Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ta tran for å få opp fettinnholdet i kosten?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-04-09, 13:15   #1
kanimpia
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 4
kanimpia er på en erverdig vei

Ta tran for å få opp fettinnholdet i kosten?

Jeg sliter med å få i meg nok fett. Tror dessverre at jeg får i meg mer proteiner enn fett...
Er det greit å bruke Møllers Tran som fettkilde? Ta noen ss før hvert måltid f,eks? Noen som vet noe om dette går?

kanimpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fersk på Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-04-09, 13:43   #2
Iselilja
Medlem
 
Iselilja sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 229
Iselilja er på en erverdig vei

Sv: Ta tran for å få opp fettinnholdet i kosten?

Tran er sunt, men det inneholder fettløselige vitaminer som man ikke skal få i seg for mye av. En ss tran pr dag holder nok. Hvis du vil tilføre mer fett i kostholdet ditt, er det bedre å bruke oljer som ikke er tilsatt vitaminer. Selolje f.eks, er supert!

Iselilja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-04-09, 16:58   #3
kanimpia
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 4
kanimpia er på en erverdig vei

Sv: Ta tran for å få opp fettinnholdet i kosten?

Okey, takk for tipset Skal dra på tirsdag å se om jeg får tak i selolje

kanimpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fersk på Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-04-09, 21:30   #4
tnutt
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 164
tnutt er på en erverdig vei

Sv: Ta tran for å få opp fettinnholdet i kosten?

Forslag for å få opp fettandelen:

Kaffe med mye kremfløte

Varmt vann med smør eller kokosfett

Fjordlands rømmegrøt iblandet seterrømme og kremfløte og store mengder smør

Eggeplommer uten eggehvite

tnutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman, dr Lutz Svar med sitat
Gammel 12-04-09, 23:40   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ta tran for å få opp fettinnholdet i kosten?

Cocosa og MCT- olje er fine måter å få opp fett% på!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 12-04-09, 23:42   #6
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Ta tran for å få opp fettinnholdet i kosten?

Selolje innholder da de samme vitaminene gjør de ikke??

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 13-04-09, 10:43   #7
anelis85
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Drammen
Innlegg: 44
anelis85 er på en erverdig vei

Sv: Ta tran for å få opp fettinnholdet i kosten?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Cocosa og MCT- olje er fine måter å få opp fett% på!


Hvor får man tak i dette?

anelis85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-04-09, 11:11   #8
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Ta tran for å få opp fettinnholdet i kosten?

Opprinnelig lagt inn av anelis85, her.

Hvor får man tak i dette?

Den første på helsekost, den andre på apoteket. Det er henholdsvis kokosolje og ekstrakt av spesielle fettsyrer i kokosoljen.

Du kan også bruke delfiafett, som er mye billigere og stort sett det samme som cocosa.

__________________
In the act of breathing there are two gifts of grace: taking in the air and being relieved of it. The former oppresses, the latter refreshes; life is so wonderfully mixed. Thank God when he burdens you, and thank him when he sets you free again.
danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Gammel 13-04-09, 11:34   #9
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Ta tran for å få opp fettinnholdet i kosten?

Jeg trodde delfiafett var fullt av transfett, jeg. Varmebehandlet og raffinert fett for at det skal holde lenge?

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-04-09, 16:17   #10
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ta tran for å få opp fettinnholdet i kosten?

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.

Jeg trodde delfiafett var fullt av transfett, jeg. Varmebehandlet og raffinert fett for at det skal holde lenge?

Og jeg trodde transfett var forbudt i Norge og at vi ikke lengre trengte tenke på sånt!
Trodde bare delfiafett var siste resten i bøtta etter at alt det beste kokosfettet var fjernet!
På pakken står det bare herdet kokosfett!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 15-04-09, 10:28   #11
arvid g
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 60
arvid g er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Ta tran for å få opp fettinnholdet i kosten?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Og jeg trodde transfett var forbudt i Norge og at vi ikke lengre trengte tenke på sånt!
Trodde bare delfiafett var siste resten i bøtta etter at alt det beste kokosfettet var fjernet!
På pakken står det bare herdet kokosfett!


Extra virgin koko olje på Helskosten! Ekstremt bra for helsa,trigger Stoffskifte 0g gjør deg slank,regulerer Kolesterolet,beskytter mot virus & bakterier,kort sagt,et MEGET stabilt fett inne i vår varme kropp!Meierismør det samme!
Omega-3.Tran,sel-olje fri flyt derimot!!!
Marint Omega-3 gir en
Ekstrem Oksydering(”Rusting”) inne i kroppen

In another study: addition of cod liver oil(Tran) to the diet elevated the rate of Iron-oxidation in the body by 4000%."
!!!!
And that was on top of the 10-fold increase when plant oil((“Hjerte God”,Raps,Solsikke Olje etc.)
Omega-6) was added !!.
Free Radic Biol Med. 1988;5(2):95-111.


Tran,Sel-olje & Omega-3 kapsler etc.etc.etc)
= ødelagt DNA(”arvestoffet” ditt)
+
Demens & Misdannede barn & Infertilitet etc.etc
Giftstoffene Acrolein & Malondialdehyde, MDA !!
Det lages inne i kroppen din ved Oksyderingen av Marint Omega-3!!!
Og det hoper(lagres) seg opp i Hjernen etc.!!

Acrolein inhibits respiration in isolated brain mitochondria(Celle-lunge).
High levels of acrolein are found in the brain in Alzheimer's disease!
Acrolein reacts with DNA, causing "genetic" damage
Biochim Biophys Acta. 2001 Feb 14;1535(2):145-52

Omega-3: “Dreper” Kroppens Immun-Forsvar !
The cytotoxicity caused by EPA in Fish Oil and its metabolites (15 mg. of EPA per liter killed over 90% of a certain type of macrophage) isn't inhibited by vitamin E !!
Fyfe and Abbey, 2000.
Switzer, et al., 2003

Bare 15mg ?? av EPA, i 1 liter væske, dreper 90% av ”Killer cellene” !!!!!
”Hmmmmm,dette høres jo bra sundt ut”
Og kan dermed gi deg Kreft !
• Recent studies have indicated that relatively low levels of the long chain omega 3 fatty acids (EPA or DHA—brings suppressive effects on the Imun-system…”
• This decrease causes increased infection and impaired tumor cell killing.”
Atherosclerosis Reports; 6:46 - 467, 004,

Marine Omega-3 are far more subject to oxidative damage than are the omega 6 fatty acids. Fish oils not only rapidly destroy vitamin E in the body, but they spontaneously oxidize with incredible speed, even before they reach the bloodstream.
In undergoing such rapid oxidation, they form strange and ultra-pathological fatty acids !!
Even though the short-term anti-prostaglandin effects of Omega 3 oils are shown in the literature to benefit many diseases,(de senker Fett stoffer I blodet,”bedøver” ledd plager,”hjelper” mot ADHD)
The long-term effects specifically cause damage to :
The brain, liver, skin, thymus, and heart, and accelerate the progression of diseases such as atherosclerosis, stroke, diabetes, and cancer.
People with age spots on the skin, has the same volum of age spots in the Brain !!
Research shows that EPA and DHA cause brain swelling and increased blood vessel permeability.(blod-åre lekasje)
Gonzalez, 1988; Klein, et al., 1990).


arvid g er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kroppens behov Svar med sitat
Gammel 15-04-09, 10:36   #12
arvid g
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 60
arvid g er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Ta tran for å få opp fettinnholdet i kosten?

Opprinnelig lagt inn av Iselilja, her.

Tran er sunt, men det inneholder fettløselige vitaminer som man ikke skal få i seg for mye av. En ss tran pr dag holder nok. Hvis du vil tilføre mer fett i kostholdet ditt, er det bedre å bruke oljer som ikke er tilsatt vitaminer. Selolje f.eks, er supert!

Hmm,ja mon det du??


Spiser vi for LITE Omega-3??
Noen ”eksperter” sier: man må spise enda mer Marint Omega-3,,i forhold til Omega-6 fra Planter !! De tror at da blir man ”ENDA friskere”???
Men les neste Vitenskapelige Studie om nettopp det:

Effects of dietary n-3-to-n-6 polyunsaturated fatty acid ratio on mammary carcinogenesis in rats. Sasaki T, Kobayashi Y, Shimizu J, Wada M, In'nami S, Kanke Y, Takita T. “An increase in the n-3/n-6 ratio did not suppress the incidence or reduce the latency of mammary tumor development. The number and weight of mammary tumors per tumor-bearing rat tended to be large in the group with an n-3/n-6 ratio of 7.84 compared with those in the other groups. As the n-3/n-6 ratios were elevated, the total number and weight of tumors increased gradually.
Nutr Cancer 1998;30(2):137-43

arvid g er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kroppens behov Svar med sitat
Gammel 15-04-09, 10:39   #13
arvid g
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 60
arvid g er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Ta tran for å få opp fettinnholdet i kosten?

Opprinnelig lagt inn av tnutt, her.

Forslag for å få opp fettandelen:

Kaffe med mye kremfløte

Varmt vann med smør eller kokosfett

Fjordlands rømmegrøt iblandet seterrømme og kremfløte og store mengder smør

Eggeplommer uten eggehvite


veldig bra,her ser du hvorfor!
Metta Fett (Saturated Fat)!
MeieriSmør,Kremfløte,saue fett etc.etc.
(Fett fra Gris kan ikke lenger kalles Metta. Dyra spiser så mye Planet/Fiske fett nå, at det fettet er temmelig Flerumetta!)
Alle organismer lager det fettet som ”passer best” for dem, alt etter den Temperaturen de lever i. Systemene er ekstremt intilligente,og blir lett ødelagt.
Mennesker,dyr,fisk,planter!!
Fisk i kalde farvann(5-20¤C) trenger det Fler-umetta (Omega-3) den har! Den kan ikke ha Metta Fett, da ville den blitt ”stiv som en stokk”, og ikke kunne svømme!
Planter i Nord-Europa(5-20¤C) trenger det Fler-umetta Fettet de har, ellers ville Plante-safta ”stivne i årene”
Men, dette Fler-umetta Fettet blir helt ødelagt inne i oss mennesker,som har cirka 40¤C! Og det gjør stor skade!
Les Vitenskapelige studier nedenfor.

Kakao&Kokos&Palme Kernel Fett,(ikke Palme olje)derimot,er meget stabile i 40¤C,og dermed passer de perfekt inne i en menneske-kropp!
Fra Patte-dyr(varme) kommer MeieriSmør,Kremfløte,Saufett,etc.!
Dette Metta Fettet er meget stabilt ved 37¤C, de er harde i Kjøleskapet, og de tåler relativt høy varme,, UTEN, å forandre struktur!
De reagerer relativt lite med Oksygen,Varme & Lys!
Dette er meget vesentlig for om et fett er bra eller dårlig, for den ekstremt intelligente materien, som kalles kroppen vår!


Fiske & Plante fett = Blodpropp!
Smør & Kokos Olje = Forhindrer Blodpropp
The effects of PUFA taken in a meal disturb the clotting system(Plante/Fiske oljer produserer Blodpropp)), but the same quantity of Saturated fat prevent clotting.(Mens samme mengde Meieri Smør.Kremfløte,KokosOlje forhindret Blodpropp)
Molina, et al., 2003).

Meieri-Smør & Kokos Olje beskytter deg mot Omega-6 & Omega-3!
Beskytter deg mot Blodpropp,Hjerte-feil,Fibrose,Ødem,Kreft!
Fibrosis is a consequence of the abnormal capillary permeability produced by things that disrupt the clotting system.
Estrogen, with its known contribution to the formation of blood clots and edema and fibrosis and tumors, achieves part of its effect by maintaining a chronically high level of free fatty acids, liberating PUFA.
The saturated fatty acids did not.
Molina, et al., 2003.


PUFA er Plante&Fiske fett! De ser jammen sunne ut!

arvid g er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kroppens behov Svar med sitat
Gammel 15-04-09, 14:07   #14
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Ta tran for å få opp fettinnholdet i kosten?

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.

Jeg trodde delfiafett var fullt av transfett, jeg. Varmebehandlet og raffinert fett for at det skal holde lenge?

Feil. Transfett forekommer kun ved ufullstendig omdannelse (herding) av umettede til mettede fettsyrer. (Man herder fett fordi mettet fett holder seg bedre.) Siden kokosfett allerede er svært mettet, er det ikke noe problem å fullherde resten av fettsyrene. Dermed blir det intet transfett.

__________________
In the act of breathing there are two gifts of grace: taking in the air and being relieved of it. The former oppresses, the latter refreshes; life is so wonderfully mixed. Thank God when he burdens you, and thank him when he sets you free again.
danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Gammel 15-04-09, 14:55   #15
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Ta tran for å få opp fettinnholdet i kosten?

Opprinnelig lagt inn av danish, her.

Feil. Transfett forekommer kun ved ufullstendig omdannelse (herding) av umettede til mettede fettsyrer. (Man herder fett fordi mettet fett holder seg bedre.) Siden kokosfett allerede er svært mettet, er det ikke noe problem å fullherde resten av fettsyrene. Dermed blir det intet transfett.

Det er ikke forskjell på hvordan det blir fremstilt da? At man bruker høyere varme når man lager delfiafett kontra cocosca el.l? Jeg blir dårlig av delfiafett(utmattet, brennende følelse i kinnene og rød i kinnene), men tåler cocosca veldig bra. Tåler ikke herdet palmeolje heller, reagerer på samme måte.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 15-04-09, 20:27   #16
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Ta tran for å få opp fettinnholdet i kosten?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Det er ikke forskjell på hvordan det blir fremstilt da? At man bruker høyere varme når man lager delfiafett kontra cocosca el.l? Jeg blir dårlig av delfiafett(utmattet, brennende følelse i kinnene og rød i kinnene), men tåler cocosca veldig bra. Tåler ikke herdet palmeolje heller, reagerer på samme måte.

Nei, det er ingen kjemisk forskjell, bortsett fra at delfiafett har mindre umettet fett og salisylat (som mange reagerer på). Det kan være bittesmå mengder løsemidler i delfiafett, men mest sannsynelig så lite at selv ikke superfølsomme personer vil reagere.

Det er rart at du reagerer på delfiafett. Det er i utgangspunktet tryggere enn cocosa og palmeolje. De mellomlange fettsyrene gir ofte en varm følelse i kinnene, men sjeldent utmattethet. Samtidig kan det hende at du spiser delfiafett med noe annet du reagerer på. Dette er sannsynelig, siden du nevner herdet palmeolje, som aldri finnes fritt, men sammen med andre ingredienser. Og så videre. Det kan også hende at produksjonen er forurenset av noe du reagerer på.

__________________
In the act of breathing there are two gifts of grace: taking in the air and being relieved of it. The former oppresses, the latter refreshes; life is so wonderfully mixed. Thank God when he burdens you, and thank him when he sets you free again.
danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Gammel 16-04-09, 11:35   #17
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Ta tran for å få opp fettinnholdet i kosten?

Har brukt delfiafett i en periode pga at jeg synes Cocosa er ganske dyrt. Hvis det du sier er riktig, så er det jo bare dumt å bruke så mye penger på Cocosa. Vurderer å bare fortsette med Delfiafett nå jeg.
Noen innvendinger?

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 17-04-09, 18:31   #18
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Ta tran for å få opp fettinnholdet i kosten?

Sitat:

Metta Fett (Saturated Fat)!
MeieriSmør,Kremfløte,saue fett etc.etc.
(Fett fra Gris kan ikke lenger kalles Metta. Dyra spiser så mye Planet/Fiske fett nå, at det fettet er temmelig Flerumetta!)

Bare lurte litt på denne, siden jeg faktisk har lest på fòrsekkene hva både sau, gris og storfe får, og innholdet i fòret er igrunn det samme, men litt mere av animalsk fett i svinefòret.. Både ku, sau og geit og hest får fòr med fiskeolje og plantefett i. Sau og svin går ofte på rapsbeite på høsten, sannsynligvis mere sau enn gris som går på slikt beite siden folk ikke skjønner at grisen også trenger å røre på seg. Jeg unngår svin siden jeg anser det som stressa kjøtt, jeg vil ikke ha kjøtt fra et dyr som både kun blir holdt for kjøttet og som aldri er ute ( bare en liten prosent, som er økologisk), i tillegg får jeg brennende følelse i kinnene og føler meg matt av å spise svin... Det gikk greit med våre egne griser, som fikk mest mulig annet enn kornmat fra sekk.

. Derfor holder jeg meg til okse kjøtt, som i realiteten for det meste er fra ku og ikke okse Kanskje heldigvis, for det kjøttet er bedre utnytta enn svinekjøttet, siden kua da har levert melk i noen år osv. Vegeterianer blir jeg nok aldri, men som hobbybonde velger jeg det kjøttet jeg mener er fra dyr som har det godt..

I tilfelle jeg skravla så mye at du ikke forsto, ja jeg mener også at svin får for mye flerumetta fett, men poenget mitt var at alle de andre norske husdyrene får av det samme, bare i andre forhold. Ta deg en kikk på fòrsekkene på et innkjøpslag el.l og les. Det er til å få bakoversveis av. Men ellers, jeg er helt i mot at svin skal få fett fra svin, for det er kanibalisme.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 17-04-09, 18:33   #19
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Ta tran for å få opp fettinnholdet i kosten?

Opprinnelig lagt inn av danish, her.

Nei, det er ingen kjemisk forskjell, bortsett fra at delfiafett har mindre umettet fett og salisylat (som mange reagerer på). Det kan være bittesmå mengder løsemidler i delfiafett, men mest sannsynelig så lite at selv ikke superfølsomme personer vil reagere.

Det er rart at du reagerer på delfiafett. Det er i utgangspunktet tryggere enn cocosa og palmeolje. De mellomlange fettsyrene gir ofte en varm følelse i kinnene, men sjeldent utmattethet. Samtidig kan det hende at du spiser delfiafett med noe annet du reagerer på. Dette er sannsynelig, siden du nevner herdet palmeolje, som aldri finnes fritt, men sammen med andre ingredienser. Og så videre. Det kan også hende at produksjonen er forurenset av noe du reagerer på.

Mulig det er noe i produksjonen, jeg vet ikke, men både mamma og en av søstrene mine reagerer også på delfiafettet. Nå har vi ikke prøvd andre typer delfiafett ( altså andre merker i vanlig handel), så det er godt mulig det er et eller annet fra produksjonen.
Jeg bruker delfiafett i kaker en sjelden gang, eller i konfekt, men ikke til å steke i til hverdags el.l.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 00:06   #20
Sense
Medlem
 
Sense sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 124
Sense er ny på veien

Sv: Ta tran for å få opp fettinnholdet i kosten?

Opprinnelig lagt inn av arvid g, her.

veldig bra,her ser du hvorfor!
Metta Fett (Saturated Fat)!
MeieriSmør,Kremfløte,saue fett etc.etc.
(Fett fra Gris kan ikke lenger kalles Metta. Dyra spiser så mye Planet/Fiske fett nå, at det fettet er temmelig Flerumetta!)
Alle organismer lager det fettet som ”passer best” for dem, alt etter den Temperaturen de lever i. Systemene er ekstremt intilligente,og blir lett ødelagt.
Mennesker,dyr,fisk,planter!!
Fisk i kalde farvann(5-20¤C) trenger det Fler-umetta (Omega-3) den har! Den kan ikke ha Metta Fett, da ville den blitt ”stiv som en stokk”, og ikke kunne svømme!
Planter i Nord-Europa(5-20¤C) trenger det Fler-umetta Fettet de har, ellers ville Plante-safta ”stivne i årene”
Men, dette Fler-umetta Fettet blir helt ødelagt inne i oss mennesker,som har cirka 40¤C! Og det gjør stor skade!
Les Vitenskapelige studier nedenfor.

Kakao&Kokos&Palme Kernel Fett,(ikke Palme olje)derimot,er meget stabile i 40¤C,og dermed passer de perfekt inne i en menneske-kropp!
Fra Patte-dyr(varme) kommer MeieriSmør,Kremfløte,Saufett,etc.!
Dette Metta Fettet er meget stabilt ved 37¤C, de er harde i Kjøleskapet, og de tåler relativt høy varme,, UTEN, å forandre struktur!
De reagerer relativt lite med Oksygen,Varme & Lys!
Dette er meget vesentlig for om et fett er bra eller dårlig, for den ekstremt intelligente materien, som kalles kroppen vår!


Fiske & Plante fett = Blodpropp!
Smør & Kokos Olje = Forhindrer Blodpropp
The effects of PUFA taken in a meal disturb the clotting system(Plante/Fiske oljer produserer Blodpropp)), but the same quantity of Saturated fat prevent clotting.(Mens samme mengde Meieri Smør.Kremfløte,KokosOlje forhindret Blodpropp)
Molina, et al., 2003).

Meieri-Smør & Kokos Olje beskytter deg mot Omega-6 & Omega-3!
Beskytter deg mot Blodpropp,Hjerte-feil,Fibrose,Ødem,Kreft!
Fibrosis is a consequence of the abnormal capillary permeability produced by things that disrupt the clotting system.
Estrogen, with its known contribution to the formation of blood clots and edema and fibrosis and tumors, achieves part of its effect by maintaining a chronically high level of free fatty acids, liberating PUFA.
The saturated fatty acids did not.
Molina, et al., 2003.


PUFA er Plante&Fiske fett! De ser jammen sunne ut!

Hva i all verden skal vi spise da? Jeg blir så forvirra, den ene dagen er det skadelig og den andre dagen noe annet.... og så er man tilbake igjen....

Så slik jeg forstår det skal bør man slutte å ta tran?? Vi gir barna tran hver dag.... Vel vi får slutte med det fra i morgen av.... dette hørtes jo slett ikke bra ut!

Når vi snakker om barn... kan de leve ketogent uten at man trenger å være redd for å skade helsa deres? De er jo i full vekst både fysisk og mentalt... hmmm....

Jeg skal begynne på ketolyse i morgen igjen etter noen mnd opphold og kg tilbake... Og må derfor ut å handle oljer og litt diverse. Men hva i all verden skal jeg kjøpe av slike ting? Jeg klarer ikke å få oversikten over hva som er gunstig eller ei...

Ekte smør og fløte er greit... bør jeg kjøpe MCT-olje f.eks? Hva med olivenolje?

__________________
Sense er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ut med Møllers tran og fiskeoljer!? Gamla Kosttilskudd 21 11-10-10 19:41
Tran på ketolysekuren? hexx Mer enn 30 kg overvekt 12 22-10-08 00:45
Ketolysepillene og TRAN Clarissa Ketolysekuren 4 24-02-08 17:30
Kan man ta to doser tran? Isalien Lavkarbo generelt 5 23-01-07 09:51
tran nøtta Kosttilskudd 7 06-11-05 20:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no