Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Ernæring! Atlantis medisinske høgskole?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-01-11, 11:13   #1
knh
Seniormedlem
 
knh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 37
Innlegg: 1.152
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Ernæring! Atlantis medisinske høgskole?

Hei.
Jeg er ferdig med master i Bioteknologi til våren, og har så utrolig lyst å bygge på med ernæring!
Er kvalifisert til å søke meg inn på masterstudiet i Ernæring ved universitetet i Oslo, og dette virker utrolig interessant, men etter å ha studert i 5 år kunne jeg tenke meg å jobbe litt deltid ved siden av for å tjene litt penger, og erfaringsmessig virker dette vanskelig i kombinasjon med en master
Er det noen her som har tatt master i ernæring? Eksempler på masteroppgaver?

Kom over Atlantis medisinske høgskole her om dagen, og syntes dette virket som et godt alternativ for å få bygget på med ernæring og samtidig mulighet til å jobbe litt ved siden av.

Lurer derfor på om det er noen som har noen formening om denne skolen? Eventuelt andre alternativer??

Setter stor pris på tilbakemeldinger

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød" Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 11:35   #2
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Ernæring! Atlantis medisinske høgskole?

Fin skole. Koster penger dog. Mye penger

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 11:41   #3
knh
Seniormedlem
 
knh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 37
Innlegg: 1.152
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Sv: Ernæring! Atlantis medisinske høgskole?

Jepp, så det =/ Det er litt kjipt! Men hvis jeg har mulighet til å jobbe litt ved siden av går det jo opp i opp
Har du gått der selv, eller kjenner noen som har gått der?

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød" Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 16:51   #4
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Ernæring! Atlantis medisinske høgskole?

Opprinnelig lagt inn av knh, her.

Jepp, så det =/ Det er litt kjipt! Men hvis jeg har mulighet til å jobbe litt ved siden av går det jo opp i opp
Har du gått der selv, eller kjenner noen som har gått der?

Jeg så på studiene deres her i høst, men som ett menneske som har studert i 7 år, og har 3 grader og en halv verden i gjeld til lånekassa så syns jeg det var for dyrt

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 19:27   #5
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Ernæring! Atlantis medisinske høgskole?

Hm, personlig tror jeg at jeg ville valgt å gå for master'n. Kan du komme inn på klinisk, eller "bare" samfunn/biologisk (ikke at det er bare, altså, men er en nyttig detalj for meg)?
Hvis du tar master, kan du fortsatt jobbe f.eks. annenhver helg/en dag i uken e.l.
Bare tenker på hva du får ut av de to studiene. Tror du kan komme mye lenger/stille mye sterkere med en master fra universitetet, også varer det bare 2år.
Evt kan du ta et friår og "jobbe fra deg litt" før du begynner på master.
Selv har jeg erfaring med både Atlantis og ernæring v/UiO (dog ikke master), og er så langt fornøyd med begge studiene.
Atlantis er fantastisk på mange områder. De har en personlig oppfølging uten like bl.a., og større frihet (heltid/deltid/nettstudier...), men så betaler man jo for det også, da... Hm...

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 20:21   #6
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Ernæring! Atlantis medisinske høgskole?

Det var en annen tråd her i høst om ernæringstudier. Med et lavkarboperspektiv er lærerne her spennende, men jeg har ikke sjekket priser eller studiebelastning slenger det bare med om du har lyst å sjekke det ut

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 20:51   #7
knh
Seniormedlem
 
knh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 37
Innlegg: 1.152
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Sv: Ernæring! Atlantis medisinske høgskole?

Tusen takk for svar

Kan velge mellom både klinisk ernæring, ernæringsbiologi og samfunnsernæring med den bakgrunnen jeg har
Har i utgangspunktet ikke planer om å bli klinisk ernæringsfysiolog, så ernæringsbiologi er det jeg eventuelt vurderer. Kunne tenke meg å drive med forskning. Synes bl.a det er veldig spennende med hvordan hva vi spiser påvirker genekspresjon (har hatt et forsøk med dette hvor vi så på hvordan DHA påvirket ulike metabolske spor i tumorceller).
Har nok mulighet til å jobbe innenfor dette feltet med masteren min i Bioteknologi, men kunne tenke meg enda mer kunnskap innenfor ernæring som jeg kan dokumentere.

Vet du om hva en masteroppgave ved UiO kan være? Mye labarbeid?

Hva var det du tok på Atlantis?
Jobber du med noe innenfor ernæring nå?

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød" Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 20:57   #8
knh
Seniormedlem
 
knh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 37
Innlegg: 1.152
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Sv: Ernæring! Atlantis medisinske høgskole?

Opprinnelig lagt inn av Zincite, her.

Det var en annen tråd her i høst om ernæringstudier. Med et lavkarboperspektiv er lærerne her spennende, men jeg har ikke sjekket priser eller studiebelastning slenger det bare med om du har lyst å sjekke det ut

Tusen takk for tipset Skal se nærmere på hva de tilbyr

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød" Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 21:10   #9
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Ernæring! Atlantis medisinske høgskole?

Opprinnelig lagt inn av knh, her.

Tusen takk for svar

Kan velge mellom både klinisk ernæring, ernæringsbiologi og samfunnsernæring med den bakgrunnen jeg har
Har i utgangspunktet ikke planer om å bli klinisk ernæringsfysiolog, så ernæringsbiologi er det jeg eventuelt vurderer. Kunne tenke meg å drive med forskning. Synes bl.a det er veldig spennende med hvordan hva vi spiser påvirker genekspresjon (har hatt et forsøk med dette hvor vi så på hvordan DHA påvirket ulike metabolske spor i tumorceller).
Har nok mulighet til å jobbe innenfor dette feltet med masteren min i Bioteknologi, men kunne tenke meg enda mer kunnskap innenfor ernæring som jeg kan dokumentere.

Vet du om hva en masteroppgave ved UiO kan være? Mye labarbeid?

Hva var det du tok på Atlantis?
Jobber du med noe innenfor ernæring nå?

Masteroppgavene v/UiO kan være det meste, tror jeg. Og man kan fint velge en "biologisk" oppgave selv om man tar klinisk f.eks., men har ikke satt meg helt inn i akkurat hva masteren går ut på, siden det er en stund til jeg kommer dit Men jeg får i hvert fall inntrykk av at det er mye fokus på labarbeid! Og mange som blir kliniske driver med forskning, altså! Det er planen min foreløpig også, selv om det som sagt er et stykke igjen dit.
Men da jeg var i praksis, nevnte de at de som har master i ernæring og søker stilling som doktorgradsstipendiat stiller sterkere enn leger siden legene ikke har den samme forskningsbaserte utdannelsen med bachelor og master (med mindre de har gått forskerlinjen, da).
Jeg går fortsatt på Atlantis forsåvidt, men nå som jeg mer eller mindre har bestemt meg for å fortsette på ernæring v/UiO, kommer jeg ikke til å fullføre bacheloren v/Atlantis. Ser liksom ikke helt poenget med å ha to bachelore i ernæring, i hvert fall ikke når den til Atlantis koster såpass mye.
Det hørtes forøvrig veldig spennende ut det forsøket dere hadde med DHA. Jeg tror noe videre på det fint kunne vært en masteroppgave for å si det sånn
Oi, dette ble langt og mye blabla... menmen

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 21:27   #10
knh
Seniormedlem
 
knh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 37
Innlegg: 1.152
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Sv: Ernæring! Atlantis medisinske høgskole?

Er glad for all informasjonen jeg kan få, så det er bare å bable i vei hehe...
Merker jeg heller mer og mer mot å fordype meg i ernæring nå!! Er drit lei av å jobbe med bakterier på labben for øyeblikket :P hehe...

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød" Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 21:39   #11
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Ernæring! Atlantis medisinske høgskole?

Jeg ser jeg bablet ivei i den tråden det ble linket til også, så det er bare å slå seg løs, og spørre hvis det er noe, så får du sikkert et laaangt svar tilbake
Ernæring er veldig spennende, og veldig fremtidsrettet karrieremessig også! Det kommer til å komme mer og mer. Og vi trenger folk som ikke bare tror at svaret er grovt brød, grønnsaker, frukt, hvitt kjøtt, fisk og maaagre melkeprodukter. Er så lei av ordet mager/magre. Tror nesten man kan finne det på hatlisten min (hvis jeg hadde hatt en)

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 22:00   #12
knh
Seniormedlem
 
knh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 37
Innlegg: 1.152
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Sv: Ernæring! Atlantis medisinske høgskole?

Hva kunne du tenke deg å jobbe med når du er ferdig da ?
Jeg er også driit lei av anbefalinger om magre produkter! Koser meg med rømme, fløte, meierismør osv...

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød" Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 22:16   #13
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Ernæring! Atlantis medisinske høgskole?

Vel, drømmen er å kunne kombinere forskning med klinisk arbeid. Jeg har lyst til å forske for å "bevise/motbevise" ting i et større perspektiv, men samtidig ønsker jeg å hjelpe enkeltmennesker fordi jeg finner den type arbeid veldig givende.
Men så er jeg vinglepetter deluxe, så hvem vet hva jeg har lyst til om et år eller fem? Dessuten ANER jeg ikke om jeg egner meg som forsker. Jeg venter på ingen måte å finne drømmejobben rett etter endte studier, men at jeg lander der tilslutt - det håper jeg
Hva med deg?

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 11:56   #14
knh
Seniormedlem
 
knh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 37
Innlegg: 1.152
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Sv: Ernæring! Atlantis medisinske høgskole?

Så spennende!
Kjenner meg godt igjen i det du skriver! Har også følt meg veldig vinglete, spesielt siste tiden nå som jeg begynner å nærme meg ferdig med masteren!
Var først fast bestemt på at jeg har lyst til å starte med doktorgrad med en gang, og har snakket med en professor som gjerne ville ha meg med i en av gruppene sine Men nå i det siste har jeg blitt usikker på om jeg orker å gå direkte på doktorgrad. Hadde vært deilig å koble av litt før jeg begynner med et så stort prosjekt. Og det jeg mest av alt har lyst til er jo å bevege meg mot noe innenfor ernæring. Et av prosjektene kan jo ha litt av dette i seg, da det går ut på å undersøke regulering av gastrin i forhold til kreft... Utrolig spennende! Men som sagt så er jeg usikker på om jeg er klar for det...

Sitat:

Jeg venter på ingen måte å finne drømmejobben rett etter endte studier, men at jeg lander der tilslutt - det håper jeg

Det er som jeg skulle sagt det selv Tenker på akkurat samme måte... har tenkt at jeg ikke kan være så kresen i starten, og heller ta litt det jeg får... og håpe at jeg ender opp med det jeg virkelig ønsker og jobbe med til slutt (og det kan jo endre seg) hehe....

Men er det noe jeg er ganske sikker på er det at jeg vil trives med å studere litt videre innenfor ernæring! Så får jeg bare håpe at jeg kan bruke en kombinasjon av dette videre! Er jo fortsatt ung og har mange mange år med jobbing foran meg !

Nå blei det mye babling fra min side også men deilig å kunne lufte tankene litt, og behagelig å vite at noen tenker på samme måte som meg

men et spørsmål til? Er det en spesiell grunn til at du går både på UiO og atlantis?
Merker at jeg fikk lyst til å gå både på UiO, Atlantis og i Tønsberg hehehe.....

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød" Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 13:51   #15
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Ernæring! Atlantis medisinske høgskole?

Å, du har jo virkelig masse flotte muligheter for dine føtter, så uansett hva du ender opp med, så tror jeg det kommer til å bli fantastisk spennende!

Opprinnelig lagt inn av knh, her.

men et spørsmål til? Er det en spesiell grunn til at du går både på UiO og atlantis?
Merker at jeg fikk lyst til å gå både på UiO, Atlantis og i Tønsberg hehehe.....

Vel, det ligger ikke akkurat god planlegging bak situasjonen min (det gjør det aldri). I juni var planen å begynne på et helt annet studie, men så bestemte jeg meg i juli for å fortsette på Atlantis, men da som nettstudent så jeg samtidig kunne ta noen realfag for evt å søke medisin engang. Men etter at jeg hadde begynt på 2.året på Atlantis og betalt skolepenger og alt, så kom jeg plutselig inn på ernæring v/UiO, og siden jeg fortsatt ønsket å gå medisin på den tiden - og første året på ernæring er likt første året på medisin - begynte jeg der også (tror tanken var at jeg skulle fortsette på Atlantis siden jeg hadde betalt skolepenger, og siden jeg ønsket en bachelor i ernæring i tillegg til medisinen).
Men nå som jeg da har "bestemt meg" (inntil videre) for å gå videre på ernæring v/UiO, så ser jeg ikke noen grunn til å fullføre bacheloren v/Atlantis også, så nå går jeg bare ut året siden det er betalt, og det skader jo ikke å få to perspektiver på ting
Skikkelig forvirrende forklaring dette her, men den ER faktisk skikkelig forvirrende, så kan liksom ikke forenkle den på noen måte

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 13:52   #16
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Ernæring! Atlantis medisinske høgskole?

Hadde jeg forresten ikke gått på Atlantis og UiO, så hadde jeg definitivt ønsket å gå i Tønsberg jeg også

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 01:13   #17
lillemeg88
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: oslo
Innlegg: 392
lillemeg88 er ny på veien

Sv: Ernæring! Atlantis medisinske høgskole?

jeg tar for tiden bachelor i ernæring på atlantis medisinske høyskole, og er veldig fornøyd med skolen

lillemeg88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 03:14   #18
PrøveKanin
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 195
PrøveKanin er ny på veien

Sv: Ernæring! Atlantis medisinske høgskole?

Mastergrad i en alder av 23 ? Ikke verst

PrøveKanin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo.no - Svar med sitat
Gammel 19-01-11, 17:06   #19
knh
Seniormedlem
 
knh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 37
Innlegg: 1.152
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Sv: Ernæring! Atlantis medisinske høgskole?

Opprinnelig lagt inn av lifejack, her.

Hadde jeg forresten ikke gått på Atlantis og UiO, så hadde jeg definitivt ønsket å gå i Tønsberg jeg også

Synes atlantis, tønsberg og UiO virker bra på hver sin måte Virker jo som studiene er bygget opp ganske ulikt??

Synes egentlig master ved UiO ser mest spennende ut mtp videre forskning, men da tror jeg det blir et problem å kunne jobbe ved siden av. Men Atlantis og tønsberg virker som gode alternativer for å få noe ernæringskunnskap dokumentert

Opprinnelig lagt inn av lillemeg88, her.

jeg tar for tiden bachelor i ernæring på atlantis medisinske høyskole, og er veldig fornøyd med skolen

Høres bra ut! Hadde det fungert å kombinere studiet med en deltidsjobb?

Opprinnelig lagt inn av PrøveKanin, her.

Mastergrad i en alder av 23 ? Ikke verst

Begynte rett etter videregående Men tia har gått så fort, og jeg vil studere mer hehe...

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød" Svar med sitat
Gammel 19-01-11, 17:10   #20
knh
Seniormedlem
 
knh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 37
Innlegg: 1.152
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Sv: Ernæring! Atlantis medisinske høgskole?

Opprinnelig lagt inn av lifejack, her.

Å, du har jo virkelig masse flotte muligheter for dine føtter, så uansett hva du ender opp med, så tror jeg det kommer til å bli fantastisk spennende!



Vel, det ligger ikke akkurat god planlegging bak situasjonen min (det gjør det aldri). I juni var planen å begynne på et helt annet studie, men så bestemte jeg meg i juli for å fortsette på Atlantis, men da som nettstudent så jeg samtidig kunne ta noen realfag for evt å søke medisin engang. Men etter at jeg hadde begynt på 2.året på Atlantis og betalt skolepenger og alt, så kom jeg plutselig inn på ernæring v/UiO, og siden jeg fortsatt ønsket å gå medisin på den tiden - og første året på ernæring er likt første året på medisin - begynte jeg der også (tror tanken var at jeg skulle fortsette på Atlantis siden jeg hadde betalt skolepenger, og siden jeg ønsket en bachelor i ernæring i tillegg til medisinen).
Men nå som jeg da har "bestemt meg" (inntil videre) for å gå videre på ernæring v/UiO, så ser jeg ikke noen grunn til å fullføre bacheloren v/Atlantis også, så nå går jeg bare ut året siden det er betalt, og det skader jo ikke å få to perspektiver på ting
Skikkelig forvirrende forklaring dette her, men den ER faktisk skikkelig forvirrende, så kan liksom ikke forenkle den på noen måte

Okay, da skjønner jeg Det er vanskelig å velge i en jungel av muligheter

Tenkte veldig mye på å starte med ernæring da jeg gikk på videregående... men hadde på forhånd bestemt meg for at jeg SKULLE til Trondheim, og her var det ingen ernæringslinje Litt feil å prioritere sted framfor studie men :P hehe... Men bioteknologi sto like sterkt, og når dette var i Trondheim i tillegg var saken grei.

Men nå når jeg skal flytte til østlandet igjen er det jo bare å kjøre på

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød" Svar med sitat
Gammel 20-01-11, 00:14   #21
lillemeg88
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: oslo
Innlegg: 392
lillemeg88 er ny på veien

Sv: Ernæring! Atlantis medisinske høgskole?

jeg har ikke jobbet ved siden av, men det er mange som har det..! MEN det er hardt studie, så det er vel opp til hver enkelt (i forhold til studieteknikk, hvor fort man lærer nye ting og sånn) hvor mye man kan jobbe ved siden av

lillemeg88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 20-01-11, 10:37   #22
knh
Seniormedlem
 
knh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 37
Innlegg: 1.152
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Sv: Ernæring! Atlantis medisinske høgskole?

Okay
Hvilke fag er det som er som er mest krevende?
Det går vel også eventuelt ann å ta deltidsstudie eller nettstudier hvis jeg føler jeg må jobbe litt og tiden ikke strekker til?

Har sendt mail til dem og forhørt meg litt, og de trodde jeg kunne få fritak fra medisin grunnfag og første semesteret av grunnlegende ernæring med bakgrunnen fra bioteknologi. Har bl.a hatt veldig mye Biokjemi her i trondheim Det har også vært yndlingsfagene mine Er vel ganske mye biokjemi her også??

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød" Svar med sitat
Gammel 20-01-11, 12:56   #23
lillemeg88
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: oslo
Innlegg: 392
lillemeg88 er ny på veien

Sv: Ernæring! Atlantis medisinske høgskole?

hvert semester er ikke delt inn i fag, men i emner. Hvert emne går over alt fra to dager til en uke. Jeg syntes første semester 2. året (grunnleggende ernæring 1) var det vanskeligste, men absolutt gjennomførbart

deltidsstudie vet jeg ikke om de har, men nettstudie har de! jeg har selv tenkt å fortsette på nett etter sommeren! de to første årene kan man også ta i spania (de har en liten skole der nede også, i fuengirola), der gikk jeg det første året mitt er vel en 80-100 studenter der nede..

ja, er en del biokjemi, så hvis du har hatt mye av det før, vil du ligge godt ann tenker jeg

lillemeg88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 20-01-11, 22:43   #24
knh
Seniormedlem
 
knh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 37
Innlegg: 1.152
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Sv: Ernæring! Atlantis medisinske høgskole?

okay
åååh, herlig å høre at det er en del Biokjemi!! ELSKER DET!

Takk for all info
Har litt flere spørsmål jeg, maser mye her nå, så skjønner hvis dere ikke gidder å svare mer :P

Er det mye obligatorisk aktivitet? Er det noen former for labarbeid?

Spania er sikkert herlig Men er nok ikke noe for meg nå... Hadde jeg begynt å studere der med en gang hadde det nok vært noe

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød" Svar med sitat
Gammel 20-01-11, 23:14   #25
Wonder woman
Medlem
 
Wonder woman sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Uti havgapet
Alder: 49
Innlegg: 447
Wonder woman er ny på veien

Sv: Ernæring! Atlantis medisinske høgskole?

Opprinnelig lagt inn av lillemeg88, her.

(de har en liten skole der nede også, i fuengirola), der gikk jeg det første året mitt er vel en 80-100 studenter der nede..

Jeg prøver ikke å kuppe tråden alså, bare lurer på noe:

Så den skolen var bra? Var lærerene ok? Hvordan var det å bo i Fuengirola? Holdt studielånet til studieavgiften og å leve når du var der?

Lurer fremdeles på hva jeg skal bli når jeg blir stor... Grunnleggende ernæring og ernæring påbygging høres veldig spennende ut. Jeg har fremdeles noen år igjen jeg kan studere med støtte fra lånekassen.

__________________
Wonder woman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Helse og ernæring - hva sier man? drodla Barns kosthold 12 17-12-10 10:14
Optimal Ernæring klinikken dydde Optimal Ernæring 1 12-05-09 20:12


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no