Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Et par spørsmål fra en fersking

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-01-08, 17:23   #1
sjokkis
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 2
sjokkis er på en erverdig vei

Et par spørsmål fra en fersking

Heisann.

Har vært i ketose i 1 1/2 uke nå og lurer på et par ting.

1. Hvor lite/mye skal til for å gå ut av ketose? tar man f.eks. et par drinker for mye på byen av "feil" sort, kommer man da ut av ketose?

2. Etter å ha vært i ketose har jeg opplevd utrolig nedgang i toalettbesøk (ikke nedgang i nr. 1 ). Er dette normalt?

Takk for all feedback

sjokkis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 17:30   #2
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Et par spørsmål fra en fersking

Hei!

1. Dette er veldig individuelt, men som regel vil nok både "rette" og "gale" drinker få deg ut av ketose ja. Dette fordi kroppen vil forbrenne alkohol i stedet for fett.

2. Jupp, helt normalt. Dette fordi det er så lite "avfall" igjen av den maten du nå spiser iforhold til tidligere.

Lykke til vidre!!

.

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 17:35   #3
sjokkis
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 2
sjokkis er på en erverdig vei

Sv: Et par spørsmål fra en fersking

Takk for svar, godt å høre

La oss si at man kommer ut av ketose.. er det noen krise? Dersom man er flink igjen? Har det noen negative konsekvenser egentlig dersom man 2 dager etter er tilbake? Ikke det at jeg planlegger dette, men kjekt å vite

sjokkis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 17:39   #4
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Et par spørsmål fra en fersking

Opprinnelig lagt inn av sjokkis, her.

La oss si at man kommer ut av ketose.. er det noen krise?

Krise og krise... Kommer an på øyet som ser!
Dersom du synes det er greit at du sånn ca. settes èn uke tilbake i tid vektmessig, er det vel ingen krise.
Det sier seg dermed selv at å drikke alkohol (eller komme ut av ketose på andre måter) èn gang i uka er lite lurt!!
Men en og annen gang: Helt ok synes jeg!!

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 19:13   #5
Angar
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15
Angar er ny på veien

Sv: Et par spørsmål fra en fersking

Oj, må henge meg på denne med et spm!

Hva skjer med kroppen om man en kveld spise en sjokolade eller noe
slikt, er det slik at kroppen må inn i ketolyse igjen før man begynner å gå ned i vekt igjen?
Tenker på f.eks ved bursdagsselskaper,
som ikke er så veldig ofte, om man kan unne seg et sjokoladekakestykke, eller hva skjer? har tenkt å unngå det, men bare lurer på
gangen, løpet i det hele?

__________________
85-84-83-82-81-80-79-78-77-76-75-74-73-72-71-70 kg!!

Kiloene vil ikke av etter fødselen!!
15 kg to go - 12 igjen!
Angar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 21:00   #6
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Et par spørsmål fra en fersking

Opprinnelig lagt inn av Angar, her.

Oj, må henge meg på denne med et spm!

Hva skjer med kroppen om man en kveld spise en sjokolade eller noe
slikt, er det slik at kroppen må inn i ketolyse igjen før man begynner å gå ned i vekt igjen?
Tenker på f.eks ved bursdagsselskaper,
som ikke er så veldig ofte, om man kan unne seg et sjokoladekakestykke, eller hva skjer? har tenkt å unngå det, men bare lurer på
gangen, løpet i det hele?


Det som kan skje er at du faller ut av ketose, vekta stopper eller i værste fall går opp. Og kroppen bruker tid på å forbrenne de ekstra karbohydratene før den forbrenner fettet igjen...

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 21:16   #7
Mariette
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 17
Mariette er på en erverdig vei

Sv: Et par spørsmål fra en fersking

Hei! Jeg har gått på ketolysekuren nå i nesten 3 mnd og har bare gått ned 2 kg.Har kommet til det stadiet at jeg spiser kun 2 til 3 ganger om dagen og da minimalt for jeg blir så fort mett.Passer veldig på å ikke slise karbohydrater og er i ketose.Spiser blomkål og broccoli hver dag til middag.Har begynt å tvile veldig på kuren men har så inderlig lyst å gå ned i vekt også. Kan noen hjelpe meg?

Mariette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 21:20   #8
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Et par spørsmål fra en fersking

Opprinnelig lagt inn av Mariette, her.

Hei! Jeg har gått på ketolysekuren nå i nesten 3 mnd og har bare gått ned 2 kg.Har kommet til det stadiet at jeg spiser kun 2 til 3 ganger om dagen og da minimalt for jeg blir så fort mett.Passer veldig på å ikke slise karbohydrater og er i ketose.Spiser blomkål og broccoli hver dag til middag.Har begynt å tvile veldig på kuren men har så inderlig lyst å gå ned i vekt også. Kan noen hjelpe meg?

Kan ikke du skrive ned eksakt hva du spiser? Så skal vi se på det

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 15-01-08, 19:35   #9
Karbonade
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 48
Innlegg: 1
Karbonade er på en erverdig vei

Sv: Et par spørsmål fra en fersking

Yo Sjokkis! Det her blir bra serru

Til Lokkebiff: I følge ketolysekuren så mener jeg at man kan drikke alkohol så lenge det ikke er vanlig øl, søte viner, likør eller brennevin tilsatt sukker som søtningsmiddel. Hele idéen med ketose er jo at man ikke skal spise/drikke karbohydrater, tror derfor at man kan ta seg noen drinker av f.eks. Absolut vodka og Sprite Zero uten at man faller ut av ketosen. At det er mye kalorier i alkohol er vel en helt annen sak...

Til Mariette: Det er ikke sikkert du gjør dette riktig. Man skal ikke spise lite når man er i ketose, tvert om man skal spise ofte og normalt, slik at kroppen blir "lurt" til å begynne ketoselysen. Bruker du ketostix? Så er det også vesentlig om hvor mye overflødig du har å kvitte deg med?

Jeg har gått på Ketolysekuren i to uker i morgen og gått ned fra 89.5 til 84 i dag...allerede kvitta meg med 5.5 kilo. Bra deal! Det her funker altså for meg.
Her har du et eksempel måltider jeg har spist på en dag:
Forkost: 2 Egg , 4 baconskiver, 3 sjampinjonger, 1 osteskive pr egg, litt krydder.
Lunsj: 1/3 boksBogskinke, 3 cherrytomater, 1/4 paprika, issalat, fetaost, krydder og balsamico vinegar eller en god spiseskje kesam, sæterrømme eller partydressing.
Middag: 1/2 kylling, 3 cherrytomater, 1/4 paprika, issalat, fetaost, krydder og balsamico vinegar eller en god spiseskje kesam, sæterrømme eller partydressing.
Kveldsmat: Hjemmelagde kjøttkaker (500g kjøtdeig/2 egg/litt vårløk/salt/pepper/paprikakrydder), med egg eller litt salat til...
Jeg har holdt dette konstant og hadde fullt utslag på ketostixen tredje dagen
Har drukket temmelig mye vann og føler meg lett og god i kroppen. Det blir utrolig mye vannlating, men opplever det samme som min venn Sjokkis. Nr 2 gir seg bare til kjenne annenhver dag. Litt merkelig...

Man må jo passe litt på hva man spiser, blir endel kjøtt noe fisk, omeletter osv.
Føler at kostholdet blir litt snevert for jeg er innmari glad i å lage mat. Har ikke kjøpt boka om det, men tror det kan være smart for å bla få litt flere idéer om matretter osv. Jeg trenger vel i utgangspunktet ikke slanke meg, men føler dette er en raskere måte å få av uønskede love-handles I morra skal jeg begynne å trene også, er spent på hvordan kroppen reagerer med så lavt karboinntak. Tror kanskje jeg bør spe på med proteinshake eller noe sånt også?

Karbonade er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 15-01-08, 19:47   #10
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Et par spørsmål fra en fersking

Opprinnelig lagt inn av Karbonade, her.

Til Lokkebiff: I følge ketolysekuren så mener jeg at man kan drikke alkohol så lenge det ikke er vanlig øl, søte viner, likør eller brennevin tilsatt sukker som søtningsmiddel. Hele idéen med ketose er jo at man ikke skal spise/drikke karbohydrater, tror derfor at man kan ta seg noen drinker av f.eks. Absolut vodka og Sprite Zero uten at man faller ut av ketosen. At det er mye kalorier i alkohol er vel en helt annen sak...

Du kan drikke hva du måtte ønske, men du må regne med opphold/oppgang i forhold til vektnedgangen, fordi kroppen vil forbrenne alkohol foran fettet.

Og hva angår kalorier: DET spiller ingen rolle! På ketolyse teller en ikke kaloriene.

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 15-01-08, 20:08   #11
Betty Boop
Medlem
 
Betty Boop sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 253
Betty Boop er en juvelBetty Boop er en juvelBetty Boop er en juvel

Sv: Et par spørsmål fra en fersking

hei Mariette...jeg er på ingen måte ekspert, men har opplevd det samme som deg...men til alt hell går vekten jevn og trutt nedover nå...men har kutta ut fløte, rømme, nøtter ( spiste ikke mye av det , men lagde nøttemuffins en gang+ nøtter i noe lav karbo brød)tomater...spiser ikke noe form for brød substitutt..bare rene råvarer og grønnsaker + litt majones. det virker for meg..tror du må finne matvaren som stopper for deg...ikke moro når man hører at andre bare kan bøtte innpå, men kropper er forskjellige

Lykke til!

__________________
Klem fra Betty Boop
Betty Boop er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vann og vanndrikking slaskalainen Generell ernæringsdebatt 13 21-06-10 20:09
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56
Vurderer ketolyse, og har et par spørsmål Mamseboms Ketolysekuren 14 09-05-07 16:39
2 spørsmål fra en fersking :) månestrålen Generell diskusjon 5 02-05-07 13:24
Flere spørsmål fra meg! apple Lavkarbo generelt 1 30-08-04 10:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no