Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Dr Lindbergs

Gravid og problemer med karboinntaket

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-09-11, 23:01   #1
Noenkiloformye
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 284
Noenkiloformye er på en erverdig vei
Question

Gravid og problemer med karboinntaket

Er gravid og på lavkarbo. Sliter med null interesse for mat, hadde jeg hatt valget hadde jeg knapt spist i det hele tatt.

Skal spise meg opp til et høyere nivå av kh, og har tidligere har ligget på rundt 15g/dag. Ser at man kan spise basmatiris/villris, og kommer til å gjøre det. Hva er grunnen til at man kun får spise et måltid med ris eller brød?

Jeg steker kun med meierismør, samt at jeg bruker kremfløte daglig. Er det ok? Til nå har jeg gått inn for å få i meg ekstra fett, men nå kan jeg jo kutte ut C.F. og redusere mengden kremfløte så blir det vel bra? Hvor mye fett bør jeg spise hver dag? Har et energiinntak på ca 75% med tanke på fett, og er klar over at på Fedon er det mindre fett.

Er ikke så fornøyd med å måtte gå fra den spisemåten jeg følger nå, men alt for et sunt svangerskap

Noenkiloformye er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert. Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 19:33   #2
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Gravid og problemer med karboinntaket

C-måltidet, ris/pasta/brød er liksom en belønning for at du er flink ellers. De har høyere GI enn de andre måltidene.

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 19:48   #3
Noenkiloformye
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 284
Noenkiloformye er på en erverdig vei

Sv: Gravid og problemer med karboinntaket

Hmmm, det virker jo logisk. Vil helst ikke spise brød, men gjør det nå for å øke på karbene, for grønnsaker + melkeprodukter alene kommer opp til maks 15g kh om dagen (er veldig sær i matveien dessverre).

Finnes det noen måte for å vite hvor høy GI en matvare har? For det er mange matvarer jeg ikke finner i bøker/lister på nettet. Det er også forskjellig fra liste til liste fant jeg ut, da en liste viste at rå gulrot hadde lav GI mens en annen viste at gulrot hadde høy GI.

Mister motivasjonen av dette styret her, vil bare spise en diger porsjon is med sjokoladesaus og daimbiter over, så kommer jeg i alle fall opp i kh nivå, om så blodsukkeret svinger som en jojo

Noenkiloformye er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Viktig å holde karboinntaket jevnt? Stripete Spørsmål og svar 5 02-08-11 11:26
Øke karboinntaket? Muttern_123 Lavkarbo generelt 3 29-03-11 10:24
Kosthold når man prøver å bli gravid/er gravid nellie Spørsmål og svar 36 14-08-08 21:16
Påvirker tabletter karboinntaket? Connecta Spørsmål og svar 1 29-04-08 23:13
Øking av karboinntaket Murmeline Ketolysekuren 6 31-08-07 09:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no