Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Råd mot mye vann i kroppen

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-03-06, 23:54   #1
Strutsen
Gjest
 
Innlegg: n/a

Råd mot mye vann i kroppen

Jeg har i mange år slitt med enorme mengder "overskuddsvann" i kroppen og har forsøkt alt fra skolemedisin til naturpreparater for å bli kvitt vannet. Har etterhvert konkludert med at det dreier seg om dårlig sirkulasjon på en eller annen måte, antagelig pga stor overvekt. Samt at det tyder også på å være delvis syklusorientert (fra eggløsning frem til mens) - og kan kanskje dreie seg om progesteronmangel ??

I de siste ukene har jeg forsøkt å ta tak i dette - drukket mye vann hver dag - redusert radikalt på saltinntaket - beveget meg litt mer enn normalt (er jo født ekstremt lat ).... Men like fullt så ser bena mine ut som tømmerstokker (kan trykke store krater i vevet).

Jeg har sjekket hjertet og venøs sirkulasjon og alt er i sin skjønneste orden.

Noen råd ??? Dette er frustrerende, ubehagelig og slett ikke vakkert - men mest av alt slitsomt fordi jeg jo også kjenner at vannet befinner seg på andre steder i kroppen og gjør meg TUNG. Blir takknemmelig for alle råd og vink !

  Svar med sitat
Gammel 14-03-06, 00:40   #2
Caxa
Medlem
 
Caxa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Hadeland
Alder: 58
Innlegg: 392
Caxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjent

Sv: Råd mot mye vann i kroppen

Hei solstråle Strutsen

Progesta Care'n hjalp meg til å bli kvitt vannet i kroppen.... Hadde dype spor om jeg en dag brukte sokker, men det verste var vannet i fingrene syns jeg.... Prøv den, kan være den vil jelpe deg også

__________________


Forhåpentligvis er vi med der noen kilo lettere,

Tone
Caxa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 14-03-06, 11:38   #3
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Råd mot mye vann i kroppen

Drikker grønn te jeg. Det funker. De dagene jeg ikke drikker te viser vekta dagen etter en betydelig vektoppgang og vannprosenten øker med mellom 15 og 20. Men kjøp grønn te på helsekosten. Den som selges i dageligvaren er ikke så effektiv.

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 14-03-06, 13:16   #4
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Sv: Råd mot mye vann i kroppen

Såvidt jeg husker går du til en terapeut i Sandvika - gjør du ikke? Kan ikke hun hjelpe deg da?

Hvordan er tarmen din da? Fordøyelsen altså
Lett for å bli forkjøla/bihuletrøbbel?
Muskel- og ledd-smerter?
Hva tar du av kosttilskudd da?

*Fedonisten tenker så det knaker*

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 14-03-06, 14:05   #5
Strutsen
Gjest
 
Innlegg: n/a

Kjære Fedonisten min

Det stemmer det at jeg gikk til akupunktør i Sandvika - men hun nekter å behandle meg (?) fordi jeg responderer så feil i forhold til det hun mener ejg skal (nå høres dette svært uresiøst ut - og det er det ikke - men vi står hverandre antagelig altfor nære).

Fordøyelsen er som en berg- og dalbane - regelmessige opp og nedturer (om du forstår hva jeg mener *fnis*)
Muskel- og leddsmerter - JA i høyeste grad, men jeg tenker liksom ikke så mye på det fordi jeg har vent meg til å leve med det..... og så klager man jo ikke høyt må vite....
Tre år siden sist jeg hadde en forkjølelse - og bihule-ting har jeg aldri hatt trøbbel med
Akkurat nå tar jeg multivitamin, kraftige c-vitaminer, kraftige b-vitaminer

Du tenker så hardt og så høyt at det knaker helt ned til meg kjære Fedonisten !!! Kanskje jeg skal komme å få behandling hos deg ???

Det er flere terapeuter som har forsøkt å hjelpe meg med disse vannansamlingene - men ingenting har fungert så langt.

Opprinnelig lagt inn av Fedonisten

Såvidt jeg husker går du til en terapeut i Sandvika - gjør du ikke? Kan ikke hun hjelpe deg da?

Hvordan er tarmen din da? Fordøyelsen altså
Lett for å bli forkjøla/bihuletrøbbel?
Muskel- og ledd-smerter?
Hva tar du av kosttilskudd da?

*Fedonisten tenker så det knaker*

  Svar med sitat
Gammel 14-03-06, 14:10   #6
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Sv: Kjære Fedonisten min

Opprinnelig lagt inn av Strutsen

Du tenker så hardt og så høyt at det knaker helt ned til meg kjære Fedonisten !!! Kanskje jeg skal komme å få behandling hos deg ???

Hvis jeg konsentrerer meg enda mer - så mener jeg å huske at du har no' familiegreier her oppe?

Du får komme innom da vettu - eller sende meg en PM eller no'

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 14-03-06, 14:18   #7
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Råd mot mye vann i kroppen

Kanskje du burde lese denne boka om lymfeødem og andre former for ødem. Kan hende du finner ut av det da.

http://www.shopping.no/klinikk.htm

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 14-03-06, 14:28   #8
Strutsen
Gjest
 
Innlegg: n/a

Fedonisten har en flott....

... evne til å konsentrere seg
Og joda det stemmer at jeg har familie i dine trakter.... og i tillegg skal mine foreldre flytte dit opp - så det blir mange turer etterhvert.

Hvor mye og hvor ofte trenger man slike behandlinger som du bedriver da Fedonisten ?? Nå spør jeg sikker mer enn tre vise kan besvare..... men det er jo ikke noe nytt når det gjelder meg


Opprinnelig lagt inn av Fedonisten

Hvis jeg konsentrerer meg enda mer - så mener jeg å huske at du har no' familiegreier her oppe?

Du får komme innom da vettu - eller sende meg en PM eller no'

  Svar med sitat
Gammel 14-03-06, 16:48   #9
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Sv: Fedonisten har en flott....

Opprinnelig lagt inn av Strutsen

Hvor mye og hvor ofte trenger man slike behandlinger som du bedriver da Fedonisten ?? Nå spør jeg sikker mer enn tre vise kan besvare..... men det er jo ikke noe nytt når det gjelder meg

Kanskje tre vise hadde hatt problemer med å svare - men ikke jeg

Man kan få meta-terapi hver tredje uke - ikke oftere.

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Melk Kristian Generell ernæringsdebatt 39 06-06-05 04:52
Sonen vs Atkins - ketose Huldr Atkins kosthold 16 06-07-04 09:37
Vann i kroppen MHM Generell diskusjon 23 03-07-04 18:48
Hagearbeid og vann i kroppen Anne Generell diskusjon 6 11-05-04 21:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no