Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Laktulose

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-09-07, 14:37   #1
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Laktulose

Noen som har noen erfaringer med det?? Synes det er felt å gå på do så sjelden som jeg gjør, så vil prøve noe som hjelper. Vet man har "problemer" med avføring på denne "kuren", men så lenge det ikke er farlig eller skadelig for kuren og prøve "avføringsmidler" vil jeg gjøre et forsøk.... Har prøvd noen dager, bortsett fra mye luft i magen, kan jeg ikke påstå at det har hjulpet så veldig, men må kanskje gi det litt tid og ta litt mer, har nøyd meg med en kork for vil ikke overdrive... Kanskje ikke nok

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 14:41   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Laktulose

Å pliiiiiiis ! Ikke start med avføringsmidler. Har lest noen skikkelig skremmende poster om dette på andre lavkarbo forum.

Nei, vi anbefaler absolutt ikke avføringsmidler her på forumet. Men om du er spuns tett og ikke har gått på do på ukesvis kan du prøve Magnesiumoksid. 1/2 - 1 ts i et glass vann er effektivt mot forstoppelse. Det er et gammelt og velutprøvd middel som fås på apoteket.

Prøve heller å spise riktig mat og nok fett ! Og det er normalt å gå skjelden på do når du spiser lavkarbo. Kroppen bruker det meste av det du inntar, så mengde avfallstoffer blir mindre.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 14:41   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Laktulose

Er det på grunn av forstoppelse eller er det fordi du syns du går for sjelden på do? (viss det er det siste, så er det fordi vi forbruker maten vi har i oss, og får ikke så mye avfallstoff i tarmsystemet)

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 14:45   #4
Tusta85
Seniormedlem
 
Tusta85 sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.811
Tusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastisk

Sv: Laktulose

Eventuelt så kan du spise et par pakker med sukkerfri ifa. Det setter hvertfall fart på systemet.

__________________
Jornalen min
I første omgang...


Tusta85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 14:48   #5
Trixie
Medlem
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 281
Trixie er ny på veien

Sv: Laktulose

Prompegodt setter fart på magen i store doser, og så smaker det så mye bedre enn annet!
Hvis du absolutt må på do, ikke ta en hel stor pose sukkerfri Ifa på en gang!

Trixie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekur, senere lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 14:49   #6
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Laktulose

hehe, det var tydeligvis nedstemt Tenkte jeg skulle prøve magnesiumoksid, men de hadde ikke det på apoteket, så tok laktulose i stede.
Forstoppelse har jeg aldri hatt så det vet jeg ikke symptomene på så tror ikke jeg har det. Har man magesmerter da eller?? Det er vel helst fordi jeg går for lite på do, men det har kanskje ikke noe å si om man går på do en eller fem ganger i uka det eneste er at jeg føler meg 10 kg en en str lettere om jeg får vært ordentlig på do. Føler meg så studd hele tiden og vil gjerne ha vekk den følelsen...
Prompegodt prøver jeg å holde meg unna, ellers takk for tipset, det gjør verre enn det gjør godt

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 14:52   #7
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Laktulose

Jeg føler at magen holdes i gang ved å innta et skikkelig fett-måltid til frokost

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 14:59   #8
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Laktulose

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Jeg føler at magen holdes i gang ved å innta et skikkelig fett-måltid til frokost

hehe, kan ikke si meg enig, men gir det litt mer tid og så skal jeg legge merke til følelsen etter et skikkeli fettmåltid skal se om det hjelper

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 15:03   #9
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Laktulose

Opprinnelig lagt inn av Lindabtn, her.

hehe, kan ikke si meg enig, men gir det litt mer tid og så skal jeg legge merke til følelsen etter et skikkeli fettmåltid skal se om det hjelper

Jeg begynner dagen med egg og bacon stekt i smør... Syns det smører bra jeg da....

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 15:14   #10
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Laktulose

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Jeg begynner dagen med egg og bacon stekt i smør... Syns det smører bra jeg da....

Egg holder jeg meg unna, det smaker pyton, men en god porsjon med bacon, om det ikke hjelper for magen, hjelper det i vert fall på humøret for det er DIGG DIGG DIGG

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 15:50   #11
Lollypop!
Seniormedlem
 
Lollypop! sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 535
Lollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlys

Sv: Laktulose

Jeg er enig i at du ikke bør ta avføringsmiddel ja.
MEN, jeg har et alternativ som funker lite bra.
Det er en type fiber som kjøpes på helsekosten.
Heter Lepicol. Det er rent fiber, bare tilsatt tarmbakterier.
1/4 dose er nok.
Altså en skje hver dag.
Annbefales.

__________________








Lollypop! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, men tusler nå over til Fedon etter dårlig vektnedgang Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 15:55   #12
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Laktulose

Opprinnelig lagt inn av Lindabtn, her.

Egg holder jeg meg unna, det smaker pyton, men en god porsjon med bacon, om det ikke hjelper for magen, hjelper det i vert fall på humøret for det er DIGG DIGG DIGG

Enig

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 15:55   #13
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Laktulose

Opprinnelig lagt inn av Lollypop!, her.

Jeg er enig i at du ikke bør ta avføringsmiddel ja.
MEN, jeg har et alternativ som funker lite bra.
Det er en type fiber som kjøpes på helsekosten.
Heter Lepicol. Det er rent fiber, bare tilsatt tarmbakterier.
1/4 dose er nok.
Altså en skje hver dag.
Annbefales.

Har aldri vært noe for avføringsmidler jeg heller, men "måtte" ty til det.Ellers takk for tipset, skal prøves

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 16:04   #14
Lollypop!
Seniormedlem
 
Lollypop! sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 535
Lollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlys

Sv: Laktulose

Det skjønner jeg godt. Det er en årsak til at jeg kjøpte Lepicol for å si det slik.
En skje er sikkert nok. Er det ikke det så kan du ta to.
(en normal dagsdose er fire)

__________________








Lollypop! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, men tusler nå over til Fedon etter dårlig vektnedgang Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 16:42   #15
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Laktulose

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Er det på grunn av forstoppelse eller er det fordi du syns du går for sjelden på do? (viss det er det siste, så er det fordi vi forbruker maten vi har i oss, og får ikke så mye avfallstoff i tarmsystemet)

Og med all denne reduserte prompinga mange snakker om så burde folk som går på ketolyse få en slags miljøpris Kan noen tipse Fremtiden i våre hender??

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 17:13   #16
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Laktulose

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Og med all denne reduserte prompinga mange snakker om så burde folk som går på ketolyse få en slags miljøpris Kan noen tipse Fremtiden i våre hender??

hahaha vittig. Tydeligvis at du er av den typen som promper offentlig "jeg må jo få det ut" neida bare tuller. Men man må jo få det ut

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 20:10   #17
Mjaa74
Juniormedlem
 
Mjaa74 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 50
Innlegg: 22
Mjaa74 er på en erverdig vei

Sv: Laktulose

Hei Lindabtn!

Prøv et spiseskje Cocosa en halvtime (15 minutter) FØR du spiser noe som helst. Jeg har begynt med det og har 0 problem nå i forhold til tidligere!

Lykke til!

__________________
Marianne

"Jeg kan motstå alt - unntatt fristelser!"
[link=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wQKtapz/]
[image noborder]http://tickers.TickerFactory.com/ezt/t/wQKtapz/weight.png[/image]
Mjaa74 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 20:41   #18
echs
Medlem
 
echs sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Vestlandet
Alder: 45
Innlegg: 90
echs er på en erverdig vei

Sv: Laktulose

..Og pass på å drikke nok vatn og bevege deg jevnlig

__________________


echs er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 20:58   #19
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Laktulose

tar ikke cocosa (bare av og til i smoothie og som smakstilsetning), men jeg tar MCT olje, det er jo en mer konsentrert enn cocosan. drikker i vert fall 3 liter vann om dagen og jeg prøver å ha så jevnlig mosjon som mulig. Men har alltid hatt "problemer" med å komme på do (dvs. jeg er ikke en av dem som gikk på do hver dag, utenom kuren) men det gjør meg ingenting, det er bare den ekle følelsen av at det er så mye som vil ut

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 21:07   #20
Lollypop!
Seniormedlem
 
Lollypop! sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 535
Lollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlys

Sv: Laktulose

Spiser du Lollypopbrød?
Det fikk fart på magen min i hvertfall. MASSE fiber i det.
Men Lepicol er fremdeles genial

__________________








Lollypop! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, men tusler nå over til Fedon etter dårlig vektnedgang Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 21:15   #21
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Laktulose

Hva med å la litt linfrø ligge i vann en liten stund. Drikk alt på størten
Eller bløte dem i te? Bestemor brukte det mot vriden mage

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 21:36   #22
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Laktulose

Psyllum husk (også på helsekosten) er også et godt alternativ. Rent fiber.

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 21:40   #23
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Laktulose

mange godtips her, rart om ikke et av dem vil funke, takk takk

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
laktulose copyfarm nøtta Lavkarbo generelt 13 10-12-05 11:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no