Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Flunk ny på induksjon!

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-02-07, 20:21   #1
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Flunk ny på induksjon!

Ja, nå er jeg inne på saker!
Mandagen gikk mer eller mindre i stavene av den enkle grunn at jeg var på reisefot, men fra og med i dag har jeg fulgt reglene.

Jeg har selvfølgelig en ting eller to jeg lurer på, etter å ha lest den så langt fine, dog litt utilstrekkelige 1992-versjonen av Atkins Nye Slankerevolusjon.

*Oliven.. Jeg kan ikke finne noen steder hva det står om oliven! Jeg mener å ha hørt at karbeinnholdet er forsvinnende lite. Det er i så fall den eneste ånklie snacksen jeg har nå.
*Salt. Dette er jeg litt usikker på. Jeg er glad i salt i maten Jeg bruker forøvrig bare confecta havsalt, og vet ikke om det er mye sunnere enn vanlig bordsalt, men jeg synes liksom det smaker litt bedre! Kan for mye salt hindre vekttap? Og stemmer det ikke at salt binder vann? Jeg drikker ganske mye vann, minst to liter om dagen, oftest en del mer om jeg regner med det jeg drikker til måltidene. Bør jeg kutte ned på salt? Noen gode alternativer i så fall? Det er jo salt i så mangt..
*Kaffe. Nå er vel dette et ganske godt kartlagt aspekt, noen kan drikke det, andre ikke. Nå har jeg redusert kaffeinntaket mitt fra fire-fem til én kopp om dagen. Har reduseringen mye å si sånn i tilfelle?
*Ketostix. Hvor mye koster de?
*Vitaminer og sånn. Dette er hva jeg tar fra før: ølgjærtabletter (b-vitaminer i mange former, også pga av hårvekst) mulitvitaminer fra helsekost (jeg ba om den med mest mulig gode greier i!) c-vitaminer fra matbutikk, møllers tran. Jeg har ikke noen problemer med søtsug å snakke om, så slutta med krom da det ikke virket til å ha noen funksjon. Er ellers blitt rimelig sunn og frisk. Men det er vel en del man trenger i tillegg når man går på induksjon.
*Lavkarbo generelt. For de som vet litt hvem jeg er fra før, så har vel de fleste fått med at jeg har gjort en "lavkarbisk" omveltning av kostholdet uten å følge en spesiell filosofi, og fikk gode resultater (minus godt over 20cm i vitale mål -bryst, midje, mage), helt til jeg nådde et platå, derfor jeg setter min lit på Atkins nå! Vil det for meg være en fordel at jeg har dette som grunnlag? Vil jeg enklere gå i fettbrenningsmodus/ketose på grunn av det?
*Alkohol. Jeg skal være den første til å innrømme at dette kan bli en hard prøve. Jeg har kommet så langt som å ikke drikke annet øl enn lavkarbo-øl, og helst ikke det heller når jeg har tilgang på vin. Nå skal jeg dog ha to helger uten noe som helst av det. Men når kroppen brenner alkohol, så blir det ketoner, sant? Det vil si at man fortsatt er i ketose mens kroppen brenner alkoholen ut av kroppen, men ikke i fettforbrenningsmodus, right?? Vil det da også si at kroppen går rett over til å brenne kroppsfett igjen så fort alkoen er bortevekk? Eller ødelegger man alt for en tid? Jeg må nesten spørre, for jeg liker å drikke et glass vin, eller en flaske for den saks skyld.

Dette var mye og omstendig, jeg fatter meg kanskje ikke akkurat i korthet, men jeg blir kjempeglad om noen har svar på, eller referanser til tråder jeg har oversett om noe av det jeg lurer på, for jeg vil virkelig at dette skal fungere for meg!

På forhånd takk

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!

Sist redigert av Photobscura : 20-02-07 kl 21:44.
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 20-02-07, 21:16   #2
Traxior
Medlem
 
Traxior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Bø i Telemark
Alder: 45
Innlegg: 291
Traxior er ny på veien

Sv: Flunk ny på induksjon!

Svarte oliven, saltede i olje: 4.9 karb per 100g
Svarte oiliven i saltlake: 3 karb per 100g
Grønne marinerte: 5.2 karb per 100g

Dette er ifølge denne siden

Mens denne siden sier at grønne oliven i saltlake har 0.3 karb'er...

Så det kommer nok helt an på hvordan oliven man spiser... Siden jeg kun spiser butikkmarinert oliven, så regner jeg 3 g karber oer 100, om det er riktig.. sikkert ikke

Ketostix kostet forøvrig 54.50 på "mitt" vitus apotek (50 stix)

__________________



Besøk bloggen til Traxior på http://feitmann.com

Sist redigert av Traxior : 20-02-07 kl 21:19. Årsak: la til noe
Traxior er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert med inspirasjon fra ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-02-07, 21:21   #3
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Flunk ny på induksjon!

Opprinnelig lagt inn av Traxior, her.

Svarte oliven, saltede i olje: 4.9 karb per 100g
Svarte oiliven i saltlake: 3 karb per 100g
Grønne marinerte: 5.2 karb per 100g

Dette er ifølge denne siden

Mens denne siden sier at grønne oliven i saltlake har 0.3 karb'er...

Så det kommer nok helt an på hvordan oliven man spiser... Siden jeg kun spiser butikkmarinert oliven, så regner jeg 3 g karber oer 100, om det er riktig.. sikkert ikke

Ketostix kostet forøvrig 54.50 på "mitt" vitus apotek (50 stix)

Jepp! I følge den matvaretabellen til mattilsynet som jeg nettopp lasta ned var det også 0,3. Men man kan jo alltids se på de glassene på butikken, men jeg foretrekker egentlig de uten lake, og de som er marinert i hvitløk som man får kjøpt på innvandrerbutikken. Helst grønne, forsåvidt.
Takk for svar De stixene var billigere enn jeg trodde. Skal kjøpe i mårra.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 20-02-07, 21:37   #4
tess81
Seniormedlem
 
tess81 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Arendal
Alder: 43
Innlegg: 1.720
tess81 er en juveltess81 er en juveltess81 er en juvel

Sv: Flunk ny på induksjon!

Anngående kaffe så er jo koffeinfri en sikker vinner

men det var et godt spm det anngående alkohol, det lurer jeg også på.

Lykke til, tror du kommer te å klare dette kjempe bra

__________________
Carpe Diem




tess81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-02-07, 21:42   #5
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Flunk ny på induksjon!

Opprinnelig lagt inn av tess81, her.

Anngående kaffe så er jo koffeinfri en sikker vinner

men det var et godt spm det anngående alkohol, det lurer jeg også på.

Lykke til, tror du kommer te å klare dette kjempe bra

Takk!
Om koffeinfri kaffe er et alternativ så får det heller være, for selv om jeg liker smaken av kaffe, så er det koffeinen som er boosten. Jeg har sakte kutta ned, men blir fortsatt sugen på kaffe, og får gjerne litt vondt i hodet om jeg ikke får den ene koppen som jeg er nede i nå. Kanskje bare å minske sakte men sikkert til jeg sitter der med tom kopp
Om det skulle vise seg å bli et problem, så får jeg heller bare drikke te uten koffein i

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 21-02-07, 15:44   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Flunk ny på induksjon!

Dytter litt på denne, jeg. Ivrig

Og så lurer jeg seff på et par ting utover den aller første posten. Hva er egentlig fersk ost? Det står at man ikke skal spise så mye fersk ost, men så står det at man kan spise Norvegia, og Mozarella. Trodde liksom det var ferske oster jeg...
Og så er det det med rømme og fløte, det står i boka fra nittito at man skal ca spise (jeg husker ikke helt nøyaktig) ca tre spiseskjeer eller noe av hver om dagen. Men det står ingenting om det i listene til HP. Jeg har vanligvis brukt liberalt av creme fraiche og seterrømme. I hvert fall en halv boks av en av dem om dagen, og når jeg lager grateng til middag (da er vi to som spiser) så har jeg som regel fra en halv til en hel boks kremfløte i. Og da blir det som regel rester av middagen som jeg spiser senere.
Bør jeg passe meg for å spise mer rømme og fløte enn dette? Eller burde jeg spise mindre enn det jeg gjør?

Fortsatt glødende takknemlig for svar Både på dette og overstående sp.mål!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 21-02-07, 21:23   #7
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Flunk ny på induksjon!

Jeg fortsetter å spørre, og håper på noen svar snart
Er det vanlig å bli løs i magen når man er på induksjon? Eller har jeg rett og slett spist for lite fiber? Skal få i hus noe brokkoli, blomkål og spinat snart tenkte jeg. Men de siste to dagene har det vært litt lite grønt.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 21-02-07, 22:03   #8
Nett
Seniormedlem
 
Nett sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Østlandet
Alder: 52
Innlegg: 1.587
Nett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt likt

Sv: Flunk ny på induksjon!

Har ikke så veldig god greie på dette her, men har vært et par tre runder i ketose nå - så jeg svarer utfra egen erfaring.

*Tar det siste først jeg: Jeg har ikke opplevd å bli løs i magen under induksjonen - heller det motsatte kan du si , men kan vel hende at du blir litt løs pga at du spiser mer fett - retter seg sikkert etterhvert.
*Salt binder vannet i kroppen, men moderate mengder er vel ok mener jeg. Jeg bruker seltin og noe som heter lo-salt - smaker helt greit.
*Tydligvis så tåler du den ene koppen med kaffe - siden du har gått ned endel allerede - så jeg ville kost meg med den jeg.
*Ang. vit. så bør du vel også ha kalium og magnesium, men er ikke helt sikker på det. Søk på vitaminer under Ketolyse-kuren så finner du det nok.
*Tror det blir enklere for deg å komme inn i ketose - overgangen blir ikke så stor.
*Med ferskost menes iallefall cottage cheese, mulig det er fler. Og jeg kunne ikke spise fløte og bare litt rømme/c.f. (1-2 ss innimellom) under induksjonen (heller ikke etterpå, vekten stopper opp med en gang) du bør nok ikke spise mer enn du gjør nå. Vær litt forsiktig med meieriprodukter også - ikke for mye ost.

Lykke til

__________________
Nett
Nett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 21-02-07, 22:56   #9
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Flunk ny på induksjon!

Hei, og takk for svar!

Hva gjør magnesium og kalium for kroppen?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 21-02-07, 23:04   #10
Brimstone
Seniormedlem
 
Brimstone sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 767
Brimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt av

Sv: Flunk ny på induksjon!

Vet ikke hvordan det virker på andre, men jeg er alkohol-liker og drikker hvertfall et par-tre vinglass per dag (hvitvin) Hittil har det ikke forhindret meg i å gå ned. Og det er jeg glad for, ettersom jeg ser dette som en livsstil mer enn en kur. Mulig at jeg går ned fortere uten vinen, men man skal jo ha det bra mentalt også da

Brimstone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman light Svar med sitat
Gammel 21-02-07, 23:06   #11
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Flunk ny på induksjon!

Og hvorfor skal man begrense ost, egentlig? Hvitosten min står det null karber på. Det kan jo bety opp til 0,5, men dog, ganske lite!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 21-02-07, 23:08   #12
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Flunk ny på induksjon!

Ferskost er ricotta, cottage cheese, kesam, mozarella og mascarpone...
Nammenamm!
Iallefall de ferskostene jeg vet om

Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 21-02-07, 23:11   #13
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Flunk ny på induksjon!

Aha! Rart det står Mozarella på lovlig-lista for induksjon, da. Men samtidig at man skal unngå ferskoster... Hmm...
Ricotta smaker buuæ!
Mascarpone har jeg til gode

Jeg har alt ofret to fremtidige uker på vannvogna.
Jeg ser heller ikke på dette som en kur, men en diett, og diett kommer av dieta som betyr livsstil

Men vin -tumman upp, altså

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 21-02-07, 23:20   #14
Brimstone
Seniormedlem
 
Brimstone sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 767
Brimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt av

Sv: Flunk ny på induksjon!

Vin funker ihverfall for meg

Brimstone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman light Svar med sitat
Gammel 21-02-07, 23:43   #15
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Flunk ny på induksjon!

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Og hvorfor skal man begrense ost, egentlig? Hvitosten min står det null karber på. Det kan jo bety opp til 0,5, men dog, ganske lite!

Ja det har ingenting med karbene å gjøre, jeg har ingen god forklaring men det har med at vi ikke er skapt for å drikke melk, og dermed meieriprodukter fordi det har en ugunstig virkning på menneskekroppen. Det er kalvene som skal drikke melk Meierismør kan du derimot spise mye av fordi det er rent fett.

Har erfart dette selv, da jeg var 105 kg så spiste jeg endel meieriprodukter som fløte i omeletten og endel oster helt til jeg nådde 95 kg da stoppet alt opp selv om jeg spiste akkurat det samme som før! Men da jeg kuttet meieriprodukter helt så begynte jeg å gå ned igjen. Hadde også problemer med kløe, og det forsvant også. Og hvis jeg ikke husker feil så ble jeg litt bedre i magen også.

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 21-02-07, 23:47   #16
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Flunk ny på induksjon!

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Aha! Rart det står Mozarella på lovlig-lista for induksjon, da. Men samtidig at man skal unngå ferskoster... Hmm...
Ricotta smaker buuæ!
Mascarpone har jeg til gode

Jeg har alt ofret to fremtidige uker på vannvogna.
Jeg ser heller ikke på dette som en kur, men en diett, og diett kommer av dieta som betyr livsstil

Men vin -tumman upp, altså

Du kan få Mozzarella fersk (i lake) og lagret som hard ost eller rivost. Der har du forskjellen.

Og er du på Induksjon kan du godt drikke vin, selv om det frarådes de første 14 dagene. Det fradrådes fordi kroppen velger den enkleste forbrenningen, - og alkohol er lettere å forbrenne enn fett. Så lande du har alkohol i kroppen forbrenner den ikke fett. Noen opplever allikevel å gå ned i vekt når de drikker alkohol. -OG ha lilla stix. Det er ene og alene fordi alkohol virker dehydrerende og dermed blir urinen konsentrert. Som regel oppleves det slik at en kanskje har gått ned. Men en uke senere veier en det samme.... De fleste går IKKE ned når de har drukket et par glass alkohol til dagen.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 10:46   #17
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Flunk ny på induksjon!

Hei Nille, takk for svar! Jeg drikker sjelden vin hver dag. På sommeren er det mer sannsynlig.
Uansett så skal ikke jeg drikke noe som helst på to uker, nå
Tror det skal gå lett. Skal ha en mindre operasjon på mandag, og da må jeg regne med en ukes rekonvalens. Det blir en utfordring! Mannen må lage middag en uke, så jeg lurer på å lage noen enkle retter som kan fryses ned.
Jeg blir også totalt inaktiv en uke med tanke på det. Men jeg regner med at kroppen da ikke trenger så mye mat som den ellers ville gjort.
Jeg bare antyder her, håper jeg har rett i noe av det jeg skriver.
Nå er det min tredje dag på induksjon, og jeg synes det går strålende
Regna ut at jeg hadde spist ca 10 g karber i går, og det er fint, for da kan jeg fylle på med litt mer grønt!
Men jeg lurer fortsatt på dette, da:
*Vitaminer og sånn. Dette er hva jeg tar fra før: ølgjærtabletter (b-vitaminer i mange former, også pga av hårvekst) mulitvitaminer fra helsekost (jeg ba om den med mest mulig gode greier i!) c-vitaminer fra matbutikk, møllers tran. Jeg har ikke noen problemer med søtsug å snakke om, så slutta med krom da det ikke virket til å ha noen funksjon. Er ellers blitt rimelig sunn og frisk. Men det er vel en del man trenger i tillegg når man går på induksjon.
*Lavkarbo generelt. For de som vet litt hvem jeg er fra før, så har vel de fleste fått med at jeg har gjort en "lavkarbisk" omveltning av kostholdet uten å følge en spesiell filosofi, og fikk gode resultater (minus godt over 20cm i vitale mål -bryst, midje, mage), helt til jeg nådde et platå, derfor jeg setter min lit på Atkins nå! Vil det for meg være en fordel at jeg har dette som grunnlag? Vil jeg enklere gå i fettbrenningsmodus/ketose på grunn av det?


Jeg har fått litt svar på det alt. Virker jo forsåvidt logisk at jeg skal komme lettere i ketose.
Og angående vitaminer. Hva er det kalium og magnesium gjør?
Og er en spiseskje møllers tran om dagen tilstrekkelig? Jeg spiser jo fisk omtrent tre til fem ganger i uka, da i hovedsak laks.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 24-02-07, 01:36   #18
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Flunk ny på induksjon!

Lurer fortsatt på greier jeg. Har funnet ut en del ting i mellomtida.
Men nå lurer jeg på:
*Hvor ofte bør man teste seg med ketostix? (Jeg testa for første gang i dag, og var i medium ketose Så da har jeg forhåpentligvis gjort noe riktig, samt at jeg ikke er dehydrert!)
*Jeg har funnet ut at magnesuim og kalium er mineraler (kjøpte seltin her om dagen!) Men hva er det de gjør for kroppen?
*Jeg drikker jo innimellom såpass som tre fire liter vann om dagen. Jeg springer seriøst på do hundre ganger om dagen! Kanskje et dumt spørsmål, men det går jo litt opp og ned det der. Men vil det bedre seg? Eller er dette noe jeg bare må venne meg til?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 07:07   #19
chili
Seniormedlem
 
chili sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 51
Innlegg: 1.730
chili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjent

Sv: Flunk ny på induksjon!

Opprinnelig lagt inn av donjuanwannabe, her.

Ja det har ingenting med karbene å gjøre, jeg har ingen god forklaring men det har med at vi ikke er skapt for å drikke melk, og dermed meieriprodukter fordi det har en ugunstig virkning på menneskekroppen. Det er kalvene som skal drikke melk Meierismør kan du derimot spise mye av fordi det er rent fett.

Har erfart dette selv, da jeg var 105 kg så spiste jeg endel meieriprodukter som fløte i omeletten og endel oster helt til jeg nådde 95 kg da stoppet alt opp selv om jeg spiste akkurat det samme som før! Men da jeg kuttet meieriprodukter helt så begynte jeg å gå ned igjen. Hadde også problemer med kløe, og det forsvant også. Og hvis jeg ikke husker feil så ble jeg litt bedre i magen også.


Ser at du har fått bra svar fra flere her allerede.

Magnesium måtte jeg begynne å ta etterhvert, etter noen måneder med lavkarbo. (fikk leggkramper).

Lykke til videre med Atkins! Det ser ut som du kan det meste om proteiner / karbohydrater / fett og tilskudd.

Har du sett på oppskriftforumet, forresten? Der er det en lang liste med vegetaroppskrifter! Med eller uten fisk.

__________________
Just keep swimming
chili er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal Ernæring/Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 15:46   #20
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Flunk ny på induksjon!

Opprinnelig lagt inn av donjuanwannabe, her.

Og jeg er usynlig eller? Ok beklager at jeg svarte da.

Åj, da!
FIkk visst flere svar på en gang her, jeg. Ikke meninga å overse deg, altså!

Leste innlegget ditt nå, tror det er mye sannhet i det med melk og mennesker. Har jo erfart dette på kroppen med søtmelk fra butikken. Ble mye bedre i magen, og også dette med kløe etter at jeg sluttet å drikke det.
Har ikke minst kuttet ned sikkert femti prosent på melkeprodukter etter påbegynt induksjon.
Interessant dette du sier med at vekten stoppet opp. Jeg har enda ikke helt noen klar formening om induksjonen har hjulpet meg enda (selv om jeg føler meg super) så, jeg tror jeg må vurdere dette med meieriprodukter i hvert fall mens jeg skal gå ned om det ikke skule skje noe på målebåndet.

Takk for innspill Har det litt for travelt i blant...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 15:50   #21
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Flunk ny på induksjon!

Opprinnelig lagt inn av chili, her.

Ser at du har fått bra svar fra flere her allerede.

Magnesium måtte jeg begynne å ta etterhvert, etter noen måneder med lavkarbo. (fikk leggkramper).

Lykke til videre med Atkins! Det ser ut som du kan det meste om proteiner / karbohydrater / fett og tilskudd.

Har du sett på oppskriftforumet, forresten? Der er det en lang liste med vegetaroppskrifter! Med eller uten fisk.

Jepps! Jeg er stadig innom der og kikker rundt, har bokmerka de to sidene med veggis- og fiskeoppskrifter.
Jeg leser og leser og leser, og merker at kunnskapen stadig blir sterkere, men så er jeg litt usikker også. Er så redd for å gjøre noe feil, nå som jeg endelig for første gang i mitt liv har funnet noe som gjør så bra ting for helsen og kroppsformen, og som ikke minst er noe jeg har hundre prosent forutsetninger for å holde meg til resten av livet
Men så har jeg dette vakre forumet, som holder hodet mitt over vannet hva angår både kunnskap og støtte!

PS: Nå har jeg funnet ut at magnesium og kalium er mineraler. Vet ikke om jeg har nevnt det, men det finnes i seltin.
Får se om jeg trenger det etterhvert. Føles bra med det jeg alt tar også.
Bortsett fra at jeg enda ikke helt vet om dette med omega seks og ni. Hva er forskjellen fra omega tre, og hvorfor kan det være viktig?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 16:00   #22
Isalien
Medlem
 
Isalien sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 47
Innlegg: 312
Isalien er ny på veien

Sv: Flunk ny på induksjon!

Bare en liten tilleggsopplysning: det er mye mer karbo i havsalt enn i lo-salt (og sikkert seltin).

Det er også en god del karbo i hvitløk, men det spørs jo hvilke mengde vi snakker om du bruker.

Hvordan går det?

Isalien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 16:10   #23
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Flunk ny på induksjon!

Går finfint!
Jeg må si jeg er veldig glad i sterke sedater, mannen sier jeg er i et rasende festlig humør, og korttidsminnet mitt er ikke på sitt sterkeste, men jeg kan nesten sitte oppe, og det virker som om ting gror
Gleder meg til det er helt bra igjen.
Har fått litt vondt i nakken pga sittestillingen min da, men pinexen tar igrunn brodden av det også
Spiser litt mindre enn normalt om dagen, men det er jo ikke så rart når jeg bare sitter/ligger stille.

Jeg bruker for tiden seltin. Hvordan ligger det an? Brukte confecta havsalt før. Visste ikke at det er karber i det i det hele tatt, jeg! Hvitløk har vel omtrent samme karbemengde som løk, men i en annen størrelsesorden så klart. Bruker nok minst ett fedd om dagen, og tar det med i regninga på det jeg spiser

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 16:35   #24
Isalien
Medlem
 
Isalien sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 47
Innlegg: 312
Isalien er ny på veien

Sv: Flunk ny på induksjon!

Godt å høre at det går bedre! Ja, jeg har lest at havsalt har mye mer karbo enn salt som egentlig ikke har noe.

Når jeg nevnte det med hvitløk var det fordi jeg så for meg at du spiste en oliven med en hvitløksbåt i liksom, i ti-tall.

Isalien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 17:08   #25
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Flunk ny på induksjon!

Aha!
Hehe, jeg håper jeg var pen mens jeg spiste, i ditt indre bilde altså

Du har ett poeng der. Men jeg har brukt å kjøpe de som er marinert i hvitløk, har aldri sett noen som har et helt fedd inne i seg. Men marinerte fedd er supergodt å bruke i gryter og sånn! Og så har de en helt annen spiselighet når de er marinerte. Husker ikke hvor mye det er i ett fedd, men det kan jeg jo sjekke straks på fine matpådata-programmet!

Der ja! Det er 0,7 karber i ett fedd. Ikke mye å bekymre seg for med andre ord
Hvitløk er jo så uendelig bra på mange måter, samt at det gjør maten herrlig!
Kan ikke forestille meg lenger den tiden da folk snakka negativt om hvitlølsånde, for eksempel ei halvt polsk jente i klassa mi fikk stadig høre at hun stinka hvitløk. Ingen andre brukte det på den tiden. Nå hadde man ikke tenkt på det en gang

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvite bønner under induksjon? Trillian Induksjonen 7 14-01-07 22:43
Atkins Morning Shine og induksjon tech Spørsmål og svar 3 09-01-07 23:12
Drikke under induksjon Bigmamma Spørsmål og svar 3 21-10-06 18:31
Induksjon Nanett Induksjonen 11 16-03-05 13:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no