Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Lightbrus = opp i vekt?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-07-11, 20:22   #26
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Lightbrus = opp i vekt?

Opprinnelig lagt inn av Petra71, her.

Det går kjempefint for meg å drikke light brus i alle fall
Vet faktisk en som byttet ut vanlig cola og gikk over til light og gikk ned 20kg på kort tid
Så at man skal legge på seg av light brus er jeg ikke så sikker på

Så siden du kjenner en som gikk ned så lyver vi som går opp eller står stille? Hvorfor i alle dager skulle vi det?

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 20:33   #27
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Lightbrus = opp i vekt?

Det Petra mener er at det ikke er alle som legger på seg av light brus....ikke at dere andre lyver... :-)

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 20:39   #28
trønderjente29
Medlem
 
trønderjente29 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 42
Innlegg: 318
trønderjente29 er på en erverdig vei

Sv: Lightbrus = opp i vekt?

Opprinnelig lagt inn av Snorkfrøken...., her.

Og det synes jeg er bra gjort, da har du klart å være striks etter fullført slanking

åhh, så kjempefint sagt av deg! nå ble jeg veldig glad!

__________________
Min journal
trønderjente29 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkalori a la Grete Roede :) Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 23:49   #29
Petra71
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 35
Petra71 er på en erverdig vei

Sv: Lightbrus = opp i vekt?

Mener jo bare at man reagerer så forskjellig

__________________


Petra71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 07:59   #30
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Lightbrus = opp i vekt?

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Jeg syns det er rart at man på lavkarbodietter hvor det er snakk om at maten skal være ren og naturlig finner det naturlig å stappe i seg alsken ting som slett ikke er naturlig som en erstatning for sukkeret.

Tja - det blir feil å anta at alle som velger lavkarbo har som utgangspunkt å ønske å gi kroppen sin best mulig næring, sånn bevisst og uttalt og basta. Jeg skjønner standpunktet ditt, og har selv det å leve helt rent som et slags fjernt ideal - men oi, jeg røyker. Og jeg tar meg en sukkerfri redbull iblant. Og jeg vet godt at disse ikke akkurat består av brokkoli og bringebær. For mange er det langt tilstrekkelig at man blir bedre/flinkere enn man har vært. Dermed er det også til hjelp å diskutere og informere om at lightbrus er noe man kan eller ikke kan inkludere i hverdagen mht mål og vekttap og velvære - ikke alle er klare for å gi opp alle dårlige vaner på sparket, og det kan være vanskelig og vondt å venne seg av med sukker - så kan man kanskje tilgis for å velge å konsentrere seg om resten når dét i alle fall er "overstått".

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 08:54   #31
emilita
Medlem
 
emilita sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Manchester
Innlegg: 62
emilita er på en erverdig vei

Sv: Lightbrus = opp i vekt?

Jeg for min del har nå kutta ut light brus og "sukkerfrie" drikker. Ett spørsmål... hvordan er det med farris? Den aromaen er det noen dirty devil der? For det står jo ikke noe bakpå flaska :-/

emilita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 09:16   #32
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Lightbrus = opp i vekt?

Opprinnelig lagt inn av emilita, her.

Jeg for min del har nå kutta ut light brus og "sukkerfrie" drikker. Ett spørsmål... hvordan er det med farris? Den aromaen er det noen dirty devil der? For det står jo ikke noe bakpå flaska :-/

Det er nok "naturlig aroma" som i de fleste tilfeller betyr "vi har laget en kjemisk forbindelse som ser akkurat ut som det molekylet vi mener lager smaken i [sett inn ønsket frukt]".

Husk også at med hensyn til de aller fleste stoffer så er også mengde en faktor man bør være obs på.

Selv drikker jeg farris med glede... men ikke i mengder "som vann"

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 09:19   #33
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Lightbrus = opp i vekt?

Opprinnelig lagt inn av emilita, her.

Jeg for min del har nå kutta ut light brus og "sukkerfrie" drikker. Ett spørsmål... hvordan er det med farris? Den aromaen er det noen dirty devil der? For det står jo ikke noe bakpå flaska :-/

Står det (som jeg mener det står på Farris-flaskene) "en dråpe lime/sitron", eller bare "sitron" eller "lime", som det står på f.eks Grans taffelvann, så er det the real deal. Står det derimot "en smak av ..." eller "lime/sitron etc-smak" så kan du nok ikke regne med at det er snakk om naturlige aromaer. Det er regler for sånt noe!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 09:42   #34
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Lightbrus = opp i vekt?

Reglene er her:
http://www.lovdata.no/ltavd1/filer/s...0606-0669.html

Det som er viktig er http://www.lovdata.no/ltavd1/filer/s...69.html#map023 artikkel 3 punkt c)

Sitat:

(c)«naturlig aromastoff» et aromastoff som er framstilt ved egnede fysiske, enzymatiske eller mikrobiologiske prosesser av stoffer av vegetabilsk, animalsk eller mikrobiologisk opprinnelse, enten i uendret tilstand eller bearbeidet med sikte på konsum ved en eller flere tradisjonelle prosesser for bearbeiding som omhandles i vedlegg II. Naturlige aromastoffer er identiske med stoffer som naturlig forekommer og er blitt identifisert i naturen,

(min utheving)

Dette punktet tillater at kjemisk framstilt "sitron" kan helles i flaskevann og merkes "naturlig aroma" om den er "kjemisk lik", sånn som jeg leser det.
Mer i artikkel 16, men det er for tidlig på morgenen til at jeg klarer å vri hodet rundt den. http://www.lovdata.no/ltavd1/filer/s...69.html#map039
Jeg har forøvrig sendt en mail til ringnes... så får vi se om de svarer.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint

Sist redigert av smgj : 28-07-11 kl 09:52. Årsak: Copy/paste-rot...
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 09:45   #35
emilita
Medlem
 
emilita sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Manchester
Innlegg: 62
emilita er på en erverdig vei

Sv: Lightbrus = opp i vekt?

Wow, dere er effektive må jeg si. OK, da blir det en liten redusjon på farris og. drikker jo det så klart ikke som om det var vann, men er litt lettere å få i seg farris enn vann for meg... I know it aint good :-/

emilita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 09:57   #36
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Lightbrus = opp i vekt?

Opprinnelig lagt inn av emilita, her.

Wow, dere er effektive må jeg si. OK, da blir det en liten redusjon på farris og. drikker jo det så klart ikke som om det var vann, men er litt lettere å få i seg farris enn vann for meg... I know it aint good :-/

Er interessert selv, jeg. Forøvrig tror jeg "naturlig aroma" er noe av det minst problematiske av tilsetningsstoffene. ... Jeg tror som sagt man skal være litt forsiktig med mengden, men om man tåler sitron tåler man nok også sitronaroma.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 10:07   #37
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Lightbrus = opp i vekt?

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Reglene er her:
http://www.lovdata.no/ltavd1/filer/s...0606-0669.html

Det som er viktig er http://www.lovdata.no/ltavd1/filer/s...69.html#map023 artikkel 3 punkt c)
(min utheving)

Dette punktet tillater at kjemisk framstilt "sitron" kan helles i flaskevann og merkes "naturlig aroma" om den er "kjemisk lik", sånn som jeg leser det.
Mer i artikkel 16, men det er for tidlig på morgenen til at jeg klarer å vri hodet rundt den. http://www.lovdata.no/ltavd1/filer/s...69.html#map039
Jeg har forøvrig sendt en mail til ringnes... så får vi se om de svarer.

Ah, ser ut som jeg har vært litt naiv her ... Men det siste jeg skrev er i alle fall sant.

Jeg kan uansett ikke tro at de smakstilsatte farrisene er annet enn harmløse. Det er snakk om så marginalt. Jeg bruker mye sitron i matlaging, og tidvis i vannet mitt. Av smaken å dømme, tror jeg at jeg nok selv er mer raus med sitrusfruktene (eventuelt de kjemiske like stoffene) enn hva Ringnes og Grans er.
Da ville jeg vært mer forsiktig med de smakstilsatte Imsdalene og Bon Aquane. De smaker jo nesten saft!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 10:24   #38
Sjurelv
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 3
Sjurelv er på en erverdig vei

Sv: Lightbrus = opp i vekt?

Ja, man går opp i vekt av lightbrus.
Alt som smaker søtt gjør ar vekten endres.

http://vlchf.no/artikler/lchf-og-netto-carbs/

__________________
Mvh Sjurelv
http://www.vlchf.no
Sjurelv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vLCHF.no Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 10:25   #39
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Lightbrus = opp i vekt?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Da ville jeg vært mer forsiktig med de smakstilsatte Imsdalene og Bon Aquane. De smaker jo nesten saft!

Så enig, så enig... Moralen er - les etiketten nøye.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 10:31   #40
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Lightbrus = opp i vekt?

Vanlig farris med sitronskiver oppi er hvertfall naturlig!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 10:43   #41
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Lightbrus = opp i vekt?

Opprinnelig lagt inn av Sjurelv, her.

Ja, man går opp i vekt av lightbrus.
Alt som smaker søtt gjør ar vekten endres.

http://vlchf.no/artikler/lchf-og-netto-carbs/

Du burde lagt til noen lenker her som understøtter det du sier. Jeg spiser særs lite søtt, annet enn flytende stevia som jeg bruker hver dag for å kunne ta joddråpene mine uten å spy ... Stevia smaker veldig søtt, men det er ingenting som tilsier at det øker insulinutskillelsen, heller motsatt. Dette er interessant. (Skroll ned til "safety".) Og er så langt det eneste søtningsmiddelet jeg har brukt over de siste fem årene som ikke trigger noe som helst falsk sult eller søtsug i noen grad.
Jeg har sogar flere ganger målt blodsukker før og etter inntak av sjokolade søtet med maltitol, med ikke mer marginal stigning enn et vanlig lchf-måltid. Jeg, og flere med meg, reagerer også på maltitol laksativt, noe som til dels vitner om at sukkeralkoholene ikke taes fullt opp i tarmen.
Jeg er i grunn ganske på linje med kostdoktorn, av det jeg har lest, men denne "artikkelen" uten ordentlige referanser til linker etc, er ganske tynn, synes jeg.

Om man skal snakke empirisk, så er det jo også mange som (uten at dette på noen måte er særlig bra eller optimalt) har gått greit ned i vekt tross et relativt stort inntak av matvarer inneholdende aspartam, maltitol, sukrin, splenda etc.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 10:57   #42
Paris
Seniormedlem
 
Paris sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 48
Innlegg: 812
Paris har en fantastisk aura rundt segParis har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lightbrus = opp i vekt?

Da er light-produktene herved lagt på hylla for min del! Har fulgt "reglene" til punkt og prikke hele ferien - ikke ned et gram viser vekta... Og at jeg har stappa i meg pepsi max, kullsyrevann (i mengder!) og litt sprite zero - ja det har jeg... så det skal det bli en slutt på nå!!

__________________


Paris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 11:33   #43
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Lightbrus = opp i vekt?

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Reglene er her:
http://www.lovdata.no/ltavd1/filer/s...0606-0669.html

Det som er viktig er http://www.lovdata.no/ltavd1/filer/s...69.html#map023 artikkel 3 punkt c)
(min utheving)

Dette punktet tillater at kjemisk framstilt "sitron" kan helles i flaskevann og merkes "naturlig aroma" om den er "kjemisk lik", sånn som jeg leser det.
Mer i artikkel 16, men det er for tidlig på morgenen til at jeg klarer å vri hodet rundt den. http://www.lovdata.no/ltavd1/filer/s...69.html#map039
Jeg har forøvrig sendt en mail til ringnes... så får vi se om de svarer.


Ringnes svarer raskt

Sitat:

Takk for henvendelsen.
Aromaer skapes på ulik måte, blant annet ut fra hva naturen har av ressurser.
I Farris produktene benyttes naturlige aromaer, og det vi kaller naturidentiske aromaer (et laboratoriefremstilt molekyl, helt likt det naturen selv lager).

Ønsker deg en riktig god sommer.

Mitt ankepunkt til slike "naturlige aromaer" kontra smak fra en ekte sitron er at vi antakelig ikke får med alle sitronsmaksstoffene... og at mengdene kan bli "rare" i forhold til ekte naturlig. Men jeg tror også at slike "naturidentiske" aromaer er noe av det tryggere mhp tilsetningsstoffer.

Og det er kanskje på tide å dele dette ut fra light-brustråden? Hjelp?

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint

Sist redigert av smgj : 28-07-11 kl 11:39.
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 12:17   #44
Tulla1966
Medlem
 
Tulla1966 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 60
Tulla1966 er på en erverdig vei

Sv: Lightbrus = opp i vekt?

Jeg har gått ned 11 kg siden 24.05.11.
Drikker Farris Bris m/lime(den grønne), minst 1,5 liter pr dag, og litt mørk sjokolade(helst 86% )til hver kaffekopp (2-3 pr dag).

__________________


Tulla1966 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 12:29   #45
trønderjente29
Medlem
 
trønderjente29 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 42
Innlegg: 318
trønderjente29 er på en erverdig vei

Sv: Lightbrus = opp i vekt?

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Tja - det blir feil å anta at alle som velger lavkarbo har som utgangspunkt å ønske å gi kroppen sin best mulig næring, sånn bevisst og uttalt og basta. Jeg skjønner standpunktet ditt, og har selv det å leve helt rent som et slags fjernt ideal - men oi, jeg røyker. Og jeg tar meg en sukkerfri redbull iblant. Og jeg vet godt at disse ikke akkurat består av brokkoli og bringebær. For mange er det langt tilstrekkelig at man blir bedre/flinkere enn man har vært. Dermed er det også til hjelp å diskutere og informere om at lightbrus er noe man kan eller ikke kan inkludere i hverdagen mht mål og vekttap og velvære - ikke alle er klare for å gi opp alle dårlige vaner på sparket, og det kan være vanskelig og vondt å venne seg av med sukker - så kan man kanskje tilgis for å velge å konsentrere seg om resten når dét i alle fall er "overstått".

Veldig godt sagt! Kunne ikke vært mer enig

__________________
Min journal
trønderjente29 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkalori a la Grete Roede :) Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 12:45   #46
mizzim
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Vennesla
Innlegg: 149
mizzim er på en erverdig vei

Sv: Lightbrus = opp i vekt?

jeg fikk beskje av ernærings fysiologen jeg gikk til, at jeg kunne drikke så mye light brus jeg bare ville.. så lenge jeg ellers spiste sundt ville jeg gå helt litk ned i vekt som vist jeg kuttet brusen

mizzim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 13:29   #47
MadamMim
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Sandnes
Innlegg: 236
MadamMim er på en erverdig vei

Sv: Lightbrus = opp i vekt?

Sukk... Har selv gått ned 25 kg på rett over et halvt år, hvor Pepsi max totalt redda meg. Det hadde aldri gått uten...

Men denne gangen går det tregere, og kanskje det er en ide og redusere Pepsi Max inntaket... Sukk sukk sukk :-)

__________________


25 kg er borte på lavkarbo i 2010. Nå starter dansen om å få vekk de siste 15 kg!! :-)

Startdatoen nå er 18. juli 2011! Følg meg i journalen min
MadamMim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 14:14   #48
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Lightbrus = opp i vekt?

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Tja - det blir feil å anta at alle som velger lavkarbo har som utgangspunkt å ønske å gi kroppen sin best mulig næring, sånn bevisst og uttalt og basta. Jeg skjønner standpunktet ditt, og har selv det å leve helt rent som et slags fjernt ideal - men oi, jeg røyker. Og jeg tar meg en sukkerfri redbull iblant. Og jeg vet godt at disse ikke akkurat består av brokkoli og bringebær. For mange er det langt tilstrekkelig at man blir bedre/flinkere enn man har vært. Dermed er det også til hjelp å diskutere og informere om at lightbrus er noe man kan eller ikke kan inkludere i hverdagen mht mål og vekttap og velvære - ikke alle er klare for å gi opp alle dårlige vaner på sparket, og det kan være vanskelig og vondt å venne seg av med sukker - så kan man kanskje tilgis for å velge å konsentrere seg om resten når dét i alle fall er "overstått".

Signerer! Bra skrevet!

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 14:19   #49
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Lightbrus = opp i vekt?

Opprinnelig lagt inn av Sjurelv, her.

Ja, man går opp i vekt av lightbrus.
Alt som smaker søtt gjør ar vekten endres.

http://vlchf.no/artikler/lchf-og-netto-carbs/

Det gjelder ikke for alle!
Her spist søtt HVER DAG i 2,5 år og har allikevel gått ned 43 kilo.....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 14:21   #50
Ueland
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 36
Ueland er på en erverdig vei

Sv: Lightbrus = opp i vekt?

Skal man pirke så gjør absolutt alt at vekten endres, akkurat det er et kjemisk og naturvitenskapelig faktum

Hvilke mengder folk kan ha i seg av forskjellige ting vil jo dog variere siden forbrenningen varierer fra menneske til menneske.

__________________


Ueland er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkalori Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lightbrus ... Azurami Spørsmål og svar 2 31-05-11 08:37
Lightbrus tmd Spørsmål og svar 1 12-03-11 21:28
Lightbrus Kaysa Spørsmål og svar 5 26-01-09 08:26
Lightbrus i ketose Sugarpill Spørsmål og svar 15 11-06-07 16:07
lightbrus Kristian Generell ernæringsdebatt 1 15-07-04 11:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no