Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Boots og kolesteroltesting

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-05-11, 12:04   #1
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Boots og kolesteroltesting

Hjelp.... Benytta meg av tilbudet om gratis kolesteroltest (totalkolesterol). Var spent etter vel 3 mnd. på ketolyse. Resultat: 6,85, hvilket er "moderat forhøyet". Nå ble jeg litt urolig.... Andre som har gjort dette ?

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 10-05-11, 13:09   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Boots og kolesteroltesting

Har du lest denne artikkelen?

Det finnes massevis av tråder her inne som forklarer hvorfor kolesterol ikke er farlig. Har du lest noen av dem?
Eller denne?


Er du engstelig, bestill legetime tidlig en morgen og få tatt alle blodprøvene som hører med FASTENDE!!!
Og så får du legen til å forklare hvert parameter ordentlig når svarene foreligger!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 10-05-11, 13:12   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Boots og kolesteroltesting

De burde egentlig bare skamme seg noe helt forjævlig.... Og hvertfall være kloke nok til å drite i å måle hvis ikke de får skilt mellom "dårlig" og "bra" kolesterol.

Svigermora mi var og målte seg og ble litt lettere hysterisk fordi at kolesterolnivået hennes var på 5.2 på den ene målingen og 5.07 eller noe sånt på den andre

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-05-11, 13:12   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Boots og kolesteroltesting

Nå fikk jeg sykt lyst til å stikke innom Boots etterpå og måle. Driver de på fortsatt?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-05-11, 13:14   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Boots og kolesteroltesting

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Nå fikk jeg sykt lyst til å stikke innom Boots etterpå og måle. Driver de på fortsatt?

9 dager fra den 4.
Joda, det bør vare enda om jeg skjønner artikkelen rett!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 10-05-11, 13:20   #6
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Boots og kolesteroltesting

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Har du lest denne artikkelen?

Det finnes massevis av tråder her inne som forklarer hvorfor kolesterol ikke er farlig. Har du lest noen av dem?
Eller denne?


Er du engstelig, bestill legetime tidlig en morgen og få tatt alle blodprøvene som hører med FASTENDE!!!
Og så får du legen til å forklare hvert parameter ordentlig når svarene foreligger!

Jeg vet jo dette... Men man blir litt satt ut . I tillegg ble jeg prakka på en pakke frokostblanding (nei takk !) og formaninger om å gå hjem å spise sunt. Samtidig - å gå inn i diskusjon med den lille snuppa som satt der og formante. Det gadd jeg ikke. Det hadde ikke blitt pent. Hun hadde ikke hørt om LCHF engang...

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 10-05-11, 15:04   #7
Tirililltove
Medlem
 
Tirililltove sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 169
Tirililltove er ny på veien

Sv: Boots og kolesteroltesting

Synes det taler for seg at det er Apotek, som selger kolesterolsenkende, og Mills som selger margarin, hørte en fikk med seg vita hjertego margarin med hjem
At folkehelsa hiver seg på de som tjener penger på å spre frykt synes jeg er lite objektivt.

Les og bli opplyst på dette, og ta evt en diskusjon med legen istedet.

__________________


Tirililltove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-05-11, 15:38   #8
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Boots og kolesteroltesting

I ettertid ser jeg jo at hele "kampanjen" (Boots sin) er tvilsom og jeg burde ikke fått utført testen i en slik amatørmessig sammenheng. Legestanden har jo i tillegg offentlig tatt avstand til hele kampanjen. Det som er ekstra tvilsomt er at det prøvetaker, resultatformidler og rådgiver mangler basal kunnskap. Jeg blir bedt om å gå hjem og trene minst 30 min. pr dag og spise "sunt". Dette forteller apotekets ansatte uten å spørre meg om verken min trening (6 timer pr. uke) eller kosthold (ketogent). Går Boots litt over grensene her ? Med å forordne "behandling" på et spinkelt grunnlag?

Jeg hadde tenkt å bestille legetime etter 4 mnd på ketolyse, noe som er snart. Skal følge rådene om å møte fastende. Blir spennende å se fordelingen når det gjelder godt og dårlig kolestereol. Jeg tipper også at bra blodtrykk og formodentlige fine blodsukker-verdier vil ha en betydning i totalbildet.

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 10-05-11, 16:00   #9
halkatlala
Seniormedlem
 
halkatlala sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: hamar
Alder: 46
Innlegg: 591
halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Boots og kolesteroltesting

jeg gikk innom apoteket og fikk målt for morroskyld (bare for å sammenligne resultatet med det jeg fikk hos legen 7,9) fikk resultat HI på apoteket og måtte ta prøven en gang til (uten annet resultat) dama måtte lese halve manualen før hun fant ut at apparatet dems ikke greier å måle høyere enn 7,8... jeg fikk også tilbud om hjertegod frokostblanding og noen halvhjerta kostholdsråd før jeg sa at jeg spiser ketogent. da fikk pipa hennes en annen låt! hun sa jeg skulle glemme alt hun hadde sakt om kostholdet og fortsette med det jeg driver med. faren hennes hadde hatt kreft og blitt gitt opp av legene. han hadde begynt på lchf og etter en stund var svulstene borte uten medisiner

__________________


halkatlala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 10-05-11, 17:09   #10
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Boots og kolesteroltesting

Det skulle ikke være lov å måle en verdi på den måten, som er totalt verdiløs i seg selv. Og så late som om det er noe de gjør for å være snille. De spiller på usikkerhet og skremmer mennesker. Men det viktigste er vel å selge
Becel (tilsvarer vel VitaHjertego her hjemme) kjørte omtrent tilsvarende kampanje i Sverige for to vintre siden. De fikk mye kritikk da.
Godt å høre/lese at legene også her i Norge går ut og kritiserer kampanjen. Synes Nasjonalforeningen for folkehelsen burde hatt litt bedre gangsyn og ikke blitt med på en slik kampanje.

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-05-11, 18:38   #11
frøken
Medlem
 
frøken sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Innlegg: 400
frøken er ny på veien

Sv: Boots og kolesteroltesting

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.


Er du engstelig, bestill legetime tidlig en morgen og få tatt alle blodprøvene som hører med FASTENDE!!!
Og så får du legen til å forklare hvert parameter ordentlig når svarene foreligger!

Hvis man ikke er fastende, kan verdiene bli høyere enn de skal være da?

__________________
trening august:530 min


frøken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-05-11, 19:29   #12
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Boots og kolesteroltesting

Opprinnelig lagt inn av frøken, her.

Hvis man ikke er fastende, kan verdiene bli høyere enn de skal være da?

Så vidt jeg har skjønt er det derfor man skal ta disse prøvene fastende!
Om ikke annet er man da sikker på at man har eliminert en mulig feilkilde!
Dessuten bør kolesterol, triglyserider, fastende blodsukker og c- peptid ofte sees i forhold til hverandre og dermed tas samtid under like forhold!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 10-05-11, 20:06   #13
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Boots og kolesteroltesting

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Så vidt jeg har skjønt er det derfor man skal ta disse prøvene fastende!
Om ikke annet er man da sikker på at man har eliminert en mulig feilkilde!
Dessuten bør kolesterol, triglyserider, fastende blodsukker og c- peptid ofte sees i forhold til hverandre og dermed tas samtid under like forhold!

Dette er vel årsaken til reaksjonen fra legestanden til hele prosjektet. I tillegg skal vel prøven(e) tolkes og ses i en sammenheng. Noe som en apotekansatt i de fleste (alle?) tilfeller ikke har forutsetning for.

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 10-05-11, 20:15   #14
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Boots og kolesteroltesting

Jeg tok den testen! var på apoteket for mor da de spurte om noen ville testes.
Spurte om man ikke skulle ta det fastende, men dama sa neida, det gjelder bare
*** prover det. Noe om blodsukker ol..
Vel, jeg tok testen og fikk 6,52. Jenta som tok nden sa ifra at dette er kun en enkel test, er du intr i å vite mer eller sjekke dypere, må du til legen.'
Hun sa de gjorde dette for å få folk oppmerksomme på det. Hun fortalte også at kvinner ofte har mye av det gode kolesterolet, og at det kunne variere fra dag til dag.
Fikk også posen med frokostblanding, den gav jeg til mor for hun er så glad for slikt...

men, jeg skal be om en skikkelig test fastende neste gang jeg skal ta prøver på stoffskiftet, for sist jeg testet meg, for flere år siden, var det på 4 , noe.

Vi har vistnok høyt kolesterol i familien, ikke visste jeg dèt før nå.

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 10-05-11, 21:32   #15
taraquin
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 291
taraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snill

Sv: Boots og kolesteroltesting

totalkolesterol er i mine øyne en ubrukelig test, fordelinga LDL, HDL og triglycerider er langt mer interessant, måling av partikkelstørrelsen til LDL er også viktig. Det finnes studier som viser at LDL og triglycerider går ned mer på lavkarbo enn lavfett, ironisk når de offisielle anbefalingene er å redusere fett og øke karbo. Kanskje apotekene, legemiddelindustrien og flere ønsker seg flere kunder?

Litt avsporing men jeg målte kolesterol for noen år tilbake. Jeg var da middels trent, levde på drittmat (åt godteri, snacks, brus, vanlig saft) hver dag, spiste margarin og styrte unna de fettkildene jeg kunne til fordel for karbo. Resultat: Totalkolesterol ca 4,5 hvorav 1,6 HDl, 2,3 LDL. Tror jeg hadde kommet bedre ut nå når jeg har redusert karbo til fordel for mye fett i form av bremykt, meierismør, olivenolje, hampolje, linfrøolje, nøtter, kokosolje og helmelk.

taraquin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert-middelshavs-periodisk faste Svar med sitat
Gammel 10-05-11, 21:44   #16
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Boots og kolesteroltesting

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Så vidt jeg har skjønt er det derfor man skal ta disse prøvene fastende!
Om ikke annet er man da sikker på at man har eliminert en mulig feilkilde!
Dessuten bør kolesterol, triglyserider, fastende blodsukker og c- peptid ofte sees i forhold til hverandre og dermed tas samtid under like forhold!

Dette stemmer Kitt Slike tester skal tas fastene for å eliminere feilutslag

Jeg er selv inne å tar en del prøver på regelmessig basis, da skal jeg helst ikke spise noen timer før jeg kommer.

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w1Lm5H8/]
Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 15:28   #17
Desperat Frue
Nytt Medlem
 
Desperat Frue sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 7
Desperat Frue er på en erverdig vei

Sv: Boots og kolesteroltesting

Ja, da må jeg vel være fornøyd med mitt resultat.
Tok også en tur innom Boots og fikk 4,39 i resultat. Har ikke holdt på lenge med LCHF, men synes det var greit å se hvor jeg lå etter å ha bytta ut alle lettproduktene. Spennende å se hvor den et om 6 mndr.

__________________
Desperat Frue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 16:46   #18
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Boots og kolesteroltesting

Nå, det er ikke bare apotekere som er uegnede når det kommer til dette. Jeg var hos endokrinolog for oppfølging på stoffskifteproblematikk, og da tok jeg i samme slengen en haug blodprøver. Nå i dag fikk jeg brev av han om at totalkolesterolet mitt er over åtte, og ldl over fem, og at jeg måtte komme meg til legen og få sett på det, og kartlegge historie om eventuel familiært hyperkolesterolemi (hvilklet btw ikke eksisterer). Saklig. Jeg spiste egg og bacon stekt i smør få timer før blodprøvene ble tatt, og da er det jo ikke sikkert at kroppkolesterolet hadde rukket å regulere seg. Tidligere fastende målinger har vist finfine verdier.
Både triglyserider og HDL var perfekt. Han som er lege og spesialist burde vite bedre enn å ta kolesterolprøver ikke-fastende.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 17:15   #19
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Boots og kolesteroltesting

Ja, skal printe ut anbefalinger herfra og vise til fastlegen min, når jeg får somla meg til å bestille time. Jeg gikk direkte fra en akkurat passe (!) fet lunsj til apoteket for testen. JEG tenkte ikke på at matinntaket rett før spilte noen rolle. Men det burde kanskje tøtta på apoteket fremlagt som en ørliten feilkilde/forstyrrelse... I dag er jeg ved godt mot.

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 17:51   #20
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Boots og kolesteroltesting

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Nå, det er ikke bare apotekere som er uegnede når det kommer til dette. Jeg var hos endokrinolog for oppfølging på stoffskifteproblematikk, og da tok jeg i samme slengen en haug blodprøver. Nå i dag fikk jeg brev av han om at totalkolesterolet mitt er over åtte, og ldl over fem, og at jeg måtte komme meg til legen og få sett på det, og kartlegge historie om eventuel familiært hyperkolesterolemi (hvilklet btw ikke eksisterer). Saklig. Jeg spiste egg og bacon stekt i smør få timer før blodprøvene ble tatt, og da er det jo ikke sikkert at kroppkolesterolet hadde rukket å regulere seg. Tidligere fastende målinger har vist finfine verdier.
Både triglyserider og HDL var perfekt. Han som er lege og spesialist burde vite bedre enn å ta kolesterolprøver ikke-fastende.

Fikk du ikke beskjed om å møte fastende hos endokrinologen? Det fikk jeg.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 18:00   #21
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Boots og kolesteroltesting

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Fikk du ikke beskjed om å møte fastende hos endokrinologen? Det fikk jeg.

Nope.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 18:14   #22
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Boots og kolesteroltesting

I denne tråden står det også en del om denne kampanjen, inkludert henvisning til denne artikkelen: http://lillemaane.no/nyhet/37/

Absolutt verdt å lese

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 19:21   #23
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Boots og kolesteroltesting

For bare noen år siden var total-kolesterol normalt opp til 7.

Så godt som alle damer i fertil alder vil ha "lettere forhøyet kolesterol" når grensen for normalt kolesterol er 5.

For meg personlig utgjør kokosolje inntatt dagen før mye for kolesteroltallene. Selv om jeg tar prøven fastende.

Lurer på om hexeberg som skriver at folk som dør av åreforkalkning i snitt hadde kolesterol på 4,2.

Min egen fastlege har alltid tatt mine målinger med knusende ro... Så er han også opptatt av å forklare at jeg er ganske frisk.

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 20:23   #24
tattoogl
Medlem
 
tattoogl sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Aurskog/Høland
Alder: 47
Innlegg: 172
tattoogl er ny på veien

Sv: Boots og kolesteroltesting

Her var det mye kritikk av Boots ser jeg... Hvis det er sånn at "alle" synes dette er så ille, at de måler total kolesterolen på apoteket, hvorfor møter da så MANGE opp får å ta denne testen? Det er jo kø fra de åpner til det stenger hver dag....
Bare lurer... Og hadde fastlegen gjort det de skulle, hadde kanskje ikke folk trengt å gå på apoteket for å måle seg? Folk synes de får for dårlig oppfølging av fastlegen, og synes at dette er et godt tiltak!

tattoogl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Max 40 g karbohydrater Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 20:27   #25
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Boots og kolesteroltesting

Opprinnelig lagt inn av tattoogl, her.

Folk synes de får for dårlig oppfølging av fastlegen, og synes at dette er et godt tiltak!

For hvem?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no