Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Er det fryktelig dyrt med ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-05-07, 10:13   #1
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Er det fryktelig dyrt med ...

...kosthold til Ketolyse-kuren?

MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 10:21   #2
Monen
Medlem
 
Monen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 40
Innlegg: 403
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er det fryktelig dyrt med...

Mange sier de synes det er dyrt, men jeg bruker mindre penger på ketolyse enn til vanlig. Dette er en kombinasjon av at jeg spiser mindre mat, og at jeg spiser mindre ute

__________________
-13.1 kilo
Monen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 20 karber om dagen Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 10:30   #3
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Er det fryktelig dyrt med...

Jeg tenker på dette med å hele tiden ha kjøleskapet fullt av riktig mat. Barna mine skal jo ha vanlig mat, så jeg må jo ha det også. Har bestilt boka på Bokkilden nå, så da gleder jeg meg til ta fatt.

MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 10:36   #4
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Er det fryktelig dyrt med...

Opprinnelig lagt inn av MorStine, her.

Barna mine skal jo ha vanlig mat.

Ketolyse kuren er jo vanlig mat? Det er bare mindre av ting som brød, pasta, poteter og sånn. De kan fint spise det samme, men med litt annet tilbehør.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 10:41   #5
Tusta85
Seniormedlem
 
Tusta85 sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.811
Tusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastisk

Sv: Er det fryktelig dyrt med...

Min lille spiser det samme som meg. Men hun får også brød, poteter, ris osv. Så det er ikke mye forskjellig i utgangspunktet. Ingenting er verre enn hva man selv gjør det til.

__________________
Jornalen min
I første omgang...


Tusta85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 10:46   #6
Stinen
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.055
Stinen er et fyrlysStinen er et fyrlysStinen er et fyrlysStinen er et fyrlysStinen er et fyrlys

Sv: Er det fryktelig dyrt med...

Jeg syns ikke det er dyrt i det heletatt. Men det spørs hva som er utgangspunktet. Jeg har alltid spist mye rent kjøtt og veldig lite "rimelige" ferdigprodukter, så merker ikke noe forskjell

Stinen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarb Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 10:47   #7
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Er det fryktelig dyrt med...

Okei. Men jeg kan vel feks ikke spise lapskaus (som jeg skal alge i dag) siden det er det jo både mel og poteter i... Så da tenkte jeg å steke kjøtt til meg selv ved siden av. Jeg er ikke i gang enda, siden jeg il lese boka føst, men keg prøver å kutte inn på karbohydratene mens jeg venter på den. Vet jo ikke blandingsforhold og hvordan man skal sette sammen noen ting enda. Men til frokost i dag lagde jeg meg en omelett av 2 egg, en bitteliten løk, en klype pepper og en klype Seltin. Har drukket masse vann, det gjør jeg alltid. Noen tips å komme med mens jeg venter?

MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 10:51   #8
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Er det fryktelig dyrt med...

Prøv å få i deg ca 30g protein i måltidet. (Dvs 3-4 egg i en omelett, ca 150g kjøtt/fisk, ca 120g ost, 150g pålegg, osv.).

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 11:03   #9
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Er det fryktelig dyrt med...

Opprinnelig lagt inn av Lise, her.

Prøv å få i deg ca 30g protein i måltidet. (Dvs 3-4 egg i en omelett, ca 150g kjøtt/fisk, ca 120g ost, 150g pålegg, osv.).

3-4 egg? :dåne: Okei.
Men pålegg? Kan jeg spise brød/knekkebrød? Forstått det som om det er bannlyst jeg. At det bare er sånt soyabrød som går an...
Har mye å lære skjønner jeg!

MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 11:22   #10
Monen
Medlem
 
Monen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 40
Innlegg: 403
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er det fryktelig dyrt med...

Skal ikke spise noe vanlig brød på ketolyse, nei..
Jeg spiser nå 1 wasa fiber+ om dagen, inneholder. 5 KH. Men jeg har holdt på 7 mnd, vil ikke anbefale det i begynnelsen!

__________________
-13.1 kilo
Monen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 20 karber om dagen Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 11:58   #11
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Er det fryktelig dyrt med...

Opprinnelig lagt inn av Monen, her.

Skal ikke spise noe vanlig brød på ketolyse, nei..
Jeg spiser nå 1 wasa fiber+ om dagen, inneholder. 5 KH. Men jeg har holdt på 7 mnd, vil ikke anbefale det i begynnelsen!

Dette kan bli tøft, jeg er nemlig AVHENGIG av Wasa Sport med makrell i tomat. Men men... Skal nok klare meg uten når jeg kommer skikkelgi i gang, har ikke spist noe med mel el på to dager. Men har selvfølgelig ikke den riktige balansen mellom mat og reønt enda, siden jeg ikke har noe å følge. Men jeg prøver å komme i gang i allefall. Skal lage meg en kyllingfilet til lunsj med issalat og løk. Kommer meg ikke i butikken før tidligst i morgen, så jeg må lage av det jeg har...

MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 17:39   #12
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Er det fryktelig dyrt med...

Ketolyse mat kan være dyrt.
Det finnes ikke noe billigere enn poteter, sukker, loff, nudler og pasta . Mye billigere enn salat, grønnsaker, rent kjøtt og sjømat.
Dette er politisk bestemt, og det finnes en mektig sykker-lobby som er vanskelig å stå imot.

Så er da også forekomsten av fedme i USA 50% blandt negre i de laveste sosiale lag.

Heldigvis utgjør mat en mindre post på familieøkonomien nå enn tidligere så vi KAN velge.

Møe hadde vært gjort med en sukkeravgift på 20 kr/ kg og 10 kr pr kg på raffinert mel, samt frittak for merverdiavgift og fri import av grønnsaker Men så er jo Senterpartien i regjeringen og de må jo støtte bøndene som helst dyrker korn og poteter. Og bøndene må beskyttes mot import av solmodne, sunne og billige frukter og grønnsaker fra utlandet.

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 20:08   #13
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Er det fryktelig dyrt med...

Opprinnelig lagt inn av MorStine, her.

3-4 egg? :dåne: Okei.
Men pålegg? Kan jeg spise brød/knekkebrød? Forstått det som om det er bannlyst jeg. At det bare er sånt soyabrød som går an...
Har mye å lære skjønner jeg!

Du skal ikke spise det på Ketolysekuren nei, jeg svarte deg på hva som ville være lurt å gjøre i en overgangsperiode til du hadde lest boken og skulle gå i gang med ketolysekuren.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 20:11   #14
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Er det fryktelig dyrt med...

Jeg vil påstå at utgiftene på mat er halvert siden jeg begynte på ketolyse.

Men det er vel muligens fordi jeg ikke kjøper en japp, en pose cheez doodles og ei flaske brus om dagen lengre.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 20:26   #15
touran
Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Klepp
Alder: 41
Innlegg: 58
touran er på en erverdig vei

Sv: Er det fryktelig dyrt med...

mye billigere her og, ikke så ofte ut å spise, aldri snop osv...

__________________
Ferdig slanket, nå 62 kg - på det meste 94,6 kg.
touran er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Alt med måte! Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 00:25   #16
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Er det fryktelig dyrt med ...

Etter at jeg begynte med lavkarbo og grønnsaker så har ihvertfall jeg oppdaget at grønnsaker er veldig dyrt! Så jeg spiser bare 1 til 2 ganger av det hver dag.

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 10:11   #17
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Er det fryktelig dyrt med ...

Matbudsjettet mitt har gått ned. De største grunnene for det er at jeg ikke kjøper halvfabrikata, ferdimat og godteri.. Og jeg er blitt mye flinkere å porsjonere maten.. Mindre svinn av det gitt...

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jippi! Jeg Klarte det. På sykkel til Hallingdal Kristian Livets lyse side 15 05-10-08 23:39
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no