Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Desserter

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-03-06, 23:40   #1
Kanari
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Alder: 38
Innlegg: 31
Kanari er ny på veien

Desserter

Jeg ser det er mange fristende desserter her i forumet, det jeg lurer på er om disse blir brukt istedetfor "lørdagsgodtet", eller kan disse spises til hverdags etter middag? Jeg skjønner selvfølgelig at alt skal være med måte,men jeg har til nå hatt en spisedag i uken der jeg spiser det godteriet jeg har lyst på,men merker at jeg noen ganger kunne tenkt meg noe søtt i hverdagen også..Hvordan gjør dere dette? Håper noen kan hjelpe meg..

Kanari er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver lavkarbo,lav gi.... Svar med sitat
Gammel 13-03-06, 09:04   #2
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Desserter

er nok bedre med litt god mat/desserter litt oftere synes jeg, så lenge det er innafor de karnebe du skal ha. Men kaker etc er vel ikke hverdagskost for noen?

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 13-03-06, 16:31   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Desserter

Opprinnelig lagt inn av Kanari

Jeg ser det er mange fristende desserter her i forumet, det jeg lurer på er om disse blir brukt istedetfor "lørdagsgodtet", eller kan disse spises til hverdags etter middag? Jeg skjønner selvfølgelig at alt skal være med måte,men jeg har til nå hatt en spisedag i uken der jeg spiser det godteriet jeg har lyst på,men merker at jeg noen ganger kunne tenkt meg noe søtt i hverdagen også..Hvordan gjør dere dette? Håper noen kan hjelpe meg..

Så lenge du holder deg innenfor karbegrensene og matvare grensene innfor din filosofi kan du vel bruke oppskriftene og spise det du har laget når du vil. Tror det er like mange her som spiser snadder midt i uka som i helgene. Hvorfor skal det begrenses til lørdagen liksom ? Kanskje som en "belønning" ? Eneste grunnen jeg kan tenke meg. Men det er jo "lovlig" godt i oppkriftene da. Ikke noen sukkerorgie.

De fleste her inne har vel erfart at vekttapet stanser opp eller iallefall går innmari seint om de spiser "alt det godteriet en har lyst på" (altså vanlig sukkerholdig godteri) en dag i uka. Den "metoden" har ødelagt mye for mange og derfor anbefales det absolutt ikke i en slankeperiode. Det er en avart av GR's kosemerker. På lavkarbo er det meningen at kroppen skal venne seg av med sukker - blodsukkeret kommer i ubalanse med et slikt megainntak - og det er jo akkurat det vi IKKE vil skal skje. Å ha en "snope-spisedag" funker nok for noen, men for andre får det konsekvenser som ovenfor og kan i verste fall utvikle seg til en spiseorgie som varer i dager og uker !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 14-03-06, 20:48   #4
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Desserter

ja!! vi spiser lovlig snop...og føler oss myyye bedre..Jeg blir så uvel av å skeie ut atte..

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no