Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Trenger råd, skal snart på ferie

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-07-08, 12:00   #1
bofse
Juniormedlem
 
bofse sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 56
Innlegg: 42
bofse er på en erverdig vei

Trenger råd, skal snart på ferie

Neste helg drar vi til Danmark, skal være borte i 14 dager.
Hvordan klare å holde seg i ketose på lange bilturer.
Vi pleier å spise burgere langs veien når vi er på ferie. Jeg må ha noe mat med så jeg ikke faller for friselsen, men hva holder seg i en varm bil.
Der vi skal være er det ikke de beste kokemuligheter. Er ikke stekeovn der, og jeg som pleier å spise så mye kylling.
Er det noen som vet om de har Lite øl i Danmark? eller hva kan jeg drikke på ute resturangene? Har de bacongull uten mye karbo? For å ikke glemme Atkins sjokoladen.

Hadde igentlig tenkt å ta ferie fra Atkins når vi drar. Men har kommet frem til at det ikke er aktuellt alikevel. Ikke tale om jeg vil gå opp de 10 jeg har klart å få av. Å pøser jeg på med karbo, og sukker regner jeg med at jeg blir dårlig i flere dager også.

bofse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 27-07-08, 12:34   #2
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Trenger råd, skal snart på ferie.

Først av alt ønsker jeg deg en fin tur! Det første jeg tenkte på, var å spise burger, men uten brød. Man kan jo bestille burgertallerken. Og be om ekstra salat (det gjør jeg). Eller pølse uten brød. Nøtter i veska i tilfelle krise er et must.
Og der du skal, kan du grille der? I så fall kan du jo se fram til en haug med nydelige måltider
jeg er enig med deg, ingen grunn å ikke forsøke å holde på kostholdet når man er på ferie. Men kanskje løse litt på snippen - f eks unne seg en is i ny og ne, eller som jeg har gjort, spist en HEL kurv med jordbær, klarte bare ikke å stoppe.
Da jeg var på hytta, spiste jeg sånne Sæthre fiberkjeks. Kun 3 g karber pr liten skive. Der var så godt! med rekesalat, kokt skinke, agurk, tomat og spirer. Man går gjerne ikke ned så mye, men heller ikke opp.
Kos deg uansett masse på ferien!

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 27-07-08, 13:17   #3
bofse
Juniormedlem
 
bofse sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 56
Innlegg: 42
bofse er på en erverdig vei

Sv: Trenger råd, skal snart på ferie

Takk
Her var det mange gode råd, jeg har vært litt redd for innholde i burger ute. Men ja og skeie ut med det og pølse uten brød kan vel være greit og unne seg i ferien. Så skal jeg fylle opp veska med nøtter, og kansje de kjeksene du skrev om til litt kveldskos. Vi har planer om å ta med oss liten grill, og håpe på at det er lov til å grille der. Vi har leid oss en liten hytte i en familiepark. Har aldri gjordt det før.
Er redd jeg ikke klarer å stoppe eller vist vi kjøper jordbær.
Ja det er ikke viktig for meg å gå ned i ferien, bare å ikke gå opp igjen.

bofse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 27-07-08, 13:21   #4
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Trenger råd, skal snart på ferie

Håper uansett dere får det flott! jeg kan ALDRI tenke meg at dere ikke kan grille utenfor hytta!
Jeg prøvde meg forresten på noe utrolig saftig og godt på grillen en gang på fisketur. Kuttet opp champingjong, chili og fetaost, pakket det inn i alufolie - oG på grillen. namm!
God ferietur

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvis jeg skal bake, hva trenger jeg? Lisekir Ketolysekuren 6 12-05-09 19:27
Nå skal vi snart i gang:) amatøren Ketolysekuren 3 30-06-08 20:22
Jeg skal ha ferie fra alt men trenger litt input og tips ... Starry Eyes Ketolysekuren 17 31-08-07 20:25
Hva trenger jeg av kosttilskudd og når skal jeg ta de? Melania Kosttilskudd 19 08-04-06 12:48
Skal til Polen, trenger tips.. Kalorien Spørsmål og svar 1 12-02-06 00:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no