Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Jogging/løping - får krampe etter få minutter

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-03-10, 11:46   #1
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 45
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Jogging/løping - får krampe etter få minutter

Jeg prøver å få pisket opp kondisjonen og samtidig økt forbrenningen min sånn at det siste kroppsfettet skal vike tilbake.
Men jeg sliter med at når jeg begynner å løpe på tredemølla så får jeg etter få minutter (ofte bare et par-tre minutter) krampe bak i leggene.
Eneste måten å unngå eller begrense dette er å starte med rask gange i 15-20min før jeg begynner å løpe, men det er jo mye bortkastet tid, og ofte hjelper ikke det heller.
Hva kan det være som forårsaker dette?
Vil gjerne klare å karre meg opp til en kondisjon som setter meg i stand til å løpe en times tid.

__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 12:04   #2
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 58
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: Jogging/løping - får krampe etter få minutter

Du varmer opp først, før du starter løpingen? Tar du magnesium? -det pleier å hjelpe mot muskelkramper.

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 18:36   #3
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Jogging/løping - får krampe etter få minutter

Jeg har brukt en løpetrener på iPhone (321 Run) til å bygge kondisjon. Det er intervalltrening med alternerende gåing og løping. Jeg har fulgt programmet Sofapotet til 30 min. Husker jeg slet med første økten som er 60 sek løping 90 sek gåing i 20min, etter 6 uker (3 økter per uke) nådde jeg 30 minutter sammenhengende løping. Jeg bruker fortsatt økt 18 når jeg trener, den er 10 minutter oppvarming med 45 sek løping, 15 sek gåing etterfulgt av løping i 30 min (jeg fortsetter så lenge jeg ønsker/har igjen på ruten).

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 20:58   #4
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Jogging/løping - får krampe etter få minutter

Opprinnelig lagt inn av screwball, her.

Jeg prøver å få pisket opp kondisjonen og samtidig økt forbrenningen min sånn at det siste kroppsfettet skal vike tilbake.
Men jeg sliter med at når jeg begynner å løpe på tredemølla så får jeg etter få minutter (ofte bare et par-tre minutter) krampe bak i leggene.
Eneste måten å unngå eller begrense dette er å starte med rask gange i 15-20min før jeg begynner å løpe, men det er jo mye bortkastet tid, og ofte hjelper ikke det heller.
Hva kan det være som forårsaker dette?
Vil gjerne klare å karre meg opp til en kondisjon som setter meg i stand til å løpe en times tid.

Skjer det når du løper på fast underlag også? Tredemøller "drar" foten bakover for deg, så de gir et ganske unaturlig bevegelsesmønster. Det kan ha noe med det å gjøre.

  Svar med sitat
Gammel 08-03-10, 07:45   #5
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 45
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Sv: Jogging/løping - får krampe etter få minutter

Opprinnelig lagt inn av sirimor, her.

Du varmer opp først, før du starter løpingen? Tar du magnesium? -det pleier å hjelpe mot muskelkramper.

Ja og nei. Varmer opp ja, men tar ikke magnesium. Tar dessverre ingen kosttilskudd/vitaminer. Burde nok det.

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Jeg har brukt en løpetrener på iPhone (321 Run) til å bygge kondisjon. Det er intervalltrening med alternerende gåing og løping. Jeg har fulgt programmet Sofapotet til 30 min. Husker jeg slet med første økten som er 60 sek løping 90 sek gåing i 20min, etter 6 uker (3 økter per uke) nådde jeg 30 minutter sammenhengende løping. Jeg bruker fortsatt økt 18 når jeg trener, den er 10 minutter oppvarming med 45 sek løping, 15 sek gåing etterfulgt av løping i 30 min (jeg fortsetter så lenge jeg ønsker/har igjen på ruten).

Nå har ikke jeg iPhone, men takker for tipset. Jeg har forsøkt podrunner tidligere, men progresjonen ble ødelagt av sykdom. Kanskje jeg skulle gi det et forsøk igjen.

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

Skjer det når du løper på fast underlag også? Tredemøller "drar" foten bakover for deg, så de gir et ganske unaturlig bevegelsesmønster. Det kan ha noe med det å gjøre.

Nei, jeg har ikke opplevd dette når jeg løper på fast underlag, så ikke usannsynlig at du er inne på noe her.

__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 08-03-10, 08:45   #6
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Jogging/løping - får krampe etter få minutter

Hvordan er skoene?

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 08-03-10, 09:10   #7
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 45
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Sv: Jogging/løping - får krampe etter få minutter

Opprinnelig lagt inn av Areola, her.

Hvordan er skoene?

Cheap shit...

__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 08-03-10, 09:18   #8
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Jogging/løping - får krampe etter få minutter

Der har du trolig grunnen

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 10-03-10, 15:11   #9
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 45
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Sv: Jogging/løping - får krampe etter få minutter

Uffda....

Hvordan vet man hva som er bra sko? Har hørt at å kjøpe dyre sko uansett ikke er en garanti for at de er bra for MIN fot.

__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 10-03-10, 15:23   #10
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Jogging/løping - får krampe etter få minutter

Bor du i nærheten av löplabbet? (http://www.loplabbet.no/)
De analysere foten din og sjekker pronasjonen din på tredemølle!
Jeg fant meg fine og gode sko til 1300,- vel verdt fordi jeg vil beholde knærne mine et par flere år Jeg merket forskjellen i skoa det sekundet jeg fikk skoene på meg.

Det er selvfølgelig ikke noe vits i å kjøpe dyre sko bare fordi de er dyre!

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 13:21   #11
swift
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 3
swift er på en erverdig vei

Sv: Jogging/løping - får krampe etter få minutter

Hei, jeg hadde samme problemet som deg, det kjentes ut som om noen slo meg med et balltre i leggene når jeg løp...
Legen min anbefalte 2 x 300 mg per dag magnesium i 3 uker (eller til symptomene forsvant), og deretter 1 x 300 mg per dag. Årsaken er visstnok at magnesiummangel kan medføre "kalsifisering" av muskelvev og at dette gjør musklene stive og vonde. Jeg har ikke kjent noe til smertene etterpå.

swift er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Krampe med magnesium? Abbe Kosttilskudd 29 02-09-09 13:26
Pål: Hva gir best resultat løping? Keto el Fedon? BitTorres Trening 3 14-06-09 20:46
Krampe i korsryggen ... Sense Ketolysekuren 1 19-06-08 20:37
Løping og elipse trude.lutt Trening 3 27-04-08 10:39
Jogging og vonde skuldre? Tingeling Trening 10 13-06-05 11:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no