Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Barns kosthold

Mitt barns matdag

Barns kosthold Et karbohydratkontrollert kosthold er det optimale for alle - også for barna våre!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-02-05, 21:06   #1
Nooria
Støttemedlem
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Innlegg: 820
Nooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressurs

Mitt barns matdag

Jeg er veldig opptatt av at maten som sønnen min spiser skal være sunn og næringsrik. Det skal være bra for blodsukkerbalansen, rikt på næringsstoffer og antistoffer og rent for E-stoffer (gjerne også økologisk).

Så lurte jeg på om ikke vi kan starte en tråd hvor vi forteller hva barnet vårt spiser.... for å gi hverandre ideer og inspirasjon.

Min sønn på 16 mnd har i dag spist:

Frokost: Fruktsalat med eple, klementin, banan, druer, cottage cheese, malte mandler og valnøttolje
Lunsj: Havregrøt kokt på vann tilsatt malte nøtter/mandler, usukret fruktmos (eple/mango fra Helios), Udo`s choice og D-vitamindråper.
Middag: Ovnsbakt kyllingfilet marinert i oliven og krydderurter, blomkålstuing (med litt rømme, fløte og krydder) og brokkoli.

Mellom: Aprikoser klippet i strimler, gulost i staver
Drikke: Vann til alle måltidene og ellers når han ønsker

Hva har ditt barn spist? Noen kommentarer til hva min sønn har spist?

__________________
Nooria






Nooria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 06-02-05, 21:18   #2
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Flott meny!

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 07-02-05, 17:40   #3
Nooria
Støttemedlem
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Innlegg: 820
Nooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressurs

I dag har jeg vært på jobb men prinsen har spist no slikt som

Morgenmat: Bananbiter rullet i malte mandler, og aprikos klippet i strimler

Frokost: Havregrøt som i går

Lunsj: Brødskive av spelt/rug/bygg brød med peanøttsmør

Middag: Karbonade med blomkål og brokkoli.

Drikke: Vann!
Mellom: Frukt, smoothie med blåbær, bjørnebær, banan, Udo`s og egg.

Heng dere på da folkens! La oss bli inspirert av hverandre

__________________
Nooria







Sist redigert av Nooria : 07-02-05 kl 18:48.
Nooria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 07-02-05, 17:48   #4
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Podens standard frokost/kvelds:

* 0,3 dl bokhveteflak
* ca 0,5dl store havregryn
* 1,7-2dl H-melk
Kokes
* 20-30g valnøtter rives på minste hull på raspen
* 1 rå eggeplomme
* 2 ss udo's choice
Alt blandes sammen i tallerken
* Porsjonen dekkes med kanel
Nytes

Noen ganger har vi litt vitamin C pulver i, noen ganger litt fruktose, noen ganger bytter vi ut eggeplommen med cottage cheese. Men den over er den som er vanlig.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 07-02-05, 17:53   #5
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

HP - hvorfor boghveteflak? *nysgjerrig*

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 07-02-05, 18:00   #6
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Vi bruker bokhveteflak fordi det er godt og fordi poden fungerer best uten for mye gluten... Også er det næringsrikt.....

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 07-02-05, 18:01   #7
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Lise

Vi bruker bokhveteflak fordi det er godt og fordi poden fungerer best uten for mye gluten... Også er det næringsrikt.....



Men jeg tenkte sånn.. i forhold til havregryn f.eks..? Mere næringsrikt? Lettere å ta opp? Etc. etc..?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 07-02-05, 18:46   #8
Nooria
Støttemedlem
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Innlegg: 820
Nooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressurs

Det er gluten i havre mofedilla Er det ikke gluten i bokhvete altså? Bokhvete har kanskje ingen ting med hvete å gjøre Er det næringsrikt og har lav GI?

Så flott HP og Lise.... hmm.... noe nytt vi må prøve tror jeg

__________________
Nooria






Nooria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 07-02-05, 18:48   #9
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nooria

Det er gluten i havre mofedilla

Åja

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 07-02-05, 18:52   #10
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Ja, ja... Da kan jeg fortsette med mine 3 barn da....


Frokost
Jonas: 1 bolle fra i går med smør og hvitost.....
Linnea: 1 bolle fra i går med smør og brunost.... (Jeg VET!!!!! Dårlig samvittighet? JA! Det skal IKKE gjenta seg!!)
Hedda: 1/2 eple, 5-6 peanøtter, 3-4 skjeer av min frokost (yoplait 0,1% m/ div. oppskåret frukt, nøtter og psylliumfrø)
Lunsj
Jonas: 1 skive grovbrød med smør og gulost + 1 kiwi
Linnea: 1 skive grovbrød med smør og servelat + 1 kiwi
Hedda: 4 biter grovbrød med smør og salami + 1/2 eple og 1/4 pære
Middag
Alle spiste wok av: Biffstrimler, minimais, issalat, paprika, avocado, agurk + Basmatiris. Hedda og jeg hadde i tillegg en god "dæsj" Cottage Cheese på.

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 07-02-05, 19:02   #11
Nooria
Støttemedlem
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Innlegg: 820
Nooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressurs

Vi har forresten litt knuste sesamfrø også i grøten.... for kalsium.... gir ikke prinsen så mye produkter av kumelk....

__________________
Nooria






Nooria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 07-02-05, 19:05   #12
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nooria

Det er gluten i havre mofedilla Er det ikke gluten i bokhvete altså? Bokhvete har kanskje ingen ting med hvete å gjøre Er det næringsrikt og har lav GI?

Så flott HP og Lise.... hmm.... noe nytt vi må prøve tror jeg

Bokhvete er visst et urkorn fra kina, og har overhode ikke noe slektskap med hvete

Bare store havregryn gir en løs havregrøt, dårlig smak synes jeg sammen med bokhveteflak får vi en grøt som er passe fast, og har en mer søtlig smak en ren havregrøt. Kjempegodt synes jeg og poden

HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 07-02-05, 19:06   #13
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nooria

Vi har forresten litt knuste sesamfrø også i grøten.... for kalsium.... gir ikke prinsen så mye produkter av kumelk....

Da må du huske at det er skallet på sesamfrøene som inneholder kalsium Altså de uten skall inneholder relativt lite mineraler

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 07-02-05, 19:18   #14
Nooria
Støttemedlem
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Innlegg: 820
Nooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressurs

Hmmm..... jeg kjøper hele sesamfrø som jeg kjører i kjøkkenmaskinen, men tror du at de jeg har kjøpt ikke har skall?

__________________
Nooria






Nooria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 07-02-05, 19:24   #15
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Hvis du gjør det for kalsiumet så trenger du å kjøpe dem med skall Du kan jo prøve.

Om jeg husker rett så inneholder sesamfrø med skal 900mg kalsium per 100g, og uten skall inneholder 70g kalsium per 100g Forskjellen var i alle fall enorm

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".

Sist redigert av HP : 07-02-05 kl 19:30. Årsak: glømte en l' :o
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 08-02-05, 15:02   #16
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Pollert sesamfrø er de uten skall, da blir det upolerte neste gang

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 08-02-05, 21:47   #17
Zoë
Medlem
 
Zoë sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Alder: 53
Innlegg: 415
Zoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt av

Så flinke dere er!

Langt flinkere enn vi er....

Det dukket opp en tanke i hodet mitt da jeg leste "tørkede aprikoser" - synes jeg har lest (et sted her inne?) at små barn ikke skal ha for mye av det , pga høyt innhold av ett eller annet?
Noen som kan hjelpe meg å huske? ( Hvis jeg ikke husker aldeles feil, da....)

Lillegutt får fedonbrød/Ingers rugbrød med kaviar, kjøttpålegg , gulost eller kjøttpålegg. (Svigermor synes veldig synd på han som ikke får brunost....)
Hos dagmammaen får han vanlig brød, og jeg har en følelse av at det vanker litt kjeks og kaker stadig vekk.
Han er glad i frukt.
Til middag forlanger han pølser hver dag ( "pøse ti middad????" ), men det får han jo ikke. De gangene han får det, spiser han MASSE - til vanlig er han småspist til middag, dessverre...

Men her var det mange gode tips - fin tråd!

__________________





Zoë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-02-05, 22:06   #18
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Barnas mat i dag:


frokost: Rugbrød med kokt skinke og gulost

lunsj: Jonas: 1 skive rugbrød med kokt skinke + 1 kiwi, Linnea: 2 grove knekkebrød med servelat, 1 skive rugbrød med brunost , Hedda: 1 Danino yoghurt med fruktose!! + 4-5 biter rugbrød med salami.

Middag: "Nissegrøt" med fruktose og masse kanel....

Mellom: 1 rå gulrot

Kvelds: Grove knekkebrød og rugbrød med salami og servelat.....

Altså IKKE en BRA dag i dag! Men så lenge jeg klarer å holde SUKKER mest mulig på avstand er jeg fornøyd! Akkurat i dag har de spist MYE mindre frukt og grønt enn de pleier (pga "middagen", hvis jeg kan kalle DET middag!)


I morgen kommer en ny dag!

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 09-02-05, 08:27   #19
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Zoë

Så flinke dere er!

Langt flinkere enn vi er....

Det dukket opp en tanke i hodet mitt da jeg leste "tørkede aprikoser" - synes jeg har lest (et sted her inne?) at små barn ikke skal ha for mye av det , pga høyt innhold av ett eller annet?
Noen som kan hjelpe meg å huske? ( Hvis jeg ikke husker aldeles feil, da....)

Lillegutt får fedonbrød/Ingers rugbrød med kaviar, kjøttpålegg , gulost eller kjøttpålegg. (Svigermor synes veldig synd på han som ikke får brunost....)
Hos dagmammaen får han vanlig brød, og jeg har en følelse av at det vanker litt kjeks og kaker stadig vekk.
Han er glad i frukt.
Til middag forlanger han pølser hver dag ( "pøse ti middad????" ), men det får han jo ikke. De gangene han får det, spiser han MASSE - til vanlig er han småspist til middag, dessverre...

Men her var det mange gode tips - fin tråd!


Jeg synes du er flink jeg! Sunt brød med sunt pålegg og frukt. Det er bra barnemat det. Man behøver jo ikke styre så mye og gjøre det så flott og avansert, bare det ikke er usunt! (Du kan jo sende med noe litt sunne greier til dagmamma'n...hvis du vil gjøre det enda bedre)

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 09-02-05, 08:55   #20
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Zoë


Det dukket opp en tanke i hodet mitt da jeg leste "tørkede aprikoser" - synes jeg har lest (et sted her inne?) at små barn ikke skal ha for mye av det , pga høyt innhold av ett eller annet?
Noen som kan hjelpe meg å huske? ( Hvis jeg ikke husker aldeles feil, da....)

Hei Zoë!

Er det svovelen du tenker på, kanskje? Det er det som er tilsatt for at aprikosene skal holde seg gule og lekre... Skal ikke være så bra å få i seg for mye av. Men på helsekosten får du tak i brune aprikoser uten svovel.

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 09-02-05, 09:22   #21
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Det har også vært diskutert her inne om tørkede aprikoser ikke har veldig høy GI, men det har de altså ikke. GI på 31 (veldig masse fiber). Kan det være det du tenkte på?

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 10-02-05, 10:29   #22
Nooria
Støttemedlem
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Innlegg: 820
Nooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressurs

Jeg er skikkelig fornøyd med kostholdet til sønnen min om dagen Vi har Au pair og hun er kjempeflink til å følge opp det kostholdet vi vil at han skal ha. Jeg viste henne her en dag hvordan jeg lager smoothie og nå lager hun er smoothie lignende sak til ham hver dag som hun gir ham med skje. Den består gjerne av egg, mandler, udo`s, cocosa, bær og frukt (f.eks eple, avocado og banan).

Jeg bare kooser meg med tanken på at sønnen min får i seg mat som er så næringsintensiv (hmm.... lagde jeg et nytt ord nå ) og samtidig er snilt mot blodsukkerbalansen

Ellers så spiser han jo hver dag den havregrøten jeg har beskrevet over, kankskje ett brødmåltid (brød av beste sort selvsagt ) og kjøtt eller fisk med grønnsaker til middag.

Det eneste jeg lurer på er om han får i seg for mye frukt (blir en del innimellom) i forhold til grønnsaker. Vi strever en del med å få i han grønnsaker..... og middag generelt egentlig. Jeg har også litt dårlig samvittighet for at bærene han spiser nok er sprøytet.

__________________
Nooria






Nooria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 10-02-05, 10:51   #23
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Jeg synes du er SÅ vanvittig flink med kostholdet til sønnen din, Nooria!!!

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 10-02-05, 10:52   #24
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Sitat:

nooria

Det eneste jeg lurer på er om han får i seg for mye frukt (blir en del innimellom) i forhold til grønnsaker.

Frukt og bær er veldig fiberrikt, rikt på antioksidanter og like viktig som grønnsaker, mener nå jeg. Barn tåler mye mer karbohydrater enn voksne, pga. de har høyere forbrenning, er mer aktive. Det ække mange barn med aldersdiabetes vet du...

Du er kjempeflink og jeg tror sønnen din har den aller beste forutsetning for å leve et langt og friskt liv. Ikke stress med forholdet grønnsaker/frukt du...

La ham få frukt!

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 10-02-05, 11:10   #25
Nooria
Støttemedlem
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Innlegg: 820
Nooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressurs

Marianne og Elian: Tusen takk det var kjempehyggelige kommentarer!

Det med frukt har kanskje litt å gjøre med at blodtypedietten vaker litt sånn i bakhodet mitt, og prinsen og jeg har blodtype 0

Vi hadde en time hos fastlegen vår i høst for å diskutere prinsens kosthold. Det var hun som geleidet meg inn på Fedons litteratur og jeg har stoor respekt for henne. Jeg ville derfor ta en prat med henne. Hun syntes at vi er kjempeflinke, men da jeg presenterte en del av problemstillingene mine for henne sa hun: " Det er bra at du er så bevisst og flink med kostholdet hans, men du må ikke bli nevrotisk"..... og hun hadde kanskje et poeng

Jeg vil jo egentlig at han skal spise næringsrik, økologisk, lavkarbomat, som er etter blodtypedietten og fullstendig fri for E-stoffer og sprøytemidler Litt høye ambisjoner kanskje.....

Lurer på hvordan jeg reagerer hvis han som tenåring bare heller innpå cola og grandiosa ..... kommer sikkert til å bli rasende for at han ødelegger det gode verket jeg har skapt

__________________
Nooria






Nooria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kosthold og barns vekst Marianne Barns kosthold 9 04-10-04 17:01
Mitt beste tips mot godtesyke. :) Iset Lavkarbo generelt 12 19-09-04 01:01
Gjennom et barns øyne... HP Livets lyse side 0 21-05-04 13:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no