Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Cocosasukker eller Steviasukker?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-03-13, 14:17   #1
angel69
Juniormedlem
 
angel69 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 17
angel69 er på en erverdig vei

Cocosasukker eller Steviasukker?

Hei

Jeg har så lyst til å lage en mandelbunn med mandelmelet jeg har med smørkrem. Burde jeg bruke Cocosa sukker eller Stevia sukker?

__________________


angel69 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-03-13, 22:54   #2
zitapus
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 31
zitapus er på en erverdig vei

Sv: Cocosa sukker eller Stevia sukker?

Det kommer vel litt an på smak.

Jeg synes kokossukker (vet ikke om det er samme type som cocosa) smaker mere likt vanlig sukker, jeg synes stevia har en liten bismak. I riktige sammenhenger (f.eks. syltetøy) synes jeg ikke det gjør noe, men andre ganger synes jeg den blir litt påtrengende.

Prøv deg frem!

zitapus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellomkarbo under påvirkning av Primal Blueprint Svar med sitat
Gammel 13-03-13, 23:51   #3
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Cocosa sukker eller Stevia sukker?

Ville bare si at malte mandler passer mye bedre til mandelbunn Ellers har jeg opplevd at å blande ulike søtningsmidler fungere bedre enn å bruke en om gangen. Til mandelbunn likte jeg å ha litt sukring, litt tagatesse og litt stevia. Da blei det god smak. Prøvde en gang med bare sukrin og det blei veldig merkelig smak av.

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva sier Fedon om majones? Lett eller vanlig eller forbudt? Entusiastisk Dr Lindbergs 15 20-06-11 18:54
Lettmajones eller majones? Lettrømme eller seterrømme? petite fleur Dr Lindbergs 6 28-01-11 16:15
Er det enten eller? 100% eller bare la være? Trøndergutt Spørsmål og svar 11 29-12-10 20:32
Blir litt tatt av en eller annen vind ... Eller? Karin Generell diskusjon 1 25-04-09 01:06


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no