Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketosticks. Er beige veldig tydelig?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-11-11, 14:53   #26
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Ketosticks. Er beige veldig tydelig?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Å, du får ikke utslag under mensen. Jeg får hvertfall ikke det.

Ikke jeg heller

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 15:19   #27
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ketosticks. Er beige veldig tydelig?

Forresten: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23811

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 23:08   #28
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Ketosticks. Er beige veldig tydelig?

Opprinnelig lagt inn av Lemen, her.

Men om du spiser ca 15 kh om dagen, så er du i ketose samme hva stik'en viser eller ikke. Drit i måle, og spis slik du skal. Du har jo tydeligvis gjort ting rett siden du alt har gått ned 6 kg! Grattis!

Tusen takk Lemen!!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Forresten: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23811

Takk for linken, mange smarte ord der

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 23:51   #29
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Ketosticks. Er beige veldig tydelig?

Enig i at om du vet hva du spiser og ligger på ca 15g kh per dag så er stix overflødig. Jeg synes de er greie om jeg har hatt en lang pause fra ketose og vil se om jeg er inne igjen, siden jeg liker å legge meg lavt på kh de første 3-4 dagene for å få en kickstart der kroppen ikke nøler (med tilhørende hodepine, søstsug osv)

De er ikke nødvendige når man har etablert en fast kostholdsrutine. Har forøvrig også fått dårlige stix fra Apotek1 (standardmerke som alle apotekene fører tror jeg) som bare viste litt farge i et punkt i hjørnet, umulig å lese noe ut av det :S

Jeg har bare kjøpt 2 pakker stix i løpet av 2 år da, hvorav det ene var delvis dårlig.

Men igjen, som de fleste her har sagt, dersom du ungår karbofeller og forstår innholdsfortegnelser, så bare hold deg til 15g kh per dag, da har du litt slingringsmonn mtp feilvurdering, og spis når du vil Å tenke noe særlig på kaloriinntaket er i alle fall ikke nødvendig før du har kun 5 kg eller mindre igjen til målet.

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 00:00   #30
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Ketosticks. Er beige veldig tydelig?

Opprinnelig lagt inn av Alynna, her.

Enig i at om du vet hva du spiser og ligger på ca 15g kh per dag så er stix overflødig. Jeg synes de er greie om jeg har hatt en lang pause fra ketose og vil se om jeg er inne igjen, siden jeg liker å legge meg lavt på kh de første 3-4 dagene for å få en kickstart der kroppen ikke nøler (med tilhørende hodepine, søstsug osv)

De er ikke nødvendige når man har etablert en fast kostholdsrutine. Har forøvrig også fått dårlige stix fra Apotek1 (standardmerke som alle apotekene fører tror jeg) som bare viste litt farge i et punkt i hjørnet, umulig å lese noe ut av det :S

Jeg har bare kjøpt 2 pakker stix i løpet av 2 år da, hvorav det ene var delvis dårlig.

Men igjen, som de fleste her har sagt, dersom du ungår karbofeller og forstår innholdsfortegnelser, så bare hold deg til 15g kh per dag, da har du litt slingringsmonn mtp feilvurdering, og spis når du vil Å tenke noe særlig på kaloriinntaket er i alle fall ikke nødvendig før du har kun 5 kg eller mindre igjen til målet.

Tusen takk for så mye bra tilbakemeldinger Alynna!! Setter pris på dette Ja, det var på Apotek1 jeg kjøpte de, og det blir rosa i et punkt hos meg også, men i forrige uke ble de mørke over hele. Jeg skrev inn alt jeg spiste på Diett.no før, men ble litt lei det, så derfor syns jeg ketosicksene er fine å sjekke om jeg har spist rett om du skjønner. Er litt vanskelig å ha helt oversikt når jeg ikke veier og måler. Men prøver å holde meg unna karbo helt, utenom grønnsaker, salat og meieriprod. Og annahver dag litt fedon brød med 18 kh pr 100. Spiser da ca 40g.

Ps, noen som vet om et bra lavkarbobrød man kan kjøpe med lav kh? Noen som vet om fedonbrødene er bra med tanke på ketolysekur?

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 01:00   #31
Petra71
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 35
Petra71 er på en erverdig vei

Sv: Ketosticks. Er beige veldig tydelig?

Jeg pleier å mekke dette brødet
http://www.funksjonellmat.no/lavkarbobrod/om/

__________________


Petra71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 01:07   #32
Simba1
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 66
Simba1 er ny på veien

Sv: Ketosticks. Er beige veldig tydelig?

Hva som passer for Ketolysekuren vet jeg ikke (har ikke lest boken), men "Spis deg slank" har gode brød synes jeg De ligger på 1.5-2.8 g netto karber/ 100 g.
Jeg kan ikke spise så mye frø og nøtter når jeg skal ned i vekt......litt synd, for de falt i smak hos meg hvertfall. Ellers finner du jo mange oppskrifter på lavkarbobrød du kan bake selv

Simba1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED fase1 Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 01:45   #33
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Ketosticks. Er beige veldig tydelig?

Sunkost her i Sandvika hadde et godt brød med noen karber per skive, grovt regnet. Lettvint, men det var for dyrt for meg. Karins og Nannahs brød er superpopulære her inne, ikke uten grunn! Det er litt styr mtp ingredienser første gang. De tåler frysing veldig godt da, så jeg ville satt av litt tid en kveld til å lage mange brød.

Min metode har vært å droppe diett.no og stix, men jeg ser på øyemål hvor mye jeg bruker, og hodet er en database av næringstabeller her :P

Diett.no er nok mest pålitelig.

Forøvrig slo stixene til igjen i kveld med feilmåling. Første stix'en var litt rosa i hjørnet, neste var lilla :S Samme merke som sist og da var det mer konsekvent. Jeg bestemte meg for å begynne på ketolyse noen dager siden, etter en laaang og fetende ferietur, og da ønsker jeg å vite litt om hva som skjer i kroppen min. Kanskje jeg skal gå og klage på stixene? Ble litt sjokkert over hva Imse sa.

Tilbake til brød igjen; Fedonbrød er ikke så galt siden du regner på karbene, men jeg vil tror du kan kose deg mye mer på de to brødene jeg nevnte, i alle fall om du ikke har angst for brød med korn/frø. Lettere å holde deg i ketose. Nå ser jeg mange ikke sier man MÅ være i ketose, og det må man heller ikke. Men det er en grunn til at mange går på det. Man trenger ikke gjøre det hele tiden. Jeg gikk ned mest per uke i ketose. Jeg går ikke opp på lavkarbo. Du kan være annerledes.

Synes tråden skal handle om hvilken retning du valgte, og da er hovedpoenget at du trenger ikke høyt utslag på stixen hver gang for å være i ketolyse. Igjen, ble overrasket over hva Imse sa, må ha vært virkelig dårlige stix? Ingen trener vel så mye at det aldri kommer restketoner i urinen? Stol mer på det du ser at du spiser, enn stix

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 01:48   #34
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Ketosticks. Er beige veldig tydelig?

Kom på en viktig ting (synes jeg), føler du deg god og mett og ikke får blodsukker-spikes, men slapper av og spiser nå og da når det faller deg inn, uten å gafle innpå, så er det et godt tegn på ketose. Og det er også hvorfor så mange trives med det som "slankekur" , fordi lavkarbo krever veldig mye viljestyrke til å sulte seg selv.

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 14:21   #35
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Ketosticks. Er beige veldig tydelig?

Opprinnelig lagt inn av Petra71, her.

Jeg pleier å mekke dette brødet
http://www.funksjonellmat.no/lavkarbobrod/om/

Tusen takk for tipset

Opprinnelig lagt inn av Simba1, her.

Hva som passer for Ketolysekuren vet jeg ikke (har ikke lest boken), men "Spis deg slank" har gode brød synes jeg De ligger på 1.5-2.8 g netto karber/ 100 g.

Ok, da skal jeg prøve disse Tusen takk for tips

Opprinnelig lagt inn av Alynna, her.

Karins og Nannahs brød er superpopulære her inne...

Forøvrig slo stixene til igjen i kveld med feilmåling. Første stix'en var litt rosa i hjørnet, neste var lilla :S

Takk igjen Alynna, for gode tilbakemeldinger Jeg skal prøve Nannahs brød en dag, får bare ikke somlet meg til å handle ingredienser. Skal også sjekke ut det på i Sandvika du foreslo.

Så rart med de stix-a, hm... Går jo alltids an å klage

Opprinnelig lagt inn av Alynna, her.

Kom på en viktig ting (synes jeg), føler du deg god og mett og ikke får blodsukker-spikes, men slapper av og spiser nå og da når det faller deg inn, uten å gafle innpå, så er det et godt tegn på ketose. Og det er også hvorfor så mange trives med det som "slankekur" , fordi lavkarbo krever veldig mye viljestyrke til å sulte seg selv.

Hva mener du med å sulte seg på lavkarbo? Mener du at de som ikke er i ketose må sulte seg fra søtbehov?

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 14:44   #36
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Ketosticks. Er beige veldig tydelig?

uff, megatabbe, skulle selvsagt stå "lavkalori"

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 14:49   #37
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Ketosticks. Er beige veldig tydelig?

Opprinnelig lagt inn av Alynna, her.

uff, megatabbe, skulle selvsagt stå "lavkalori"

hehe, ja det var det jeg trodde Now it makes sense!

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 14:50   #38
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Ketosticks. Er beige veldig tydelig?

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Hva mener du med å sulte seg på lavkarbo? Mener du at de som ikke er i ketose må sulte seg fra søtbehov?

Tror det er en typo der - at det skulle stå "lavkalori", ikke lavkarbo...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 03-11-11, 01:49   #39
schnupse
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 4
schnupse er på en erverdig vei
Smile

Sv: Ketosticks. Er beige veldig tydelig?

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Når du sier det sånn (1/8-del) så blir jeg glad. For det har jo ikke vært så vanskelig. Jeg er en person som liker fasitsvar. Hvilken kur er best? Jeg vet at dette er noe jeg må finne ut selv, men hadde vært kjekt med en fasit som gjaldt for alle syns jeg.



Ja, kanskje det. Skal kjøpe en ny boks om dette ikke endrer seg. takk



Ja, jeg vet det ikke er noe magisk, men likevel, det er jo et poeng å være i ketose...

Jeg har ikke prøvd så mange av de oppskriftene, og den menyen frister lite utenom det med egg og fisk. Men noe riktig må jeg da ha gjort, siden jeg går ned. Jeg er jo fortsatt ny i dette gamet, og blir nok tryggere, slike som dere, etterhvert. Jeg skal prøve de greiene man putter i deigene isteden for hvetemel en dag, men er skeptisk til å prøve noe jeg ikke kjenner. Men meg om det! Takk for hjelpa folkens

Men er det noen av dere som har fått beige-utslag og vært 100 % sikker på at dette er beige? altså ikke noen utslag?



Skjønner godt hva du mener. Jeg har fått utslag på rosa for 2 dager siden og nå er alt beige, og jeg har ikke gjort noe annerledes.
Men jeg har bestemt meg for å ikke henge meg opp i det, fordi stress kan skape vektoppgang, eller redusert vektnedgang.
Men skjønner godt at du gjerne vil være i ketose og ha max fettforbrenning! Men prøv heller å holde deg til det du gjør, ikke gi opp!!!! For du går vel ned i vekt ennå?
Det kan ikke bare være vann, så da er det nok fett... Ha tålmodighet!
Det jeg sier til meg selv! Man kan ikke bare bytte kur når man han holdt på i 4 uker.
Tro meg, DET funker IKKE!!!
Lykke til videre!

schnupse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketose Svar med sitat
Gammel 03-11-11, 23:45   #40
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Ketosticks. Er beige veldig tydelig?

Opprinnelig lagt inn av schnupse, her.

Skjønner godt hva du mener. Jeg har fått utslag på rosa for 2 dager siden og nå er alt beige, og jeg har ikke gjort noe annerledes.
Men jeg har bestemt meg for å ikke henge meg opp i det, fordi stress kan skape vektoppgang, eller redusert vektnedgang.
Men skjønner godt at du gjerne vil være i ketose og ha max fettforbrenning! Men prøv heller å holde deg til det du gjør, ikke gi opp!!!! For du går vel ned i vekt ennå?
Det kan ikke bare være vann, så da er det nok fett... Ha tålmodighet!
Det jeg sier til meg selv! Man kan ikke bare bytte kur når man han holdt på i 4 uker.
Tro meg, DET funker IKKE!!!
Lykke til videre!

Takk skal du ha!! lykke til du også.

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ang ketosticks ikita Lavkarbo generelt 2 15-08-10 20:35
Ketosticks Vela Spørsmål og svar 3 12-05-10 21:37
Ketosticks GeirPedersen Spørsmål og svar 12 09-09-08 21:26
Ketosticks - hvordan gjør man det? quebec Spørsmål og svar 5 28-03-08 06:41
Hva koster ketosticks? Smile Ketolysekuren 11 27-05-07 22:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no