Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Favoritt-retter?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-03-08, 20:07   #1
Budeia
Medlem
 
Budeia sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Østfold
Alder: 43
Innlegg: 171
Budeia har en fantastisk aura rundt segBudeia har en fantastisk aura rundt seg

Favoritt-retter?

Hva spiser dere mest av på ketolysekuren? regner med at det sikkert er flere enn meg som allerede har fått noen slagere.

Frokost: nesten alltid egg&bacon. Blir visst aldri lei!

Lunsj: Omelett som jeg legger ost i mellom før jeg bretter den. Laks ved siden av.

Kvelds/middag: har blomkål og brokkoli etter ønsket mengde KH oppi en liten ildfast form, slenger oppi et par ss rømme. oppå der en kyllingfilet som jeg krydrer litt, og sist men ikke minst, en dæsj pesto.
Står i ovnen mens jeg legger unger og sånt på kvelden.
På slutten hiver jeg gjerne over litt ost, parmesan eller norvegia f.eks.

I helgene lager jeg ofte oste-lasagnen som det er oppskrift på under middager. Den er bare knall! Masse salat til.
Har ennå ikke laget meg noen slags snacks i lavkarbo-variant.
Har testa både lollypop brød og søte boller uten å bli særlig imponert, så jeg holder meg mest til enkel mat.

Så, hva spiser dere mest av? kanskje vi kan inspirere hverandre litt?

__________________
Ketolysekuren, oppstart 18/1-16


Budeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-03-08, 20:39   #2
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: Favoritt-retter?

Til middag pleier jeg også å ta en godt smurt ildfast form, kaste oppi noen buketter med blomkål og brokkoli, litt oppskjært purre og en stekt kyllingfilet i biter, sammen med litt hakket hvitløk. Jeg blander i litt olje og krydder, og mikser godt. Noen ganger smuldrer jeg fetaost over. Dette har jeg i ovnen "sånn passe" med tid ... (Vet ikke hvor lenge.) Veldig enkel og rask middag.

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Gammel 31-03-08, 21:14   #3
Bugs
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 61
Bugs er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Favoritt-retter?

Jeg holder med til lavkarbo mat.
Favoritt middagen min er: kjøttdeig m/tilsatt tacopulver med tacosaus, rømme, agurk, løk og ost.

Bugs er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Low Carb Svar med sitat
Gammel 31-03-08, 21:46   #4
terry
Medlem
 
terry sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Finnmark
Alder: 57
Innlegg: 264
terry har en fantastisk aura rundt segterry har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Favoritt-retter?

Min favoritt for tiden er stekte koteletter (bruker å steike en haug i stekepose i stekeovnen å har dem i kjøleskapet). Til har jeg stekte rå grønnsaker og mye smør. Grønnsakene jeg bruker er rosenkål, brokkoli, spinat, sopp, aspargesbønner og bambus skudd (i skiver i boks). Jeg liker å steke grønnsakene godt, med stekeskorpe og masse krydder (litt salt og mye pepper og cayennepepper eller Piri-Piri)

terry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-03-08, 21:49   #5
nordlandsjenta
Medlem
 
nordlandsjenta sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 44
Innlegg: 303
nordlandsjenta er ny på veien

Sv: Favoritt-retter?

til frokost har jeg nesten alltid smoothie... har i det siste fått dilla på atkinsbarer, så noen ganger blir det det, enten til frokost eller som mellom-måltid...

lunsj er alltid salat, med enten ei grillskive, en kotelett eller et kyllinglår...

middag er ofte i samme sjanger som lunsjen, men jeg synes også ostelasagnen er god, så blir en del av den, spes i helgene ja...

yndligsretten til middag er en slags fisk i form, der jeg har blander rømme, rekeost, purreløk og paprika, har d over fisken, og så i ovnen til fisken er ferdig... når jeg "krakker" d på tallerkenen smaker d nesten som plukkfisk, namme...

kveldsmat blir d sjeldent, men om jeg har så blir d gjerne no reste-greier...

nordlandsjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 13:28   #6
session
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: stavanger
Alder: 43
Innlegg: 12
session er på en erverdig vei

Sv: Favoritt-retter?

Hei! Helt ny her jeg,og beg å lure på om jeg spiser altfor mye..

Frokost: 2 stekte egg, 2 skiver tørrsalta bacon, masse salat av isberg,cherrytomat,basilikum,adurk,rødløk,paprika og olivenolje. Vannog kaffe.

Lunsj:Stor salat med det samme som frokost med 1/2 gulrot enten med en kyllingfilet og bacon eller en kotelett eller reker og avokado + olivenolje og dijonsennep som dressing.

Eller en omelett av 2 egg,1 dæsj fløte, friske urter, sopp, skinke, ost og andre oppkutta grønnsaker. Salat som i frokost på siden. Vann og kaffe.

Middag: Kyllingfilet med stekte grønnsaker i form med masse cf eller fløte i ovn.

Eller en fiskefilet med dampa grønnsaker of saus av cf eller fløte.Spiser store poskjoner for å bli mett.

Kvelds:
En neve hasselnøtter + 1 kokt egg+ 100 gr røket laks

2 mellommåltid er enten en neve nøtter eller babybel, tallegio, chevre eller annen ost. Drikker masse kaffe og ca 2 liter vann. spiser fribol sine drops fra apoteket og har aldri telt en kalori eller karbohydrat.
Har hatt 2 avbrekk med snop og pizza og gått på kuren i 6 uker. tatt av 2kg bare...

kan noen fortelle meg om dette er ok mat for orker ikke veie maten og regne ut karbohydrater i alt jeg spiser...


Sist redigert av session : 01-04-08 kl 14:36.
session er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr. Lindberg Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 15:59   #7
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Favoritt-retter?

Opprinnelig lagt inn av session, her.

Hei! Helt ny her jeg,og beg å lure på om jeg spiser altfor mye..

Frokost: 2 stekte egg, 2 skiver tørrsalta bacon, masse salat av isberg,cherrytomat,basilikum,adurk,rødløk,paprika og olivenolje. Vannog kaffe.
Frokosten ser bra ut!!!

Lunsj:Stor salat med det samme som frokost med 1/2 gulrot enten med en kyllingfilet og bacon eller en kotelett eller reker og avokado + olivenolje og dijonsennep som dressing.
Man skal egentlig ikke ha gulrot på ketolyse vettu. veldig mye stivelse og hele 6,7 karber pr 100 gr. Hold deg til grønnsaker som vokser over bakken

Eller en omelett av 2 egg,1 dæsj fløte, friske urter, sopp, skinke, ost og andre oppkutta grønnsaker. Salat som i frokost på siden. Vann og kaffe.
Nice

Middag: Kyllingfilet med stekte grønnsaker i form med masse cf eller fløte i ovn.
Very nice. Husk at vekten stagnerer på noen om man spiser mye meieriprodukter

Eller en fiskefilet med dampa grønnsaker of saus av cf eller fløte.Spiser store poskjoner for å bli mett.
Fisk er bra

Kvelds:
En neve hasselnøtter + 1 kokt egg+ 100 gr røket laks
Nøtter kan også gjøre at vekten stagnerer på noen (meg f.eks), men kan spises i moderate mengder om du ikke merker noe på nedgangen

2 mellommåltid er enten en neve nøtter eller babybel, tallegio, chevre eller annen ost. Drikker masse kaffe og ca 2 liter vann. spiser fribol sine drops fra apoteket og har aldri telt en kalori eller karbohydrat.
Har hatt 2 avbrekk med snop og pizza og gått på kuren i 6 uker. tatt av 2kg bare...
Så lenge kaffen ikke har innvirkning på vekten kan du drikke det. Partypooper for noen

kan noen fortelle meg om dette er ok mat for orker ikke veie maten og regne ut karbohydrater i alt jeg spiser...

Men hvor er fettet??? Håper du steker ting i myyyyye meierismør, for fett er viktig

Ellers masse lykke til

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 16:30   #8
session
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: stavanger
Alder: 43
Innlegg: 12
session er på en erverdig vei

Sv: Favoritt-retter?

Tusen takk for svaret Glemte å skrive det med jeg steker all mat i masse rapsolje eller melange. Ellers er det meieriprodukter jeg får fett gjennom.(fløte cf og ost)

Kjempegøy å være her å få innspill og hjelp av andre

session er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr. Lindberg Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 16:47   #9
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Favoritt-retter?

Opprinnelig lagt inn av session, her.

Tusen takk for svaret Glemte å skrive det med jeg steker all mat i masse rapsolje eller melange. Ellers er det meieriprodukter jeg får fett gjennom.(fløte cf og ost)

Kjempegøy å være her å få innspill og hjelp av andre


Gulerot er NEI mat, teller du karbene i grønnsakene..? syns faktisk det ser ut som mye grønt og lite fett jeg, siden du sier MASSE salat.
Pluss at du spiser litt nøtter Og den halve gullerota som trekker opp karbene.

Råder deg til å telle nøye i starten. Etterhvert ser men det mer på øyemål

bruk heller smør enn melange

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 17:01   #10
session
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: stavanger
Alder: 43
Innlegg: 12
session er på en erverdig vei

Sv: Favoritt-retter?

Må ha salat til alt jeg spiser takk for tipsene Trodde man fikk nok fett gjennom fet fisk og meieriprodukter og fett fra kjøtt, Spiser veldig mye av det så... kanskje kutte ned på fløten og spise mer olivenolje til maten?

session er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr. Lindberg Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 17:57   #11
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Sv: Favoritt-retter?

Favorittretten er Kyllingfilet som er fylt med matyughurt og vårløk, salt og pepper. Binder den sammen med litt hyssing for da holder den seg best. Steker den på stekepannen. Steker på slutten litt løk og paprika sammen og hiver oppå litt mer yughurt rett før jeg tar den av. Serverer med grønnsaker.

Utrolig godt, enkelt og smaker mye !

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 23:42   #12
Franskloffen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 49
Innlegg: 36
Franskloffen er ny på veien

Sv: Favoritt-retter?

Tja jeg også spiser ofte egg og bacon eller omelett med bacon i til frokost/lunsj.

Favorittmiddagen er kylling i ostesaus med eller uten spinat i, og med brokkoli og blomkål til. NAMMMMMM! Trikset er å bruke smakfull ost i sausen, ikke norvegia e.l, den blir for kjedelig. Jeg bruker Comte, men jeg vet ikke om den fås i Norge eller hva som er nærmest den i smak.

Det går også unna en del avokado her, som mellommåltid med majones eller i salat(avokado, baconbiter, hardkokte egg, salat, agurk, majones).

__________________

Franskloffen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/Skaldemann Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Favoritt produkter og hvor man får tak i de Melania Spørsmål om matvarer og oppskrifter 9 03-04-07 16:37
Kjempematlei, - tips til hurtige retter? Hege_ Lavkarbo generelt 7 09-02-07 17:06
favoritt bær? Helene Spørsmål om matvarer og oppskrifter 7 13-10-05 21:48
Nalanas gratinerte retter: nalana Middag 9 25-09-04 11:28


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no