Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Åpen debatt: Hvor ofte er dere på vektskåla?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-10-11, 11:52   #26
Linjemannen
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 73
Linjemannen er en juvelLinjemannen er en juvelLinjemannen er en juvel

Sv: Åpen debatt: Hvor ofte er dere på vektskåla?

Hver dag...
Tror ikke det er sunt å være så fokusert på vekt resten av livet, så jeg må endre på dette snart. Derimot er det veldig sunt å være fokusert på å spise god og riktig mat, så det vil jeg ikke endre på!

Linjemannen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 12:16   #27
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Åpen debatt: Hvor ofte er dere på vektskåla?

Opprinnelig lagt inn av Linjemannen, her.

Hver dag...
Tror ikke det er sunt å være så fokusert på vekt resten av livet, så jeg må endre på dette snart. Derimot er det veldig sunt å være fokusert på å spise god og riktig mat, så det vil jeg ikke endre på!

Signerer den

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 12:17   #28
Lullen
Medlem
 
Lullen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 299
Lullen er ny på veien

Sv: Åpen debatt: Hvor ofte er dere på vektskåla?

Et par ganger i uka ca... Alltid på morningen

__________________
Lullen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo / Paleoish Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 14:24   #29
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Åpen debatt: Hvor ofte er dere på vektskåla?

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Ca en gang i uka (av og til annenhver uke, av og til daglig, da i perioder med abnormalt mønster jeg vil studere) - og alltid om morgenen, like etter å ha vært på toalettet. Aldri andre tider på dagen.

Her er nok jeg og 157cm rimelig samstemte. Jeg har veid meg hver dag siden juli nå, f.eks, plotta det inn i en tabell og sett på svingninger og gjennomsnitt. Men nå igjen veier jeg meg ca ukentlig. Ellers er det like mye på innfallsmetoden.
Veiing stresser meg ikke, og jeg er klar over svingninger som er påvirket av ting som syklus etc. Jeg tror som flere sier her at det ikke er noen fasit for hvordan man skal forholde seg til veiing. Man må rett og slett finne det som funker for en selv, om det så er hver dag eller en gang i året. At noen blir stressa over daglige veiinger, og at de går ned i kjelleren av å gå ha gått opp 200 gram fra den ene dagen til den neste, er ikke ensbetydende med at alle er sånn. I perioder har det faktisk vært mer stressende å ha en dag i uka fordi alt sto og hang på akkurat den dagen. Men generelt sett har jeg et veldig realistisk forhold til vekta. Hvordan jeg føler meg i kroppen, hvordan klærne sitter etc betyr mye mer for meg enn noen normale variabler.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 15:12   #30
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Åpen debatt: Hvor ofte er dere på vektskåla?

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Jeg måtte kaste ut vekta for og bli frisk i hodet! Men det er meg da

Mee too

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 16:55   #31
blucher
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 813
blucher er på en erverdig vei

Sv: Åpen debatt: Hvor ofte er dere på vektskåla?

Å, det varierer.
I perioder veier jeg meg både morgen og kveld - synes det er kult å se hvor mye man kan gå ned fra kvelden til morgenen
Andre perioder blir det mer sporadisk, men da blir det alltid om morgenen, i alle fall.
Siden jeg nådde hovedmålet mitt om normalvekts-BMI, så spiller det liksom ikke så stor rolle lenger, men det er jo greit å sjekke at man ikke går for mye opp! *vil aldri mer over BMI på 25*

blucher er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman-inspirert, egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 12:13   #32
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Sv: Åpen debatt: Hvor ofte er dere på vektskåla?

Veier meg når jeg er sikker på at jeg ikke kommer til å være så alt for skuffa over tallet på vekta, om det så blir hver dag eller en uke imellom. Vet jeg at jeg har slurvet litt med maten over en dag eller tre, eller hatt en beinhard styrkeøkt, venter jeg alltid noen dager før jeg veier meg igjen. For jeg vet jo at tallet på vekta ikke kommer til å være reelt den dagen uansett; masse vann i kroppen og mat i magen er jo det som gjør det store utslaget på vekta, ikke fett. Da syns jeg det er like greit å ikke vite, før jeg har gitt kroppen en sjanse til å stabilisere seg igjen

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 14:58   #33
nightly
Medlem
 
nightly sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Alder: 38
Innlegg: 228
nightly er ny på veien

Sv: Åpen debatt: Hvor ofte er dere på vektskåla?

Hver morgen..

__________________


"Det finnes mange eksempler på yo-yo-slanking, men minst like mange eksempler på yo-yo-trening. Hjelper ikke å være flink en mnd, hvis du tar et halvt år fri"
Sitat Tommygutt
nightly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 20:03   #34
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Åpen debatt: Hvor ofte er dere på vektskåla?

Har variert mellom 2 ganger daglig til 1 gang i måneden. Prøver å holde det til en gang i uka nå, noen ganger hopper jeg over, hvis jeg er borte eller mens eller noe og det kan egentlig føles litt befriende...

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 21:29   #35
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Åpen debatt: Hvor ofte er dere på vektskåla?

Veier meg hver morgen sånn ca, av ren vane faktisk. Men jeg stresser ikke med det, men synes det er interessant å se svingningene på vekta. Nå svinger det ikke så mye som for ett år siden f eks. Da kunne vekta variere 2-3 kg på en måned, nå varierer den 0.5 kg på en måned. Så jeg er nå ganske stabil.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 19-01-12, 22:21   #36
siljesfremgang
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Austrheim
Innlegg: 327
siljesfremgang har en fantastisk aura rundt segsiljesfremgang har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Åpen debatt: Hvor ofte er dere på vektskåla?

Dette med veiing er ett ømt tema for min del. For to år siden var jeg helt ekstrem på slankingen, jeg gikk på vekten hver dag, hadde jeg gått ned 100 gram var dagen reddet og jeg var i strålende humør. Hadde jeg gått opp 100 gram var jeg sur og grinete og "straffet" meg selv.

Det endte med at min mor måtte ta fra meg vekten. (takk til hun)

Nå veier jeg meg ca 1 gang i uken, prøver å holde det til torsdagene. Og jeg har ikke vekt hjemme hos meg selv ( i tilfelle tilbakefall ) Så jeg må ut til mine foreldre å veie meg. Noe som jeg føler er greit slik at jeg ikke blir helt hysterisk over vekten igjen.

__________________




siljesfremgang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 19-01-12, 22:25   #37
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Åpen debatt: Hvor ofte er dere på vektskåla?

Opprinnelig lagt inn av siljesfremgang, her.

Dette med veiing er ett ømt tema for min del. For to år siden var jeg helt ekstrem på slankingen, jeg gikk på vekten hver dag, hadde jeg gått ned 100 gram var dagen reddet og jeg var i strålende humør. Hadde jeg gått opp 100 gram var jeg sur og grinete og "straffet" meg selv.

Det endte med at min mor måtte ta fra meg vekten. (takk til hun)

Nå veier jeg meg ca 1 gang i uken, prøver å holde det til torsdagene. Og jeg har ikke vekt hjemme hos meg selv ( i tilfelle tilbakefall ) Så jeg må ut til mine foreldre å veie meg. Noe som jeg føler er greit slik at jeg ikke blir helt hysterisk over vekten igjen.

Nikker gjenkjennende Nekter og la vekta bestemme humøret mitt! Jeg bruker målbånd,men veier meg av og til hos svigermor

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-01-12, 22:57   #38
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Åpen debatt: Hvor ofte er dere på vektskåla?

Her brukes klær som mål. Vekta tok kvelden i høst, og foreløpig har det ikke kommet inn noen ny. Egentlig like greit, for da slipper man alle disse opp-og-nedturene som mange får over noe som egentlig er naturlige variasjoner.

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 19-01-12, 23:37   #39
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Åpen debatt: Hvor ofte er dere på vektskåla?

Aldri, men om jeg hadde hatt vekt hadde jeg vært fristet til å stå på den flere ganger om dagen sikkert. Veier meg når jeg er på treningssenter.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 06:49   #40
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Åpen debatt: Hvor ofte er dere på vektskåla?

Hver dag

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 15:10   #41
aslaug
Seniormedlem
 
aslaug sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.251
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Åpen debatt: Hvor ofte er dere på vektskåla?

Hei!
Jeg hadde vektfobi i mange år, klarte ikke å se den.
Etter at jeg satset på å gå ned til under 70 kg, så måtte jeg bare veie meg. Ellers hadde jeg ikke fått fulgt med.Da jeg begynte å tørre å veie igjen, ble jeg positivt overrasket. Og da ble det lettere å gå på vekta igjen ca. hver 4-5 dag.
Da jeg kom ned i ønskevekta bestemte jeg meg for å veie meg annen hver da. Da kan jeg ta meg fort inn hvis det blir overspisinger.

__________________


aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 15:16   #42
Albatross
Seniormedlem
 
Albatross sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Sørlandet
Alder: 40
Innlegg: 724
Albatross er en juvelAlbatross er en juvelAlbatross er en juvel

Sv: Åpen debatt: Hvor ofte er dere på vektskåla?

Jeg veier meg hver dag. Tenker hver kveld at imorgen skal jeg droppe det, men må alikevel trø en tur på vekta. Jeg veier meg på samme tidspunkt og med samme kriterier hver gang.

__________________
Albatross er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kaloribegrenset lavkarbodiett Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 15:27   #43
timich
Medlem
 
timich sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Indre Agder
Alder: 47
Innlegg: 409
timich har en fantastisk aura rundt segtimich har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Åpen debatt: Hvor ofte er dere på vektskåla?

Veier meg 1-2 ganger i mnd, jeg har en venninne som har en sånn fancy vekt tilsvarende de på treningssenter (som måler hele sammensetningen med muskelmasse, vann, fett osv), så jeg veier meg bare når jeg er der. Hjemme veier jeg meg aldri.

__________________
timich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 08:45   #44
siljesfremgang
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Austrheim
Innlegg: 327
siljesfremgang har en fantastisk aura rundt segsiljesfremgang har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Åpen debatt: Hvor ofte er dere på vektskåla?

Opprinnelig lagt inn av timich, her.

Veier meg 1-2 ganger i mnd, jeg har en venninne som har en sånn fancy vekt tilsvarende de på treningssenter (som måler hele sammensetningen med muskelmasse, vann, fett osv), så jeg veier meg bare når jeg er der. Hjemme veier jeg meg aldri.


De vektene er veldig grei, slik har mine foreldre også. Og jeg veier meg kun på den og.. =)

__________________




siljesfremgang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor ofte veier dere dere?? Sugarmom Spørsmål og svar 39 25-05-11 17:05
Hvor ofte går dere på vekta? fremtid Spørsmål og svar 1 25-05-11 11:04
Til dere som slanker dere: Hvor ofte skeier dere ut? Iselilja Lavkarbo generelt 12 09-07-09 19:45
Er dere klar over hvor ofte dere bruker magemusklene? lokkebiff Generell diskusjon 17 06-03-09 09:38
Hvor ofte spiser dere? Kinsy Generell ernæringsdebatt 3 19-08-04 08:44


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no