Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Gikk rett i dørken! Hjelp!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-08-11, 15:36   #26
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Gikk rett i dørken! Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av bigmum, her.

Har jo vært hos legen og tatt blodprøver, men tror ikke han fant noe uvanlig, bortsett fra mitt vanlige lave stoffskifte og høy urinsyre

Elektrolytter er ofte ikke standard prøver. Ring legkontoret i morgen, du, og fortell om besvimelsen og spør om det ble tatt elektrolytter sist du tok blodprøver! Hvis ikke, bestill time til å få tatt dem!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 17-08-11, 15:59   #27
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Gikk rett i dørken! Hjelp!

Om ikke blodtrykket kan det være for lave kaliumverdier. Frukt inneholder mye kalium, og uten frukt og korn kan man få litt lite om man ikke spiser nok av andre matvarer med kalium i. Som nøtter, spinat, brokkoli, rosenkål og fisk.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 11:17   #28
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 54
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: Gikk rett i dørken! Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Du må høyre- klikke på bildet, kopiere bildeadressen og så bruke tegnet til å lime inn adressen!

Nå synes du sikkert at jeg er kjempeteit, Kitt.... men jeg får det fortsatt ikke til Hva mener du med å "kopiere bildeadressen"? Hvor finner jeg den? jeg kan jo ikke bare bruke selve adressen (www.xxl.no) - og det er den eneste jeg får opp...

Ups! Nå fikk jeg det plutselig til, men jeg bare høyreklikka på bildet, kopierte og limte det rett inn i svaret uten å bruke -tegnet. (Jeg fjernet bildet imidlertid for det ble så stort, får prøve meg frem med redigering av bildestørrelse ).

Beklager til dere som er interessert i årsaken til besvimelsen - forhåpentligvis får flere enn meg lært seg litt bilderedigering...

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 11:30   #29
bigmum
Medlem
 
bigmum sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 395
bigmum er ny på veien

Sv: Gikk rett i dørken! Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Om ikke blodtrykket kan det være for lave kaliumverdier. Frukt inneholder mye kalium, og uten frukt og korn kan man få litt lite om man ikke spiser nok av andre matvarer med kalium i. Som nøtter, spinat, brokkoli, rosenkål og fisk.

Frukt har jeg aldri spist noe av, aldri likt det ! Nøtter derimot spiser jeg myyye av, samme med brokkoli, så muligens har jeg greie kaliumverdier Men alle muligheter skal undersøkes

bigmum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kampen mot sukker Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 12:38   #30
amritam
Medlem
 
amritam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 429
amritam har en fantastisk aura rundt segamritam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gikk rett i dørken! Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av bigmum, her.

Ja jeg vet faktisk at lakris øker blodtrykket, men det er jo neppe forenelig med min ketolysekur...sukk....

Stockfleths selger små bokser med ren rålakris, men jeg vet jo ikke om de finnes i nærheten av deg...

amritam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost med allergiske begrensninger Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 20:24   #31
bigmum
Medlem
 
bigmum sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 395
bigmum er ny på veien

Sv: Gikk rett i dørken! Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av amritam, her.

Stockfleths selger små bokser med ren rålakris, men jeg vet jo ikke om de finnes i nærheten av deg...

Stockfleths? Kafferbar? Rålakris, det er vel endel karber i det også kanskje?

bigmum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kampen mot sukker Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 15:32   #32
amritam
Medlem
 
amritam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 429
amritam har en fantastisk aura rundt segamritam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gikk rett i dørken! Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av bigmum, her.

Stockfleths? Kafferbar? Rålakris, det er vel endel karber i det også kanskje?

Det er sikkert noen karber i det, men jeg aner ikke hvor mye, og det er litt vanskelig å finne noe info om det (irriterende). Men man trenger kanskje ikke så mye for å få en effekt på blodtrykket?

Ellers er jo kaffe en mulighet hvis du drikker det.

amritam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost med allergiske begrensninger Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 08:44   #33
tattoogl
Medlem
 
tattoogl sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Aurskog/Høland
Alder: 47
Innlegg: 172
tattoogl er ny på veien

Sv: Gikk rett i dørken! Hjelp!

Du får kjøpt Natriumklorid tabletter (salttabletter) på apoteket

tattoogl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Max 40 g karbohydrater Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Spiste lavkarbopizza og gikk rett ut av ketose Dolsi Ketolysekuren 10 29-04-11 20:28
Gjør jeg det rett ang % fordeling mellom fett og protein? Hjelp Happy girl Spørsmål og svar 0 08-04-11 14:12
Jeg trenger litt hjelp fra dere som kan litt, om jeg spiser rett eller ikke? TreningsFrøkna Mer enn 30 kg overvekt 10 07-02-11 18:49
Gikk tom! Cherry Spørsmål og svar 1 27-11-10 18:44
Alt gikk jo så bra ... Fofa Generell diskusjon 23 24-11-10 18:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no