Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Ketose - noen spørsmål

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-08-13, 22:36   #1
Kafferosa
Juniormedlem
 
Kafferosa sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2013
Innlegg: 23
Kafferosa er på en erverdig vei

Ketose - noen spørsmål

Når man er i ketose og skeier ut med noe,i mitt tilfelle en skive brød. Hvor lenge etterpå kan man eventuelt måle det i urinen? Om kroppen går ut av ketosen tenker jeg? Vil man få utslag straks, eller etter et par timer? Og om man går ut av ketosen av en slik liten utskeielse, vil kroppen bruke flere dager på å komme i ketose igjen, slik at man egentlig står på startstreken? Eller kan man forvente et snev av lillarosa allerede neste dag?

Jeg vet jo og har erfart at en stor utskeielse medfører at man ikke lenger er i ketose, og dermed må bruke noen dager for å rette opp. Men er det det samme med en liten utskeielse?

Håper noen skjønner hva jeg mener. Ble litt klønete forklart.

Kafferosa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert-lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-08-13, 22:56   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ketose-noen spørsmål

Spørsmålet er vel ikke egentlig hvor mye skade det gjør, men hvorfor man har behov for å Skeie ut?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-08-13, 22:57   #3
FrøkenStress
Juniormedlem
 
FrøkenStress sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 29
FrøkenStress er på en erverdig vei

Sv: Ketose-noen spørsmål

Er så forskjellig fra person til person. Har hatt utskeielser i fem dager, og da har jeg brukt en uke før kroppen kom i ketose igjen. Dette var veeeldig store utskeielser da
Noen dager har jeg tatt en brødskive, ei tacolefse osv og vært i lyselilla ketose dagen etterpå. Som sagt er det individuelt, og det har mye å si på mengden karbohydrater. Håper du fikk litt ut av svaret Stå på videre

FrøkenStress er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-08-13, 22:58   #4
Kafferosa
Juniormedlem
 
Kafferosa sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2013
Innlegg: 23
Kafferosa er på en erverdig vei

Sv: Ketose-noen spørsmål

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Spørsmålet er vel ikke egentlig hvor mye skade det gjør, men hvorfor man har behov for å Skeie ut?


Mitt spørsmål er hvor mye skade der gjør

Hvorfor man har behov for å skeie ut vet jeg allerede......

Kafferosa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert-lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-08-13, 23:01   #5
FrøkenStress
Juniormedlem
 
FrøkenStress sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 29
FrøkenStress er på en erverdig vei

Sv: Ketose-noen spørsmål

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Spørsmålet er vel ikke egentlig hvor mye skade det gjør, men hvorfor man har behov for å Skeie ut?

For noen er jo utskeielser av og til en stor redning:-) Jeg hadde ikke ønske om lavkarbo, men sykehuset varslet meg etter prøver om at kroppen min ikke omdanner karbohydrater riktig, og at jeg derfor burde holde meg til lavkarbo. Har gått ned mye, noe jeg er helt fantastisk glad for, men små utskeielser har hjulpet meg. Uten disse hadde ikke lavkarbo fungert for min del Blir forsåvidt mindre og mindre med utskeielser ettersom tiden går, men i starten var det godt med noe "annet" en gang i blant

FrøkenStress er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-08-13, 00:54   #6
sigboh
Medlem
 
sigboh sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Moss
Alder: 31
Innlegg: 281
sigboh er ny på veien

Sv: Ketose-noen spørsmål

signerer svaret som er gitt over meg. Hadde jeg ikke kunnet tillatt meg små utskeielser innimellom (her snakker jeg ikke godteri etc. men kanskje en håndfull spaghetti med salt og kethcup til et måltid), så hadde jeg nok gitt opp hele prosjektet. Vi er alle forskjellige!

__________________


sigboh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, tar det litt "på sparket". Svar med sitat
Gammel 02-08-13, 10:11   #7
Kafferosa
Juniormedlem
 
Kafferosa sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2013
Innlegg: 23
Kafferosa er på en erverdig vei

Sv: Ketose-noen spørsmål

Opprinnelig lagt inn av sigboh, her.

signerer svaret som er gitt over meg. Hadde jeg ikke kunnet tillatt meg små utskeielser innimellom (her snakker jeg ikke godteri etc. men kanskje en håndfull spaghetti med salt og kethcup til et måltid), så hadde jeg nok gitt opp hele prosjektet. Vi er alle forskjellige!


Ja der er vi forskjellige. Jeg fungerer best uten utskeielser, da en liten gjerne fører til en megastor som ødelegger hele opplegget.

Jeg har tidligere gått med 60 kg på et år med lavkarbo, og jeg hadde faktisk ikke eneste sprekk på det året.

Kafferosa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert-lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen spørsmål om jeg kan være i ketose Simpfan Lavkarbo generelt 9 17-02-11 18:09
Noen spørsmål vedr. lavkarbo/ketose VistaX Spørsmål og svar 31 14-02-11 15:57
Kan noen være så snill å svare på noen spørsmål? bobbla Dr Lindbergs 4 18-01-09 19:57
Jeg er i ketose, noen spørsmål ratatouile Ketolysekuren 3 17-02-08 09:57
Jeg er i ketose, noen spørsmål annemo Ketolysekuren 27 06-06-07 08:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no