Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Kan det bli for mye Cocosa?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-02-11, 04:44   #1
Fofa
Seniormedlem
 
Fofa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 44
Innlegg: 746
Fofa er ny på veien

Kan det bli for mye Cocosa?

Jeg har Cocosa i kaffen hver gang jeg tar meg en kopp. Jobber 10 timers lange nattevakter, og i løpet av natta blir det fort 3-4 kopper kaffe... jeg har ca 1-1,5 ts i hver kopp. Det tilsvarer kanskje 2-3 store ss totalt pr døgn. Jeg har lagt inn alt jeg spiser på mylog, og jeg har ikke et høyt antall kalorier om dagen, til tross for mye(?) cocosa...

Tenkte bare at det kanskje kunne bli FOR MYE fett?? Er det mulig? Har jo en skvett fløte i koppen og, da

__________________
Fofa

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 06:47   #2
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Kan det bli for mye Cocosa?

Selvfølgelig kan det bli for mye cocosa. Akkurat som at det kan bli for mye vann. Cocosa skal visstnok ha en positiv effekt på stoffskiftet og består av 50% MCT. MCT er oljer som kroppen ikke kan lagre, men den kan brukes fortsatt til forbrenning. Og hvis man gir kroppen så mye fett at den ikke trenger å ta av fettlagrene, ja da går man ikke ned i vekt.

Hvis du fortsatt går ned i vekt, så synes jeg du bare skal fortsette, jeg. Cocosa er sunt.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 07:24   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Kan det bli for mye Cocosa?

synes ikke 2 SS var så ille mye, akkurat

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 08:01   #4
otika
Medlem
 
otika sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 461
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kan det bli for mye Cocosa?

På glasset står det 1-3 ss daglig jeg bruker ihvertfall 2

__________________
Otika

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 00:23   #5
Fofa
Seniormedlem
 
Fofa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 44
Innlegg: 746
Fofa er ny på veien

Sv: Kan det bli for mye Cocosa?

Ok, takker for svar Alt dere vet!!! Blir like imponert hver gang!!

Jeg spiser jo også fett i kosten også. I dag for eksempel har jeg spist salat med bla olivenolje over, og en halv avocado og fetaost i... Men fortsatt ligger kaloriene litt lavt, tror jeg. hehe, selv om jo kalorier ikke er noe vi skal telle her i gården!! Og takk for det

__________________
Fofa

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 19:39   #6
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Kan det bli for mye Cocosa?

JA - det kan bli for mye Cocosa. Det fikk jeg smertelig erfare her for et par uker siden. Hadde spist 7 store ts med Cocosa i løpet av dagen (i te / kaffe)...etter jeg hadde lagt meg om kvelden ble jeg plutselig veldig kvalm og jeg kjente at det var Cocosa jeg liksom lå å "gulpet på" ....Det endte med at jeg kastet opp noe så inni granskauen og det som kom var klumper med Cocosa.....
Så JA - det kan bli for mye..... :-)

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-02-11, 08:08   #7
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Kan det bli for mye Cocosa?

Jeg spiser 3-4 ss enkelte dager uten problemer

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 05-02-11, 10:34   #8
otika
Medlem
 
otika sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 461
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kan det bli for mye Cocosa?

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

JA - det kan bli for mye Cocosa. Det fikk jeg smertelig erfare her for et par uker siden. Hadde spist 7 store ts med Cocosa i løpet av dagen (i te / kaffe)...etter jeg hadde lagt meg om kvelden ble jeg plutselig veldig kvalm og jeg kjente at det var Cocosa jeg liksom lå å "gulpet på" ....Det endte med at jeg kastet opp noe så inni granskauen og det som kom var klumper med Cocosa.....
Så JA - det kan bli for mye..... :-)

Huff stakkars deg
Jeg hater å kaste opp og har hatt 2 episoder siden jul hvor jeg har våknet og vært kjempe kvalm,men ikke kastet opp,dette var i starten hvor jeg økte med fett på alt og det ble nok for mye for magen ...nå går det helt fint,men dytter ikke i meg for mye cocosa

__________________
Otika

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Gammel 05-02-11, 16:59   #9
TrineG
Medlem
 
TrineG sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Sør-Trøndelag
Innlegg: 280
TrineG er på en erverdig vei

Sv: Kan det bli for mye Cocosa?

Kan man bli dårlig av cocosa ? Jeg er ekstremt plaget med uregelmessig puls. Men jeg har vært SÅ fin de siste ukene, og for 3-4 dager siden begynte jeg med cocosa i kaffen om mårran, en god dæsj, hehe. kanskje jeg har tatt for mye, og nå har jeg sånn ekkel puls igjen. Håper det er tilfeldig egentlig, for har ikke lyst å slutte med den heller...
andre som har opplevd lignende ?

TrineG er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-02-11, 18:07   #10
Ignite
Seniormedlem
 
Ignite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Alder: 57
Innlegg: 3.205
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Sv: Kan det bli for mye Cocosa?

All cocosa er for mye, grøss...

__________________

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil Svar med sitat
Gammel 05-02-11, 18:23   #11
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Kan det bli for mye Cocosa?

Opprinnelig lagt inn av Ignite, her.

All cocosa er for mye, grøss...

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Cocosa inglan Ketolysekuren 1 07-01-09 16:21
Cocosa Misty Ketolysekuren 3 07-01-09 14:51
Cocosa Evelyn Ketolysekuren 6 03-03-08 10:14
Cocosa Liiiz Ketolysekuren 16 17-08-07 23:41
cocosa Hedda:) Generell diskusjon 7 09-11-06 23:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no