Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-02-11, 07:41   #326
hope10
Seniormedlem
 
hope10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 656
hope10 er ny på veien

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Den så god ut, har lagret den Tusen takk for oppskrift, alltid kjekt med nye oppskrifter.


[u]Her er det vi laget igår, falt i smak hos hele familien:Tacoboller fra lchf bloggen

__________________



Sist redigert av hope10 : 22-02-11 kl 13:44.
hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 10:54   #327
Mekkal
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Lofoten
Alder: 49
Innlegg: 47
Mekkal er på en erverdig vei

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Vi hadde nesten det samme. Skulle lage Lena Beatrice's kyllingnuggets, ( http://lenabeatrice.net/lavkarbomat/...icken-nuggets/ ) men fant ikke det kyllingkrydderet hun bruker, så jeg prøvde meg med tacokrydder i stedet. Hadde kun en salat og rømme til, men det ble helt nydelig. Hadde sikkert vært godt med en tacosaus eller salsa til, men det hadde jeg ikke. Savnet det egentlig ikke heller

__________________
Startet 10.januar 2011.

Sjekk gjerne bloggen min: http://forum.lavkarbo.no/blog.php?u=24287

Mekkal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 11:00   #328
anita44
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 9
anita44 er på en erverdig vei

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Hei alle sammen
Jeg startet mitt nye liv i går, og er veldig motivert!! Har gått på ketolyse-dietten tidligere og vet at den funker for meg. Jeg fant også ut at ketolyse nok er en livsstil som jeg må holde meg til resten av livet. Dessverre kom den lærdommen til meg litt sent....... har gått opp alt jeg gikk ned, + noen kilo ifbm røykeslutt i august 2010 - og enda noen kilo fom oktober '10 tom januar '11 - 4 måneder med intens oppussing av vårt nyinnkjøpte hus. Pussig nok er det de 4 mest fysisk aktive og anstrengende månedene i hele mitt liv, men usannsynlige mengder junk-food sørget allikevel for vektøkning.
Men - nå er det nok!! Overvekt, høyt blodtrykk, hjerteflimmer og fare for diabetes - det er på tide å gjøre noen grep før det er for sent!!
Har ikke tenkt på å måle cm, men etter å ha lest litt rundt her ser jeg viktigheten av det - så i kveld er det frem med målebåndet skrekk og gru....... vekten var ille nok........
Ser frem til flere motiverende meldinger fra dere alle - og ny kunnskap og nye oppskrifter.
Ha en strålende dag alle sammen

anita44 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 11:07   #329
hope10
Seniormedlem
 
hope10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 656
hope10 er ny på veien

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Velkommen Blir kjekt å følge deg, å jeg vet hvor pyton det var å se de tallene, jeg gjemte mine lenge i skuffen, å bilden jeg tok av meg, har jeg gjemt i mappe etter mappe på pcen, å ikke tenkt å se på de med det første nei, men det med cm var helt genialt..!!

Jeg eier ikke tålmodighet, å frustrasjonen steg i taket når jeg ikke gikk ned, men nå ser jeg at jeg har jo rast av meg på cm
Så det skal jeg definitivt fortsette med
Å trener man veier jo musklene vi får noe også, så da vild et jo ikke vise på ekten, men med mer muskler får vi enda mer forbrenning så det går rette veien for det

Dette SKAL vi greie dere, GLEDER meg til sommeren
jeg har satt hele familien min over på lchf, meg selv på ketolyse, så vi skal leve med dette. Håper vi greier det, er 100 % over på det på mandag, begynte ifjor like etter sommeren.

__________________


hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 11:16   #330
prøvende
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 51
prøvende er på en erverdig vei

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Velkommen anita44

Her er det veiedag igjen og et skuffende -0.4 kg, men tror nokk at det kommer av glippen forrige helg og at jeg ikke kom inn i ketose før torsdagen igjen .....
Men neste uke kommer jeg helt sikkert strekere tilbake


Har begynt å jogge hver dag nå, men er ikke sikker på hvor lenge jeg kan jogge for å slippe å bygge formye muskler.
Jogger glatt en halvtime, men kjenner at jeg godt kunne jogget lengre
Har foresten bestilt boken "barn i balanse" for å se hva jeg kan gjøre for at mine barn skal få det beste grunnlaget jeg kan gi de. Håper boken svarer opp til mine forventninger.

__________________


prøvende er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 12:09   #331
hope10
Seniormedlem
 
hope10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 656
hope10 er ny på veien

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Opprinnelig lagt inn av prøvende, her.

Velkommen anita44

Her er det veiedag igjen og et skuffende -0.4 kg, men tror nokk at det kommer av glippen forrige helg og at jeg ikke kom inn i ketose før torsdagen igjen .....
Men neste uke kommer jeg helt sikkert strekere tilbake


Har begynt å jogge hver dag nå, men er ikke sikker på hvor lenge jeg kan jogge for å slippe å bygge formye muskler.
Jogger glatt en halvtime, men kjenner at jeg godt kunne jogget lengre
Har foresten bestilt boken "barn i balanse" for å se hva jeg kan gjøre for at mine barn skal få det beste grunnlaget jeg kan gi de. Håper boken svarer opp til mine forventninger.


0,4 er jo kjempebra Gratulerer med super nedgang

å det at du bygger muskler hjelper jo til enda bedre forbrenning

å en lekse jeg lærte denne uken, er at man går kanskje ned cm selv omd et ikke viser på ekten, så skal se at du har mistet mange cm

__________________


hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 13:33   #332
prøvende
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 51
prøvende er på en erverdig vei

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

ja du har rett, det går jo rette veien
Har ennå ikke skaffet meg målbånd, men bør gjøre det så snart som mulig skjønner jeg.

Nå har jeg jogget en 30 min og skal sette meg ned å ta meg en fett/protein smoothi mens jeg leser noen kapitler av Panserhjerte.

__________________


prøvende er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 14:35   #333
Mekkal
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Lofoten
Alder: 49
Innlegg: 47
Mekkal er på en erverdig vei

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Jeg tror det er veldig viktig å måle, da kroppsform er viktigere enn det tallet som kommer på vekta. Man går inn flere cm på midjemål, men vekta rører seg ikke. Det er tross alt bedre med noen kilo muskler enn noen kilo fett. Det tar mye mindre plass, og er mye bedre for deg.

Setter man dette på spissen kan man ta en person som Aksel Lund Svindal. Han har med sine 189 og 97 kilo en BMI på 27,16. Dette er i følge bmi-kalkulatorer å regne som overvekt. Men det er ingen som kan hevde at han er feit, det er heller ikke mange gram fett på den kroppen. En "vanlig" mann på 189 og 97 kilo har sikkert 15-20 cm større midjemål.

Så bruk målebåndet flittig!

Og prøvende, jeg tror ikke du skal være redd for å bygge for mye muskler med jogging. Litt lett løping forbrenner fett, og er bare sunt.

Stå på!

__________________
Startet 10.januar 2011.

Sjekk gjerne bloggen min: http://forum.lavkarbo.no/blog.php?u=24287

Mekkal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 16:37   #334
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Jeg tror forøvrig ingen noensinne har fått for mye muskler av jogging.
Tro meg... jogg i vei du. Muskler er uansett bra for deg.

Og hvis du føler du glatt kunne ha jogga lenger, men bare har en halvtime å bruke.... løp fortere

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 18:52   #335
prøvende
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 51
prøvende er på en erverdig vei

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Høres bra ut, vil jo bli frisk og tynn, ikke en muskelbunt Nei da, er vel lite trolig at jeg blir det med denna treninga.

__________________


prøvende er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 20:07   #336
megselv
Medlem
 
megselv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Råholt
Alder: 39
Innlegg: 470
megselv er ny på veien

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Hei, Anita 44!
Velkommen hit Dette klarer du, hvert fall for deg selv og helsens skyld. SKalø heie deg i mål

__________________
Ketolyse her
Oppstart 24 januar
megselv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 21:53   #337
vinterfrisk
Medlem
 
vinterfrisk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oppland
Alder: 40
Innlegg: 51
vinterfrisk er på en erverdig vei

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

-5,7 kg på 7 uker Super fornøyd!!

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wvjvWGe/]


vinterfrisk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 21:58   #338
Mekkal
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Lofoten
Alder: 49
Innlegg: 47
Mekkal er på en erverdig vei

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Opprinnelig lagt inn av vinterfrisk, her.

-5,7 kg på 7 uker Super fornøyd!!

Men det er jo helt glimrende
Og formen er fin?

__________________
Startet 10.januar 2011.

Sjekk gjerne bloggen min: http://forum.lavkarbo.no/blog.php?u=24287

Mekkal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 23:18   #339
vinterfrisk
Medlem
 
vinterfrisk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oppland
Alder: 40
Innlegg: 51
vinterfrisk er på en erverdig vei

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Formen er stigende Merker at jeg orker mer en før, og det er jo veldig positivt!

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wvjvWGe/]


vinterfrisk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 09:22   #340
anita44
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 9
anita44 er på en erverdig vei

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Måtte jukseveie idag - og hadde gått ned 1,3 kg Vet at det bare er vann, men det var en slags trøst etter målingene idag morges - som ikke var særlig hyggelig Målene er lagt inn i excel-arket sammen med vekt og fettprosent.......så kan jeg se på det og gremmes innimellom.
Motet er ihvertfall på topp enda og jeg gleder meg til at kiloene skal "renne" av
Ha en strålende dag alle sammen

__________________


anita44 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 09:28   #341
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

De målene kommer du ikke å gremmes over etter en stund, da vil du ta de frem med stolthet å se hvor mye du minsket


Lykke til!

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 13:51   #342
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Ok, i dag er det den siste bursdagen på noen månder! I dag er det min fantastiske mann som har bursdag, og jeg gleder meg nesten til i kveld når rushet er over... Vi har en stor familie, og januar og februar er det bursdags-boom med hele 8 bursdager i nærmeste familie.... Dvs: svigerbror, mor, tantebarn, min datter, svigerfar, enda et tantebarn, min bror og så min mann ja, også morsdag.... alt dette siden jeg begynte på ketolyse! Det værste av alt er at jeg har ikke sprukket en eneste gang!!! Jeg har laget egne greier jeg har tatt med. Har ikke engang lyst på andre kaker når jeg kan spise noe annet

Nå har jeg klart det, så nå kan jeg klare de fleste utfordringene!

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 16:10   #343
Hildemor på slanking
Medlem
 
Hildemor på slanking sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Jeg bor i Dimmelsvik i Kvinnherad kommune
Alder: 53
Innlegg: 221
Hildemor på slanking er ny på veien

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Opprinnelig lagt inn av IKJ, her.

Ok, i dag er det den siste bursdagen på noen månder! I dag er det min fantastiske mann som har bursdag, og jeg gleder meg nesten til i kveld når rushet er over... Vi har en stor familie, og januar og februar er det bursdags-boom med hele 8 bursdager i nærmeste familie.... Dvs: svigerbror, mor, tantebarn, min datter, svigerfar, enda et tantebarn, min bror og så min mann ja, også morsdag.... alt dette siden jeg begynte på ketolyse! Det værste av alt er at jeg har ikke sprukket en eneste gang!!! Jeg har laget egne greier jeg har tatt med. Har ikke engang lyst på andre kaker når jeg kan spise noe annet

Nå har jeg klart det, så nå kan jeg klare de fleste utfordringene!

Så flink du har vært. Vi har og vært gjennom en runde med bursdager nå og til helgen fyller jeg 40 og har invitert venner til fest. Gleder meg til å eksprimentere på kjøkkenet

__________________


Jeg er vel ikke overvektig- bare underhøy
Hildemor på slanking er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 22:17   #344
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Oj! Gratulerer! Håper du får en flott dag!

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 08:15   #345
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Tok en sticks i går kveld, og er enda i ketose var litt bekymret, for jeg spiste endel "lovlige" godsaker i går, og var litt usikker på om mengden var for høy, men d gikk bra! Hadde laget eldorado sin sukkerfrie sjokoladepudding og vaniljesaus, og krem med rørte bringebær hadde ikke tid til å bake noe, men svigermor hadde laget en gulrotkake. Merkelig nok, så foretrekker de fleste å spise det uten sukker, å kaken hennes ble nesten ikke rørt

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 08:57   #346
Shadow
Medlem
 
Shadow sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Sør-Odal
Innlegg: 85
Shadow er på en erverdig vei

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Nå er jeg godt inn i min 4. uke på ketolyse og det føles deilig.
Er stort sett kvitt suget etter noe å knaske på hele tiden. Koser meg med bacongull et par kvelder i uka.
Det er også kjempegodt å knaske stekt ost Kavli skivet ost som stekes i ovnen noen minutter - kjempegodt!!

Har vært flink med trimming og det gir også god samvittighet. Skiturer og styrketrening og spinning innimellom. Følte i starten at jeg ble veldig fort sliten av treningen, men nå er det bedring å spore

Er det noen av dere som har tips til passende varm drikke å ha med seg på tur? Jeg har holdt meg til varmt vann m litt sitron og bittelitt søtning. Har testet Fun Light (skogsbær), men liker ikke smaken i det hele tatt, ekkel søtsmak synes jeg.

__________________

Det går litt trått nå


Shadow er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 08:59   #347
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Kaffe eller te?

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 10:39   #348
Mekkal
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Lofoten
Alder: 49
Innlegg: 47
Mekkal er på en erverdig vei

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Huff, er full av influensa om dagen. Heldigvis (eller ikke?) har det ikke gått ut over matlysten, så jeg spiser det vanlige, men ikke er jeg på jobb og ikke får jeg trent heller.
Jeg veier meg hver dag, og holder streng oversikt, og nå frykter jeg at jeg peker oppover en liten periode. En pose baconcrisp og et par glass Coca-Cola Zero i går kveld + en god kveldsmat var vel litt i hardeste laget.
Jeg har en aktiv jobb og trener litt ved siden av, så jeg har nok et høyere kaloriinntak enn gjennomsnittet her. Utfordringen er å redusere når dagene blir så rolige som nå.

Hvorfor er han her, når han har en så aktiv jobb og i tillegg trener, spør dere kanskje? Vel, det er et resultat av feil kost over lengre tid, særlig etter at jeg etter mange år som singel ble samboer for et par år siden. Da blir det gjerne slik at man lager varm mat til kvelds og skal kose seg sammen med kjæresten. Jeg er en habil kokk, og endelig fikk jeg noen å lage mat til. Vi har spist meget godt de siste par årene, og vi har gjort det til feil tidspunkt.

Når jeg er nede på målvekten min skal jeg introdusere brød og poteter igjen i kosten min, men jeg skal være nøye på mengden og ikke minst når tid på døgnet jeg spiser det. Skal ikke proppe meg med karber for så å gå å legge meg. Heller sørge for å spise slike måltider før jeg skal på fjelltur eller annen trening.

Uansett så har lavkarbomat vært en oppdagelse, og jeg kommer garantert til å ha et kosthold med mye mindre karber enn før.

__________________
Startet 10.januar 2011.

Sjekk gjerne bloggen min: http://forum.lavkarbo.no/blog.php?u=24287

Mekkal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 18:19   #349
Fruktis
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Odaln.
Alder: 42
Innlegg: 12
Fruktis er på en erverdig vei

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

jeg er i allefall helt ny,og venter ketolyse start pakka i posten nå.. .så da er jeg veldig spent.. skjønner ikke helt hvordan jeg skal få det til, men har nå tenkt å få det til da... syns det er vanskelig å tenke på at man skal finne ut hvor mye karber det er i salat og slik.. for jeg er veldig glad i både det og wok, men da er det og ikke spise for mye av det da... sukk.. : )

Fruktis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rådløs Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 19:09   #350
mov
Medlem
 
mov sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 64
mov er på en erverdig vei

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Nå har jeg ikke veid meg på snart to uker. Men planlegger og gjøre det til mandag. Forrige mandag var jeg ikke hjemme, og da fikk jeg ikke veid meg om morgenen, så da ble det egentlig bare til at jeg har utsatt det Er egentlig litt greit også synes jeg Lurer litt på om jeg etterhvert skal begynne med det. Altså 2 ganger i månden. hmm, hvis jeg klarer det da..

__________________
FØRSTE DELMÅL
7.november - 14. desember



mov er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Handleliste til startere K`s choice Ketolysekuren 93 10-09-11 16:23
Januar-startere. Er det mange av oss der ute? Chin Ketolysekuren 456 02-02-11 13:33
Mars-startere! Mimosaen Ketolysekuren 138 18-06-10 16:09
November-startere Linda Kristin Ketolysekuren 365 02-04-10 00:04
September-startere! Lillevoff Ketolysekuren 184 14-01-10 23:29


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no