Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Noen som går på Avandia?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-06-04, 18:15   #1
Miriam
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2004
Innlegg: 138
Miriam har en fantastisk aura rundt segMiriam har en fantastisk aura rundt seg

Noen som går på Avandia?

Noen som bruker dette medikamentet og merker dere evnt bedring/forandring?

Miriam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo! Har 8-10 kg som sitter som spikret men nå skal de av. Svar med sitat
Gammel 16-06-04, 18:22   #2
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Nei - det bruker jeg ikke. Men blir forferdelig nysgjerrig nå - hva er det for noe da???

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 16-06-04, 18:47   #3
Miriam
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2004
Innlegg: 138
Miriam har en fantastisk aura rundt segMiriam har en fantastisk aura rundt seg

Fikk svar på endel blodprøver som bekreftet noe jeg lenge har hatt mistanke om.
Har følt på meg at jeg har hatt et svingende blodsukker.

I begge svangerskapene utviklet jeg preeklampsi og svangerskapsdiabetes til tross for et sunnt kosthold. Siden det er endel diabetes 2 i familien blant besteforeldreegenerasjonen så har mine foreldre, tanter osv alltid vært nøye med hva som ble puttet i munnen.

Ikke har jeg vært overvektig heller med unntak etter siste svangwrskap da jeg hadde 10 kg for mye.
Skjønte ikke hvorfor jeg ikke gikk ned for kosten kunne det jo ikke være?

Etter at jeg begynte med Fedon kost så har jeg gått ned 5,5 på 8 uker noe som er bra. Kun ved å kutte ut det lille brødet og sukkeret jeg fra før inntok.
Så lite skal det altså til.

Blodprøvene viste altså at bukspyttkjertelen ikke produserer nok insulin noe som kan føre til diabetes.
Jeg vil derfor bli nøye fulgt opp med blant annet glukosebelastning etter sommeren.
Blodsukkeret var ellers normalt.

Avanti er et medikament som skal hjelpe meg til at jeg kan utsette og i beste fall unngå å få diabetes

Miriam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo! Har 8-10 kg som sitter som spikret men nå skal de av. Svar med sitat
Gammel 16-06-04, 19:04   #4
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Avandia (og Actos) virker ved å redusere insulinresistens og mengde insulin i blodet, og er dermed et fint diabetesmedikament. Akkurat som Glucophage/Metformin er det.
Se produktomtale på denne linken:


http://index.gsk.no/gwn/fktxt/avandia.doc

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 16-08-04, 13:55   #5
Miriam
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2004
Innlegg: 138
Miriam har en fantastisk aura rundt segMiriam har en fantastisk aura rundt seg

Da har jeg fått tatt ny sukkerbelastning og den var nedslående. Bukspyttkjertelen virker kun 50% og jeg må ta medisiner for å utsette en evnt diabetes. Verdiene viser at jeg er ikke lnagt unna.

Nå må jeg nok være enda mere konsekvent med Fedon opplegget mitt. Og blir nok mere aktiv herinne for å få litt tips og inspirasjon.

Det som er skremmende er at jeg ikke fikk opføging etter svangerskapet men måtte be om en ny sukkerbelastning noen måneder etter fødsel.

Tok kontakt med Fedonlegen min nå i sommer i forbindelse med kostholdskurset og det ble tatt et utall prøver. Han mente jeg burde vært tettere fulgt opp.

Om det er noen her som har hatt eller har svangerskapsdiabetes så krev oppfølging og gjerne en sukkerbelastning.

Miriam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo! Har 8-10 kg som sitter som spikret men nå skal de av. Svar med sitat
Gammel 16-08-04, 14:05   #6
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Det var en tankevekkende oppfordring Miriam. Det er visst veldig viktig at man står på selv i helse-Norge.

Synd at sukkerbelastningen din var dårlig. Håper du blir motivert til å ta enda mer tak i kosten. For din insulinresistens er reversibel. Vanligvis bruker bukspyttkjertelen bare 10% av sin kapasitet. Hvis du spiser veldig lite karbohydrater, så holder dine 50% til du blir gammel og skrøpelig...

Gleder meg til å se deg mer her inne!

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 16-08-04, 15:33   #7
Miriam
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2004
Innlegg: 138
Miriam har en fantastisk aura rundt segMiriam har en fantastisk aura rundt seg

Tusen takk

Miriam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo! Har 8-10 kg som sitter som spikret men nå skal de av. Svar med sitat
Gammel 04-12-05, 00:43   #8
maritwg
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2005
Alder: 70
Innlegg: 1
maritwg er på en erverdig vei

Sv: Noen som går på Avandia?

Jeg bruker avandia sammen med glucophag. Jeg er veldig fornøyd med det. Har prøvd en rekke medisiner før jeg fikk avandia. Jeg har diabetes 2 .

maritwg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe bestemt Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sukker - en ulv i fåreklær HP Artikler 15 03-04-09 09:23
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 00:03
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
Melk Kristian Generell ernæringsdebatt 39 06-06-05 04:52
Tillatte matvarer på Atkins Induksjon! HP Induksjonen 0 25-02-04 21:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no