Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Fettprosent

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-03-06, 00:10   #1
polvott
Medlem
 
polvott sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Trondheim
Alder: 40
Innlegg: 163
polvott har en fantastisk aura rundt segpolvott har en fantastisk aura rundt seg

Fettprosent

Hei. Før jeg begynte på atkins (kanskje 2 måneder før sånn ca.) hadde jeg en fettprosent på rundt 45. Nå, snart tre uker etter jeg begynte på denne fantastiske kuren har fettprosenten min blitt halvvert. Jeg har nå en fettprosent på 21,5%. Jeg forstår det ikke. Begge prosentene er målt på den samme vekten. Den første er målt over en periode på et halvt år (minst), mens den andre har jeg målt fem ganger. Jeg forstår ikke helt at det kan ha gått så mye ned når jeg bare har gått ned 6 kg? I tillegg har vannprosenten min økt med 20% og er nå på et akseptabelt nivå.

Noen som har peiling?

__________________



Sist redigert av polvott : 28-03-06 kl 00:35.
polvott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - Vedvarende Svar med sitat
Gammel 28-03-06, 10:20   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Fettprosent

Opprinnelig lagt inn av polvott

Hei. Før jeg begynte på atkins (kanskje 2 måneder før sånn ca.) hadde jeg en fettprosent på rundt 45. Nå, snart tre uker etter jeg begynte på denne fantastiske kuren har fettprosenten min blitt halvvert. Jeg har nå en fettprosent på 21,5%. Jeg forstår det ikke. Begge prosentene er målt på den samme vekten. Den første er målt over en periode på et halvt år (minst), mens den andre har jeg målt fem ganger. Jeg forstår ikke helt at det kan ha gått så mye ned når jeg bare har gått ned 6 kg? I tillegg har vannprosenten min økt med 20% og er nå på et akseptabelt nivå.

Noen som har peiling?

For meg ser det ut til at vekta di ikke måle særlig nøyaktig nei. Har du mye vann i kroppen klarer ikke vekta måle riktig, den blir "lurt" av vannet.

En ting er iallefall sikkert, det er ikke mulig å gå ned fra 45 til 21 % i fettprosent på tre uker. Det er IKKE fysisk mulig. At vannprosenten stiger er ikke så uventet, all den tid du skriver et annet sted at du har mye vann i kroppen.

Du bør ikke stole på annet enn vekta på det vekta viser nå. Det er helt tydelig at den ikke funker slik den skal.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 28-03-06, 12:21   #3
polvott
Medlem
 
polvott sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Trondheim
Alder: 40
Innlegg: 163
polvott har en fantastisk aura rundt segpolvott har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fettprosent

Det er ikke snakk om tre uker da. Er vel tre måneder ca. Men jeg syntes også det er veldig merkelig. Kan godt være vannet ja.
Håper den har gått ned litt i alle fall. Skal sjekke i dag også.

__________________


polvott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - Vedvarende Svar med sitat
Gammel 28-03-06, 12:34   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Fettprosent

OK sorry, så bare at du skrev:

Sitat:

Nå, snart tre uker etter jeg begynte på denne fantastiske kuren har fettprosenten min blitt halvvert.

Men om det er tre uker eller tre mnd - du kan ikke gå ned så mye i fettprosent på så kort tid !

Det vil nok stabilisere seg etterhvert skal du se.

det er viktig å spise grønnsaker også. Så pass på at du har litt til vhert måltid !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 28-03-06, 12:38   #5
polvott
Medlem
 
polvott sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Trondheim
Alder: 40
Innlegg: 163
polvott har en fantastisk aura rundt segpolvott har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fettprosent

Spiser grønnsaker. Elsker grønnsaker.

Nei. Det kan virkelig ikke stemme.

__________________


polvott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - Vedvarende Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fettprosent mofe Fysisk og mental helse 57 19-04-06 16:50
Vekt som måler fettprosent Huldr Generell diskusjon 11 17-03-06 17:40
Vekta viser ikke min fettprosent. Hjelp! Amagetha Generell diskusjon 9 20-02-06 12:04


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no