Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Mammaen min

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-07-10, 23:14   #1
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Mammaen min

Hun er sekstisju. Har nå gått på ketolyse/atkins i ni mnd, og det er blitt livsstil for henne! Legen heier. Hun sier hun har blitt mett for første gang i sitt liv. Hun begynte ved str 46/48. Hun jobber seg nå inn i str 40 og har gått ned 16 kg! Er det ikke flott??

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 17-07-10, 23:21   #2
Borghild
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 738
Borghild har en fantastisk aura rundt segBorghild har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mamman min

Hei - jeg heier også. Så flott på mange måter. Håper hun er stolt og har en flott hverdag med sitt nye kosthold.

__________________
Ned 21 og målet er nådd.
Jeg har god tid; resten av livet faktisk
Borghild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Eat Svar med sitat
Gammel 17-07-10, 23:45   #3
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Mamman min

Kjempeflott! Hils henne og si hun har gjort en bra jobb!

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 17-07-10, 23:53   #4
Smugspiser
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 64
Smugspiser er på en erverdig vei

Sv: Mamman min

Utrolig flott!

__________________
Bloggen min


Smugspiser er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å leve etter LCHF.. Nybegynner Svar med sitat
Gammel 18-07-10, 01:48   #5
xtra
Medlem
 
xtra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Trondheim
Alder: 58
Innlegg: 325
xtra har en fantastisk aura rundt segxtra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mamman min

Så herlig!
Og så oppmuntrende å se at det går an å gjøre store endringer og ha noe igjen for det også når man blir eldre.

__________________
xtra
xtra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-07-10, 03:14   #6
Queen of Wands
Medlem
 
Queen of Wands sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 390
Queen of Wands er ny på veien

Sv: Mamman min

Supert! Veldig bra at legen er positiv også da!

__________________





5 kg til påske
Queen of Wands er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 18-07-10, 07:56   #7
Ina64
Medlem
 
Ina64 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 59
Innlegg: 116
Ina64 er på en erverdig vei

Sv: Mamman min

Så utrolig flott!

Kan jeg spørre om din mor "bare" har lest seg opp ang. lavkarbo eller om hun har fått hjelp noen steder?

Ina64 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-07-10, 08:11   #8
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Mamman min

Så bra! Jeg skulle også gjerne visst hvordan hun kom på LCHF - for jeg har prøvd i flere å få min mor til å gå over på LCHF. Hun plager seg selv med gamle myter fremdeles, og det nytter ikke hva jeg enn sier... Hun bruker et lass med piller om dagen, har høyt blodtrykk og hele pakka man får i voksen alder av et langt liv med karbospising.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-07-10, 09:57   #9
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Mamman min

Det er jo supert

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 18-07-10, 10:17   #10
Edlih
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 50
Edlih er på en erverdig vei

Sv: Mamman min

Fantastisk!!

__________________



Kjørt hardt, kjør stil. Spis lavkarbo med ett smil
Edlih er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-07-10, 10:48   #11
Lill-B
Medlem
 
Lill-B sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 125
Lill-B er på en erverdig vei

Sv: Mamman min

Fantastisk!! Jeg har en mamme (70) som har gjort det samme og er såå lykkelig at 40 års sulting er over.. Hun går ned jevnt hun også.

__________________


September trening: 540/750
Lill-B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-07-10, 10:55   #12
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Mamman min

Min svigermor er på slankekur og spiser derfor knekkebrød med brunost, men har kuttet ut smøret... *sukk*

Mens jeg gumler rugsprø med smør og hauger med makrell og går ned i vekt! Eller fiberrik med smør, philadelphia og friske jordbær! For ikke å snakke om alle de deilige middagene med rømme og smør!

Men svigerfar mener at så lenge man ikke kan unne seg et knekkebrød med brunost så kan det være det samme. Jaja, det er ikke jeg som har et livmål som sikkert er godt over meter'n og tresifret vekt... Og at det er melkesukker i misværost tror han ikke noe på for den er jo ikke noe søt!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 18-07-10, 15:34   #13
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Mammaen min

Sitat:

Kan jeg spørre om din mor "bare" har lest seg opp ang. lavkarbo eller om hun har fått hjelp noen steder?

Vel, hun har lest Atkins 2002 (den siste engelske) og har kjøpt tilskudd hos Torkil (for det er praktisk). Og så har hun lest induksjonskapitlet i forumet for Atkins og lest rundt ketolyseboka. Og så har hun meg ... Jeg gikk selv ned 12 kilo på Atkins/Ketolyse.

Det tok ikke langt tid før hun fikk teken på det og det at hun etter en uke ble METT for første gang i sitt voksne liv var vel nok til at hun trivdes.
Hvem kan vel klage over å spise egg og bacon nesten hver frokost

Nå som hun er så langt inni det går det også bra å skeie ut litt, selv om hun får litt hangover

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no