Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Rødvin

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-09-07, 19:37   #1
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Rødvin

Liker rødvin jeg Men jeg trenger ikke alkoholen!! Er det noen som vet om alkoholen fordamper bort om jeg varmer opp rødvinen ala gløgg?? Hvis så var tilfelle fikk jeg noe å kose meg med på en lørdagskveld som har lite karbo og som heller ikke overtar forbrenninga

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 21:12   #2
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Rødvin

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Liker rødvin jeg Men jeg trenger ikke alkoholen!! Er det noen som vet om alkoholen fordamper bort om jeg varmer opp rødvinen ala gløgg?? Hvis så var tilfelle fikk jeg noe å kose meg med på en lørdagskveld som har lite karbo og som heller ikke overtar forbrenninga

Jeg aner ikke om det er praktisk mulig å dampe bort alkoholen i rødvin uten å ødlegge vinen helt, men jeg syns du skal kose deg med rødvinen som den er.

At fettforbrenningen stanser opp 10-12 timer betyr vel ikke noe?



-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 22:37   #3
eriksen
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Alder: 38
Innlegg: 120
eriksen er på en erverdig vei

Sv: Rødvin

Hvor mye alkohol som fordamper kommer an på hvor lenge vinen koker. Og når du lager gløgg skal vel ikke rødvinen koke noe spesielt?

Her er en tabell jeg fant, som viser hvor mye alkohol som blir igjen etter bruk i matlaging:

100%
Immediate Consumption70%Overnight Storage85%Boiling liquid, remove from heat
75%
FlamedDishes that have been baked or simmered:40% After 15 minutes
35%
After 30 minutes25%After 1 hour20%After 1.5 hours
10%
After 2 hours
5%After 2.5 hours

(USDA 1998)

eriksen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vitenskapen Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 23:08   #4
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Rødvin

Tror nok ikke smaken blir heeelt den samme om du koker den ... Men det finnes jo alkoholfri rødvin - ihvertfall gjorde det det før. Uten at jeg tror det er noe særlig til smaksopplevelse heller, men ...

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 07:13   #5
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Rødvin

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Tror nok ikke smaken blir heeelt den samme om du koker den ... Men det finnes jo alkoholfri rødvin - ihvertfall gjorde det det før. Uten at jeg tror det er noe særlig til smaksopplevelse heller, men ...

Alkoholfri er smekkfull av karbiser....

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
GI på rødvin?? Trenger svar FORT!! Tiril77 Lavkarbo generelt 11 07-05-10 16:58
Noen tips om rødvin ? Nenne Spørsmål og svar 2 04-06-07 22:37
Nok en gang: rødvin og ketolysekur linse Ketolysekuren 2 24-10-05 17:20
Rødvin på dietten Ametyst Ketolysekuren 1 26-09-05 17:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no