Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hva gjør kaffe med vekta ?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-03-06, 13:41   #1
marchus
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Alder: 44
Innlegg: 17
marchus er på en erverdig vei

Hva gjør kaffe med vekta ?

Om jeg nå hadde nådd det endelige målet jeg ønsket å holde, kan jeg da begynne med kaffe igjen, eller er det slik at kaffen siden den tvinger deg ut av ketose så vil du legge på deg.

Eller legger du ikke på deg av lavkarbo mat enten du er i ketose eller ikke ?

marchus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 11-03-06, 13:43   #2
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør kaffe med vekta ?

Hakke peiling.. men jeg er i ketose og drikker masse kaffe hver dag..

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 11-03-06, 16:07   #3
Eva
Seniormedlem
 
Eva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Oslo
Alder: 65
Innlegg: 769
Eva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt likt

Sv: Hva gjør kaffe med vekta ?

Hei Marchus.

Kan bare svare det samme jeg svarte i den andre tråd du har åpnet ang. kaffe. Du må nok bare prøve deg frem. Det er så individuelt. Mange har fløte i kaffen for å senke GI.

__________________
Eva

Minus 13 kg i 2010. Droppet melk, sukker og gluten, i tillegg til karber selvfølgelig!

www.livsmagasinet.no/13-kg-forsvant
Eva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-veganer :D Svar med sitat
Gammel 11-03-06, 18:35   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør kaffe med vekta ?

Det er veldig individuelt hva kaffe gjør med vekta. Når det gjelder kaffe og ketose er det et evig spørsmål om koffein har effekt på ketosen. Men det er det tvilsomt om den har.

Mange lavkarbo tilhengere inntar koffeinholdig drikke uten noe problem eller stans i vekttap. Dessverre er det også mange som er ømfintlige. Personer med sterke insulinresistens kutte ned, eller kanskje kutte koffein helt ut. Hvis du har hatt en jevnt vekttap som så stopper helt opp, OG du følger planen etter boka, kan det være en god ide å kutte ut koffein for en periode for å se om det hjelper.


Mange tar av på lavkarbo kosthold selv om de ikke er i ketose. Av lavkarbo diettene er det kun få som er ketogene. Men noen må såpass ned i karbenivå at de kommer i ketose for å kunne ta av - eller få verkttapet igang. Som sagt er dette høyst individuelt og man må prøve seg frem.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jippi! Jeg Klarte det. På sykkel til Hallingdal Kristian Livets lyse side 15 05-10-08 23:39
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
En merkelig erfaring ... modumodd Lavkarbo generelt 36 28-08-07 15:56
Effekten av lavkarbo-diett på migrenepasienter? themonk Lavkarbo generelt 9 24-05-06 14:18
Du går ikke ned pga. kaffe! Marianne Generell ernæringsdebatt 42 24-02-05 03:41


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no