Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Annen mat

Hummus (kikertpuré)

Annen mat Her kan dere poste alt det som ikke passer under de andre kategoriene. Feks. lavkarbosauser, dressinger, og gode erstatninger for ting en savner når en spiser lavkarbomat.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-09-08, 00:34   #26
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Hummus (kikertpuré)

Opprinnelig lagt inn av scartz, her.

aaah, KÅLrabi! :P hehe, jeg satt ett par sekunder forlenge med ordet kålrabi når jeg skulle skrive det, ble veldig usikker... pluss til tider sniker dialekten min seg inn uten at jeg merker det.

Eg e fra sandnes vettu, bler møyje dialektskriving på msn te tide då

Haha, jeg er fra Stavanger (bor i Sandnes) men skjønte heller ikke helt den der "kolrabi" før etter et par minutter. Jeg sier jo "kålerabi", det er vel egentlig det som er dialekten vår? Vent litt ... Kålerabi, kolerabi... Kollerabi. Nei nå blir jeg helt usikker her. Tror kanskje vi sier kolerabi? Nei jeg sier kålerabi. Kåålerabiii ... Herregud jeg vet fader ikke hva jeg sier jo! Sandnesdialekten er jo bittelitt bredere enn Siddis-dialekten.

Jo, kolerabi sier jeg! Nei? Jo! KOLERABI. Kolerabistappa.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 22-09-08, 08:39   #27
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Hummus (kikertpuré)

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Haha, jeg er fra Stavanger (bor i Sandnes) men skjønte heller ikke helt den der "kolrabi" før etter et par minutter. Jeg sier jo "kålerabi", det er vel egentlig det som er dialekten vår? Vent litt ... Kålerabi, kolerabi... Kollerabi. Nei nå blir jeg helt usikker her. Tror kanskje vi sier kolerabi? Nei jeg sier kålerabi. Kåålerabiii ... Herregud jeg vet fader ikke hva jeg sier jo! Sandnesdialekten er jo bittelitt bredere enn Siddis-dialekten.

Jo, kolerabi sier jeg! Nei? Jo! KOLERABI. Kolerabistappa.

HAHA skambra ! :P Vel, når du påpekte det ble jeg litt usikker... har smakt på ordet i noen minutter, og har bestemt meg for at jeg sier kOÅlerabi. En god blanding! :P Dialekten min er litt fucka, da begge foreldrene mine snakker veldig pent (oslo-ish). Så jeg blir godt mobba når jeg spør etter en POSE eller SKIVE istedet for påse og sjeva :P

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 22-09-08, 18:19   #28
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hummus (kikertpuré)

Men Iset! Lurer fortsatt på dette jeg da

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Mmmm! Falafel! En av mine evige favoritter fra veggis-tiden.
MEN finnes det en måte å lage falafal på uten å fritere dem? (Husker at jeg stekte dem i en fingerbredd med olje... Kremt, det var vel solsikke- eller soyaolje det den gangen... *Host* *kremt*...)

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 22-09-08, 18:20   #29
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Hummus (kikertpuré)

Da jeg lagde falafel i sin tid, tror jeg at jeg bare stekte dem, jeg ...

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 22-09-08, 18:33   #30
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Hummus (kikertpuré)

Jeg har pleid å steke dem ja. Eller ... Nei, jeg pleier å en mellomting mellom å steke og fritere. Jeg har ganske mye olje (1-2 cm?) i en panne og så lar jeg bollene frese i oljen. Ikke akkurat sunt, men det er så sjelden jeg lager det.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 22-09-08, 19:27   #31
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hummus (kikertpuré)

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg har pleid å steke dem ja. Eller ... Nei, jeg pleier å en mellomting mellom å steke og fritere. Jeg har ganske mye olje (1-2 cm?) i en panne og så lar jeg bollene frese i oljen. Ikke akkurat sunt, men det er så sjelden jeg lager det.

Akkurat som jeg gjorde, ja! Men, jeg tror jeg skal ha en oppskrift på falaffelburgere et sted. Om man gjør dem flatere, og steker dem fort på høy varme, så kan det jo hende det funker fett!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 22-09-08, 19:35   #32
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Hummus (kikertpuré)

Når jeg tenker meg om gjorde jeg nok sånn som dere, ja ...

Men hvis man steker først kan man kanskje ettersteke dem i ovnen, for å få dem gjennomvarmet?

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 22-09-08, 20:20   #33
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hummus (kikertpuré)

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Når jeg tenker meg om gjorde jeg nok sånn som dere, ja ...

Men hvis man steker først kan man kanskje ettersteke dem i ovnen, for å få dem gjennomvarmet?

Lurt!
Tenkte det var digg å ha som en sidedish ved siden av maten, eller som noe man kan ta med seg som en rask matbit! (De er jo også gode når de er kalde ).

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 29-09-08, 21:14   #34
quebec
Seniormedlem
 
quebec sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: sandnes
Innlegg: 757
quebec har en fantastisk aura rundt segquebec har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hummus (kikertpuré)

nam, høres veldig godt ut både med hummus og falafel, skal se om det ikke kan prøves ut i uka

__________________
minus 26kilo -so far




quebec er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lost on the highway Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 11:56   #35
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: Hummus (kikertpuré)

Har kjøpt en ferdig hummus, og lurer fremdeles litt hva jeg kan servere den til ... Har faktisk også kjøpt tahini, uten at jeg kunne huske å sett noe om det her inne. Står på boksen at den inneholder 0 karbohydrater, men på diett.no står det 23 gram på sesamfrø (var flere varianter, så jeg tok bare den første på norsk) og 26 gram på tahini.

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hummus Fase 1 Aline Annen mat 11 17-10-11 23:00
Kan jeg spise hummus? Turi Oppskrifter 4 02-01-08 21:02
Hummus jeef-micro Annen mat 6 04-09-05 22:52
Djevel-egg Med Hummus Marianne Mellommåltider 0 11-05-05 19:45
Kikertpure Skorpia Middag 2 08-04-04 14:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no