Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Tråd for junistartere

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-07-10, 22:18   #576
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Tråd for junistartere

Opprinnelig lagt inn av Benedictee, her.

Joda, tenkte å se etter den. problemet er bare at jeg ikke greier å holde meg til en rute eller to..glefser innpå 200g på et kvarter om jeg får sjansen..hehe..så om det er lavkarbo sjokkis eller vanlig i det tilfellet..vetikke om det betyr så mye, sklir rett ut uansett!

Minner meg på en historie jeg hørte om en lege som skrekkslagen fortalte damene i ekspedisjonen på legekontoret at en av hans kvinnelige pasienter opptil flere ganger hadde spist 200 gram sjokolade på en gang! Damene bare så dumt på ham og var ikke det minste overrasket. *hehe*

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 23:04   #577
Benedictee
Medlem
 
Benedictee sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 204
Benedictee er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

hehe, ser den. Skjønner ikke hva greia med kvinner og sjokolade er...uuuuimotståelig!

__________________


Benedictee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 09:51   #578
JKBB
Medlem
 
JKBB sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 129
JKBB er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Oh yes!
Jeg var også sånn, men utrolig nokk så går det fint å spise den ene sjokoladeplata til sjokoladeprinsen på 50 g, også er jeg fornøyd med det....er glad de ikke er på 200 g for å si det sånn. Hadde ikke blitt mye ketose her i huset da!

JKBB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 11:04   #579
Benedictee
Medlem
 
Benedictee sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 204
Benedictee er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Opp 700gr i helgen. gah! Full peis fremover!

__________________


Benedictee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 17:31   #580
Lillemus
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Lørenskog
Alder: 38
Innlegg: 4
Lillemus er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Jeg har har vært i ketose siden 22.6, og lurer på.. når er det vanlig at vekten stagnerer litt?? Det har gått strålende til nå
Men, jeg er livredd for at motivasjonen skal blir borte, hvis jeg ikke ser nedgang på vekta

Er det noen som vet noe om det?? Hvor lenge er det vanlig å stagnere før man fortsetter nedover??

__________________




Lillemus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Katolysekuren Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 18:40   #581
Vintergumman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Spydeberg
Innlegg: 154
Vintergumman er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Opprinnelig lagt inn av Lillemus, her.

Jeg har har vært i ketose siden 22.6, og lurer på.. når er det vanlig at vekten stagnerer litt?? Det har gått strålende til nå
Men, jeg er livredd for at motivasjonen skal blir borte, hvis jeg ikke ser nedgang på vekta

Er det noen som vet noe om det?? Hvor lenge er det vanlig å stagnere før man fortsetter nedover??

Det er sånn jeg har det nå. Vet ikke hvor lenge, eller når det er vanlig å oppleve stagnasjon. På en vanlig slankekur ville jeg hatt trynet langt nedi potetgullposen hvis jeg hadde gått de 2-3 ukene jeg har gått nå uten nedgang. Men her hjelper det at jeg fremdeles kan spise god mat, det blir en slags trøst i segselv. Forteller også megselv at om jeg går tilbake til potetgull og sjokolade blir det ihvertfall ikke noen nedgang, for jeg vet at jeg ikke gidder å måle kalorier+trene. Lå i går og hadde fryktelig lyst på en sjokoladebit. Men så kom jeg til å tenke på en gang hvor jeg smakte hvit sjokolade, og det smakte som stearin. Og plutselig hadde jeg overbevist megselv om at all sjokolade smaker stearin, og ikke er noe å trakte etter
Litt søkt, kanskje.
Jeg ville uansett ha forsøkt å holde fokus på det som skjer lenger frem i tid, enn en liten stagnasjon nå. Det er ikke som om vi anstrenger oss så veldig for å gå ned i vekt. Jeg sitter iallefall bare på ræva og stapper i meg koteletter og egg Men de gangene jeg har svetta meg ihjel hver dag og nærmest sulta meg til døde, har det værtt mye lettere å gi opp over stagnasjon.

Vintergumman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - trur eg Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 23:45   #582
Tidl. medlem
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Tråd for junistartere

Ser ut som om vekta har limt seg fast..verken opp eller ned ser at det er flere som merker det samme så da hjelper det jo litt. Regner med at kroppern trenger å mosjonere mer enn jeg legger opp til. Men som en annen så fint sa så snaker jo maten veldig godt og det er jo en kjempetrøstfår bare kose meg videre, bake brød og spise egg og bacon og se om vekta mi neste uke har mistet litt lim

  Svar med sitat
Gammel 21-07-10, 08:10   #583
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Tråd for junistartere

Må nok bekjenne mine "synder" - jeg spiste sjokolade og boller i går
Forstår fortsatt ikke helt hva som skjedde, men jeg får samle meg selv og komme meg tilbake på rett spor.....
Vekta har jeg skjøvet godt inn under kommoden, den kommer ikke fram før på mandag - og da håper jeg at den viser 0 endring eller aller helst litt ned

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 21-07-10, 15:23   #584
MinaMarie85
Juniormedlem
 
MinaMarie85 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Lommedalen
Alder: 38
Innlegg: 23
MinaMarie85 er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Jeg hadde plutselig gått opp en kilo her! Den uka jeg var strengest med meg selv av alle i matveien! Det var litt nedtur, ironisk nok :P Men hadde skjært meg ganske heftig i helen den uka så fikk ikke trent så mye mens den grodde, jeg har stagnasjon nesten annenhver uke....Smule frustrerende, men! Jeg merker hvor avhengig jeg har vært av sukker og er derfor rent skremt inn å fortsette selv uten vektnedgang, mitt hovedfokus har blitt flyttet over på å få kroppen frisk fra hormon forstyrrelser og sukkeravhengighet. Hadde gått ned den kiloen igjen denne uka, men ville så gjerne være lavere enn det nå.....Jaja. Heldig dere er som går jevnt og trutt! Motivasjonen er litt lettere å finne da ja.

__________________
"Whether you think you can or think you can't, either way you are right" Henry Ford

MinaMarie85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-07-10, 15:42   #585
MinaMarie85
Juniormedlem
 
MinaMarie85 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Lommedalen
Alder: 38
Innlegg: 23
MinaMarie85 er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Opprinnelig lagt inn av Vintergumman, her.

Føler det står veldig stille her for tiden, noe opp nå, men jeg velger å skylde på syklus for det. Sitter og tenker på å sprekke litt, men samtidig tror jeg ikke det er verdt det. Bare så himla kjedelig at det ikke vises på vekta nu lenger. Og det er MASSE igjen som skal av...

Har litt samme greia, vekta går treigt og mye karbo rundt øra på meg som frister om dagen. Ikke verdt å sprekke, men i gjerningsøyeblikket er det jo det....:P Har greid å la være enda da, hjelper "overraskende" nok å spise mat isteden så blodsukkeret får stabilisert seg litt

__________________
"Whether you think you can or think you can't, either way you are right" Henry Ford

MinaMarie85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-07-10, 20:34   #586
JKBB
Medlem
 
JKBB sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 129
JKBB er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Heyheyhey!!!
Les dette dere, og kom med tanker og meninger!

http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=1341

Jeg blir så frustrert at alle tanker stopper opp!! Sint faktisk!
Hade det enda vært sååå enkelt som det blir beskrevet her...!!!!

JKBB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-07-10, 22:54   #587
Vintergumman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Spydeberg
Innlegg: 154
Vintergumman er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Hmm.. Kan vel ikke nekte for at det ligger noe sannhet i det. Iallefall for min del, ettersom jeg ikke har noen hormonforstyrrelser eller noe sykdom av noe slag. Jeg er bare skrekkelig lat og giddalaus. Har ferie i mange uker nå, men gidder ikke å gjøre noe annet enn å ligge på sofaen. Klart jeg blir feit (vekta går saktere ned) av det. Jeg har jo klart å ta av meg masse ved å spise lite og sunt og trene masse. I fjor var jeg nede under 100, med god hjelp av Reductil som fjernet all matlyst. Men når jeg slutta med det av økonomiske grunner, og trening alene ikke gav noe resultat, tok det ikke lang tid før vekta steg sakte og sikkert.
For folk som ler av Lindbergh og co (og ja, jeg var en av dem. Jeg og mamma satt for noen år siden og gapskrattet når han først kom til landet, for KJØTT var jo det man ikke skulle spise når man ville ned i vekt) og fortsatt ikke har oppdaget lavkarbo, er trening+sulting den eneste metoden de vet som funker. Derfor kommer slike oppslag fra tid til annen. Men det er bare å sette på skylappene og drite i hva de skriver. De vet ikke bedre.

Jeg har i løpet av mine få måneder på lavkarbo blitt positivt overrasket av de rundt meg. Når jeg skal på besøk og nevner at jeg har blitt litt restriktiv i matveien, får jeg ofte høre at dette er en diett de har hørt om og som de synes virker interessant. Både foreldrene mine og svigerfar snuser på tanken om å begynne på livsstilen selv. En tynn kamerat av meg vurderer om det kan være en god metode for å kvitte seg med søtsuget. Jo fler jeg møter, jo fler innser at dette kan være en bra måte å leve på. (Men hvorfor klarer jeg ikke omvende gubben hjemme, som nå sier han er "lei" av kjøtt....?)

Så igjen, sett på skylappene, spre det gode budskap (wææ, dette ble nesten religiøst) og nyt maten din mens du ser treningsfolka svette seg ihjel for så å nyte en liten salat.

Vintergumman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - trur eg Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 00:22   #588
Benedictee
Medlem
 
Benedictee sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 204
Benedictee er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Jeg er også dels enig. Mitt overvektsproblem er ren latskap, det er ikke til å stikke under en stol. Jeg synes det er rævkjedelig å trene over lenger tid, jeg vil heller slippe å stå/gå/løpe når jeg allerede gjør det 8 timer hver dag på jobb. Jeg går tur med bikkja noen timer hver dag fordi jeg MÅ. Hadde det ikke vært for han, hadde jeg glatt holdt senga til langt utpå dagen. Jeg er altfor glad i sjokolade og hamburgere med masse dressing. Jeg ble selvfølgelig glad da jeg leste Ketolyseboka hvor det nevnes at det er endel gener i bilder for det gjelder nok meg også da hele familien er mer eller mindre chubby. På den andre siden er det ingen unnskyldning. Genene gir meg nok heller større sjans for å bli tjukk hvis jeg ikke passer på, og jeg har ikke passet på. 90% av min overvekt er garantert sjokolade og sofasliting.
Så nei, jeg blir ikke provosert av slike artikler.
MEN, jeg synes det er mer irriterende når folk mener at mager mat + trening er eneste utvei..spesielt når vi er så mange her på forumet som kan vise til annet

Lavkarbo er definitivt greia for meg. jeg går jevnt nedover, har fortsatt etter snart to mnd ikke hatt noen stilleståing. Vanligvis på Grete Rhoedelignende kurer stopper alt opp etter en måned og motivasjonen forsvinner. Det at vekta går jevnt og trutt nedover er alt som trengs for at jeg vil fortsette. Om det er 200gram eller 1 kilo, ned er ned. Og de ukene vekta ikke har gått ned så mye, er jeg fullt klar over selv at jeg ikke har vært streng nok. Det er helt og holdent min egen feil.

Og jeg er enig med artikkelforfatter: vi mangler endel viljestyrke. Jeg er svak som faen. Men denne gangen, da skal jeg greie det.

__________________


Benedictee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 06:56   #589
MinaMarie85
Juniormedlem
 
MinaMarie85 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Lommedalen
Alder: 38
Innlegg: 23
MinaMarie85 er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Viljestyrke er forsåvidt ferskvare, det er begrenset hvor lenge hvem som helst kan greie å holde ut forskjellige ting. Så om man skal belage seg på det alene setter man seg selv opp til å feile igrunn. Hvorfor vi ble sånn i utgangspunktet kan hende var en kombinasjon av latskap og de valgene vi har tatt, men så er det denne onde sirkelen man kommer inn i etter litt tid med overvekt med overproduksjon av insulin og hormonforstyrrelser som gjør at det skal en del mer enn ren viljestyrke for å få det av igjen. Jeg for min del har slitt STORT med det!

Jeg blir mest provosert av at en personlig trener som skal ha litt mer oversikt og peiling skriver en slik artikkel som gjenspeiler hans meninger rundt tema, hadde jeg fått han som trener kunne jeg gjort som han sa i fem måneder uten at det hjalp en damn shit (har nemlig gjort det med en kar med samme type meninger uten nevneverdige resultater). Sult er ikke gunstig for noe og får min kropp bare til å spare ALT den får uansett hvor sunt det måtte være. Jeg blir mest forbanna over at det skal males så svart hvitt! Legger også til tilslutt at denne innstillingen har de fleste som IKKE har slitt betydelig med overvekt selv og som har en tendens til å se dumt på folk når de sier de er på en diett som vår f.eks. og sier 'jammen herregud, det er da bare å trene mer og spise mindre, det finnes ingen mirakelkurer som får deg tynn lzm'.....

__________________
"Whether you think you can or think you can't, either way you are right" Henry Ford

MinaMarie85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 08:55   #590
JKBB
Medlem
 
JKBB sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 129
JKBB er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Opprinnelig lagt inn av MinaMarie85, her.

Viljestyrke er forsåvidt ferskvare, det er begrenset hvor lenge hvem som helst kan greie å holde ut forskjellige ting. Så om man skal belage seg på det alene setter man seg selv opp til å feile igrunn. Hvorfor vi ble sånn i utgangspunktet kan hende var en kombinasjon av latskap og de valgene vi har tatt, men så er det denne onde sirkelen man kommer inn i etter litt tid med overvekt med overproduksjon av insulin og hormonforstyrrelser som gjør at det skal en del mer enn ren viljestyrke for å få det av igjen. Jeg for min del har slitt STORT med det!

Jeg blir mest provosert av at en personlig trener som skal ha litt mer oversikt og peiling skriver en slik artikkel som gjenspeiler hans meninger rundt tema, hadde jeg fått han som trener kunne jeg gjort som han sa i fem måneder uten at det hjalp en damn shit (har nemlig gjort det med en kar med samme type meninger uten nevneverdige resultater). Sult er ikke gunstig for noe og får min kropp bare til å spare ALT den får uansett hvor sunt det måtte være. Jeg blir mest forbanna over at det skal males så svart hvitt! Legger også til tilslutt at denne innstillingen har de fleste som IKKE har slitt betydelig med overvekt selv og som har en tendens til å se dumt på folk når de sier de er på en diett som vår f.eks. og sier 'jammen herregud, det er da bare å trene mer og spise mindre, det finnes ingen mirakelkurer som får deg tynn lzm'.....

JAA! Det var nettopp dette jeg menterene mer!! Jeg har også prøvd å spise mindre og å trene mer, og det hjalp en stund, men etter denne treneren sier da, så eier ikke jeg viljestyrke tydligvis... Det er denne delen av innlegget som provoserer meg mest!! Det er tydelig at han aldri har slitt med betydelig overvekt ja, for ønsket om å bli slank er der, og jeg har prøvd mye rart, men disse diettene, inkl grete roede, har ikke vært holdbare løsninger... Jeg kan ville så mye jeg bare må, og jeg vet ikke helt hva som har skjedd, men på ett tidspunkt blir jeg lei! Lei av smakene på pulvermaten...brekninger hver gang jeg ser maten...hva gjør man da??? Eller det at man blir svett hver gang man må frem med vekta og veie maten og telle kalorier, og man vet at dette må man gjøre resten av livet...ja, for det hadde jeg måttet gjort, hvis det skulle ha blitt en holdbar og varig løsning for meg....
Ja, som sagt jeg er viljesvak.......eller?

Nå har jeg gått på ketolyse i 6 1/2 uke, og jeg tenker at jeg faktisk tror at jeg kan klare 6 mnd uten å sprekke, her og nå...hva skjedde med denne viljestyrken da???

Er enig i at det ligger mye i latskapen, men aller mest har det ligget i at jeg alltid mislykkes...det koster FLESK, og jeg har ikke flust med penger...da står jeg her helt alene da, dømt til å mislykkes til syvende sist alikevel...jeg har jo prøvd alt dette før....hvorfor skal jeg gidde!!

Lavkarbo ER jo en mirakelkur!!!
JA, jeg vet jeg trenger skylapper!
Ja, er enig i noe av det han sa, men ikke i at det kun står på latskap og viljestyrke!

JKBB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 19:22   #591
MinaMarie85
Juniormedlem
 
MinaMarie85 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Lommedalen
Alder: 38
Innlegg: 23
MinaMarie85 er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Opprinnelig lagt inn av JKBB, her.

JAA! Det var nettopp dette jeg menterene mer!! Jeg har også prøvd å spise mindre og å trene mer, og det hjalp en stund, men etter denne treneren sier da, så eier ikke jeg viljestyrke tydligvis... Det er denne delen av innlegget som provoserer meg mest!! Det er tydelig at han aldri har slitt med betydelig overvekt ja, for ønsket om å bli slank er der, og jeg har prøvd mye rart, men disse diettene, inkl grete roede, har ikke vært holdbare løsninger... Jeg kan ville så mye jeg bare må, og jeg vet ikke helt hva som har skjedd, men på ett tidspunkt blir jeg lei! Lei av smakene på pulvermaten...brekninger hver gang jeg ser maten...hva gjør man da??? Eller det at man blir svett hver gang man må frem med vekta og veie maten og telle kalorier, og man vet at dette må man gjøre resten av livet...ja, for det hadde jeg måttet gjort, hvis det skulle ha blitt en holdbar og varig løsning for meg....
Ja, som sagt jeg er viljesvak.......eller?

Nå har jeg gått på ketolyse i 6 1/2 uke, og jeg tenker at jeg faktisk tror at jeg kan klare 6 mnd uten å sprekke, her og nå...hva skjedde med denne viljestyrken da???

Er enig i at det ligger mye i latskapen, men aller mest har det ligget i at jeg alltid mislykkes...det koster FLESK, og jeg har ikke flust med penger...da står jeg her helt alene da, dømt til å mislykkes til syvende sist alikevel...jeg har jo prøvd alt dette før....hvorfor skal jeg gidde!!

Lavkarbo ER jo en mirakelkur!!!
JA, jeg vet jeg trenger skylapper!
Ja, er enig i noe av det han sa, men ikke i at det kun står på latskap og viljestyrke!

En kompis av meg har mastergrad i trening og ernæring, har vært mastertrainer (sjefen for de personlige trenerne igjen) i fire store helsestudioer i Irland de siste 15 årene og driver med hypnose på siden. Dere kan jo lese hva han sier om viljestyrke her:

http://paulhurleyhypnosis.wordpress....-is-nil-power/

Det er ikke sunt å gå og sulte seg heller, som sagt er det da kroppen min iallefall går i spare modus og samler opp alt, så jeg gikk ned 10 kg for fire år siden ved å spise MER. Har også trent 6 dager i uka de siste årene og allikevel gått jevnt oppover, så det han sier stemmer ikke for alle, viljestyrke eller ei. Ja, jeg har alvorlige hormonforstyrrelser, så det er det kanskje ikke så mange andre som har, men jeg føler dette er en diskusjon jeg har hatt mange ganger og som jeg går ut av og føler meg stemplet som feit, teit og dum hver gang når folk som maks har hatt to kilo ekstra i hele sitt liv skal bevise hvor lett det er om jeg bare hadde 'giddet'.

Om noen lurer på hvor ille det er kan jeg si at jeg har fått fem positive graviditetsprøver UTEN å ha vært gravid (legetester og hjemmetester altså), jeg går opp mellom 6-8 kg og to BH størrelser (ofte over natta) en gang i måneden, jeg har fortsatt kviser til tusen i en alder av 25 som ingenting biter på. Selvfølgelig synes ikke jeg heller at det er noe jeg skal gjemme meg bak som unnskyldning for overvekten, men mine nærmeste har vært vitne til at jeg har prøvd i månedsvis av gangen i mange år med mye forskjellig uten at noe har hjulpet før nå, så av alle ting synes jeg det vitner om ganske mye viljestyrke når man ikke gir opp etter første, andre, tredje, fjerde osv feilslåtte stor innsats.

Men men, skylapper er investert i for lenge siden og viljestyrken til overs går mer til å holde hodet hevet og heve meg over folk som har behov for å stemple meg som lat og svak.

__________________
"Whether you think you can or think you can't, either way you are right" Henry Ford

MinaMarie85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 22:30   #592
MinaMarie85
Juniormedlem
 
MinaMarie85 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Lommedalen
Alder: 38
Innlegg: 23
MinaMarie85 er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Sånn apropo noe helt annet, har gått opp 600 gram igjen :S Virker som om jeg bare kan veie meg en gang i måneden, har ikke hatt noen ytterligere nedgang på tre uker nå, kun opp :S Litt frustrerende og jeg merker på meg selv at terskelen for å ta en sjokoladeprinsen om jeg har karber nok en dag er farlig lav når det ikke funker når jeg er flink uansett.... Jeg er i ketose (ifølge stixene) men er MYE sulten om dagen, selv med høye fettdoser (til min toleranse av det å være) til hvert måltid og rundt 2,5 - 3 liter vann om dagen.

I dag f.eks. har jeg spist følgende:

Frokost: Tekake m/pepperoni og kavli jalapeno smelteost +hvitløksrømme&majones

Lunsj: Kjøttdeig m/hindu tacokrydder, ost, guacamole (egenlaget m/cf, hvitløk og krydder i) samt litt tacosaus, den fra first price.

Mellom måltid på jobb: tekake med rekeost

Middag: Laks m/broccoli og hvitløkssmør

Snacks: Bacon crisp

Har drukket 2 og en halv 0,7 liters flasker pluss 2 0.5 liters glass med vann m/ litt fun light i og en 0.5 l flaske med tab xtra.

Trent 20 min økt fra Jillians 30 day shred.

Noen tips, pointere eller mulig hjelp?? Frustrert er bare forbokstaven....

__________________
"Whether you think you can or think you can't, either way you are right" Henry Ford

MinaMarie85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 22:46   #593
MinaMarie85
Juniormedlem
 
MinaMarie85 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Lommedalen
Alder: 38
Innlegg: 23
MinaMarie85 er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Glemte å legge til at jeg også får skikkelige blodsukker svingninger etter måltider og nesten sovner rundt en time etter lunsj!! Har sjekket etter skjult sukker og karber i maten, men kan ikke finne noe og får det ikke til å stemme.

__________________
"Whether you think you can or think you can't, either way you are right" Henry Ford

MinaMarie85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-07-10, 10:48   #594
steppeulven
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 5
steppeulven er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Opprinnelig lagt inn av Cec1973, her.

Hei,

jeg er også ny. Jeg startet på tirsdag og er altså på min 5. dag. Jeg er ikke overvektig, har en BMI på 24,5 men jeg vil gjerne ned 5-7 kilo. Jeg prøvde meg på under 20g. kh for dagen, men det gikk ikke. Jeg ble så skjelven, kvalm, fikk hodepine og "bomullshode" at jeg var nødt til å øke til 50-60. Jeg har fortsatt bomullshode og føler meg generelt ikke helt i toppform. Er det bare meg som har problemer???

Magen min, som har vært trøblete i mange år, har derimot blitt mye bedre. Jeg tålte ikke grønnsaker før, men kan spise mye nå uten å merke noe som helst. Fantastisk!

Hva spiser dere til frokost forresten? Før jeg begynte på lavkarbo tålte jeg ikke å spise egg til frokost, fikk skikkelig diare. Jeg kan fortsatt ikke spise egg, så lurer fælt på hva jeg skal spise nå, som metter godt nok og som ikke føles som middag. (Er redd for at jeg, som alltid har vært et middagsmenneske, skal bli veldig lei av middag...)

Cec xxx.


Klarer du egg hvis du bruker dem i en lavkarbo-smoothie? Mange oppskrifter her inne. Jeg brukte egg, sojamelk, bær, linfræolje, knuste linfrø og psylliumfrø (og stevia). Jeg elsker søtt om morgenen så jeg ble så lykkelig da jeg fant oppskrifter på smoothie.

steppeulven er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins m venner Svar med sitat
Gammel 23-07-10, 20:45   #595
Notabella
Medlem
 
Notabella sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Aksdal
Alder: 33
Innlegg: 124
Notabella er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Jeg starta på ketolyse 7 juni å føler jeg har gått ned så lite i vekt :/ er en del cm men veldig lite i kg :/. har følgt alt veldig bra å har ikke hatt noen pausedager. eneste er vell at i starten brukte jeg margarin å lurer på om det kan være derfor? jeg kuttet den ut i forrige uke å kjøpte meieri smør, så denne uka gikk jeg ned nesten 1 kg så håper på at det forsetter slik. Ellers drikker jeg masse vann, har nå kuttet ut pepsi max i uke dagene å har d bare i helgene. Jeg spiser som regel 1-3 knekkebrød med max 1 kh i pr å har på brunost med sukkerfritt sultetøy så det er ikke mange karbene i det. ellers spise jeg hot link(o.6 kh pr stk) med grillet tomat, har nå lagt til avokado og fetaost til dette . har lagt moussaka med aubergine å hatt det en del ganger, wok: svinekjøtt med gode grønnsaker ( tar mye av de med lite kh og mer av de så det er lite i) , har også spist laks med bacon og ost + litt hollandaise saus til. så jeg vet ikke hva jeg skal forandre for at det skal gå raskere:/ noen som har noen råd?

__________________

Bloggen
Notabella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 14-40 kh til dagen Svar med sitat
Gammel 23-07-10, 21:08   #596
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Tråd for junistartere

Opprinnelig lagt inn av Notabella, her.

Jeg starta på ketolyse 7 juni å føler jeg har gått ned så lite i vekt :/ er en del cm men veldig lite i kg :/. har følgt alt veldig bra å har ikke hatt noen pausedager. eneste er vell at i starten brukte jeg margarin å lurer på om det kan være derfor? jeg kuttet den ut i forrige uke å kjøpte meieri smør, så denne uka gikk jeg ned nesten 1 kg så håper på at det forsetter slik. Ellers drikker jeg masse vann, har nå kuttet ut pepsi max i uke dagene å har d bare i helgene. Jeg spiser som regel 1-3 knekkebrød med max 1 kh i pr å har på brunost med sukkerfritt sultetøy så det er ikke mange karbene i det. ellers spise jeg hot link(o.6 kh pr stk) med grillet tomat, har nå lagt til avokado og fetaost til dette . har lagt moussaka med aubergine å hatt det en del ganger, wok: svinekjøtt med gode grønnsaker ( tar mye av de med lite kh og mer av de så det er lite i) , har også spist laks med bacon og ost + litt hollandaise saus til. så jeg vet ikke hva jeg skal forandre for at det skal gå raskere:/ noen som har noen råd?

Hei
Den som slår meg er at du må kutte ut brunost, den inneholder ca 40g karbohydrater pr 100g ost
Og sukkerfritt syltetøy betyr ikke lavt karbo-innhold - les næringsinnholdet på glasset.

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 23-07-10, 21:42   #597
Notabella
Medlem
 
Notabella sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Aksdal
Alder: 33
Innlegg: 124
Notabella er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

bruker fløytost eller hva den heter er 38 pr 100 gram å har ikke så veldig mye på og syltetøyet har 9.3 g pr 100 gram. Men kan kutte det ut å ha hviost med kaviar heller, men blir litt lei av det itte hvert å uten om d er det ikke noe jeg synnes er så godt på knekkebrød men kan jo heller spise mer grønnsalat med parmesan og cesar dressing med lite kh i har hatt d som lunsj noen ganger.

__________________

Bloggen
Notabella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 14-40 kh til dagen Svar med sitat
Gammel 23-07-10, 22:05   #598
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Tråd for junistartere

Opprinnelig lagt inn av Notabella, her.

bruker fløytost eller hva den heter er 38 pr 100 gram å har ikke så veldig mye på og syltetøyet har 9.3 g pr 100 gram. Men kan kutte det ut å ha hviost med kaviar heller, men blir litt lei av det itte hvert å uten om d er det ikke noe jeg synnes er så godt på knekkebrød men kan jo heller spise mer grønnsalat med parmesan og cesar dressing med lite kh i har hatt d som lunsj noen ganger.

Ikke for å være frekk (eller overlegen/overbærende) , men siden du har satt opp ketolyse som din filosofi så antar jeg at du har lest boka "Slank med ketolyse"?
Hvis ikke så kan det være en ide å lese den (kan lånes på biblioteket flere steder).
Kort oppsummert så skal inntaket av karbohydrater begrenses til maks 15g pr dag for oss jenter, og disse karbene bør hovedsaklig komme fra "over-bakken-grønnsaker".
Så hvis du f.eks. har en skive brunost på hver av dine 3 knekkebrød tilsvarer det ca 30g, og 30g brunost inneholder 11,4 karbohydrater.
Det skal med andre ord ikke mye syltetøy til før du allerede har brukt opp "kvoten" når du er ferdig med frokost.

Mener altså ikke å belære deg på noen måte (har selv mye å lære om ketolyse), men ønsker bare å hjelpe deg til å komme på riktig spor i forhold til den filosofien du har valgt.

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 23-07-10, 22:06   #599
manne
Seniormedlem
 
manne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 47
Innlegg: 564
manne er ny på veien

Sv: Tråd for junistartere

Opprinnelig lagt inn av Notabella, her.

bruker fløytost eller hva den heter er 38 pr 100 gram å har ikke så veldig mye på og syltetøyet har 9.3 g pr 100 gram. Men kan kutte det ut å ha hviost med kaviar heller, men blir litt lei av det itte hvert å uten om d er det ikke noe jeg synnes er så godt på knekkebrød men kan jo heller spise mer grønnsalat med parmesan og cesar dressing med lite kh i har hatt d som lunsj noen ganger.

3 skiver brunost veier litt i overkant av 20 gr. og det gir 8 karbohydrater... bare sånn i tilfellet du aldri har veid det opp og sjekket selv...

__________________
Mannemannens fulltidskokk og guttemamma til B-des99, J-aug01 og M-nov02
manne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-07-10, 22:13   #600
Notabella
Medlem
 
Notabella sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Aksdal
Alder: 33
Innlegg: 124
Notabella er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

ja jeg har boken og har lest den. Jeg sjekket faktisk ikke kh i osten før for ca 2 uker siden da jeg trodde at d ikke va noe særlig siden det var ost liksom å trodde d var ok. Å siden jeg forsatt er i ketose når jeg har litt brunost så har jeg liksom ikke kuttet det ute :/. Men skal gjøre det nå åsså håper jeg det går fortere .
Setter selvfølgelig veldig pris på at dere gir meg råd vil jo helst gå ned i vekt så fort jeg kan uten å gjøre noe som stopper for det

__________________

Bloggen
Notabella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 14-40 kh til dagen Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Eggehvite-tråd Adriane Annen mat 23 03-09-11 02:19
Eggeplomme-tråd Adriane Annen mat 0 03-01-09 16:40
MCT tråd? Distrea Spørsmål og svar 2 30-05-07 18:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no