Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 07-07-11, 23:52   #8826
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.


Edit: Ser at noen nevner at bivoks ikke er bra for leppene, det har jeg aldri hørt om før og den pomaden jeg bruker er basert på bivoks og jeg synes den er helt fantastisk og jeg bruker mye mindre enn noensinne. Det jeg har hørt ikke er bra er lanolin (ullfett) for den kan tette porer og forårsake allergiske utbrudd.

Lanolin finnes ikke fuktgivende, samt at det er sant at det kan tette porer. Det er bare et billig fyllstoff, rett og slett. Om det kan forårsake allergiske utbrudd vet jeg ikke, men ikke umulig! Det er en fysjom-ingrediens åkke som! Sauetalg kan man bruke til å lage lys med, ikke gni i ansiktet...

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 07-07-11, 23:52   #8827
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Øko betyr lære, logi betyr levende.

Eller eventuelt omvendt, da

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Bare for å gjøre forvirringen total så brukes ofte Biodynamic for å beskrive økologisk på engelsk også
Økologisk jordbruk omtales som biodynamic agriculture.

Ja, men biodynamisk er ikke det samme som økologisk, det er en egen dyrkingsmetode som har spesielle regler. Biodynamisk er økologisk, men økologisk trenger ikke være biodynamisk

"Eco" når det gjelder kosmetikk og andre forbruksvarer brukes ofte i betydningen miljøvennlig på engelsk, på lik linje med "green". Et ganske tøyelig begrep man ikke automatisk kan stole på. Det betyr ikke økologisk i denne sammenhengen, da heter det "organic", som Photo sier


Sist redigert av Huldr : 08-07-11 kl 00:10.
Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt
Gammel 08-07-11, 00:07   #8828
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Hva er det på norsk da når de skriver ecologic?

Det heter ecological Det brukes ikke om kosmetikk etter det jeg forstår.

Men "organic" betyr jo strengt tatt organisk - et begrep med ganske mange betydninger egentlig, men som alle handler om noe levende. Og "ecological" betyr økologisk, dvs det som handler om forholdet mellom organismer og deres miljø.

Forvirringen kommer vel av at vi har valgt litt ulike ord for å beskrive ting innen dette relativt nye feltet på norsk og engelsk, i og med at det egentlig ikke finnes noe entydig begrep som dekker det vi snakker om

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt
Gammel 08-07-11, 00:10   #8829
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Øhm, ja. Men jeg var inne på noe.

Etter nøyere etterforskning ser jeg at både logi og nomi betyr lære, så hvorfor økonomi og økologi er to vidt forskjellige begreper som vi bruker dem, aner jeg ikke ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 08-07-11, 00:12   #8830
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Det heter ecological Det brukes ikke om kosmetikk etter det jeg forstår.

Men "organic" betyr jo strengt tatt organisk - et begrep med ganske mange betydninger egentlig, men som alle handler om noe levende. Og "ecological" betyr økologisk, dvs det som handler om forholdet mellom organismer og deres miljø.

Forvirringen kommer vel av at vi har valgt litt ulike ord for å beskrive ting innen dette relativt nye feltet på norsk og engelsk, i og med at det egentlig ikke finnes noe entydig begrep som dekker det vi snakker om

Ja, det er riktig! Det jeg vel ville fram til er at "organisk" ikke er noe etablert uttrykk på linje med "organic", og økologisk er vel det nærmeste vi kommer i oversettelse.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 08-07-11, 00:14   #8831
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Finnes det noen lett treningsøvelser man kan gjøre sent om kvelden, altså som ikke bråker eller trenger apparater eller tv/dvd/BR ? Gjerne noe som virkelig gjør nytten (høy forbrenning av kcal) uten å holde på i time etter time..

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 08-07-11, 00:25   #8832
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ja, det er riktig! Det jeg vel ville fram til er at "organisk" ikke er noe etablert uttrykk på linje med "organic", og økologisk er vel det nærmeste vi kommer i oversettelse.

Jeg skjønte det, og du har jo rett Ville bare utdype og forklare litt videre. Det er så morsomt å diskutere sånt!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Etter nøyere etterforskning ser jeg at både logi og nomi betyr lære, så hvorfor økonomi og økologi er to vidt forskjellige begreper som vi bruker dem, aner jeg ikke ...

Det er nok dels fordi å kalle begge for "lære" er en grov forenkling, de gammelgreske begrepene har en mye dypere og mer presis betydning. Det står litt om det i nest øverste avsnitt her: Mythos, Logos, Nomos

"Nomos" betyr heller "lov" enn "lære", dessuten betyr det "management", som man vel kan oversette med styring. Altså en styring av ressurser

(At økonomi også kan bety "Theology The method of God's government of and activity within the world" kan vi vel la ligge her ... )


Sist redigert av Huldr : 08-07-11 kl 00:33.
Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt
Gammel 08-07-11, 00:26   #8833
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Haha! Artig! Men! Nok latin for i dag, I'm going to bed.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 08-07-11, 00:31   #8834
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Haha! Artig! Men! Nok latin for i dag, I'm going to bed.

Ahem ... gresk


Sist redigert av Huldr : 08-07-11 kl 00:50.
Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt
Gammel 08-07-11, 02:23   #8835
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Noen som har peiling på fargeanalyse og such her? Jeg sliter med å finne ut hvilke farger jeg egentlig passer. Problemet med å være rødhåret med en kald hudtone (damen i M.A.C-butikken påstod i alle fall sådan).

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 08-07-11, 07:23   #8836
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Ahem ... gresk

Bare for å understøtte viktigheten av å gå og legge seg ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 08-07-11, 09:58   #8837
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitsu, her.

Noen som har peiling på fargeanalyse og such her? Jeg sliter med å finne ut hvilke farger jeg egentlig passer. Problemet med å være rødhåret med en kald hudtone (damen i M.A.C-butikken påstod i alle fall sådan).

Kanskje du finner noe hjelp i denne linken? Eller denne?

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 08-07-11, 10:42   #8838
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Kanskje du finner noe hjelp i denne linken? Eller denne?

Takk for svar, men like forvirret. Ffff... XD Tror jeg er en sær blanding av varme og kalde farger jeg.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 09-07-11, 12:11   #8839
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Må man betale moms og fortollingsgebyr hvis man handler for over 200,- og varen er BRUKT ??? F. eks gjennom eBay....
Eller gjelder dette kun nye varer.....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 09-07-11, 13:26   #8840
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Må man betale moms og fortollingsgebyr hvis man handler for over 200,- og varen er BRUKT ??? F. eks gjennom eBay....
Eller gjelder dette kun nye varer.....

så lenge du har kjøpt varen utenlands så må du det, vil jeg mene.

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 09-07-11, 14:18   #8841
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Har svensk fløte stående, 1 liter, som gikk ut 7/7. Jeg drakk av en boks jeg hadde åpna, samme merke, samme flasketype, den smakte ikke surt men den smakte ikke som fløte helt. Burde jeg la være å drikke av den? Tenkte jeg kunne lage is eller karameller og sånt for å få brukt opp.

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen
Gammel 09-07-11, 19:28   #8842
GrønnPepper
Medlem
 
GrønnPepper sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Alder: 46
Innlegg: 77
GrønnPepper er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Min erfaring er at fløte er holdbar langt utover datoen, så jeg ville ikke hatt noen problemer med å bruke den.

GrønnPepper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 09-07-11, 19:41   #8843
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

nå vet jeg ikke hvordan den fløten er pakket, men jeg vet med vanlig norsk kremfløte fra tine ikke holder en dag over datoen her i huset. Den blir tykk som rømme tvert

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 09-07-11, 19:46   #8844
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av GrønnPepper, her.

Min erfaring er at fløte er holdbar langt utover datoen, så jeg ville ikke hatt noen problemer med å bruke den.

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

nå vet jeg ikke hvordan den fløten er pakket, men jeg vet med vanlig norsk kremfløte fra tine ikke holder en dag over datoen her i huset. Den blir tykk som rømme tvert


Jeg kjenner ikke den svenske, men den vanlige norske bruker jeg gjerne noen dager over holdbarhet. Når den er åpnet bruker jeg den når den smaker og lukter ok, uåpnet .. vel, om kartongen ikke buler, så tester jeg ved å helle i en kopp før jeg evt bruker den.
Og rømme, yoghurt feks, er jo "sur" fra før, så de går også an å bruke ut over best før dato.

Litt klumper i fløten i kaffen går helt fint, så lenge den smaker ok

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 09-07-11, 19:46   #8845
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg synes det varierer veldig jeg. Plutselig er den tykk før datoen. Men har lest at man ikke bør oppbevare fløte i døra på kjøleskapet, da den går mye opp og igjen. Har en boks med rømme også som gikk ut 30/6 men den er jeg ikke redd for å spise!

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen
Gammel 09-07-11, 19:48   #8846
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

nå vet jeg ikke hvordan den fløten er pakket, men jeg vet med vanlig norsk kremfløte fra tine ikke holder en dag over datoen her i huset. Den blir tykk som rømme tvert

Da ville jeg kanskje sjekket kjøleskapet. Hvilken temperatur er den satt til? Jeg har brukt fløte som har vært åpen lenge og gått ut på dato for to uker siden uten at jeg så eller luktet noe forskjell. Smaken er jo litt annerledes da. Men det er jo bare å koke den så er den god som ny. Kjøleskapet mitt står på 3ºC.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 09-07-11, 19:49   #8847
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Idarull, her.

Jeg synes det varierer veldig jeg. Plutselig er den tykk før datoen. Men har lest at man ikke bør oppbevare fløte i døra på kjøleskapet, da den går mye opp og igjen. Har en boks med rømme også som gikk ut 30/6 men den er jeg ikke redd for å spise!

Hehe, jeg har alltid fløten i døra på kjøleskapet!
Men, det skal noe til å la den gå over dato da, når jeg bruker hver dag, men noen ganger får man litt kort holdbarhet på butikken.
De to siste jeg kjøpte med flere dagers mellomrom, hadde 2 dager forskjell på før dato.. så den ene får gå i matlaging

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 09-07-11, 19:50   #8848
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Det avhenger litt av hva vi har der inne, men det står på mellom 3 og 4 grader, helt greit. Men fløten holder seg ikke så lenge allikevel merkelig nok. Kanskje jeg bare har vært uheldig med fløten

Den står i døra btw..

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 09-07-11, 19:54   #8849
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Nå midt i Juli er det nesten umulig å få fløten til å vare. Eller å piske krem av den

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 09-07-11, 20:03   #8850
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Nå midt i Juli er det nesten umulig å få fløten til å vare. Eller å piske krem av den

Ok, hjelper det med kjøleskaps-kald skål og visp? Jeg har ikke prøvd selv men har hørt at det skal gå an
Hvorfor er det slik?

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 4 (0 medlemmer 4 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no