Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Pastiller

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-02-09, 13:23   #1
Sisla
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 28
Sisla er på en erverdig vei

Pastiller

Hei,
Jeg er helt ny her, men selv om jeg har lest så øyet er stort og vått, så har jeg fortsatt noen spørsmål.

1. Hva er hovedforskjellen på Lindberg og Atkins? At Lindberg måler GI mens Atkins karbo? Hva er årsaken til at dere velger det ene fremfor det andre?

2. Jeg spiser Nicorette tyggegummi. Noe sier meg at dette er noe jeg må kutte ut?

3. Jeg drikker ikke melk annet enn i kaffe latten som jeg lager meg hjemme - kanskje to om dagen med suketter. Bør jeg kutte ut dette?
Jeg forstår ikke hvorfor man blir anbefalt å spise fløte, men ikke kan drikke melk?

4. Jeg får så sinnsykt dårlig ånde når jeg spiser lavkarbomat. Kan jeg tygge pastiller?

5. Kan jeg spise alt av grønnsaker?

Noe av dette står sikkert i andre tråder, men jeg tror jeg kommer til å bruke uker på å komme igjennom det, så jeg hadde blitt glad om dere gav meg noen startråd.

Til slutt er jeg litt nysgjerrig på hva som er favoritten blant matvarene dere kan spise. List gjerne opp 5 stykker

Takk - nå skal jeg snart ut å kjøpe målbånd

Sisla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 17:25   #2
Mellon
Seniormedlem
 
Mellon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Jæren
Innlegg: 925
Mellon har en fantastisk aura rundt segMellon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Pastiller

Opprinnelig lagt inn av Sisla, her.

Hei,
Jeg er helt ny her, men selv om jeg har lest så øyet er stort og vått, så har jeg fortsatt noen spørsmål.

1. Hva er hovedforskjellen på Lindberg og Atkins? At Lindberg måler GI mens Atkins karbo? Hva er årsaken til at dere velger det ene fremfor det andre? Dette vet jeg ikke, går på egenkomponert lavkarbo jeg, og ser vel mest på karber, men tenker også litt GI

2. Jeg spiser Nicorette tyggegummi. Noe sier meg at dette er noe jeg må kutte ut? Vet jeg ingenting om

3. Jeg drikker ikke melk annet enn i kaffe latten som jeg lager meg hjemme - kanskje to om dagen med suketter. Bør jeg kutte ut dette?
Jeg forstår ikke hvorfor man blir anbefalt å spise fløte, men ikke kan drikke melk? Er litt usikker på fløte kontra melk, men melk inneholder nok mer sukker enn fløte, er nok det som er noe av grunnen. Noen velger å kutte ut søterstatning som suketter, det er vel egentlig bare å prøve seg frem etter min mening. Du kunne jo prøvd en til to uker uten kaffien, en bør nemelig holde seg unna koffein har jeg lest. Selv drikker jeg grønn te

4. Jeg får så sinnsykt dårlig ånde når jeg spiser lavkarbomat. Kan jeg tygge pastiller? Du kan spise store IFA

5. Kan jeg spise alt av grønnsaker?
Jeg spiser ikke grønnsaker som vokser under bakken jeg da, men litt usikker her. Grønnsaker under bakken har gjerne mye stivelse.

Noe av dette står sikkert i andre tråder, men jeg tror jeg kommer til å bruke uker på å komme igjennom det, så jeg hadde blitt glad om dere gav meg noen startråd.

Til slutt er jeg litt nysgjerrig på hva som er favoritten blant matvarene dere kan spise. List gjerne opp 5 stykker

1. babyost
2. tapas boller
3. cream cherry ost
4. sukkerfrie drops fra apoteket (når søtsuget melder seg)
5. avokado med en dæsj rømme til

Takk - nå skal jeg snart ut å kjøpe målbånd

Jeg er langt fra noen ekspert, men prøver å svare alikevel, svarene mine er med rød skrift her, håper flere vil svare for jeg er litt nysjerrig selv på enkelte punkter.

__________________



Startvekt
76,7- 15.08.13 Første delmål: 70 kg Endelig mål: 65 kg
Min journal Min mat
Mellon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 17:31   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Pastiller

Ang. melk og fløte:
Vi skal ha mest mulig fett og minst mulig karbohydrater.

(Lett-)Melk har 4.7g karber og 1.5g fett.
Kremfløte har bare 2.9g karber og så mye som 38g fett!

Et glass melk (2dl) vil jo bruke opp halvparten av dagens karber for oss på ketolyse feks!

Og kumelk er for kalver, ikke voksne mennesker!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 18:20   #4
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Pastiller

Vedr. dårlig ånde - prøv med et godt munnvann....jeg bruker SB12 - og det hjelper faktisk!

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 22:21   #5
Sisjord
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 1
Sisjord er på en erverdig vei

Sv: Pastiller

jeg bruker listerine å det funker kjempe bra, pluss at jeg spise store IFA da... har testet ut dette med urinstixs å de slår ikke ut på de hvertfall...

Sisjord er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-02-09, 23:14   #6
froken
Medlem
 
froken sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: rogaland
Alder: 53
Innlegg: 76
froken er på en erverdig vei

Sv: Pastiller

Er det noen som vet om det finnes salt lakris pastiller vi kan spise på lav karbo?

froken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lite karbo i maten Svar med sitat
Gammel 20-02-09, 23:25   #7
valleygirl
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Pastiller

kan ikke huske at atkins tar opp dette med GI

  Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 23:08   #8
Sisla
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 28
Sisla er på en erverdig vei

Sv: Pastiller

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Vedr. dårlig ånde - prøv med et godt munnvann....jeg bruker SB12 - og det hjelper faktisk!

Ja, det gjør det faktisk. Takk for tipset.

Sisla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Pastiller? Stramma Spørsmål om matvarer og oppskrifter 10 16-10-09 11:44
Pastiller etc. MaHa Ketolysekuren 7 09-02-09 14:17
Pastiller/drops ? guro_no Ketolysekuren 6 02-05-08 13:04
Drops, pastiller ol? ocean_star Spørsmål og svar 20 09-10-07 15:42
Pastiller? bluVelvet Induksjonen 4 24-01-07 18:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no