Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Dr Lindbergs

Litt forvirret her...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-03-05, 20:03   #1
Tidligere bruker
Gjest
 
Innlegg: n/a
Question

Litt forvirret her...

Har lest at havregrøt er kjempebra.
Men når jeg nå skulle lage det, så leste jeg på pakken:
"havre er vårt sunneste kornslag, spekket med fiber, vitaminer og karbohydrater."
Står at pakken på 750 gr inneholder 61 gr karbohydrater.

Har jeg misforstått noe her?
Skal jeg ikke holde meg unna karbohydrater...?

  Svar med sitat
Gammel 07-03-05, 20:10   #2
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Lindberg er restriktiv på karber, med Atkins tar du dem omtrent bort i begynnelsen. Hvis du tar utgangspunkt i Lindbergs bøker vil du nok finne ganske mange menyer som har en god del karber. Han er opptatt av å spise riktig type mat, og begrenser ikke så mye som Atkins. Når jeg en gang klarer å gå ned alle mine kilo håper jeg at jeg gradvis kan begeve meg over på et kosthold som ligner på Lindbergs ideal. Men for å gå ned i vekt er jeg nødt til å titte mer på Atkins og hans prinsipper gitt...

  Svar med sitat
Gammel 07-03-05, 20:13   #3
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Albertine

Lindberg er restriktiv på karber, med Atkins tar du dem omtrent bort i begynnelsen. Hvis du tar utgangspunkt i Lindbergs bøker vil du nok finne ganske mange menyer som har en god del karber. Han er opptatt av å spise riktig type mat, og begrenser ikke så mye som Atkins. Når jeg en gang klarer å gå ned alle mine kilo håper jeg at jeg gradvis kan begeve meg over på et kosthold som ligner på Lindbergs ideal. Men for å gå ned i vekt er jeg nødt til å titte mer på Atkins og hans prinsipper gitt...

Samme her. Jeg går ikke så mye ned på Lindberg som på Atkins, da jeg reagerer veldig på karbohydrater, omtrent samme hva GI de har. Men kroppene våre er jo forskjellige, og man må finne ut hva som passer en best.

Jeg tror det er forskjell på havregrynene og, mener å ha lest det her inne. Er det de STORE man skal spise? Tror ikke de skal være lettkokte (husker desverre ikke helt hvordan det er, for jeg går på Atkins).

Men på Lindberg skal du altså ikke holde deg UNNA karber, men spise karber med lav GI. Cottage cheese, nøtter og fett senker GI'en på havregrøten.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 07-03-05, 20:30   #4
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Litt av poenget med havregrøt, er å ikke bruke så masse gryn, og ha masse cottage chese og feks. en eggeplomme og malte nøtter oppi for å få opp proteinmengden Da er havregrøt ok å spise, men det spørs jo hvor mye du vil ned i vekt. Jeg ville ikke spist dette i startfasen av en stor vektnedgang....

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Litt støtte for en nybegynner? 5barnsmor Dr Lindbergs 4 20-08-04 12:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no