Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Nok fett?

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-01-09, 09:57   #1
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Nok fett?

Etter å ha eksperimentert og lest meg gjennom X antall filosofier gjennom 2008 har jeg omsider bestemt meg for å gå for Atkins. Startet med Induksjonen på fredag, og syns det går greit hittil. Men jeg er litt usikker på om jeg får i meg nok fett? Jeg vet jo fra Ketolyse at fett er viktig, og har skjønt såpass at det er viktig på Atkins også. Men hvor mye fett er egentlig nok?

Det jeg typisk får i meg av fettholdige matvarer per dag er følgende:
1/2 Avokado
1 ts pesto
50 gr bacon (ikke hver dag)
2 egg
+ litt rapsolje hvis jeg steker mat

Jeg spiser stort sett rent og magert kjøtt og fisk en gang i blant (da blir det stort sett laks, som jo har litt fett). Lunsjsalaten spiser jeg uten olje eller dressing (liker ikke olje på salaten, og dressingen i kantina mistenker jeg å være full av karbo)

Jeg har en mistanke om at jeg spiser for lite fett. Har dere erfarne Atkinsere noen synspunkter på dette? Og hvis dere mener at jeg får for lite fett, har dere noen forslag på matvarer med mer fett i (utenom bacon, for det er jeg ikke spesielt glad i utenom litt i omeletten)? Eller må jeg bare bite i det sure eplet og lære meg å like olje på salaten?

Takk for alle innspill

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 05-01-09, 10:04   #2
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Nok fett?

Sånn omtrent 50% av kaloriene skal komme fra fett. Dvs, det er 9kcal per g fett, 4 i protein og karbs. Dermed bør omtrent 1/4-1/3 av g av det du spiser være fett.

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 05-01-09, 15:09   #3
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Nok fett?

Takk for svar
Prøvde meg på bittelitt olje over salaten i dag, og med en god dæsj pepper så smakte det jo ikke ille som jeg fryktet

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ray Peat: Ja til mettet fett, nei til flerumettet fett Solan Generell ernæringsdebatt 37 26-08-11 14:48
Hvorfor forbrenner man mer fett når man spiser fett? Pelen Ketolysekuren 9 30-07-09 20:08
Hvor mye fett er fett nok? Tinka Ketolysekuren 1 18-11-08 11:26
Sunt fett og usunt fett Princez Ketolysekuren 8 18-03-08 21:03
Hvorfor gir fett inn, masse fett ut? Fjonken Spørsmål og svar 23 15-02-07 17:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no