Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Treg mage ... Noen som kan hjelpe?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-10-11, 13:58   #1
Nelly
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Sørlandet
Alder: 45
Innlegg: 101
Nelly er på en erverdig vei

Treg mage ... Noen som kan hjelpe?

Jeg har ikke vært ordentlig på do på 4-5 dager tror jeg. Merker at det stresser meg litt, selv om jeg ikke har nevneverdig ubehag. Men gruer meg nesten til neste gang nå. Er veldig flink til å drikke masse vann. Har for en liten stund siden tatt et glass med vann og linfrø, og sitter nå og tygger lackroltyggis...
. Så spent på virkningen av den. Pluss at jeg har tatt noen slurker pepsi max, det bruker og hjelpe. Uff, jeg har erfart at kostholdsendring generelt slår litt feil på magen min. Er ca 4 uker siden jeg startet på ketolyse. Drikker kaffi med fløte, men selv det hjelper ikke.... Noen som har noen knakende gode råd... Er litt desperat her...

Nelly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 14:10   #2
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Treg mage...noen som kan hjelpe.

Hvis du ikke har ubehag trenger du ikke stresse med det - på lavkarbokosthold blir det _mye_ mindre avfallsstoffer (=avføring) enn på høykarbo og det er ikke uvanlig at det kan mye lengre imellom de store dobesøkene enn tidligere.

Drikk mye vann og spis litt tyrkisk yoghurt kanskje? Det skal være godt for tarmen i alle fall.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 14:30   #3
Nelly
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Sørlandet
Alder: 45
Innlegg: 101
Nelly er på en erverdig vei

Sv: Treg mage...noen som kan hjelpe.

OK, da stresser jeg bare ned. FOr jeg tror ikke det hjelper og være så oppsatt på det som jeg er nå....

Nelly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 15:21   #4
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Treg mage...noen som kan hjelpe.

Grønnsaker og fett... og eventuelt magnesium om det skulle ta for lang tid. Du finner også flere tråder om evnet under her. (Sett inn pil ned. )

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 18:35   #5
amritam
Medlem
 
amritam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 429
amritam har en fantastisk aura rundt segamritam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Treg mage ... Noen som kan hjelpe?

Hvis jeg får problemer med forstoppelse (noe som skjer veldig sjelden, bare når jeg er på visse medisiner), så bruker jeg å spise litt chlorella - det ordner alltid opp i sakene for meg. Kan ikke spise noe særlig chlorella til vanlig da, for da får jeg for løs mage.

amritam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost med allergiske begrensninger Svar med sitat
Gammel 08-10-11, 14:46   #6
maysa
Seniormedlem
 
maysa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: buskerud
Innlegg: 1.407
maysa er virkelig snillmaysa er virkelig snillmaysa er virkelig snillmaysa er virkelig snillmaysa er virkelig snill

Sv: Treg mage ... Noen som kan hjelpe?

jepp, det endrer seg når man endrer kosthold...leste her ett eller annet sted (var det Torkil som skrev det tro) at det kunne gå ganske lang før magen og tarmene stabiliserte seg ...lykke til ...du har jo fått masse gode tips her.

__________________
Smil til meg, så smiler jeg igjen.

maysas journal
vekt 29/9- 121,8 vekt 6/10-120,3
maysa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: være litt forsiktig med karbene Svar med sitat
Gammel 08-10-11, 16:31   #7
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Treg mage ... Noen som kan hjelpe?

Har du fiberhusk? En skje i et glass vann pleier gjøre susen.

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 08-10-11, 16:34   #8
Ennah79
Medlem
 
Ennah79 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Alder: 44
Innlegg: 353
Ennah79 er ny på veien

Sv: Treg mage ... Noen som kan hjelpe?

1 ts Purly Greens utblandet i vann/sukkerfri saft gjør susen

__________________



Dagboken min Små delmål - på en lang vei å gå Oppstart 1. oktober-gjengen
Ennah79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - fortsatt vekttap Svar med sitat
Gammel 08-10-11, 18:16   #9
randidu
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Oslo
Alder: 34
Innlegg: 1
randidu er på en erverdig vei

Sv: Treg mage ... Noen som kan hjelpe?

Hadde samme problemet selv tidligere, men et daglig inntak av magnesiumtabletter hjelper meg. Prøvde loppefrø i vann eller yoghurt, mengder med kaffi og måltid med ekstra mye fett, men kun magnesium som gjør susen for min del. Lykke til!

randidu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-10-11, 18:45   #10
Ignite
Seniormedlem
 
Ignite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Alder: 57
Innlegg: 3.205
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Sv: Treg mage ... Noen som kan hjelpe?

Spis en pose med store IFA, bare pass på at du ikke har planer i morgen

__________________

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil Svar med sitat
Gammel 08-10-11, 21:34   #11
Nelly
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Sørlandet
Alder: 45
Innlegg: 101
Nelly er på en erverdig vei

Sv: Treg mage ... Noen som kan hjelpe?

Tusen takk for tips dere. Jeg er redd jeg er blitt litt for opphengt i dette nå. Føler meg som mormor.... Så i dag var jeg på randen til å gi opp hele lavkarbo. Har vært på do i dag da(jada, her kommer detaljene...). Jeg kan bare ikke tenke annet enn at magen likevel er full av dr... men nå må jeg bare la være og tenke på det. Har kjøpt meg en te som skal hjelpe, og noe frukt og fiber tabletter. 5,3 karber i en, men det får heller bare være.... Jeg skal jo egentlig bare være fornøyd at jeg ikke har noen plager.... Føler ikke at magen er oppblåst og har bare hatt bitte litt mageknip, men det kan jo forekomme uansett.... Kanskje jeg bare overdriver???? Uansett, skikkelig deppa jeg, fordi jeg vil så gjerne føle meg "sunn" på lavkarbo, men nå er jeg mer opphengt på bæsj enn noe annet...

Nelly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 08-10-11, 23:08   #12
Petra71
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 35
Petra71 er på en erverdig vei

Sv: Treg mage ... Noen som kan hjelpe?

Her er det "dobesøk" sånn ca en gang i uken på lavkarbo,
trodde det var ganske vanlig på dette kostholdet....

__________________


Petra71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 10:18   #13
Nelly
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Sørlandet
Alder: 45
Innlegg: 101
Nelly er på en erverdig vei

Sv: Treg mage ... Noen som kan hjelpe?

Ja, da jeg våknet i morges så jeg litt lysere på tingene. Vel har jeg vært lite på do, men jeg har jo vært på do. Kanskje jeg bare må venne meg til at det er så lite på lavkarbo. Jeg har liksom bekymret meg for forstoppelse uten å være oppblåst, ha vondt eller hatt ubehag. Bare ettersom hvor mye jeg har vært på do. Så nå skal jeg fokusere på andre ting, og heller stresse meg opp over ting når det er reellt... Men takk for svar alle sammen. Jeg skal være veldig bevisst på det forebyggende arbeidet. Det sier seg jo selv når man ikke spiser frukt eller grove kornprodukter og lignende så går det tregt...

Nelly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 10:47   #14
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Treg mage ... Noen som kan hjelpe?

Trøst deg med det at mat som går seinere igjennom kan bidra til bedre opptak av vitaminer/mineraler også da.
Bare sørg for å spise rikelig med grønnsaker, og gjerne rå og drikke nok - så går det seg til. Jeg er på potta daglig/annenhver dag på et liberalt lavkarbokosthold (og for meg er det en klar forbedring fra flere ganger daglig. )

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 10-10-11, 10:43   #15
Okie
Medlem
 
Okie sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: lite tettsted
Innlegg: 276
Okie er ny på veien

Sv: Treg mage ... Noen som kan hjelpe?

Signerer det med magnesium og Nannahs gode knekkebrød hjelper. En rute om dagen er nok til å holde ting i gang. Og mengden er mye mindre. Stusset over det i begynnelsen jeg også

__________________

Okie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Treg mage Sassy88 Ketolysekuren 29 06-08-10 22:01
Treg mage! matitt Lavkarbo generelt 5 08-07-09 12:56
Treg mage Chanima Spørsmål og svar 7 27-03-09 15:28
Treg mage ... emma1 Spørsmål og svar 5 27-05-08 09:26
HJELP.... noen med råd mot treg mage? TheOnly Ketolysekuren 10 10-04-05 20:26


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no