Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Maistarternes veietråd!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-08-10, 08:08   #451
Frøkengiraldriopp
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 197
Frøkengiraldriopp er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

Ojojoj Det raser av I dag kom jeg for sent på jobben - for jeg måtte prøve klær - et skjørt som jeg ikke fikk igjen glidlåsen på i det hele tatt på 17. mai - nå får jeg det på og det sitter pent Jeg måtte også prøve en shorts jeg kjøpet i fjor, uten å prøve, for den var så kul - har aldri brukt den - men har nå pakket den med meg til hyttetur i helga, for nå sitter den

7,9 kg totalt nå - halv kilo til, så er jeg under 80. Jeez, dette er så moro

__________________


Totalt 17,5 kg fra mai-10 til august-11 - klar for 15 til.
Frøkengiraldriopp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 12:31   #452
Mailin
Medlem
 
Mailin sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Stavanger
Innlegg: 139
Mailin er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

Opprinnelig lagt inn av Frøkengiraldriopp, her.

Ojojoj Det raser av I dag kom jeg for sent på jobben - for jeg måtte prøve klær - et skjørt som jeg ikke fikk igjen glidlåsen på i det hele tatt på 17. mai - nå får jeg det på og det sitter pent Jeg måtte også prøve en shorts jeg kjøpet i fjor, uten å prøve, for den var så kul - har aldri brukt den - men har nå pakket den med meg til hyttetur i helga, for nå sitter den

7,9 kg totalt nå - halv kilo til, så er jeg under 80. Jeez, dette er så moro

Hurra hurra, ny bestenotering i dag!!!

__________________



Mailin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 10:28   #453
Hevingen
Seniormedlem
 
Hevingen sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 695
Hevingen har en fantastisk aura rundt segHevingen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Maistarternes veietråd!

Så flinke dere er! Morsomt med klær som plutselig passer. Kom selv på at nå kan jeg sikkert bruke igjen noen kjoler jeg kjøpte for noen år siden når jeg skal noe fremover. Skal i bryllup i oktober, og har kanskje en nesten ubrukt kjole i skapet!

I dag har jeg gått ned 1,4 kg fra forrige uke! Hurra. Det synker nedover, og det er herlig.

__________________
Bloggen min



Hevingen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lchf - Ketolyse-ish Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 23:59   #454
Mammamiia
Medlem
 
Mammamiia sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Kapp
Innlegg: 144
Mammamiia er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

OJ! Sååååå flott å se at det løsner for dere! Dette skal vi klare, dere!

Jeg er akkurat inn døra etter et par ukers ferie... (og med et par kjempesprekker.....) Så jeg er superspent på vekta i morgen. Regner med jeg har gått litt opp, -men håper det ikke er for mye......

__________________
Ned 5 til St.Hans....:


Mammamiia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fra Ketolyse til egenkomponert Svar med sitat
Gammel 28-08-10, 11:00   #455
Mammamiia
Medlem
 
Mammamiia sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Kapp
Innlegg: 144
Mammamiia er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

Prrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.... *trommesolo* :




75.0

.... Jaja, jeg burde vel ha lært nå, - megasprekker er ikke så smart. (men jeg holder meg under 1.delmål da, - det er da NOE....)

__________________
Ned 5 til St.Hans....:


Mammamiia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fra Ketolyse til egenkomponert Svar med sitat
Gammel 28-08-10, 11:43   #456
Mailin
Medlem
 
Mailin sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Stavanger
Innlegg: 139
Mailin er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

Opprinnelig lagt inn av Mammamiia, her.

Prrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.... *trommesolo* :




75.0

.... Jaja, jeg burde vel ha lært nå, - megasprekker er ikke så smart. (men jeg holder meg under 1.delmål da, - det er da NOE....)

Det fyker ned igjen, tro meg! Se noen innlegg over, gikk ned nesten 2,5 kg på en uke etter ferien min! Nå har jeg minstenotering hver eneste dag!

__________________



Mailin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 28-08-10, 11:50   #457
Mammamiia
Medlem
 
Mammamiia sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Kapp
Innlegg: 144
Mammamiia er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

Opprinnelig lagt inn av Mailin, her.

Det fyker ned igjen, tro meg! Se noen innlegg over, gikk ned nesten 2,5 kg på en uke etter ferien min! Nå har jeg minstenotering hver eneste dag!

Takk for oppmuntringen! Ja det håper jeg da virkelig. Drikker vann så det tyter her nå, - og håper det gjør susen. Dessuten er det vel snart tid for tantebesøk, -selv om hun kommer relativt uregelmessig for tiden........ (ikke ringer hun og sier i fra på forhånd heller........ )

__________________
Ned 5 til St.Hans....:


Mammamiia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fra Ketolyse til egenkomponert Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 11:14   #458
Mammamiia
Medlem
 
Mammamiia sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Kapp
Innlegg: 144
Mammamiia er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

...og jeg må være kjerringa mot strømmen.... for her er det OPP en kilo fra i går til i dag. Håper det er mens i anmarsj som gjør det...... og så jeg som drakk 3 liter vann + mye kaffe og litt rødvin i går........

Veldig spent på veiinga i morgen!

__________________
Ned 5 til St.Hans....:


Mammamiia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fra Ketolyse til egenkomponert Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 09:16   #459
Mammamiia
Medlem
 
Mammamiia sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Kapp
Innlegg: 144
Mammamiia er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

Jaddaaaaaa! Nå er jeg nesten nede igjen, - kun 600 gram til minstenoteringen.

Merkelig med disse vektsvingningene du.... jeg har en mistanke om at jeg har drukket litt lite i ferien (les:vann) og at kroppen derfor tviholdt på det vannet jeg drakk førdagen.... (og slipper igjen nå...) Så får vi se da, - om jeg er like heldig (flink) som deg, Mailin, og at vekta begynner å rase nedover hos meg og. Håper det.

__________________
Ned 5 til St.Hans....:


Mammamiia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fra Ketolyse til egenkomponert Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 12:34   #460
Frøkengiraldriopp
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 197
Frøkengiraldriopp er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

Mammamia - jeg har laget en lapp som jeg har hengt på kjøleskapet jeg - der står det: "Husk hva som skjedde da du tok en karbohelg sist". For det gjorde jeg sist helg, og da jeg kom hjem hadde jeg rast opp over 2 kg,. og jeg har brukt en uke på å komme meg ned på minstemålet mitt igjen - så nå er jeg der jeg var fredag for halvannen uke siden. NÅ i helga har jeg vært flink, har holdt meg til min spiseplan, og har tenkt å gjøre i uoverskuelig fremtid, for jeg VET jo at det er da det funker Nå gleder jeg meg til å komme til et nytt titall Ha en fin uke alle

__________________


Totalt 17,5 kg fra mai-10 til august-11 - klar for 15 til.
Frøkengiraldriopp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 12:41   #461
Mailin
Medlem
 
Mailin sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Stavanger
Innlegg: 139
Mailin er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

Opprinnelig lagt inn av Frøkengiraldriopp, her.

Mammamia - jeg har laget en lapp som jeg har hengt på kjøleskapet jeg - der står det: "Husk hva som skjedde da du tok en karbohelg sist". For det gjorde jeg sist helg, og da jeg kom hjem hadde jeg rast opp over 2 kg,. og jeg har brukt en uke på å komme meg ned på minstemålet mitt igjen - så nå er jeg der jeg var fredag for halvannen uke siden. NÅ i helga har jeg vært flink, har holdt meg til min spiseplan, og har tenkt å gjøre i uoverskuelig fremtid, for jeg VET jo at det er da det funker Nå gleder jeg meg til å komme til et nytt titall Ha en fin uke alle

uff det er noe med lørdagskosen altså.... Jeg ble helt despo etter sjokolade på lørdag. Skulle se film, var alene hjemme, tente stearinlys og det regnet ute. Men ingenting godt på bordet!
Despo som jeg var kjørte jeg langt om lenge til jeg fant en butikk som var åpen og som solgte sukkerfri sjokolade.
Jeg gumlet og gumlet.
Takk gud for at jeg var alene den kvelden! For maken til trompetkonsert i stua der etter at 1,5 sjokolader var inntatt! Til og med katten ble skremt! Det der er jammen meg ikke noe man kan spise i sosialt lag, men må gjøres helt på egenhånd hvis det absolutt skal gjøres. (og denne gangen var det helt nødvendig, veldig synd på meg den kvelden.)
Men altså, det frister ikke noe særlig å gjøre det igjen hehe.

__________________



Mailin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 13:08   #462
Mammamiia
Medlem
 
Mammamiia sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Kapp
Innlegg: 144
Mammamiia er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

Jepp. Tror jeg har lært nå. Hehe. Den ene sprekken var forøvrig planlagt lenge (Svigermors 80-årsdag) Men den andre (eller egentlig den første) ble litt impulsiv... Vi var på hotell i Geiranger, - med middagsbuffet - noe som er helt genialt for oss lavkarboere, var kjempeflink med fisk/skalldyr og div egg til forrett, stek, biff og blomkål til hovedrett og oster til ettermål.... men så lyste dessertbordet opp, - og jeg så en SVÆR rosa bolle med TROLLKREM i! Og trollkrem har jeg ikke spist på 20 år minst - så det ble en for stor fristelse. Og da jeg skulle sprekke likevel, - så leste jeg på hjemmelaga karamellpudding med karamellsaus (!!) og sitronfromasj i samme slengen! OG SÅ VAR DET IKKE TROLLKREM - MEN BRINGEBÆRKREM! Kjempeskuff - og totalt bortkasta sprekk. Jaja. Har lært ja. Men jeg blir ikke uvel av karbosprekker jeg da, - dessverre kanskje..... I helga blir "utskeielsen" bacongull og rødvin!! NEMLIG!

__________________
Ned 5 til St.Hans....:


Mammamiia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fra Ketolyse til egenkomponert Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 11:07   #463
Frøkengiraldriopp
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 197
Frøkengiraldriopp er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

På tide å oppdatere tickeren min igjen Akkurat 80 stoppet vekta på i dag, det betyr at det er bittelitte gran som skal til før jeg er på et nytt titall JIPPI!!!!

__________________


Totalt 17,5 kg fra mai-10 til august-11 - klar for 15 til.
Frøkengiraldriopp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 12:10   #464
Mailin
Medlem
 
Mailin sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Stavanger
Innlegg: 139
Mailin er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

Opprinnelig lagt inn av Frøkengiraldriopp, her.

På tide å oppdatere tickeren min igjen Akkurat 80 stoppet vekta på i dag, det betyr at det er bittelitte gran som skal til før jeg er på et nytt titall JIPPI!!!!

Gratulerer!
Selv var jeg 1 kg opp fra i går..... dritt!

__________________



Mailin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 08:21   #465
Mammamiia
Medlem
 
Mammamiia sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Kapp
Innlegg: 144
Mammamiia er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

Gratulerer med ny bestenotering Frøkengiraldriopp! Kjempebra!!!

Det er nok bare vann Mailin, - ingen legger på deg 1 kilo fett over natta vettu. Spent på neste veiing hos deg.

Her går det sakte men sikkert nedover etter ferien, - nå er det kun 300 gram til jeg er der jeg var før utskeielsen Og sååååå...... håper jeg på ny bestenotering snart jeg og. Te hælga kanskje.....???

__________________
Ned 5 til St.Hans....:


Mammamiia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fra Ketolyse til egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 10:33   #466
Frøkengiraldriopp
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 197
Frøkengiraldriopp er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

300 gram går fort Mammamiia Det er jeg et levende bevis på.
Og mailin - det er garantert vann - denne uka har jeg pøst på med te, vann, litt funlight og det funker

I dag jumpa vekta under 80 - og stoppa på 79,3 - jeg bare smiler i dag jeg Det går så bra, og jeg er så glad for denne ekstra motivasjonen før hyttetur i helga. Var i bursdagsselskap hos ei venninne i går kveld, og sa pent nei takk til alt av kaker, drakk bare te, og det var egentlig greit. Belønningen fikk jeg i morges
hurra, hurra, hurra

__________________


Totalt 17,5 kg fra mai-10 til august-11 - klar for 15 til.
Frøkengiraldriopp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - Svar med sitat
Gammel 04-09-10, 11:07   #467
Mammamiia
Medlem
 
Mammamiia sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Kapp
Innlegg: 144
Mammamiia er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

Hurraaaa!! I dag er det ENDELIG tid for ny justering av ticker! 73,4 i dag, - og jeg er OVER HALVVEIS til målet!!

Det må feires med et godt glass vin i kveld, trur eg!

__________________
Ned 5 til St.Hans....:


Mammamiia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fra Ketolyse til egenkomponert Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 10:35   #468
Frøkengiraldriopp
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 197
Frøkengiraldriopp er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

Så bra, mammamiia Gratulerer med minstenotering Gleder meg til jeg kommer dit - er ikke så langt unna. Har holdt meg stabilt på 79,3 siden torsdag nå, og er veldig fornøyd med det. Har vært flink i helga, og holdt meg til kostholdsplanen - selvom jeg mistenker at mensen er på vei for i går hadde jeg syyyyykt lyst på sjokolade ..

Ha en herlig mandag damer - og ha hele tiden målet i siktet

__________________


Totalt 17,5 kg fra mai-10 til august-11 - klar for 15 til.
Frøkengiraldriopp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 20:11   #469
Mammamiia
Medlem
 
Mammamiia sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Kapp
Innlegg: 144
Mammamiia er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

Jeg synes vi er så flinke jeg! Vi fortjener virkelig en applaus! (fant ingen klapper, - så da får det bli en blomst i stedet.) Tenk så mange kilo vi har kvitta oss med tilsammen her i "maigjengen" da!
Apropos.... jeg lurer veldig på hvordan det går med dere alle, spes de vi ikke har hørt noe fra på en stund - håper ikke noen har gitt opp?? For dette greier vi jenter. Stå på!

Til sommeren skal jeg kjøpe meg ny bikini!! Jepp, det skal jeg - nemlig! En fiiin en og!

__________________
Ned 5 til St.Hans....:


Mammamiia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fra Ketolyse til egenkomponert Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 07:47   #470
Mammamiia
Medlem
 
Mammamiia sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Kapp
Innlegg: 144
Mammamiia er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

Ny tickeroppdatering på meg i dag, ned hele hundre gram siden siste beste, men det må noteres! (og er et piiiittelite skritt videre.. )
73,3 i dag.

__________________
Ned 5 til St.Hans....:


Mammamiia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fra Ketolyse til egenkomponert Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 09:46   #471
Frøkengiraldriopp
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 197
Frøkengiraldriopp er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

Bra, Mammamiia hvert gram teller ... selv har jeg notert 600 gram opp, men venter tantebesøk hvert øyeblikk, så det tar jeg ikke så tungt, går alltid opp på den tia i måneden. Bare holder meg til den nye livsstilen min jeg, som jeg trives så godt med

og lurer som deg Mammamiia - hvor er alle??

__________________


Totalt 17,5 kg fra mai-10 til august-11 - klar for 15 til.
Frøkengiraldriopp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 09:53   #472
Mammamiia
Medlem
 
Mammamiia sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Kapp
Innlegg: 144
Mammamiia er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

Bare du får jaga tanta på dør så raser nok vekta nedover igjen, skal du se. Her har jeg venta på tanta i flere uker, - hun er neimen ikke ofte innom for tia! (kan jo ha noe med alderen min å gjøre og da.....)

Er helt enig med deg i at dette absolutt er en "likanes" livsstil! Alltid god og mett, og så mye godt en lan lage seg! I gårkveld var jeg litt fysen, og tok ei spiseskje Skyr Naturell i en kopp, slo over fløte og en liten dæsj Fun Light med blåbærsmak. Ohlala! DET var godt det!

__________________
Ned 5 til St.Hans....:


Mammamiia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fra Ketolyse til egenkomponert Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 10:49   #473
Lill-B
Medlem
 
Lill-B sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 125
Lill-B er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

Så herlig å ha klart første delmål mammamiia... Grattis!
Jeg henger med fortsatt med det går såååå seiiint..... kan i allefall
En liten ny bestenotering og jeg mangler "kun" 2.9 på det første
delmålet mitt. Har økt en god del på treingingsøktene så litt kan være muskler. hehe- kan i allefall få lov å tro det.

__________________


September trening: 540/750
Lill-B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 11:36   #474
Mailin
Medlem
 
Mailin sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Stavanger
Innlegg: 139
Mailin er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

Opprinnelig lagt inn av Lill-B, her.

Så herlig å ha klart første delmål mammamiia... Grattis!
Jeg henger med fortsatt med det går såååå seiiint..... kan i allefall
En liten ny bestenotering og jeg mangler "kun" 2.9 på det første
delmålet mitt. Har økt en god del på treingingsøktene så litt kan være muskler. hehe- kan i allefall få lov å tro det.

Går skikkelig bra her også for tiden, hele 10 kg ned nå, og første delmål nådd!
Blir en utfordring i helgen da, når min kjære har bursdag. Skal bake et par lavkarbo-kaker (eller ihvertfall prøve), så det går nok bra. Er litt spent på hvordan gjestene vil reagere da hehe

__________________



Mailin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 12:39   #475
Mammamiia
Medlem
 
Mammamiia sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Kapp
Innlegg: 144
Mammamiia er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

Opprinnelig lagt inn av Mailin, her.

Går skikkelig bra her også for tiden, hele 10 kg ned nå, og første delmål nådd!
Blir en utfordring i helgen da, når min kjære har bursdag. Skal bake et par lavkarbo-kaker (eller ihvertfall prøve), så det går nok bra. Er litt spent på hvordan gjestene vil reagere da hehe

WOW!!! Gratulerer med kjempeflott resultat så langt, Mailin! Stålsett deg i helga du, - jeg har erfart at en sprekk koster mer enn det smaker... (ble satt mange uker tilbake.....) Spis deg mett før kakene er på bordet, - så går det lettere. Krysser fingrene for deg!

Muuulig de 100 grammene mine skyldes at jeg var hos frisøren på tirsdag og fjerna ganske mye hår? Og mulig jeg går ned noen til neste uke også, da forsvinner en visdomstann.....

__________________
Ned 5 til St.Hans....:


Mammamiia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fra Ketolyse til egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Veietråd for 30+gruppen Supramundane Mer enn 30 kg overvekt 2235 17-03-15 20:38
Aprilstarternes veietråd! R0SA Ketolysekuren 307 02-11-10 15:49
Lørdag-veietråd supha Fysisk og mental helse 2 09-06-10 23:49
~ Juli - veietråd ~ Frk.Sunshine Ketolysekuren 91 08-02-10 09:23
Veietråd Lil@ Mer enn 30 kg overvekt 1 02-07-07 00:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no