Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Luftig kyllingsuppe med avokado

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-02-08, 11:33   #1
Sivensvans
Seniormedlem
 
Sivensvans sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.112
Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

Luftig kyllingsuppe med avokado

4 porsjoner

4 kyllingbryst/evt kylling i strimler (beregn i alle fall ca 100 g kylling pr pers)

1 ss smør
1 liten løk eller 2 sjalottløk, hakket
1/2 ts karripulver
1 ss hakket fersk eller 1/2 ts tørket timian
1/2 rød chilipepper, renset og finhakket
8 dl kyllingkraft (ekte vare eller vann pluss fond eller terning)
2 dl fløte
1 avocado

1/2 ts fruktose (eller det søtningsmiddelet du foretrekker)
salt og pepper

Smelt smøret i en kjele på middels varme og ha i hakket løk.
Fres til løken blir blank, og ha i karripulver, timian, og chilipepper.
Fres det hele i ett minutt til, og ha i kraft og matfløte.
La suppen småkoke i 5 minutter

Mens suppen koker steker du kyllingbrystene med ønsket krydder, gjerne bare salt og pepper. La gjerne kjøttet trekke ferdig i ovnen på lav temperatur etter at det er brunet. Det gir et saftigere resultat.

Bruker du kyllingkjøtt i strimler, steker du dette i pannen.

Del avocadoen i 2 og ta ut steinen. Ta deretter ut avocadokjøttet med en skje og kutt det i terninger. Ha avocadoen i suppen og bruke en stavmikser eller foodprosessor til suppen blir helt glatt og luftig. Bruker du blender blir suppen enda luftigere.
Smak til suppen med fruktose, salt og pepper.

Legg kjøttet i dype tallerkner - hvis du har stekt kyllingbryst skjærer du dem i skiver først. Hell den varme suppen over kjøttet.
Dryss gjerne litt finhakkede friske urter over!

Nam!

Oppskriften er hentet fra GI-kokeboken for hele familien FRISK METT og GLAD - av Per Lauritz Lien


Sist redigert av Sivensvans : 26-02-08 kl 12:03.
Sivensvans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig stivelse i maten min, takk! :) Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 11:44   #2
Sol
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 63
Innlegg: 373
Sol har en fantastisk aura rundt segSol har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Luftig kyllingsuppe med avokado

Dette hørtes godt ut. Potensiell lørdagskos for meg og min familie!
Anbefaler du boka oppskriften er hentet fra? Har lurt på å kjøpe den.

__________________



Velkommen til min journal
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=17383
Sol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo ala Fedon Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 11:50   #3
Sivensvans
Seniormedlem
 
Sivensvans sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.112
Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

Sv: Luftig kyllingsuppe med avokado

Den anbefaler jeg ABSOLUTT!!! En av de aller beste jeg har lest i alle fall - og, jeg må jo tilføye at jeg har HAUGEvis med kokebøker! ;-)

Sivensvans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig stivelse i maten min, takk! :) Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 12:06   #4
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Luftig kyllingsuppe med avokado

Det navnet høres kjent ut, er ikke det han Lindberg-kokken? Han har FANTASTISKE oppskrifter, jeg har klippet ut en drøss fra Norsk Ukeblad opp gjennom tidene, hehe.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 12:32   #5
Sivensvans
Seniormedlem
 
Sivensvans sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.112
Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

Sv: Luftig kyllingsuppe med avokado

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Det navnet høres kjent ut, er ikke det han Lindberg-kokken? Han har FANTASTISKE oppskrifter, jeg har klippet ut en drøss fra Norsk Ukeblad opp gjennom tidene, hehe.

Jo, det stemmer - det er samme typen! Og, nylig kom han altså ut med en hel bok med herligheter! (Skulle nesten tro jeg var forelska altså, hihi - men, jeg er blitt veldig begeistret for boken!)

Sivensvans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig stivelse i maten min, takk! :) Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 21:30   #6
Tidl. medlem
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Luftig kyllingsuppe med avokado

Kjøpte meg boken for noen måneder siden faktisk og tenkte jeg skulle prøve denne i dag. NAM, sier jeg bare! Det var nesten så jeg overspiste :P

  Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 21:42   #7
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Luftig kyllingsuppe med avokado

Den skal prøves!

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 21:54   #8
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Luftig kyllingsuppe med avokado

Hvor mange karber er det i suppa da?

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Info om diverse grønnsaker og frukt mofe Generell ernæringsdebatt 16 22-12-09 00:54
er du sukkerslave? sommerfugl Generell ernæringsdebatt 4 26-01-05 18:26


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no