
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Noen marsstartere her?

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

hørtes godt ut, vet du hvor mange karbo det er i en sånn?

Det kommer jo helt an på hvor mye fløte og blomkål du bruker, ost, bacon/kjøtt er det jo praktisk talt 0 karber i.

Jeg lagde i dag med 250gr blomkål, 120gr ost, 1,5dl fløte, 1 dl vann, 70gr bacon, 70gr kokt skinke. Det blir 2 porsjoner, og gir ca 5gr karber, 63gr fett og 32gr protein pr porsjon.

  Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 14:52   #118
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Noen marsstartere her?

Tror jeg må skippe ett av måltidene i dag jeg altså.. men 5g er ikke ille da, i forhold til hva som var skrevet opp som dagsmeny..
Blir nok blomkålsgrateng her i dag ja

takk for tips og oppskrift!

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 16:22   #119
Jeylo
Juniormedlem
 
Jeylo sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Oslo
Alder: 57
Innlegg: 12
Jeylo er på en erverdig vei
Smile

Sv: Noen marsstartere her?

Jeg har holdt på i to uker med startvekt 80 kg.
Gikk raskt ned 1,2 kg de første dagene.

Så gikk jeg på en planlagt smell første helgen etter oppstart, altså forrige helg, da var det en sammenhengende utsvevende livvsstil fra torsdag til søndag i forbindelse med en helgetur med gode venner. Gikk opp 4 kg da! Mest vann det skjønner jeg men likevel....

Har gått jevnt ned denne uken og veiing søndag vise at 3,2 av disse var borte. I går lagde jeg Gerds Ostekake, og bare langet innpå 3 stk. Så idag hadde jeg gått opp igjen 600 gram, og er på 80.4 kg idag. Jeg setter min lit til at på veiedag neste mandag har jeg tatt av masse

Jeg er tålmodig og satser på at det ikke blir noen utskeielser fremover, og at jeg lærer å kun ta ett kakestykke når jeg lager kake selv om det er lavkarbokake.

Jeylo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 22:58   #120
Stressguri
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 19
Stressguri er på en erverdig vei

Sv: Noen marsstartere her?

tror det viktigste er å ikke ha noen utskeielser i det hele tatt når man skal være i ketose. kommer man ut av ketose gang på gang, så blir det kanskje vanskeligere for hver gang å komme dit. kanskje vanlig lavkarbo er det beste da?
er selv inn og ut av ketose daglig.. skjønner ikke hvorfor stixen viser ketose på ettermiddagen, men ikke resten av døgnet..? men går ned ca 300 g daglig, og er fornøyd med det teller vel egentlig ikke KH så veldig nøye, men spiser 4 måltider pr dag, og tenker over at det jeg lager mat av ikke skal inneholde mye KH. Hadde tatt opp en kjøttdeig igår som måtte brukes idag. det endte opp med krydret kjøttdeig med fløte i, brokkoli og blomkål i en form med masse ost på toppen, og inn i stekovnen. ble godt, men hadde nok smakt bedre med potetmos ved siden av

spiser en del sukkerfri sjokolade (cavalier), men blir så innmari gåen i magen av den, så det er vel ikke lenge før jeg slutter med det ellers er det en del sjokolademousse til kvelds, og vafler til både frokost og lunsj. kunne sikkert vært strengere med meg selv å bare drukket vann siden det er det beste, og kanskje spist bare rent kjøtt og salat for å gå ned mest mulig på minst mulig tid, men man skal tross alt endre livsstil, og når det skal gå over mange uker er det bedre å lære nye måter å lage mat og tilberede den på, og det skal være såpass variert at man kan leve med det. (synes jeg ihvertfall)..

__________________



Stressguri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 23:01   #121
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Noen marsstartere her?

åh jeg er så sulten...
Hva gjør dere når dere blir sulten mot kvelden når det egentlig ikke er oppført noe måltid?
Skulle vel ha lagt meg snart lell, så kanskje det er like greit å sove det bort fremfor å spise det bort?

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 23:42   #122
Stressguri
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 19
Stressguri er på en erverdig vei

Sv: Noen marsstartere her?

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

åh jeg er så sulten...
Hva gjør dere når dere blir sulten mot kvelden når det egentlig ikke er oppført noe måltid?
Skulle vel ha lagt meg snart lell, så kanskje det er like greit å sove det bort fremfor å spise det bort?

Spiser når det passer meg jeg, men har 4 måltid pr dag. Igårkveld var kveldsen min en sånn liten pakke med baconsvor og Pepsi Max stort sett ingen carbs ellers kan man vel spise rent kjøtt eller lage ostechips? Er ganske mettet på mat som inneholder fløte, og blir småkvalm av å spise det, så da går det stort sett med 1 liter vann i tillegg, og da holder jeg meg mett leeeenge

__________________



Stressguri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 23:46   #123
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Noen marsstartere her?

Vi spiste middag tidligere i dag, enn hva vi har brukt å gjort. Men selv om der var fløte i maten, så mettet det altså ikke lenge. Jeg spiste kvelds i 20 tiden, men knappe to timer senere så er jeg skrubbsulten igjen Har ikke brukt å være sånn..

Ostechips? hvordan lager man det?

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 29-03-11, 07:48   #124
Anos
Medlem
 
Anos sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 238
Anos er ny på veien

Sv: Noen marsstartere her?

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Vi spiste middag tidligere i dag, enn hva vi har brukt å gjort. Men selv om der var fløte i maten, så mettet det altså ikke lenge. Jeg spiste kvelds i 20 tiden, men knappe to timer senere så er jeg skrubbsulten igjen Har ikke brukt å være sånn..

Ostechips? hvordan lager man det?

Legg ostesneier på bakepapir i 2 minutter i mikroen. Det smaker kjempe godt!
Spesielt hvis du tar på litt krydder for ekstra smak. Den beste er å kjøpe skivet
ost (for eksempel med bacon/skinke), men vanlig hvitost funker også

Nå har det gått 3 uker og 1 dag siden jeg begynte på lavkarbo, og har gått ned ca 6 kg. Det gikk av fort de første to ukene, den siste uken har jeg ikke tatt av noe
særlig, men jeg er sikker på at jeg har krympet i cm, selv om jeg ikke har tatt mål.

Er fortsatt kjempe motivert og kommer aldri til å gi opp - for engangs skyld

Anos er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-03-11, 09:17   #125
Aranel
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Noen marsstartere her?

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Vi spiste middag tidligere i dag, enn hva vi har brukt å gjort. Men selv om der var fløte i maten, så mettet det altså ikke lenge. Jeg spiste kvelds i 20 tiden, men knappe to timer senere så er jeg skrubbsulten igjen Har ikke brukt å være sånn..

Ostechips? hvordan lager man det?

Lag deg en latte på eggemelk. Metter godt og nesten ingen karber.
Eventuelt eggedosis med sukrin. Fjerner alt søtsug hos meg hvertfall, og heller ingen karber

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ønsker en ekstra effektiv vektnedgang i juni? Noen som har noen triks i ermet? Kristina S Ketolysekuren 4 05-06-09 16:58
Noen som vil lage meg en plan for noen dager mens jeg venter på boka? lisa83 Ketolysekuren 9 13-09-07 22:25
Noen som har noen Brød oppskrifter med lavest mulig karbo? Aadna Lavkarbo generelt 3 17-09-06 18:18
Noen som har noen tips til noen proffe hår geler/paste? Aadna Generell diskusjon 2 02-08-06 00:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no